FOK!forum / Sport Algemeen / Formula 1 Grand Prix du Canada 2010
Peterseliemanvrijdag 11 juni 2010 @ 00:12


Komend weekend staat in Montreal weer de Grand Prix van Canada op het programma. Na een jaar afwezigheid keren de coureurs terug op het circuit Gilles-Villeneuve. Robert Kubica won de laatste race op dit circuit, maar wat kan de Pool nu en zijn de McLarens in staat om deze race de Red Bulls wederom te verslaan? We weten het zondagavond.



Het circuit ligt op een kunstmatig eiland in de Saint-Lawrence Seeway in de stad Montreal en werd in 1978 geopend onder de naam Île Notre-Dame. Na de dood van Gilles Villeneuve in 1982 werd zijn naam aan de baan verbonden. Het semipermanente circuit kenmerkt zich door chicanes in het eerste gedeelte, uitmondend in een snel stuk voor de hairpin. Daarna volgt een lang recht stuk waar inhalen mogelijk is. Via een korte chicane komen de rijders bij het start/finishgedeelte. Hier moeten ze oppassen dat ze niet van de lijn raken, want dan wacht onherroepelijk de muur.


Bron: FIA.com

Lengte: 4,361 km
Aantal ronden: 70
Totale lengte: 305,270 km
Baanrecord: Rubens Barrichello 1:13.622 (2004)



Coureurs
Pos. Naam Team Punten
1M. Webber Red Bull 93
2J. Button McLaren 88
3L. Hamilton McLaren 84
4F. Alonso Ferrari 79
5S. Vettel Red Bull 78
6F. Massa Ferrari 67
7R. Kubica Renault 67
8N. Rosberg Mercedes 66
9M. Schumacher Mercedes 34
10A. Sutil Force India 22
11V. Liuzzi Force India 10
12R. Barrichello Williams 7
13V. Petrov Renault 6
14J. Alguersuari Toro Rosso 3
15N. Hülkenberg Williams 1
16K. Kobayashi BMW Sauber 1
17S. Buemi Toro Rosso 1
18P. de la Rosa BMW Sauber 0
19H. Kovalainen Lotus Racing 0
20K. Chandhok HRT 0
21L. Di Grassi Virgin Racing 0
22B. Senna HRT 0
23T. Glock Virgin Racing 0
24J. Trulli Lotus Racing 0


Constructeurs
Pos. Team Punten
1McLaren 172
2Red Bull 171
3Ferrari 146
4Mercedes 100
5Renault 73
6Force India 32
7Williams 8
8Toro Rosso 4
9BMW Sauber 1
10Lotus Racing 0
11HRT 0
12Virgin Racing 0




De Grand Prix van Canada staat sinds 1961 op het programma. Destijds werd er gereden op Mosport Park in Ontario, een baan die enkele malen afgewisseld werd door Mont Tremblant dat in Quebec ligt. Sinds 1978 rijden de coureurs op Île Notre-Dame in Montreal. De race is niet meer van de kalender verdwenen, hoewel 1975, 1987 en 2009 overgeslagen werden.

Het circuit ligt Michael Schumacher zeer goed, want de Duitser wist in Canada liefst zeven maal als eerste over de streep te komen, de laatste keer in 2004. Op gepaste afstand staat Nelson Piquet sr. tweede met drie zeges. Bij de teams is Ferrari dertien maal de sterkste geweest.

Het jaar 1982 was een tragisch jaar voor de Formule 1. Gilles Villeneuve was niet lang daarvoor om het leven gekomen in België en ook ditmaal zou er een dodelijk slachtoffer te betreuren zijn. Didier Pironi kwam niet weg bij de start, waarna Raul Boesel de Ferrari raakte. Riccardo Paletti reed in op de brokstukken. Die werd pas na een half uur uit de bolide bevrijd en daarna naar het ziekenhuis gevlogen. Daar bezweek hij uiteindelijk aan zijn verwondingen.

1995 was een jaar met veel vreugde, want de Fransman Jean Alesi behaalde de enige overwinning uit zijn carrière. De Ferrari-coureur had zijn winst te danken aan hydraulische problemen bij Damon Hill en versnellingsbakproblemen bij Michael Schumacher die pas na een lange pitstop verder kon rijden. Nadat de jarige Alesi over de streep gekomen was stormden de fans de baan op terwijl de andere coureurs nog moesten finishen. Hierdoor werd de laatste ronde uiteindelijk uit de uitslag geschrapt. De Fransman kwam in de uitloopronde zonder benzine te staan, waarna hij door Schumacher terug naar de pits werd vervoerd.




Vreugde en verdriet liggen dicht bij elkaar, want twee jaar na de winst voor Alesi ging het mis voor de Fransman Olivier Panis. Hij crashte zwaar en brak zijn been hierbij. Hij kon de zeven races die volgden niet racen en haalde daarna nimmer het niveau meer dat hij eerst had. Dat geldt niet voor Robert Kubica. De Pool crashte in 2007 zwaar nabij de hairpin waarbij hij zijn BMW Sauber volledig afschreef. Hij kwam vrijwel ongeschonden uit zijn bolide na een klap van 75G gekregen te hebben. Wel moest hij een week later de Grand Prix van de Verenigde Staten laten schieten. Kubica werd hierbij vervangen door Sebastian Vettel die in zijn debuutrace gelijk een punt behaalde.




De race in 2007 betekende voor rookie Lewis Hamilton zijn eerste overwinning in de Formule 1 en Takuma Sato behaalde met plaats zes het beste resultaat voor Super Aguri ooit. De Japanner stal de show door onder meer de Ferrari van Kimi Räikkönen en de McLaren van Fernando Alonso in te halen.




In 2001 schreven de gebroeders Ralf en Michael Schumacher geschiedenis door eerste en tweede te eindigen. Niet eerder waren twee broers op de bovenste plaatsen in een Formule 1-race geëindigd. In 2003 zouden de Duitsers deze prestatie herhalen, waarbij nu Michael als eerste werd afgevlagd.



In 2009 is de race niet verreden, maar het jaar er voor wel. Sebastian Vettel kon met de Toro Rosso niet deelnemen aan de kwalificatie na zijn crash in de derde vrije training. Vooraan pakte Lewis Hamilton wederom een poleposition, voor Robert Kubica en Kimi Räikkönen.

De start was voor Hamilton die al snel een gat van vijf seconden op Kubica bij elkaar reed. De race werd na zestien ronden onderbroken middels een safety car nadat Adrian Sutil zijn Force India met versnellingbakproblemen nabij bocht drie parkeerde en de auto vlam vatte. De toppers kwamen binnen voor hun pitstop, maar moesten wachten omdat het pitlicht op rood stond. De naast elkaar rijdende Räikkönen en Kubica hadden dit tijdig door, maar Hamilton daarachter niet, waarna een botsing tussen de Brit en Räikkönen volgde. Beide rijders moesten daarna opgeven, waarna de Fin de McLaren-coureur woedend uitlegde dat hij het rode licht over het hoofd had gezien. Nico Rosberg reed nog in op Hamilton, maar die kon wel verder rijden.




Door alle leiderswisselingen lagen plotseling Kubica en teamgenoot Nick Heidfeld op de eerste twee plaatsen. De BMW-coureurs kenden geen problemen, terwijl daarachter de rijders die wel hadden. Zo viel de als derde rijdende Nelson Piquet jr. uit met remproblemen en moest Felipe Massa zich na zijn problemen bij de pitstops terugvechten door het veld. De Braziliaan liet een fraai kunstje zien door bij de hairpin de met grip worstelende Heikki Kovalainen en Rubens Barrichello tegelijk in te halen. Hij wist uiteindelijk als vijfde te finishen achter Kubica, Heidfeld, David Coulthard en Timo Glock.



Vrijdag 11 juni 2010
16:00 - 17:30 vrije training 1
20:00 - 21:30 vrije training 2

Zaterdag 12 juni 2010
16:00 - 17:00 vrije training 3
19:00 - 20:00 kwalificatie

Zondag 13 juni 2010
18:00 Formula 1 Grand Prix du Canada 2010

Nederlandse tijden




Datum Tijd Programma
Za 12 juni18.55-20.15 uur RTL GP: Formule 1 - Canada - Kwalificatie
Zo 13 juni17.00-17.55 uur RTL GP: Formule 1 - Canada - Pre-show
Zo 13 juni17.55-20.10 uur RTL GP: Formule 1 - Canada - Race


Datum Tijd Programma
Za 12 juni18.00-20.15 uur BBC2: Formule 1 - Canada - Kwalificatie
Zo 13 juni17.05-20.15 uur BBC1: Formule 1 - Canada - Race
Ma 14 juni1.00-2.15 uur BBC3: Formule 1 - Canada - Samenvatting
Nederlandse tijden



Dag Minimum Maximum Neerslagkans Weerbeeld
Vrijdag 14 °C 24 °C 20 % deels bewolkt
Zaterdag 16 °C 22 °C 40 % buien
Zondag 15 °C 24 °C 50 % buien
Bron: The Weather Channel
Zerokuvrijdag 11 juni 2010 @ 00:13
Die OP !
Taradovrijdag 11 juni 2010 @ 00:19
DRIVERS TALK OF RISK ON A RAINY DAY IN MONTREAL
Posted on | June 10, 2010 | by | 11 Comments
quote:
Today was cold and wet in Montreal, creating a subdued atmosphere after all the feverish excitement of the last Grand Prix in Istanbul.
The drivers did their press briefings early to accommodate European press deadlines and predictably much of the talk was about the right and wrong ways of racing a team mate and about the risks of driving close to the walls here in Montreal.

The body language of Sebastian Vettel and Mark Webber was interesting. Webber went first, sheltered under an awning with rain bouncing off the umbrellas and onto the media. When the subject of Turkey came up, he folded his arms, a traditional defensive gesture. He is obviously still uncomfortable with this situation even though he said, “I’m cool. I’m totally over it.”
He had nothing to hide, after all he’s come out of this episode the best, with the Red Bull management going through several phases of blame-laying, finally arriving at Christian Horner’s interview with BBC yesterday in which he said that the team had been wrong to blame Webber after the race. Horner repeated that this afternoon with us in the paddock.
On top of that Webber has landed a new deal with the team for 2011, so it’s been a positive outcome from a difficult situation. But he doesn’t look very triumphant, or even particularly pleased. The episode still rankles, I reckon.
Clearly there have been some hard words behind closed doors.
As for Vettel, he handled himself very well in a difficult situation. He had some of the English tabloid journos trying to goad him, asking if he felt he had anything to apologise for and whether indeed he was even capable of saying sorry.
He covered it well, saying, “I did what I did, if I had my time again I wouldn’t do anything different.”
At one point he started to get a bit shirty, saying that he would like to move on and talk about the future, but he got hold of himself quickly and carried on his laconic, half-smiley delivery and going over what happened when he turned into Webber. It was as if he suddenly realised that all these hacks surrounding him was a compliment to him and he rose above it. It was impressive maturity for a 22 year old.

It’s hard not to like Vettel. He has a calm, easy way about him and impressive intelligence. I asked him whether he regretted that the episode had blown open the debate about him being the favoured son at Red Bull, due to their massive investment in the young driver programme. F1 fans don’t like driver with a sense of entitlement -just ask Lewis Hamilton. He has suffered from that since McLaren nurtured him into F1. It won’t be until the end of his career, probably, that he is able to shake that off.
Vettel said that he doesn’t regret it, because he accepts that at the top of this business the media will take a view and you have to accept it and focus on the racing. He has sustained some collateral damage over this, mostly because of the reaction of Helmut Marko immediately after the incident and it’s just something he has to deal with.
The other drivers were talking today about this Montreal track and the thrill of racing close to the walls, knowing how finely to judge it. The two outstanding Montreal exponents, Hamilton and Robert Kubica had a lot to say on the subject.
As I posted in the last LG Tech Report, one of the great skills of an F1 driver is judging risk. They work their way up to the limit and every corner is about a micro-decision on how far to push their luck. In Istanbul if they make a mistake they go for a jaunt across acres of asphalt run off. Here in Montreal they hit a wall and it brings out a safety car.
It’s not often that you get the modern drivers to talk about existential subjects like risk taking. They conversation tends to be either factual or opinion. It is especially fitting that we should be discussing risk at a track named after Gilles Villeneuve, F1’s ultimate risk-taker.
Drivers take calculated gambles at every corner, based on the consequences. On a track like Montreal the consequences can be severe, as they were for Alonso in Monaco for example, and it is about closing the gap between what is comfortable and what is fast, finding the limit.
” I like when the walls are close and there is a very small margin for a mistake,” said Kubica. “It’s always more challenging and it gives you more fun to drive. I am a big fan of street circuits, but I’m also a big fan of safety because I have been through a big crash, here in Canada. Thanks to a big effort of the FIA and the teams becomes much safer and I am still here. Otherwise if would crash here ten years ago with such a big impact as I had, most probably I wouldn’t be here.”
“A lot of us like the street circuits where there is less room for error,” said Hamilton. “Here you can be really close to the walls and there is a real danger factor. The tyres grain here too and if you go off line it’s easy to crash.”
And this brings the whole discussion full circle really, because assessing risks is also a crucial factor when racing against another car, especially if it is your team mate. When you race another car the consequences of a mistake are far less severe than if you collide with your team mate. Both Webber and Vettel failed to assess those risks properly in Istanbul and that is because they were motivated by a desire to get the upper hand over each other at a vital point in the season.
We are told that they have learned from the experience, but what that really means is that they have had their risk assessment retuned by the team. The competitive tension is undoubtedly still there.
http://www.jamesallenonf1.com/
Crientjvrijdag 11 juni 2010 @ 00:25
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:13 schreef Zeroku het volgende:
Die OP !
Eens! Prachtige OP.
Atreidezvrijdag 11 juni 2010 @ 00:40
Goeie OP Mooi dat de race weer terug is op de kalender
Automatic_Rockvrijdag 11 juni 2010 @ 08:45
Het is lang geleden dat Le Mans en een GP in hetzelfde weekend zijn volgens mij. Ik zal dus wat heen en weer zappen tijdens de kwali
Annevrijdag 11 juni 2010 @ 08:47
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:13 schreef Zeroku het volgende:
Die OP !
Inderdaad.
vosssvrijdag 11 juni 2010 @ 08:50
Wordt Le Mans eindelijk eens helemaal uitgezonden op Eurosport ipv telkens een half uurtje wat updates?

Toffe OP trouwens en goed dat ie dit jaar weer op de kalander staat. Mooie baan. Een van de mooiere zelfs als je het mij vraagt
franklopvrijdag 11 juni 2010 @ 08:54
Bijna zonder uitzondering altijd spectaculaire races hier, kijk er echt naar uit
Sallyvrijdag 11 juni 2010 @ 09:06
Nou, geen tvp dan maar, want anders wordtie verwijderd

Zin in
vosssvrijdag 11 juni 2010 @ 09:09
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:54 schreef franklop het volgende:
Bijna zonder uitzondering altijd spectaculaire races hier, kijk er echt naar uit
Ik kijk naar alle races uit, alleen naar sommigen meer dan anderen.

Deze hoort bij de sommigen, samen met Silverstone, Monza en Spa
franklopvrijdag 11 juni 2010 @ 09:13
vorig jaar nog in de bandenstapels gelegen hier trouwens
Automatic_Rockvrijdag 11 juni 2010 @ 09:34
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:50 schreef vosss het volgende:
Wordt Le Mans eindelijk eens helemaal uitgezonden op Eurosport ipv telkens een half uurtje wat updates?
Volgens mij zenden ze dit jaar aardig wat uit. Ook op eurosport2 misschien? En hadden ze ook niet een 24h livestream?

Is er geen Le Mans topic op fok! eigenlijk?
Wafflevrijdag 11 juni 2010 @ 09:36
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:50 schreef vosss het volgende:
Wordt Le Mans eindelijk eens helemaal uitgezonden op Eurosport ipv telkens een half uurtje wat updates?

Toffe OP trouwens en goed dat ie dit jaar weer op de kalander staat. Mooie baan. Een van de mooiere zelfs als je het mij vraagt
Zend carchannel hem niet compleet uit? Volgens mij doet eurosport weer van die blokjes van een uurtje.
Automatic_Rockvrijdag 11 juni 2010 @ 09:56
Eurosport zend alles uit, maar verdeelt over Eurosport en Eurosport 2
Sinister-D-vrijdag 11 juni 2010 @ 11:13
Canada Zoals Vosss ook al zei. Een van dé circuits waar ik echt naar uitkijk samen met Silverstone, Spa, Monza en -zeker niet vergeten- Suzuka

The Wall of Champions (staat dat ding daar nog wel )
Alleskidsvrijdag 11 juni 2010 @ 11:21
Gaan de watjes nou zeuren dat er niet genoeg uitloopruimte is, dat de muur zo dichtbijstaat ? Zijn ze dan zo verwend door XXL asfaltzones dat ze het echte racen verleert zijn? In Suzuka klaagden ze ook al dat de baan zo smal was....:(
sasquatschvrijdag 11 juni 2010 @ 11:25
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:13 schreef Sinister-D- het volgende:
Canada Zoals Vosss ook al zei. Een van dé circuits waar ik echt naar uitkijk samen met Silverstone, Spa, Monza en -zeker niet vergeten- Suzuka

The Wall of Champions (staat dat ding daar nog wel )

Ben benieuwd wie er dit jaar in terecht komt.

Er zijn 4 kampioenen: Schumacher, Alonso, Hamilton en Button.
CloseToTheEdgevrijdag 11 juni 2010 @ 12:30
Grand Prix van Canada volledig uitverkocht

Kijk, daar zitten de echte liefhebbers en niet in China, Turkije, Zuid-Korea en Bahrein.
Taradovrijdag 11 juni 2010 @ 12:33
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:30 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Grand Prix van Canada volledig uitverkocht

Kijk, daar zitten de echte liefhebbers en niet in China, Turkije, Zuid-Korea en Bahrein.
Inderdaad, jammer dat Eikelstein zich daar niets van aan trekt
sasquatschvrijdag 11 juni 2010 @ 12:56
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

Inderdaad, jammer dat Eikelstein zich daar niets van aan trekt
Die maakt het niet uit hoeveel bezoekers er komen als er maar betaald wordt.
bodylotionvrijdag 11 juni 2010 @ 13:21
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:56 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die maakt het niet uit hoeveel bezoekers er komen als er maar betaald wordt.
Dat. Helaas.
Trystarvrijdag 11 juni 2010 @ 13:51
Mooie OP weer PSM
.Henryvrijdag 11 juni 2010 @ 16:01
Mooie OP .

Iemand een goede (Engelse) stream?
vosssvrijdag 11 juni 2010 @ 16:02
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:13 schreef Sinister-D- het volgende:
Canada Zoals Vosss ook al zei. Een van dé circuits waar ik echt naar uitkijk samen met Silverstone, Spa, Monza en -zeker niet vergeten- Suzuka

The Wall of Champions (staat dat ding daar nog wel )
Ow Suzuka was ik inderdaad vergeten

En de Wall of Champions is de mooiste muur van het seizoen
caspervcvrijdag 11 juni 2010 @ 16:10
Training is begonnen!
vosssvrijdag 11 juni 2010 @ 16:16
Stream iemand?
hermanfvrijdag 11 juni 2010 @ 16:18
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[...]
The Wall of Champions (staat dat ding daar nog wel )

Alonso mist nog in dat filmpje. Is één van zijn (toen) zeldzame fouten.
http://en.wikipedia.org/wiki/2005_Canadian_Grand_Prix
quote:
However, on lap 39, Alonso ran wide through a chicane and hit a wall, damaging his suspension and forcing him from the race.
Peterseliemanvrijdag 11 juni 2010 @ 16:19
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 16:16 schreef vosss het volgende:
Stream iemand?
http://eplsite.com/stream3.html
Wel zonder commentaar
Gitank2vrijdag 11 juni 2010 @ 16:26
Mooie race, op een goed racecircuit
Zou idd mooi zijn als er zondag een bui valt, ergens in de race.

Met een voetbaltintje, de Gp in 2000 met Verstappen in een mooie race met een oranje helm



Sallyvrijdag 11 juni 2010 @ 17:22
Petrov, Liuzzi of Alguersuari. Wie van deze zal het 't best gaan doen?
SPOILER
Kan even een nieuwe coureur aanschaffen in de FOK! Formule 1-manager
caspervcvrijdag 11 juni 2010 @ 17:25
Petrov, altijd (als ie finished)
ElmarOvrijdag 11 juni 2010 @ 17:39
Uitslag VT1:

Peterseliemanvrijdag 11 juni 2010 @ 17:47
HRT zit er goed bij zeg
Schunckelstarvrijdag 11 juni 2010 @ 19:40
canada

morgen de kwali kijken onder het genot van bier en BBQ

iemand een stream voor VT2 straks?
Salatrelvrijdag 11 juni 2010 @ 20:02
stream dood
Automatic_Rockvrijdag 11 juni 2010 @ 20:19
Deze werkt prima: http://www.atdhe.net/2015(...)du-canada-practice-2
Atreidezvrijdag 11 juni 2010 @ 20:51
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 20:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
Deze werkt prima: http://www.atdhe.net/2015(...)du-canada-practice-2
Thanks man, doet het idd al een tijd goed

Was Montreal nou dat circuit waar iedereen problemen kreeg met ze remmen op t eind?
bodylotionvrijdag 11 juni 2010 @ 21:09
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 20:51 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Thanks man, doet het idd al een tijd goed

Was Montreal nou dat circuit waar iedereen problemen kreeg met ze remmen op t eind?
Dit jaar met volgetankte auto's helemaal. Om maar te zwijgen over de Red Bull's
Gitank2vrijdag 11 juni 2010 @ 21:11
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 20:51 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Thanks man, doet het idd al een tijd goed

Was Montreal nou dat circuit waar iedereen problemen kreeg met ze remmen op t eind?
Ja, wordt nog spannend inderdaad met die volgetankte auto's waardoor de remmen op het begin flink slijten.
Schunckelstarvrijdag 11 juni 2010 @ 21:20
mooie camerapositie zo op dat achterwiel gericht
Atreidezvrijdag 11 juni 2010 @ 21:32
Tijdens de training veel geklaag over de zachte band.. Schijnen nog geen 2 rondjes mee te gaan
Salatrelvrijdag 11 juni 2010 @ 21:35
ferrari is ook geen touw aan vast te knopen
ElmarOvrijdag 11 juni 2010 @ 21:36
Uitslag VT2:

Fir3flyzaterdag 12 juni 2010 @ 00:06
Gelukkig dat het Canada is dit weekend, kan ik 's middags lekker Le Mans kijken .
Burnie88zaterdag 12 juni 2010 @ 00:21
TVP
Tarabasszaterdag 12 juni 2010 @ 06:25
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:21 schreef Burnie88 het volgende:
TVP Mooie OP
Mikkiezaterdag 12 juni 2010 @ 11:40
Mooie OP!

Bovendien erg chill dat de race precies tussen het voetballen door komt
LWD-Godiuszaterdag 12 juni 2010 @ 11:41
Sutil staat op een leuke plek
Burnie88zaterdag 12 juni 2010 @ 11:51
McLaren zit lekker verstoppertje te spelen, prachtig
Stiggiezaterdag 12 juni 2010 @ 12:04
Morgen omweer en regen verwacht zie ik op formula1.com en vandaag kans op regen
LWD-Godiuszaterdag 12 juni 2010 @ 15:51
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 12:04 schreef Stiggie het volgende:
Morgen omweer en regen verwacht zie ik op formula1.com en vandaag kans op regen
Ik hoop dat ze bij Red Bull Racing ook zulke foutjes maken.
ElmarOzaterdag 12 juni 2010 @ 15:57
quote:
Teams face Montreal tyre dilemma

Overnight rain and lower than expected temperatures in Montreal on Saturday morning have left teams facing a nightmare dilemma over tyre strategies for the Canadian Grand Prix - that could blow open the battle for pole position.

A number of drivers complained about bad graining on the super soft tyres in free practice on Friday, and Bridgestone chiefs think the tyre choices for qualifying will not be straightforward.

Overnight showers have washed away any rubber laid down on Friday, and the track temperature is no warmer than yesterday. Bridgestone's director of motorsport tyre development Hirohide Hamashima says current predictions are that a standard one-stop will be impossible.

Furthermore, he also thinks that with the frontrunning teams likely to opt to qualify on the medium tyre, there is a chance slower outfits may gamble on taking the supersoft option in Q3 - to get themselves at the front of the grid. That could result in a surprise car being on pole position.

"FP3 will be very, very important to compare between the option and the prime to see if the option is quick," said Hamashima. "If that is the case then maybe the grid will be interesting. Someone could take a risk with the option tyres for qualifying, and in that case we could have a little bit of a different story from the past races."

The graining experienced on Friday was caused by the tyres actually tearing, rather than excessive temperature, and Hamashima thinks the situation is on a knife-edge for teams.

"It is not normal graining because it seems the rubber is tearing, so not melting," said Hamashima. "The graining itself is a bit different, because the surface itself is very, very smooth – and smoother than two years ago. So the tyre isn't gripping, it isn't getting the proper temperature and there is no deformation - which is why the rubber tears off."

Hamashima thinks that the title-fighting teams may be forced to choose tyres that are better for the race than qualifying – with the top ten drivers having to start the race on the tyres they set their best qualifying lap on.

"I reckon it will be a minimum of two stops according to the current data," said Hamashima. "Maybe the top teams will use the supersoft in Q1 and then for Q2 and Q3, maybe they will use prime.

"With the current situation – the lap time difference between the prime and option tyre is very small. The super soft has better traction, however, it is poor with lateral support so the lap time itself is not so better. Also when the car is heavy, the option tyre is slower than the prime tyre – about 0.6 seconds."

Hamashima estimates that the current degradation prediction suggests that the medium will lose 7.0 seconds per half race distance, with the option a whopping 16.2 seconds per half race distance.

"Maybe the teams will start with the prime, then next stop prime, and then a very short stint with super soft. That looks like the best way."

When asked if anyone could risk trying a one-stop strategy, Hamashima said: "It's currently impossible. Even for very slow people, it's very, very difficult.

"In 2008 we saw the track improvement over the weekend was quite dramatic – and in that case they could use the super soft. But the current temperature is not so high, so it will be very, very difficult."
Stiggiezaterdag 12 juni 2010 @ 16:24
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 15:51 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze bij Red Bull Racing ook zulke foutjes maken.
Oke die was wel dom ja
ElmarOzaterdag 12 juni 2010 @ 17:04
Uitslag VT3:

Stiggiezaterdag 12 juni 2010 @ 17:09
Wat was er met Rosberg aan de hand?
ElmarOzaterdag 12 juni 2010 @ 17:11
quote:
Mercedes' Nico Rosberg had to sit out most of the hour with clutch issues, only getting out for a very brief run at the end, leaving him 18th.
LWD-Godiuszaterdag 12 juni 2010 @ 17:13
Hij zet toch een goede S1 en S2.
Atreidezzaterdag 12 juni 2010 @ 18:36
Gek dat die sectortijden erachter niet bij t rondje lijken te horen..
Sallyzaterdag 12 juni 2010 @ 18:45
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:36 schreef Atreidez het volgende:
Gek dat die sectortijden erachter niet bij t rondje lijken te horen..
Volgens mij zijn dat de snelste sectortijden p.p.
ThePianoManzaterdag 12 juni 2010 @ 18:46
wie heeft gewon?
LWD-Godiuszaterdag 12 juni 2010 @ 18:49
Massa



D.zaterdag 12 juni 2010 @ 18:50
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:46 schreef ThePianoMan het volgende:
wie heeft gewon?
nog nie heeft begin
Mikkiezaterdag 12 juni 2010 @ 19:00
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 12:04 schreef Stiggie het volgende:
Morgen omweer en regen verwacht zie ik op formula1.com en vandaag kans op regen
Mooi! Heb net ingeschakeld, even kijken of Schumacher een potje kan breken.
chufizaterdag 12 juni 2010 @ 19:21
Waarom staat er PET ipv VET of is dat een andere rijder?
chufizaterdag 12 juni 2010 @ 19:22
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:21 schreef chufi het volgende:
Waarom staat er PET ipv VET of is dat een andere rijder?
edit : Petrov, maar waar is VET dan ?
Atreidezzaterdag 12 juni 2010 @ 19:27
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:22 schreef chufi het volgende:

[..]

edit : Petrov, maar waar is VET dan ?
Irritant is dat he, dat ze nr 1 laten zien, en dan 7 tm 24
chufizaterdag 12 juni 2010 @ 19:30
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:27 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Irritant is dat he, dat ze nr 1 laten zien, en dan 7 tm 24
Ah OK Past gewoon niet op het scherm....
Trystarzaterdag 12 juni 2010 @ 19:33
Rosberg
ThePianoManzaterdag 12 juni 2010 @ 19:36
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:50 schreef D. het volgende:

[..]

nog nie heeft begin
ok waarom zie ik plaatjes van rijdende bolides dan?
Trystarzaterdag 12 juni 2010 @ 19:42
Schumi p12 ...
Mikkiezaterdag 12 juni 2010 @ 19:43
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:00 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Mooi! Heb net ingeschakeld, even kijken of Schumacher een potje kan breken.
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:42 schreef Trystar het volgende:
Schumi p12 ...
Trystarzaterdag 12 juni 2010 @ 19:43
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:36 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

ok waarom zie ik plaatjes van rijdende bolides dan?
...
Trystarzaterdag 12 juni 2010 @ 19:43
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:43 schreef Mikkie het volgende:

[..]


[..]

!
Stiggiezaterdag 12 juni 2010 @ 19:43
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:42 schreef Trystar het volgende:
Schumi p12 ...
Trystarzaterdag 12 juni 2010 @ 19:45
Schumi p13 zelfs
Stiggiezaterdag 12 juni 2010 @ 19:47
Scheiße! Zal schumi wel denken
ThePianoManzaterdag 12 juni 2010 @ 19:49
haha, waarom staat er 'zelluf' achter Olav Mol ?
Crientjzaterdag 12 juni 2010 @ 20:01
Hamilton!
Trystarzaterdag 12 juni 2010 @ 20:01
Hamilton! Pole!
Atreidezzaterdag 12 juni 2010 @ 20:01
Meesterlijke qualify
roelofjanzaterdag 12 juni 2010 @ 20:02
Ok, dat was leuk.

Verschillende strategieën, meerdere pitstops... belooft een mooie race te worden.
Game_Errorzaterdag 12 juni 2010 @ 20:02
Lol webber, ff de wall of champions huggen
Deviant1nlzaterdag 12 juni 2010 @ 20:02
Toffe qualify zeg, laatste 3 ronden
roelofjanzaterdag 12 juni 2010 @ 20:03
Lewis zonder brandstof...
Atreidezzaterdag 12 juni 2010 @ 20:03
Hamilton zonder benzine
Game_Errorzaterdag 12 juni 2010 @ 20:03
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 20:02 schreef Deviant1nl het volgende:
Toffe qualify zeg, laatste 3 ronden
Slecht voor mn hart dit, vooral met die bbc commentatoren.
Trystarzaterdag 12 juni 2010 @ 20:03
Kijk Hamilton !
Crientjzaterdag 12 juni 2010 @ 20:03
Haha, bovenop die wagen. geniaaaaal.
Mikkiezaterdag 12 juni 2010 @ 20:04
Moet je nagaan hoe goed ze dat uitgerekend hebben. Niet handig voor de coureur, maar het zal net die paar belangrijke honderdsten schelen...
Game_Errorzaterdag 12 juni 2010 @ 20:04
lol Hamilton
Crientjzaterdag 12 juni 2010 @ 20:04
En vervolgens zelf duwen, whahaha. xD
Game_Errorzaterdag 12 juni 2010 @ 20:04
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 20:03 schreef Crientj het volgende:
Haha, bovenop die wagen. geniaaaaal.
duwen
roelofjanzaterdag 12 juni 2010 @ 20:04
Hij duwt hem wel even naar de pit.
Mikkiezaterdag 12 juni 2010 @ 20:04
Wat een beeld van Hamilton nu!
Atreidezzaterdag 12 juni 2010 @ 20:04
Hij brengt m zelf wel ff terug
SoldMayorzaterdag 12 juni 2010 @ 20:07
Whahaha HAMILTON

gatewayzaterdag 12 juni 2010 @ 20:12
haha wat een actie van die man
SoldMayorzaterdag 12 juni 2010 @ 20:18


Historisch
Atreidezzaterdag 12 juni 2010 @ 20:45
Jammer, dat filmpje mist nog een heel leuk stuk ervoor dat ie uitrollend bovenop ze auto zit en er op slaat alsof het een braaf paard is
Taradozaterdag 12 juni 2010 @ 23:01
Hamilton reprimanded after qualifying

Saturday, June 12th 2010, 20:54 GMT
quote:
Lewis Hamilton was fined and reprimanded by the Canadian Grand Prix stewards following qualifying for the Montreal event.

Right after securing pole position, Hamilton was instructed by his McLaren team to stop the car on track as he was nearly out of fuel and some of it was still needed for the sample for the post-qualifying inspection.

Hamilton stopped his engine but kept his car moving while he seated on top of it as he celebrated his first pole of the year. He then got off the car and started pushing it.

The stewards deemed Hamilton had exceeded the maximum time set to return to the pits after the end of qualifying, and the Briton was fined USD10,000 and given a reprimand.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/84404
Atreidezzaterdag 12 juni 2010 @ 23:50


Gevonden
Fir3flyzondag 13 juni 2010 @ 00:00
Cheeky move van Hamilton.

Maar hij heeft dus niet de snelheid met benzine aan boord, kan nog leuk worden met die snellere Red Bulls er achter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fir3fly op 13-06-2010 00:17:55 ]
M.Melandrizondag 13 juni 2010 @ 00:11
quote:
Op zondag 13 juni 2010 00:00 schreef Fir3fly het volgende:
Cheecky move van Hamilton.

Maar hij heeft dus niet de snelheid met benzine aan boord, kan nog leuk worden met die snellere Red Bulls er achter.
De bandenstrategie van Red Bull + eventuele SC situatie gaat zeer interessant worden
Taradozondag 13 juni 2010 @ 00:24
quote:
Geweldig
Schunckelstarzondag 13 juni 2010 @ 00:49
triest dat daar weer een boete voor gegeven moet worden..
SoldMayorzondag 13 juni 2010 @ 00:59
FIA met zijn boetes en regeltjes
Sallyzondag 13 juni 2010 @ 01:00
quote:
Op zondag 13 juni 2010 00:49 schreef Schunckelstar het volgende:
triest dat daar weer een boete voor gegeven moet worden..
Het is volgens mij redelijk gevaarlijk ook nog, een stilstaande wagen op het circuit. Maar volgens mij waren alle andere wagens al terug in de pit, ik zag alleen nog de stewards en (straat)Mercedessen rijden.
LWD-Godiuszondag 13 juni 2010 @ 01:29
Hij was gewoon als enige nog op de baan, zijn slotronde was ook het einde van de kwalificatie als ik het goed herinner.
M.Melandrizondag 13 juni 2010 @ 01:34
quote:
Op zondag 13 juni 2010 00:59 schreef SoldMayor het volgende:
FIA met zijn boetes en regeltjes
Goed al die regeltjes anders staat straks iedereen na afloop van de kwalificatie langs de baan.
M.Melandrizondag 13 juni 2010 @ 01:46
Vettel over de softs
quote:
"Let's see what we can do, I'm happy both of us made it with the prime tyres, especially with the soft tyre being so difficult to make last for a few laps."
D.zondag 13 juni 2010 @ 03:58
Liuzzzzzzzii
roelofjanzondag 13 juni 2010 @ 09:07
quote:
Op zondag 13 juni 2010 01:34 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Goed al die regeltjes anders staat straks iedereen na afloop van de kwalificatie langs de baan.
Ja inderdaad.

Sterker nog, in de paddock wordt die 10.000 als een schijntje gezien:
quote:
"Sounds cheap to me..." said Mercedes team principal Ross Brawn with a smile on his face when hearing of the penalty.
en:
quote:
and suggestions that the fact that the team's punishment was relatively lenient might prompt a whole spate of people running out of fuel on their slowdown laps in future.
Ik denk dat we dit nog wel vaker gaan zien....
#ANONIEMzondag 13 juni 2010 @ 09:19
quote:
Op zondag 13 juni 2010 00:00 schreef Fir3fly het volgende:
Cheeky move van Hamilton.

Maar hij heeft dus niet de snelheid met benzine aan boord, kan nog leuk worden met die snellere Red Bulls er achter.
Het racetempo van de McLarens is de afgelopen races juist beter geweest dan hun kwalificatietempo.
Automatic_Rockzondag 13 juni 2010 @ 09:34
quote:
Op zondag 13 juni 2010 01:46 schreef M.Melandri het volgende:
Vettel over de softs
[..]
Ik moet zeggen dat ik gisteren ook erg verbaasd was dat de McLarens, of iig Hamilton, niet op de harde banden Q3 gereden hebben. Ik hoop voor de dat het regens of dat er snel een safetycar komt, anders denk ik niet dat een McLaren gaat winnen vandaag...

Alhoewel het natuurlijk ook de vraag is of de fragile remmen van de RB's de finish halen..
Taradozondag 13 juni 2010 @ 10:05
quote:
Op zondag 13 juni 2010 09:07 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Ja inderdaad.

Sterker nog, in de paddock wordt die 10.000 als een schijntje gezien:
[..]

en:
[..]

Ik denk dat we dit nog wel vaker gaan zien....
Terwijl het zo eenvoudig lijkt om een standaardstraf voor zo'n overtreding te hebben en niet iedere keer wat anders uit de hoge hoed te toveren
#ANONIEMzondag 13 juni 2010 @ 10:45
quote:
Op zondag 13 juni 2010 09:34 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik gisteren ook erg verbaasd was dat de McLarens, of iig Hamilton, niet op de harde banden Q3 gereden hebben. Ik hoop voor de dat het regens of dat er snel een safetycar komt, anders denk ik niet dat een McLaren gaat winnen vandaag...

Alhoewel het natuurlijk ook de vraag is of de fragile remmen van de RB's de finish halen..

De Red Bulls moeten natuurlijk ook een keer op de zachte banden rijden.
Alleskidszondag 13 juni 2010 @ 10:52
De boete is terecht, als was het alleen maar als loon voor de marshals. De smicht stapt zelf snel in de dokters auto en laat anderen zijn auto duwen. Heb dan het lef en het fatsoen om mee te helpen duwen. 10.000 dollar PER marshal die de auto moest duwen !!!
keplerzondag 13 juni 2010 @ 11:12
quote:
Op zondag 13 juni 2010 10:52 schreef Alleskids het volgende:
De boete is terecht, als was het alleen maar als loon voor de marshals. De smicht stapt zelf snel in de dokters auto en laat anderen zijn auto duwen. Heb dan het lef en het fatsoen om mee te helpen duwen. 10.000 dollar PER marshal die de auto moest duwen !!!
HIj heeft toch ook een eind geduwd

Gezeur altijd over zulke dingen. Dit is toch juist mooi voor het publiek.
Miguezondag 13 juni 2010 @ 11:50
Als Hamilton niet opgepikt was had hij ook een boete gekregen, en was iedereen aan het klagen dat hij niet bij de persconferentie was, de FIA voorop.
Automatic_Rockzondag 13 juni 2010 @ 11:54
quote:
Op zondag 13 juni 2010 10:52 schreef Alleskids het volgende:
De boete is terecht, als was het alleen maar als loon voor de marshals. De smicht stapt zelf snel in de dokters auto en laat anderen zijn auto duwen. Heb dan het lef en het fatsoen om mee te helpen duwen. 10.000 dollar PER marshal die de auto moest duwen !!!
Gezeik altijd.
Hij moest in de dokters auto omdat hij anders niet op tijd bij de persconferentie zou zijn
Atreidezzondag 13 juni 2010 @ 12:28
Idd, Hamilton moest naar de persconf. en volgens mij was de boete dan ook voor Hamilton zelf en niet voor de auto die stopte op t circuit.
quote:
Canadian Grand Prix pole winner Lewis Hamilton has been handed an official reprimand plus a fine of $10,000 (£6,900) for failing to return to the pits in the allocated time at the end of qualifying on Saturday.
Zelf vond ie het ook wel grappig
quote:
Looking back at the situation Lewis Hamilton said: "It was actually great. I had to slow down, it gave me time to wave. There is so much support here from all the fans. There are a lot of McLaren supporters here, there are a lot of British flags here. Every time I come here the support is absolutely immense. So it gave me a little bit of time to firstly acknowledge them and then I switched the car off and I was rolling. I got out and started pushing it and it felt great actually. It was quite a unique experience and I'm sure I won't forget it."
http://f1.gpupdate.net/en(...)yed-pushing-his-car/
Game_Errorzondag 13 juni 2010 @ 13:46
Aan dat filpmje van Hamilton kan je wel mooi zien hoe weinig rolwrijving zon f1 bak eigenlijk heeft.
Trystarzondag 13 juni 2010 @ 13:59
Ik heb er zin in

Canada

geen Vuvuzeloela's
bodylotionzondag 13 juni 2010 @ 14:39
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:46 schreef Game_Error het volgende:
Aan dat filpmje van Hamilton kan je wel mooi zien hoe weinig rolwrijving zon f1 bak eigenlijk heeft.
Inderdaad! Of loopt het rechte stuk iets af?
Sallyzondag 13 juni 2010 @ 14:41
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:39 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Inderdaad! Of loopt het rechte stuk iets af?
Het loopt af daar
Sallyzondag 13 juni 2010 @ 15:02
'Live' op FOK!sport: Grand Prix van Canada

Dit keer dus de Grand Prix van Canada, op het Circuit Gilles-Villeneuve in Montréal, waar de race om 18:00 uur Nederlandse tijd van start zal gaan. Neem dus later vandaag regelmatig een kijkje op FOK!sport of er al meer staat, rond kwart voor zes zal het eerste stukje raceverslag staan.
Leatherfacezondag 13 juni 2010 @ 15:18
Gilles Villeneuve blijf ik toch een mooi circuit vinden, omgeven door water.

Blij dat Canada weer een plekje op de kalender heeft gekregen.
vossszondag 13 juni 2010 @ 15:25
quote:
rond kwart voor zes zal het eerste stukje raceverslag staan.
Ehmz, een kwartier voor de race al een verslag van de race online hebben staan???

Dat kan helemaal niet
Peterseliemanzondag 13 juni 2010 @ 15:27
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:25 schreef vosss het volgende:

[..]

Ehmz, een kwartier voor de race al een verslag van de race online hebben staan???

Dat kan helemaal niet

er staat dat het een klein stukje is. En dat kan prima
vossszondag 13 juni 2010 @ 15:39
Een verslag van een race kun je pas maken terwijl de race bezig is en niet voordat de race gestart is.

Dus dat kan helemaal niet.

Crientjzondag 13 juni 2010 @ 15:39


Blijft geniaal
Salatrelzondag 13 juni 2010 @ 15:41
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:02 schreef Sally het volgende:
'Live' op FOK!sport: Grand Prix van Canada

Dit keer dus de Grand Prix van Canada, op het Circuit Gilles-Villeneuve in Montréal, waar de race om 18:00 uur Nederlandse tijd van start zal gaan. Neem dus later vandaag regelmatig een kijkje op FOK!sport of er al meer staat, rond kwart voor zes zal het eerste stukje raceverslag staan.

TR gemaakt wegens spam
Peterseliemanzondag 13 juni 2010 @ 16:06
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:39 schreef vosss het volgende:
Een verslag van een race kun je pas maken terwijl de race bezig is en niet voordat de race gestart is.

Dus dat kan helemaal niet.


Beetje wie waar start en of er nog iemand problemen tegengekomen is voor de start.
keplerzondag 13 juni 2010 @ 16:08


vossszondag 13 juni 2010 @ 16:31
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Beetje wie waar start en of er nog iemand problemen tegengekomen is voor de start.
Ik begrijp het wel hoor. Je kan het alleen geen raceverslag noemen als je iets verslaat als de race nog niet gestart is
Sallyzondag 13 juni 2010 @ 16:35
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:31 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik begrijp het wel hoor. Je kan het alleen geen raceverslag noemen als je iets verslaat als de race nog niet gestart is
Zeikerd

Het eerste stukje verslag. Da's precies wat PSM zegt: wat is het weer, wie start er vanuit de pits, wie heeft er problemen met wat...

En het heet eerst verslag, pas als het helemaal geweest is heet het uitslag. See the difference
Atreidezzondag 13 juni 2010 @ 16:40
http://f1.gpupdate.net/nl(...)sel-versnellingsbak/

Webber start vanaf p7 ivm wissel versnellingsbak
Trystarzondag 13 juni 2010 @ 16:46
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:40 schreef Atreidez het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)sel-versnellingsbak/

Webber start vanaf p7 ivm wissel versnellingsbak
Salatrelzondag 13 juni 2010 @ 16:57
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:40 schreef Atreidez het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)sel-versnellingsbak/

Webber start vanaf p7 ivm wissel versnellingsbak
kut ik had webber op 3 achter de mclarens in de poule op mijn werk... eerste keer dat ik niet vettel maar webber in top3 had staan
exile79zondag 13 juni 2010 @ 17:08
Ik zag op rtl net Kalff aan tafel zitten met Kamphues en Hegemans. Ik heb het hele seizoen al BBC gekeken, maar is dat studiostuk er de vorige races ook al geweest? Ik dacht dat ze daar vanaf waren gestapt.
Atreidezzondag 13 juni 2010 @ 17:09
Ik zit ook net met die vraag! Studio is terug, incl. gesponsorde experts Ach, Mike is wel cool.
Sallyzondag 13 juni 2010 @ 17:41
Iedereen heeft het over de banden, vooral de harde compound, waar maar moeilijk warmte in is te krijgen.

Baan is ook niet zo warm, 31 graden maar.
Sallyzondag 13 juni 2010 @ 17:44
[Live] [F1] Verslag Grand Prix van Canada
Stiggiezondag 13 juni 2010 @ 17:46
Hopelijk weet schumi er wat van te bakken
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 17:52
Schoon op tijd thuis na 'n uurtje of 2 rijden vanuit Almere, jammer dat ik gisteren wel de quali heb gemist. Lang leve de dvd-recorder

Canada
Rossdalezondag 13 juni 2010 @ 17:54
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:40 schreef Atreidez het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)sel-versnellingsbak/

Webber start vanaf p7 ivm wissel versnellingsbak
Ben wel benieuwd of de taktiek met de harde compound gaat werken ofdat er inderdaad een snelle safety-car komt...
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 17:55
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:52 schreef Sinister-D- het volgende:
Schoon op tijd thuis na 'n uurtje of 2 rijden vanuit Almere, jammer dat ik gisteren wel de quali heb gemist. Lang leve de dvd-recorder

Canada
Je kan dan gewoon doorspoelen naar de laatste 3/4 rondes, de rest was niet echt boeiend
Sallyzondag 13 juni 2010 @ 17:55
Potver, Live Timing doet het niet

Hoop dat het zo wel werkt.
ElmarOzondag 13 juni 2010 @ 17:56
Werkt hier gewoon.
Sallyzondag 13 juni 2010 @ 17:56
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:55 schreef Sally het volgende:
Potver, Live Timing doet het niet

Hoop dat het zo wel werkt.
Ah, even opnieuw aanklikken op de officiele site doet wonderen.
HiDiHozondag 13 juni 2010 @ 17:57
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 17:57
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:56 schreef ElmarO het volgende:
Werkt hier gewoon.
Hier ook..
Sallyzondag 13 juni 2010 @ 17:58
Yeah yeah, zie mijn eerdere bericht
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 17:58
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:55 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Je kan dan gewoon doorspoelen naar de laatste 3/4 rondes, de rest was niet echt boeiend
Eigenlijk is het al niet meer boeiend als je de uitslag al weet Meestal wordt er nog wel iets intressants verteld in de voorbeschouwing. En soms nog wat door Brundle en Leggard tijdens het commentaar
ThePianoManzondag 13 juni 2010 @ 18:00
hé kijk. ze rijden
Atreidezzondag 13 juni 2010 @ 18:00
Rijdende auto's Veel plezier allemaal.
Stiggiezondag 13 juni 2010 @ 18:02
there we go
gatewayzondag 13 juni 2010 @ 18:03
en iedereen weg
Ambrosiuszondag 13 juni 2010 @ 18:03
Mooi gepland tussen het WK door.
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 18:03
botsende auto''s
ElmarOzondag 13 juni 2010 @ 18:03
Al een Sauber van de baan af.
gatewayzondag 13 juni 2010 @ 18:03
Boem
Ambrosiuszondag 13 juni 2010 @ 18:03
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:03 schreef gateway het volgende:
en iedereen weg
Toch een paar met schade.
DatMeenJeNietzondag 13 juni 2010 @ 18:04
Massa out.?
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 18:04
sc?
gatewayzondag 13 juni 2010 @ 18:04
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:03 schreef Ambrosius het volgende:
Mooi gepland tussen het WK door.
dat wel
Stiggiezondag 13 juni 2010 @ 18:04
superstart van schumi volgens mij

edit: jip p8
Scrutinizerzondag 13 juni 2010 @ 18:04
Massa moet een zwarte vlag krijgen. Dat sloeg echt nergens op
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 18:04
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:03 schreef ElmarO het volgende:
Al een Sauber van de baan af.
Het gebruikelijke beeld dus
Fir3flyzondag 13 juni 2010 @ 18:04
Massa werd gebeukt.
Atreidezzondag 13 juni 2010 @ 18:04
Massa en Liuzzi Leek wel een online arcade race..
gatewayzondag 13 juni 2010 @ 18:04
end at was kovajassie!
ThePianoManzondag 13 juni 2010 @ 18:04
Haha, loser.
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 18:04
En weer een sauber
DatMeenJeNietzondag 13 juni 2010 @ 18:04
Ambrosiuszondag 13 juni 2010 @ 18:04
Kobayashi .
ElmarOzondag 13 juni 2010 @ 18:05
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:04 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Het gebruikelijke beeld dus
En daar ging het verkeerd met Sauber #2.
ThePianoManzondag 13 juni 2010 @ 18:05
Iedereen een nieuwe neus.
gatewayzondag 13 juni 2010 @ 18:06
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:05 schreef ThePianoMan het volgende:
Iedereen een nieuwe neus.
ik wil ook een nieuwe, mijne lekt....
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 18:06
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:05 schreef ElmarO het volgende:

[..]

En daar ging het verkeerd met Sauber #2.
Gelukkig rijden ze weer, wie moeten we anders belachelijk maken halverwege de race
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 18:07
Aawh, echt afgelopen nu voor Koba
ElmarOzondag 13 juni 2010 @ 18:07
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:06 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Gelukkig rijden ze weer, wie moeten we anders belachelijk maken halverwege de race
En er is al een Sauber uitgevallen.
ThePianoManzondag 13 juni 2010 @ 18:09
webber
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 18:09
Go Webber
Scrutinizerzondag 13 juni 2010 @ 18:10
Netjes van Webber
ThePianoManzondag 13 juni 2010 @ 18:10
Is dit Montreal? Ik dacht Melbourne..
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 18:10
Kubica erachter aan lol..
Stiggiezondag 13 juni 2010 @ 18:12
Schumi inmiddels p6 (al 7 plekken dus ingehaald)
ThePianoManzondag 13 juni 2010 @ 18:12
Mooie kop
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 18:12
Mooi groepje van 4 zo
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 18:12


niet meer en niet minder over vertellen
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 18:13
Maar niet voor lang
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 18:13
WTF. Waarom net nu
gatewayzondag 13 juni 2010 @ 18:13
dat was bijna Boem in de pit!
ElmarOzondag 13 juni 2010 @ 18:13
Alonso
ThePianoManzondag 13 juni 2010 @ 18:13
Oew, krap in de pitlane.
Bluurghzondag 13 juni 2010 @ 18:13
mooi gevechtje in de pits
Scrutinizerzondag 13 juni 2010 @ 18:13
Het is nu al een mooie race
gatewayzondag 13 juni 2010 @ 18:14
en hulkenberg op sutil geboemt
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 18:14
Gelukkig geen rood licht lol..
ElmarOzondag 13 juni 2010 @ 18:14
Massa is overigens aardig aan het doorstampen. Weer de snelste ronde.
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 18:15
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:14 schreef Tarabass het volgende:
Gelukkig geen rood licht lol..
Ik was net hetzelfde aan het denken
Sallyzondag 13 juni 2010 @ 18:17
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:04 schreef Fir3fly het volgende:
Massa werd gebeukt.
Massa beukte Liuzzi zelf, bij de start
Scrutinizerzondag 13 juni 2010 @ 18:17
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:14 schreef ElmarO het volgende:
Massa is overigens aardig aan het doorstampen. Weer de snelste ronde.
Die is onderweg naar Liuzzi
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 18:20
Waar was dat voor nodig Laat die Kubica toch gaan, die heeft toch een DT.
Rossdalezondag 13 juni 2010 @ 18:20
Typische Schumacher-actie
ThePianoManzondag 13 juni 2010 @ 18:20
Schumi
Stiggiezondag 13 juni 2010 @ 18:21
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:20 schreef ThePianoMan het volgende:
Schumi
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 18:21
Schumacher
ElmarOzondag 13 juni 2010 @ 18:22
Buemi gewoon 2e
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 18:22
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:22 schreef ElmarO het volgende:
Buemi gewoon 2 1e
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 18:22
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:22 schreef ElmarO het volgende:
Buemi gewoon 2e
Hij ligt eerste
Rossdalezondag 13 juni 2010 @ 18:22
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:22 schreef ElmarO het volgende:
Buemi gewoon 2e
1e
ThePianoManzondag 13 juni 2010 @ 18:23
Snelle pitstop, goddetering.
Mikkiezondag 13 juni 2010 @ 18:23
Wat deed Schumacher? Ik zat net te kakken
Stiggiezondag 13 juni 2010 @ 18:23
kut
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 18:23
Who..
Scrutinizerzondag 13 juni 2010 @ 18:23
Buemi op 1
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 18:24
Wat zegt die Leggard allemaal? Nog iemand die hem voor geen meter kan verstaan
Atreidezzondag 13 juni 2010 @ 18:24
Hamilton
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 18:25
HRT, na Sauber mijn 2de favoriete team
Gitank2zondag 13 juni 2010 @ 18:25
Leuke race alweer!

Alonso lag nog geen milliseconde eerste, want Hamilton pakt 'm mooi terug
Atreidezzondag 13 juni 2010 @ 18:25
Er is duidelijk een bandenprobleem
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 18:26
3 stops!? I love canada
OEMzondag 13 juni 2010 @ 18:27
Wat een poppenkast is het ook tegenwoordig zeg. Het toppunt van de autosport. Maar ondertussen rijden we op banden die al versleten zijn als je er te vaak naar kijkt. Ben je Lewis-fan, is het mclaren die keer op keer pitsstops verziekt.
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 18:27
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:25 schreef Gitank2 het volgende:
Leuke race alweer!

Alonso lag nog geen milliseconde eerste, want Hamilton pakt 'm mooi terug
Alonso heeft nooit 1ste gelegen
ElmarOzondag 13 juni 2010 @ 18:27
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:26 schreef Tarabass het volgende:
3 stops!? I love canada
Heerlijke race, nu al.
Gitank2zondag 13 juni 2010 @ 18:28
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:27 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Alonso heeft nooit 1ste gelegen
Dat zeg ik
Rossdalezondag 13 juni 2010 @ 18:29
Petrov nu pas nieuwe neus? Hij had in de eerste ronde toch al een touche?
Fir3flyzondag 13 juni 2010 @ 18:30
Nou leuk hoor. De banden zijn veel te belangrijk .
Rossdalezondag 13 juni 2010 @ 18:32
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:30 schreef Fir3fly het volgende:
Nou leuk hoor. De banden zijn veel te belangrijk .
Gelukkig maar, aangezien ze niet meer tanken Anders was het wel heel saai
ElmarOzondag 13 juni 2010 @ 18:32
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:30 schreef Fir3fly het volgende:
Nou leuk hoor. De banden zijn veel te belangrijk .
Maar dat geldt nu voor iedereen. Niet voor teams die bijvoorbeeld een andere leverancier hebben.
Atreidezzondag 13 juni 2010 @ 18:33
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:32 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Maar dat geldt nu voor iedereen. Niet voor teams die bijvoorbeeld een andere leverancier hebben.
Idd, voor iedereen gelijk, dus niemand heeft voordeel behalve wij als kijker
Fir3flyzondag 13 juni 2010 @ 18:33
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 18:32 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Maar dat geldt nu voor iedereen. Niet voor teams die bijvoorbeeld een andere leverancier hebben.
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat de race door de banden belist wordt en niet door de rijders en de auto's.
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 18:34
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat de race door de banden belist wordt en niet door de rijders en de auto's.
Ook door de rijders en de auto's. Banden besparen noemen ze dat
ElmarOzondag 13 juni 2010 @ 18:34
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat de race door de banden belist wordt en niet door de rijders en de auto's.
Ben ik niet geheel met je eens. Het gaat nu ook om de coureur die beter met zijn banden omgaat. Dus de banden zijn belangrijk, maar de coureur heeft ook nog steeds een aandeel.
Gitank2zondag 13 juni 2010 @ 18:35
Petrov nu weer een penalty, die rijdt ook een droomrace
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 18:35
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:32 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Maar dat geldt nu voor iedereen. Niet voor teams die bijvoorbeeld een andere leverancier hebben.
En dat was anders ook niet slecht geweest. Dan had er misschien wel een ander team, bv Force India, vooraan gereden.

Zo'n beetje Hongarije 2003 waarbij Renault icm de Michelins gewoon niet te verslaan waren terwijl de Renault toch echt niet de beste wagen was.
Fir3flyzondag 13 juni 2010 @ 18:36
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 18:34 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Ook door de rijders en de auto's. Banden besparen noemen ze dat
Belachelijk. Het gaat toch om het hard rijden? Ik vind het al bijna net zo erg worden als Indycars, waar je alleen kunt winnen als je brandstof spaart.
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 18:37
Kubica glijdt lekker..
gatewayzondag 13 juni 2010 @ 18:38
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Belachelijk. Het gaat toch om het hard rijden? Ik vind het al bijna net zo erg worden als Indycars, waar je alleen kunt winnen als je brandstof spaart.
leuke extra factor: uitslag afhankelijk van: Snelste tijd & minste brandstofverbruik
Fir3flyzondag 13 juni 2010 @ 18:38
Kom op Alonso!
ElmarOzondag 13 juni 2010 @ 18:38
Alonso P1
gatewayzondag 13 juni 2010 @ 18:38
hamilton in de pits...
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 18:39
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Belachelijk. Het gaat toch om het hard rijden? Ik vind het al bijna net zo erg worden als Indycars, waar je alleen kunt winnen als je brandstof spaart.
Noem één autosport waar het besparen van je onderdelen, banden en brandstof niet belangrijk is..
Gitank2zondag 13 juni 2010 @ 18:40
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:37 schreef Tarabass het volgende:
Kubica glijdt lekker..
Kubica mislijdt lekker
ElmarOzondag 13 juni 2010 @ 18:40
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:38 schreef ElmarO het volgende:
Alonso P1
En de snelste ronde.
Fir3flyzondag 13 juni 2010 @ 18:40
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 18:39 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Noem één autosport waar het besparen van je onderdelen, banden en brandstof niet belangrijk is..
Formule 1 pre-2009.
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 18:40
Kubica heeft het wel vies druk deze race
gatewayzondag 13 juni 2010 @ 18:41
haha gave actie, zo de pits in als kubica deed
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 18:41
Heeft Kubica Sutil dan toch geraakt
dronkeykongzondag 13 juni 2010 @ 18:42
20 rondjes op hard en nu 40? Of gaan we nog een keer stoppen?
ElmarOzondag 13 juni 2010 @ 18:46
En dat was de race voor Sauber.
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 18:46
Aaw, daar gaat Pedro

alweer
OEMzondag 13 juni 2010 @ 18:46
Nog mooier, geen nieuwe bandensetjes meer. Kunnen ze regenbanden onderschroeven.
ThePianoManzondag 13 juni 2010 @ 18:46
Pablo wat doe je
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 18:47
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:46 schreef ThePianoMan het volgende:
Pablo wat doe je
Montoya
Fir3flyzondag 13 juni 2010 @ 18:47
Go Vettel, pak Button !
ElmarOzondag 13 juni 2010 @ 18:48
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:46 schreef Sinister-D- het volgende:
Aaw, daar gaat Pedro

alweer
Ach, vorige race kwamen ze samen aan de finish; nu staan ze er samen wéér naast.
Gitank2zondag 13 juni 2010 @ 18:48
Dat de vader de wens is van de gedachte.
Olav Mols spreekwoorden verbaggeren deel #324
Fir3flyzondag 13 juni 2010 @ 18:48
Webber gaat goed.
ThePianoManzondag 13 juni 2010 @ 18:48
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:47 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Montoya
nee de Rosa
Gitank2zondag 13 juni 2010 @ 18:49
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:47 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Montoya
Met een zwarte vlag..

oh wacht, editie van 5 jaar geleden
Fir3flyzondag 13 juni 2010 @ 18:49
'Do I need to pass Button to win?'

Vettel .
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 18:49
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:48 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ach, vorige race kwamen ze samen aan de finish;

Was me dat ff een teleurstelling ja
Gitank2zondag 13 juni 2010 @ 18:50
Sterk stukje logica
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 18:50
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:48 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

nee de Rosa
Das Pedro
ElmarOzondag 13 juni 2010 @ 18:51
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:49 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Was me dat ff een teleurstelling ja


Ze maken het nu weer goed met ons.
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 18:53
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:51 schreef ElmarO het volgende:

[..]



Ze maken het nu weer goed met ons.
Ze zijn toch vriendelijk voor ons he
Stiggiezondag 13 juni 2010 @ 18:53
Ik wil een crash
ElmarOzondag 13 juni 2010 @ 18:54
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:53 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ze zijn toch vriendelijk voor ons he
Yup, en ook vriendelijk voor hun leveranciers. Ze maken telkens wel weer wat kapot.
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 18:55
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:53 schreef Stiggie het volgende:
Ik wil een crash
Schumi?
Sallyzondag 13 juni 2010 @ 18:55
[18:53:24] <@Sal|lt-F1verslag> gaat MS nou denken dattie de helft van de race (meer, eigenlijk) op de zachte compound kan doen?
[18:53:32] <@Sal|lt-F1verslag> 3e stop
[18:53:40] <@Sal|lt-F1verslag> dat had vast beter gekund
[18:53:48] <@Sal|lt-F1verslag> Brawn toch niet zo slim nu?
[18:54:31] <@Sal|lt-F1verslag> ik hoop dattie door het ijs zakt
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 18:56
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:54 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Yup, en ook vriendelijk voor hun leveranciers. Ze maken telkens wel weer wat kapot.
Oftewel, Sauber denkt aan de crisis want de economie moet je natuurlijk wel draaiende houden.
Nu weet ik ook alweer waarom ik fan van ze ben
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 18:57
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:56 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Oftewel, Sauber denkt aan de crisis want de economie moet je natuurlijk wel draaiende houden.
Nu weet ik ook alweer waarom ik fan van ze ben
Ze zullen wel flink sauber zijn daar
ElmarOzondag 13 juni 2010 @ 18:58
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:56 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Oftewel, Sauber denkt aan de crisis want de economie moet je natuurlijk wel draaiende houden.
Nu weet ik ook alweer waarom ik fan van ze ben
Inderdaad. Met Sauber de crisis door.
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 18:59
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:57 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Ze zullen wel flink sauber zijn daar
Gelukkig rijden die dan niet op BP, anders was het water rond het circuit ook niet meer Sauber

edit: eigenlijk mag je daar niet mee lachen
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 18:59
Assfault lol
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 19:00
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:59 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Gelukkig rijden die dan niet op BP, anders was het water rond het circuit ook niet meer Sauber

edit: eigenlijk mag je daar niet mee lachen
Lol
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 19:00
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:59 schreef Tarabass het volgende:
Assfault lol
ElmarOzondag 13 juni 2010 @ 19:06
Trulli
dronkeykongzondag 13 juni 2010 @ 19:07
Vettel
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 19:07
Vettel in de problemen?
exile79zondag 13 juni 2010 @ 19:07
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:06 schreef ElmarO het volgende:
Trulli


Had ik in mn manager zitten. één ding scheelt, daarvoor had ik Senna en die ligt er ook al uit.
dronkeykongzondag 13 juni 2010 @ 19:09
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:07 schreef Tarabass het volgende:
Vettel in de problemen?
Managing an issue kreeg hij te horen
gatewayzondag 13 juni 2010 @ 19:15
Netjes van massa
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 19:16
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:15 schreef gateway het volgende:
Netjes van massa
Inderdaad
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 19:22
Waar is iedereen?
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 19:27
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:22 schreef Tarabass het volgende:
Waar is iedereen?
Aan het genieten van de race. Zijn goeie acties aan de gang
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 19:28
En d'r komt er weer een aan .

Toch niet Duwde Schummi daar massa nu opzij
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 19:28
Schumacher
Scrutinizerzondag 13 juni 2010 @ 19:28
Schumacher
Gitank2zondag 13 juni 2010 @ 19:29
Massa blijft er nog ff netjes bij met zijn scheve vleugel
Tot ie er toch een nieuwe op moest zetten
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 19:29
Massa is toch wel de botsauto van de dag
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 19:29
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:27 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Aan het genieten van de race. Zijn goeie acties aan de gang
Dan is het goed
dronkeykongzondag 13 juni 2010 @ 19:30
Massa had gewoon geduldiger moeten zijn
Gitank2zondag 13 juni 2010 @ 19:33
Remproblemen lijken mee te vallen
Sinister-D-zondag 13 juni 2010 @ 19:33
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:30 schreef dronkeykong het volgende:
Massa had gewoon geduldiger moeten zijn
Als die 0.003 seconden geduldiger was geweest had ie door de pits moeten rijden Schumi moest plaats laten, en had zichzelf er ook uit kunnen rijden.

edit: en zeker als je weet dat je al problemen hebt met je achterbanden.
Tarabasszondag 13 juni 2010 @ 19:39
Dat was die 10.000 dollar fee wel waard lol..
Gitank2zondag 13 juni 2010 @ 19:39
Lekker gevecht nog met Liuzzi en Schumi in de laatste ronde