quote:Noord-Korea weert vragen over politiek
ma 14/06/2010 - 21:43 Noord-Korea, dat dinsdag tegen Brazilië speelt, blijft een geval apart. Op de persconferentie van bondscoach Kim Jong-hun waren politieke vragen niet gewenst.
"Stel alstublieft enkel vragen over voetbal, op politieke vragen komt geen antwoord", waarschuwde Gordon Glenn Watson, die door de FIFA was aangesteld als moderator.
De eerste vraag ging nog over voetbal, maar bij de tweede vraag ging het mis. Een Zuid-Koreaanse journalist verwees met "Bookhan" ("te veroveren gebied") naar Noord-Korea.
"Wij heten de Volksrepubliek van Korea, gebruik dus geen andere naam!", beet Jong-hun hem toe. "Volgende vraag!"
Even later vroeg iemand anders: "Wie stelt uw ploeg op: u of de president van de Republiek?" De moderator was onverbiddelijk: "Die vraag is politiek getint... Volgende!"
Nog wat later ging het over de inspiratie die de Noord-Koreaanse helden van 1966 (kwartfinale op het WK in Engeland) kunnen zijn. Bondscoach Jong-hun beklemtoonde dat "ze raad en aanmoedigingen geven, zodat we onze Grote Leider trots kunnen maken." Rare jongens, die Noord-Koreanen.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:47 schreef Sheepcidus het volgende:
Ze zijn zo normaal gebleven die communisten.
Omgquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:47 schreef Sheepcidus het volgende:
Whahaha N.Korea blijft me verbazenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:47 schreef Sheepcidus het volgende:
helaas, halve finales pas voor amerika-nk of zk-nkquote:Op maandag 14 juni 2010 10:34 schreef Rookert het volgende:
Wanneer kunnen de Korea's of Amerika elkaar tegen komen?
Ga er lekker wonen dan.quote:
Volgens mij wordt het echt 20-0 voor Braziliëquote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:20 schreef horned_reaper het volgende:
Ik hoop dat ze Brazilië morgen gewoon uitschakelen
Ik zou er niet op rekenen. Het is een erg defensieve ploeg die nauwelijks goals slikt in Azië en daar eigenlijk in de kwalificaties nauwelijks onderdeed voor Zuid-Korea en Japan die toch vrij aardig voor de dag kwamen ...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:22 schreef Dynd het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het echt 20-0 voor Brazilië
Beter voor het voetbal als ik hun was zou ik ook nooit meer terug gaan.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:34 schreef ThePianoMan het volgende:
Noord-Korea![]()
Snap niet waarom sommigen naar het buitenland mogen om daar te voetballen..
Niemand mag het land überhaupt verlaten voor niet nationaal belangen. Kortom een dictatuur in moderne vorm.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:34 schreef ThePianoMan het volgende:
Noord-Korea![]()
Snap niet waarom sommigen naar het buitenland mogen om daar te voetballen..
Dan laten ze zich nog liever van het veld sturen, na 6-0 vallen er doden aan de Brazilliaanse kant na wat gemene trappenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:22 schreef Dynd het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het echt 20-0 voor Brazilië
Ik denk dat de Brazilianen veel fysieker zijn dan de Noord-Koreanen. Met namen als Juan, Dani Alves en Maicon weet je al genoegquote:Op dinsdag 15 juni 2010 02:10 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dan laten ze zich nog liever van het veld sturen, na 6-0 vallen er doden aan de Brazilliaanse kant na wat gemene trappen
Maar zij kunnen geen Kung-Fuquote:Op dinsdag 15 juni 2010 02:50 schreef messii het volgende:
[..]
Ik denk dat de Brazilianen veel fysieker zijn dan de Noord-Koreanen. Met namen als Juan, Dani Alves en Maicon weet je al genoeg
Waarom? Zo'n pauperland als Noord-Korea kan je beter van de aardbodem laten verdwijnen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:49 schreef Henno het volgende:
Het ultieme sprookje zou zijn dat zowel Noord- als Zuid-Korea doorgaan naar de volgende ronde, elkaar uiteindelijk tegenkomen, de prachtigste wedstrijd van het toernooi spelen die eindigt met een penaltyserie, en daarna de strijdbijl eindelijk begraven
Maar laten ze eerst maar eens Brazilië verslaan... hoe legendarisch zou dat al niet zijn?
dat kan niet.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:20 schreef horned_reaper het volgende:
Ik hoop dat ze Brazilië morgen gewoon uitschakelen
Familie moet daat verplicht achterblijven he... Dus dan is 'nooit meer teruggaan' niet echt aan de orde.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:38 schreef heloef het volgende:
[..]
Beter voor het voetbal als ik hun was zou ik ook nooit meer terug gaan.
quote:
quote:Noord-Korea: "Brazilië, mentaal zijn we héél sterk"
Vijfvoudig wereldkampioen Brazilië opent vanavond om 20.30u zijn WK tegen de vreemde eend in de bijt: Noord-Korea. "We moeten de Noord-Koreanen respecteren", blijft Galatasaray-middenvelder Elano voorzichtig.
"Wij hebben natuurlijk een lange erelijst, maar op het veld is dat niet belangrijk. We moeten Noord-Korea zoals elk ander team behandelen", gaat Elano verder.
Noord-Korea lijkt alvast niet onder de indruk van de Brazilianen. "Brazilië moet niet verwachten dat de punten sowieso voor hen zullen zijn. Wij hebben ook een zege nodig."
"Brazilië is natuurlijk favoriet tegen ons, maar wij zijn mentaal ijzersterk", waarschuwt bondscoach Kim (foto) de vijfvoudige wereldkampioen.
Het laatste WK waarop Brazilië zijn eerste match verloor, is dat van 1934. Toen toonde Spanje zich sterker dan de Zuid-Amerikanen.
Voor Noord-Korea is het toernooi in Zuid-Afrika het tweede WK uit zijn geschiedenis. In 1966 plaatste het land zich voor de kwartfinales. Jong Tae-Se is de ster van de ploeg. De aanvaller is geboren in Japan en heeft een Noord-Koreaanse moeder en een Zuid-Koreaanse vader.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:16 schreef pberends het volgende:
Hehe, ja, Noord-Korea heeft 2000 Chinese acteurs omgekocht.
Echte bazenquote:Op zondag 13 juni 2010 23:10 schreef Miasan het volgende:
Wat een heldenteamIk kan niet wachten tot we dit onvervalst staaltje solidair en gedisciplineerd voetbal mogen aanschouwen.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:47 schreef Sheepcidus het volgende:
Heldenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:18 schreef marcodej het volgende:
http://nos.nl/wk2010/vide(...)-bij-noordkorea.html
broedersquote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:29 schreef Miasan het volgende:
[..]
![]()
Toch verwacht ik dat er ook veel Zuid-Koreanen hun noorderburen komen aanmoedigen hoor.Ze moeten niets hebben van het regime, maar het zijn toch hun broeders.
Ziet er gezellig uitquote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:18 schreef marcodej het volgende:
http://nos.nl/wk2010/vide(...)-bij-noordkorea.html

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |