Volgens mij kan dat niet meer, tenminste: niet in Nederland. Misschien is dat op Aruba anders geregeld, maar hier kun je het kindsdeel pas vorderen ná de dood van de langstlevende (=Anita). Tenzij pa Van der Sloot een awijkend testament heeft laten opstellen, waarin hij zijn kinderen nu al geld toewijst. Maar gebruikelijker is het zogenaamde 'Langstlevenden testament', en dan krijgt Anita de poetquote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:22 schreef senesta het volgende:
Had Joran niet zijn kindsdeel al opgeeist?
Waarom denk je dat "gewone" tussen aanhalingstekens stond?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:39 schreef mazaru het volgende:
[..]
Hij is nooit een gewone tiener geweest. Gewone tieners vermoorden geen honden en gooien geen mensen van bruggen af.
nou dat wordt heel erg moeilijk omdat er zoveel verhalen zijn, er is geen gangbare theorie namelijk want er was geen lijk, maar je kan misschien een patroon hebben , kijk hoe stef is gedood en zo zal het ongeveer ook wel met natalee zijn gegaan. het is helemaal niet zeker dat het strand verhaal klopt, er zijn echt vergaderingen geweest met paul van der sloot als voorzitter, dat er maar 1 verhaal naar buiten mocht komen en dat is het verhaal strand geworden. vaders heeft zijn vrienden laten helpen om de gehele gang van onderzoek in het honderd te laten lopen. van straaten zei dat hij wist hoe het zat. maar is nooit met dat verhaal naar buiten gekomen enz,enz.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:28 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Over Natalee gesproken... ik heb die zaak niet zo goed gevolgd, maar wat is de gangbare theorie? Dat Joran het gedaan heeft, dat weet ik wel, en die vader zou haar dus begraven hebben. Maar is er nog een reden om de 'Patrick'-bekentenis serieus te nemen?
Ik zag hier laatst een compilatie van Joran-bekentenissen: eerst had hij haar achtergelaten op het strand, toen had hij haar (nadat ze onwel was geworden) laten afzinken door ene Daury, vervolgens had hij haar verkocht aan een rijke sprookjesprins, en ten slotte was ze van het balkon gevallen.
Voor mij was dat allemaal nieuw; ik was blijven steken bij het 'Daury'-verhaal.
Heeft iemand misschien een goed linkje? Liefst een overzichtelijk stuk, hoef ik geen 144 topics door te spitten
Inderdaad ja. Er waren wel berichten dat hij heeft geprobeerd om een deel van de erfenis in handen te krijgen (althans, dat beweerde Peter R. de Vries), maar dat kan dus gewoon niet. Zijn moeder heeft normaal gesproken alles gekregen. Hij zal waarschijnlijk pas iets krijgen als zij overlijdt.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:39 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat niet meer, tenminste: niet in Nederland. Misschien is dat op Aruba anders geregeld, maar hier kun je het kindsdeel pas vorderen ná de dood van de langstlevende (=Anita). Tenzij pa Van der Sloot een awijkend testament heeft laten opstellen, waarin hij zijn kinderen nu al geld toewijst. Maar gebruikelijker is het zogenaamde 'Langstlevenden testament', en dan krijgt Anita de poet
Nieuwe programma bronquote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:43 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Welk net, hoe laat, en is het oud of nieuw materiaal?
Dan mag ze wel blij zijn dat hij nu vast zit.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:43 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Er waren wel berichten dat hij heeft geprobeerd om een deel van de erfenis in handen te krijgen (althans, dat beweerde Peter R. de Vries), maar dat kan dus gewoon niet. Zijn moeder heeft normaal gesproken alles gekregen. Hij zal waarschijnlijk pas iets krijgen als zij overlijdt.
Je moest de url ook niet lezenquote:
Ze kan nog altijd haar testament wijzigen nu natuurlijk, als ze er een heeft... dan krijgt hij misschien niks.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:44 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dan mag ze wel blij zijn dat hij nu vast zit.
Ik zie hem er nog wel voor aan...
Ja, ik zat net te denken: zó slim zal die Paul wel zijn geweestquote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:43 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Er waren wel berichten dat hij heeft geprobeerd om een deel van de erfenis in handen te krijgen (althans, dat beweerde Peter R. de Vries), maar dat kan dus gewoon niet. Zijn moeder heeft normaal gesproken alles gekregen. Hij zal waarschijnlijk pas iets krijgen als zij overlijdt.
Helaas. Een kind uitsluiten is HEEL lastig.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:46 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Ze kan nog altijd haar testament wijzigen nu natuurlijk, als ze er een heeft... dan krijgt hij misschien niks.
Volgens mij is het nog ingewikkelder en kan een kind wel een deel van zijn legitieme portie eisen. Maar volgens mij hangt e.e.a. ook af van het eventuele testament.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:44 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dan mag ze wel blij zijn dat hij nu vast zit.
Ik zie hem er nog wel voor aan...
Zeg maar gewoon onmogelijk.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:48 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Helaas. Een kind uitsluiten is HEEL lastig.
Zit de eerste te kijken. Er zit een heel eigen wereld achter die muren lijkt het.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:36 schreef missyB het volgende:
http://video.yahoo.com/watch/7601717/20170154
http://video.yahoo.com/watch/7601761/20170227
http://video.yahoo.com/watch/7601787/20170446
This is what Joran is facing, no friends, no relatives, no money, does he speak the language (?).
These people have to "live" like rats.
ook ergens vandaan gepikt
Mwah, ze kan altijd het geld nu alvast verdelen onder d'r andere kids, etc. Er zijn wel manieren.quote:
Oh, is dat zo? Ik leer weer iets bij. (Ben eigenlijk best wel een leek in dit soort zaken, maar je kan kinderen toch 'onterven', zoals ze dat noemen?)quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:48 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Helaas. Een kind uitsluiten is HEEL lastig.
Nee, dat kan dus niet, tenzij je hele goede redenen hebt. En moord (buiten je eigen familie) valt daar niet onder.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:51 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Oh, is dat zo? Ik leer weer iets bij. (Ben eigenlijk best wel een leek in dit soort zaken, maar je kan kinderen toch 'onterven', zoals ze dat noemen?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |