Bron + filmpje: Gelderlanderhttp://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/6814656/WKrel-Nijmeegse-scholieren-voor-camera.ece?start=3&sort=asc#reaktiesquote:NIJMEGEN - Honderden leerlingen van het Nijmeegse Canisiuscollege hebben donderdagochtend hun lessen onderbroken. Zij houden een staking. De leerlingen willen zo afdwingen dat zij aankomende maandagmiddag naar het WK-duel Nederland-Denemarken kunnen kijken.
Zie ook:
* Geen wk op middelbare scholen Nijmegen
* video artikel WK staking op Canisius loopt uit de hand
De schoolleiding van het Canisius kondigde het kijkverbod vorige week aan in De Gelderlander. Ook de SSGN had toen het besluit al genomen de lessen gewoon door te laten gaan. Daar besefte de leiding dat het besluit wel eens niet in goede aarde zou kunnen vallen.
De staking begon omstreeks kwart over elf, aanvankelijk aarzelend. Maar toen de schoolleiding geen gehoor gaf aan de eis tot 'WK-kijken' nam de groep stakende leerlingen snel toe, tot zo'n 600. Er werd op enig moment met eieren naar het schoolgebouw gegooid en ook met boterhammen. De steeds baldadiger jeugd heeft ook het ene na het andere voetballied aan, zoals 'het is stil aan de overkant'.
Omstreeks half een was het protest nog steeds bezig. Er werd inmiddels ook vuurwerk afgestoken en met yoghurt gegooid. Ook werd de weg voor de school geblokkeerd
Hier ook, trouwens.quote:Op donderdag 10 juni 2010 23:18 schreef fratsman het volgende:
Van beide kanten water bij de wijn doen. De middelbare school van mijn neefje begint maandag om 07.45 met lessen van 40 minuten zodat alle klassen om 13.00 ongeveer klaar zijn. Goeie oplossing lijkt me.
http://www.canisiuscollege.nl/BenDweg/Informatief/home.aspquote:WK-voetbal tijdens projectdagen, maandag 14 juni
De eerste wedstrijd van het Nederlands elftal is a.s. maandag om 13.30 uur. Tijdens die eerste voetbalwedstrijd hebben wij projectdagen. Deze dagen zijn een jaar geleden gepland, toen het wedstrijdschema nog niet bekend was.
Met de inhoudelijke en organisatorische voorbereiding daarvan is veel tijd (we besteden daar 400 uur aan, de voorbereidingen lopen al een half jaar) en geld gemoeid (voor sommige projecten is dit ¤ 20,- per leerling). Daarnaast zijn er veel mensen van buiten school betrokken bij deze projecten. We kunnen deze projecten niet verzetten en dat is de reden dat de projecten 'gewoon' doorgaan, ook al snappen we heel goed we onze leerlingen daarmee teleurstellen (zeker omdat er op andere scholen wel gekeken kan worden).
Onze leerlingen hebben dat met een handtekeningenactie en met een staking laten weten. Tijdens de staking hebben we geprobeerd om de leerlingen ons standpunt uit te leggen. De staking begon leuk, ludiek, met voetballiederen. Op het eind was het niet meer leuk omdat er met eieren en andere troep werd gegooid. Leerlingen van wie we dit hebben gezien zijn daar op aangesproken en hebben die troep opgeruimd.
Bij mijn school gebeurde dat ook. 1 vriend van me had wat tussenuren toen en was de dichtstbijzijnde kroeg ingedoken, om tijdens Frans weer snel naast me te zitten, riekend naar rook en drank..quote:Op donderdag 10 juni 2010 23:48 schreef Zokunen het volgende:
Tijdens de CL finale die ajax won had ik gym, we moesten komen, maar de radio stond wel aan! (en er werd weinig gedaan)
Mijn oude schoolquote:Op donderdag 10 juni 2010 23:13 schreef -0- het volgende:
De schoolleiding van het Canisius kondigde het kijkverbod vorige week aan in De Gelderlander. Ook de SSGN had toen het besluit al genomen de lessen gewoon door te laten gaan. Daar besefte de leiding dat het besluit wel eens niet in goede aarde zou kunnen vallen.
Speeldata zijn ondertussen al bijna een half jaar bekend. Men wist het dus, maar heeft verzuimd eerder actie te ondernemen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 23:20 schreef Wokkel het volgende:
Ze hebben al dingen gepland die niet makkelijk te verplaatsen zijn.
[..]
Sukkelquote:Op donderdag 10 juni 2010 23:48 schreef Zokunen het volgende:
Tijdens de CL finale die ajax won had ik gym, we moesten komen, maar de radio stond wel aan! (en er werd weinig gedaan)
Ach komquote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:21 schreef motorbloempje het volgende:
gewoon lessen volgen, niet zeiken en dan tegen het einde van de wedstrijd vragen of de radio even aan magzo heb ik toen in groep 6 Ajax kampioen 'horen' worden, super tof was dat
Logisch? Sinds wanneer is voetbal kijken een recht? Ik zie werkelijk niet in waarom er voetbal gekeken 'moet' worden, laat staan waarom voetbal belangrijker is dan onderwijs..quote:Op donderdag 10 juni 2010 23:13 schreef -0- het volgende:
[..]
Bron + filmpje: Gelderlanderhttp://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/6814656/WKrel-Nijmeegse-scholieren-voor-camera.ece?start=3&sort=asc#reakties
Tja, actie van de school is ook niet al te slim in mijn ogen, er zijn velen scholen die wel voetbal gaan kijken dus dat je dan onrust krijgt onder je leerlingen is logisch.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:22 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ach kom
Leuk voor een meisje dat ook eens voetbal volgt, maar daar kun je toch niks mee?
Een dagje les is zeker niet belangrijker dan de eerste WK wedstrijd van het NL elftal.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
/care, het is school, andere dingen zijn belangrijker dan voetbal en onderwijs al helemaal.
Lol hihiquote:Heb zelf maandag ook een tentamen, ga ik ook niet vragen of ze het verplaatsen of dat ze een tv aan zetten
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Speeldata zijn ondertussen al bijna een half jaar bekend. Men wist het dus, maar heeft verzuimd eerder actie te ondernemen.
[..]
Sukkel
Dat was de Toyota Cup.
Terechte actie van die kinderen wmb. Geef ze gvd 2 uurtjes vrij om naar voetbal te kijken, of zet een groot scherm in de aula. Laat eens zien dat je het in je hebt meer te zijn dan een uitgeleefde ouwe zeiksnor, meneer de directeur.
Kan best zijn. Ik zou als scholier gewoon lekker voetbal gaan kijken. Niet goedschiks? Dan maar kwaadschiks.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:47 schreef motorbloempje het volgende:
begrijp me niet verkeerd, ik zou ook balen, maar het is het goed recht van de school om hier niet aan toe te geven, Voetbal voor onderwijs laten gaan
Het WK voetbal is wel van een iets ander orde. Dat vind ik, en met mij nog zeker 3 miljard mensen. Daarom. Het is een evenement dat z'n gelijke niet kent.quote:dan kun je ook voor de olympische spelen wel vrij gaan geven, genoeg mensen die bijvoorbeeld bij de zomerspelen het hockey volgen
Ja dat zie ik ook welquote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lezen kan je niet he??
Er staat dat de data al een JAAR van te voren gepland zijn.
Want? Waar komt dat 'recht op voetbal' ineens vandaan?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Kan best zijn. Ik zou als scholier gewoon lekker voetbal gaan kijken. Niet goedschiks? Dan maar kwaadschiks.
Naar de olympische spelen keken, in Nederland, ook 5,4 miljoen mensen op het hoogtepunt.quote:Het WK voetbal is wel van een iets ander orde. Dat vind ik, en met mij nog zeker 3 miljard mensen. Daarom. Het is een evenement dat z'n gelijke niet kent.
Bij ons ook tijdens de Techniek-lesquote:Op donderdag 10 juni 2010 23:48 schreef Zokunen het volgende:
'recht' is waar je mee weg komt (of niet). Blijft over: de beslissing zelf.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Want? Waar komt dat 'recht op voetbal' ineens vandaan?
Dat is niet mis idd. Maar welk hoogtepunt was dat precies?quote:Naar de olympische spelen keken, in Nederland, ook 5,4 miljoen mensen op het hoogtepunt.
Jouw basisschool gaf 's avonds les? Die wedstrijd werd in 1995 namelijk gewoon om 20.45 uur gespeeld. De dag erna was ook nog eens heel Nederland vrij, in verband met Hemelvaart.quote:Op donderdag 10 juni 2010 23:48 schreef Zokunen het volgende:
Natuurlijk, maar dan zou de beslissing moeten zijn: thuisblijven en de gevolgen accepteren, of gewoon naar school gaan en niet zeiken. Staken en je 'recht' afdwingen, voor jezelf en tegelijkertijd voor iedere andere scholier, dat vind ik te ver gaan.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
'recht' is waar je mee weg komt (of niet). Blijft over: de beslissing zelf.
Nee, gedogen is doen waar je mee weg komt. Fikse boete voor al die kutkinderen als ze thuis blijven dan maar.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
'recht' is waar je mee weg komt (of niet). Blijft over: de beslissing zelf.
Zit wat in. Maar het WK is toch wel van een andere orde. Deze actie van de scholieren is daarvan eigenlijk wel het voorbeeld. Zo zal er niet "gestaakt" worden voor hockey (quote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:47 schreef motorbloempje het volgende:
begrijp me niet verkeerd, ik zou ook balen, maar het is het goed recht van de school om hier niet aan toe te geven, Voetbal voor onderwijs laten gaan
dan kun je ook voor de olympische spelen wel vrij gaan geven, genoeg mensen die bijvoorbeeld bij de zomerspelen het hockey volgen
Het heeft geen moer met "recht op voetbal" te maken. Het heeft te maken met iets wat eens in de 4 jaar gebeurd en nu toevallig onder schooltijd valt. Een beetje handige school houd daar rekening mee. Doe je dat niet, dan zijn je lessen van te voren al verneukt omdat je leerlingen totaal niet gemotiveerd zijn en het idee hebben dat er niet naar hun geluisterd wordt.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Want? Waar komt dat 'recht op voetbal' ineens vandaan?
[..]
Naar de olympische spelen keken, in Nederland, ook 5,4 miljoen mensen op het hoogtepunt.
Precies, het is leuk als een school er rekening mee houd, maar het is natuurlijk volstrekt ondenkbaar dat leerlingen er RECHT op zouden hebben. Ze hebben dus geen poot om op te staan, met hun staking en die moet dus ook erg snel de kop in worden gedrukt.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Het WK kijken is echt geen onvervreemdbaar recht, het is maar voetbal.
probeer het is. 600 joelende leerlingen tot kalmte manen en ze vervolgens meedelen dat ze hun smoel dicht moeten houden en terug naar de les moeten. Ik zou een groot schild mee nemen en zorgen dat je snel weg kan komen. Stoere taal trouwens.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:52 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Precies, het is leuk als een school er rekening mee houd, maar het is natuurlijk volstrekt ondenkbaar dat leerlingen er RECHT op zouden hebben. Ze hebben dus geen poot om op te staan, met hun staking en die moet dus ook erg snel de kop in worden gedrukt.
Staken mag van mij wanneer het echt ergens om gaat, maar wanneer het om een pot voetbal gaat, waar een deel van de leerlingen ook niet op zit te wachten, is het wat mij betreft snel over.
Als het een standaard les zou zijn geweest, zouden de meeste scholen en leraren er wel rekening mee houden. (ikzelf als leraar ook iig) Dit kon in dit geval niet vanwege de dure en tijdrovende projectdagen die al lang waren gepland (langer dan de speeldata van het WK). Dan blijft over dat de leerlingen pech hebben, geen poot hebben om op te staan en dus geen reden tot staken.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:55 schreef Harlon het volgende:
[..]
probeer het is. 600 joelende leerlingen tot kalmte manen en ze vervolgens meedelen dat ze hun smoel dicht moeten houden en terug naar de les moeten. Ik zou een groot schild mee nemen en zorgen dat je snel weg kan komen. Stoere taal trouwens.
Je weet maanden van te voren wanneer er gespeeld gaat worden voor het WK. Ik organiseer ook projecten, en daar begin ik niet in September aan als ik ze in juni ga geven. De school heeft hier gewoon enorm geblunderd en zit nu met de gebakken peren. Je dan in zo'n periode (einde van het schooljaar EN wk) totaal niet flexibel tonen nodigt gewoon uit tot opstandig gedrag van de leerlingen en als je inderdaad docent bent dan weet je ook dat in een situatie als deze de leerlingen hoe dan ook niet meer fatsoenlijk te handhaven zijn. Helemaal omdat veel ouders achter de leerlingen zullen staan en de klassen dus sowieso al half leeg zullen zijn, de rest die van de ouders wel moet zal echt niet uit eigen motivatie aan de slag gaan en ook niet als er een beetje gedreigd wordt met straffen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 14:03 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Als het een standaard les zou zijn geweest, zouden de meeste scholen en leraren er wel rekening mee houden. (ikzelf als leraar ook iig) Dit kon in dit geval niet vanwege de dure en tijdrovende projectdagen die al lang waren gepland (langer dan de speeldata van het WK). Dan blijft over dat de leerlingen pech hebben, geen poot hebben om op te staan en dus geen reden tot staken.
Die staking zelf houd je misschien niet tegen, maar ik zou er zeker consequenties aan verbinden.
Dit is vrijwel de enige wedstrijd van Nederland die onder schooltijd wordt gespeeld.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 14:32 schreef Flounder het volgende:
Als Nederland nu in de kwart- halve- en finale speelt zeg ik ala, maar nu al elke wedstrijd willen zien, is niet reëel..
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:46 schreef Harlon het volgende:
[..]
Dit is vrijwel de enige wedstrijd van Nederland die onder schooltijd wordt gespeeld.
QFTquote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:48 schreef Harlon het volgende:
Heel erg handig van die directeur, je op zo'n moment net zo flexibel als een betonnen muur opstellen. Nu heb je de garantie dat veel ouders hun kinderen steunen en hun kinderen thuis houden en het gedeelte dat wel naar de projectdagen komt zit met hun kop totaal ergens anders en is niet gemotiveerd. Nu heb je dus een project waarin je hebt geïnvesteerd en wat je net zo goed niet kan uitvoeren omdat je de leerlingen niet mee gaat krijgen. Dikke kans dat er ook nog redelijk wat docenten zijn die begrip hebben voor de leerlingen (ik als docent zijnde zou dat zeker hebben) en je project is eigenlijk al totaal mislukt.
Als meneer de directeur even van zijn troon was afgeklommen, iets langer had nagedacht dan had hij kunnen verzinnen dat het misschien erg leuk was geweest om het rooster wat aan te passen zodat de lessen om de wedstrijd heen worden gegeven en iedereen gewoon leuk het project kan volgen en de wedstrijd gekeken kan worden. Zo gebeurd het overigens op veel scholen. Dus veel plezier meneer de directeur, je hebt nu en je leerlingen tegen je en je project verneukt. Well done.
het ligt maar net aan het project wat je wilt opzetten, hoe lang van te voren je moet beginnen. Dit kan best langer dan september zijn. De school heeft niet geblunderd dus. Het zijn gewoon lesdagen en daar hebben de scholen en de leerlingen zich maar aan te houden. Dit project staat klaar, er zijn misschien afspraken met bedrijven buiten de school gemaakt, die kun je niet zomaar even omzetten omdat de kindje een voetbal wedstrijdje willen zien. Dus zoals ik eerder al zei, bij gewone lessen had je wat makkelijker flexibel kunnen zijn, nu kon dat helaas niet vanwege de projecten. Dat is pech hebben voor de kinderen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:46 schreef Harlon het volgende:
[..]
Je weet maanden van te voren wanneer er gespeeld gaat worden voor het WK. Ik organiseer ook projecten, en daar begin ik niet in September aan als ik ze in juni ga geven. De school heeft hier gewoon enorm geblunderd en zit nu met de gebakken peren. Je dan in zo'n periode (einde van het schooljaar EN wk) totaal niet flexibel tonen nodigt gewoon uit tot opstandig gedrag van de leerlingen en als je inderdaad docent bent dan weet je ook dat in een situatie als deze de leerlingen hoe dan ook niet meer fatsoenlijk te handhaven zijn. Helemaal omdat veel ouders achter de leerlingen zullen staan en de klassen dus sowieso al half leeg zullen zijn, de rest die van de ouders wel moet zal echt niet uit eigen motivatie aan de slag gaan en ook niet als er een beetje gedreigd wordt met straffen.
Als leerlingen collectief weigeren dan doe je er simpelweg niets meer aan. Ga je dan met extreme sancties komen, dan doe je niets anders dan een brevet van onvermogen afgeven omdat je blijkbaar geen kans ziet op een normale manier je leerlingen bij de les te betrekken.
Als die school slim is passen ze hun planning aan, misschien komt er dan nog iets van het project terecht.
[..]
Dit is vrijwel de enige wedstrijd van Nederland die onder schooltijd wordt gespeeld.
Dat dus...quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:48 schreef Harlon het volgende:
Heel erg handig van die directeur, je op zo'n moment net zo flexibel als een betonnen muur opstellen. Nu heb je de garantie dat veel ouders hun kinderen steunen en hun kinderen thuis houden en het gedeelte dat wel naar de projectdagen komt zit met hun kop totaal ergens anders en is niet gemotiveerd. Nu heb je dus een project waarin je hebt geïnvesteerd en wat je net zo goed niet kan uitvoeren omdat je de leerlingen niet mee gaat krijgen. Dikke kans dat er ook nog redelijk wat docenten zijn die begrip hebben voor de leerlingen (ik als docent zijnde zou dat zeker hebben) en je project is eigenlijk al totaal mislukt.
Als meneer de directeur even van zijn troon was afgeklommen, iets langer had nagedacht dan had hij kunnen verzinnen dat het misschien erg leuk was geweest om het rooster wat aan te passen zodat de lessen om de wedstrijd heen worden gegeven en iedereen gewoon leuk het project kan volgen en de wedstrijd gekeken kan worden. Zo gebeurd het overigens op veel scholen. Dus veel plezier meneer de directeur, je hebt nu en je leerlingen tegen je en je project verneukt. Well done.
Tis al een kleine 100 jaar bekend dat er iedere 2 even jaren er een voetbal evenement (hetzij Ek, hetzij WK) in juni gehouden wordt. Vanaf november is al bekend tegen wie en wanneer en op welke tijd het Nederlands elftal speelt. Kortom, de school was toen net 2 maanden bgezig in dat project van ze, en had nog 8 maanden om dat aan te passen. Dat hebben ze niet gedaan, dusja je kan wel spreken van een blunder.quote:het ligt maar net aan het project wat je wilt opzetten, hoe lang van te voren je moet beginnen. Dit kan best langer dan september zijn. De school heeft niet geblunderd dus. Het zijn gewoon lesdagen en daar hebben de scholen en de leerlingen zich maar aan te houden. Dit project staat klaar, er zijn misschien afspraken met bedrijven buiten de school gemaakt, die kun je niet zomaar even omzetten omdat de kindje een voetbal wedstrijdje willen zien. Dus zoals ik eerder al zei, bij gewone lessen had je wat makkelijker flexibel kunnen zijn, nu kon dat helaas niet vanwege de projecten. Dat is pech hebben voor de kinderen.
Maar WAAROM heeft die school zich maar aan te passen aan het schema van een voetbaltoernooi???quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:07 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dat dus...
Dat het nu op een middag gespeeld wordt is vrij uniek voor een oranje-interland. Laatste interland die (onder schooltijd) gespeeld werd van Nederland is uit mn hoofd Nederland-Italie Ek2000 of Nederland-Argentinië 1998.
Kortom, als het al gebeurt gebeurt het eens per 10-12 jaar.
Erg kinderachtig, en contraproductief van een school om koste wat kost de kids geen voetbal te laten kijken. Net of ze nu allemaal enorm gefocussed zijn op heel dat project van die school![]()
Verbazingwekkend toch hoe makkelijk het kan zijn om een hele school met 1,5 uur voetbal tevreden te maken en houden en hoe wereldvreemde bestuurders er x op x in slagen dat gewoon niet te doen
[..]
Tis al een kleine 100 jaar bekend dat er iedere 2 even jaren er een voetbal evenement (hetzij Ek, hetzij WK) in juni gehouden wordt. Vanaf november is al bekend tegen wie en wanneer en op welke tijd het Nederlands elftal speelt. Kortom, de school was toen net 2 maanden bgezig in dat project van ze, en had nog 8 maanden om dat aan te passen. Dat hebben ze niet gedaan, dusja je kan wel spreken van een blunder.
Als het sneeuwt, zon schijnt etc zijn dingen die je ieder jaar wel tegen komt.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:37 schreef bioloogje het volgende:
[..]
het ligt maar net aan het project wat je wilt opzetten, hoe lang van te voren je moet beginnen. Dit kan best langer dan september zijn. De school heeft niet geblunderd dus. Het zijn gewoon lesdagen en daar hebben de scholen en de leerlingen zich maar aan te houden. Dit project staat klaar, er zijn misschien afspraken met bedrijven buiten de school gemaakt, die kun je niet zomaar even omzetten omdat de kindje een voetbal wedstrijdje willen zien. Dus zoals ik eerder al zei, bij gewone lessen had je wat makkelijker flexibel kunnen zijn, nu kon dat helaas niet vanwege de projecten. Dat is pech hebben voor de kinderen.
Zwaarder straffen moet je ook niet doen nee, maar gewoon blijven straffen net als bij "normaal" spijbelen.
Dus elke leerling die ongeoorloofd afwezig is als spijbelaar noteren met de gebruikelijke sanctie. (verschilt per school, vroeger bij mijn school was het: 1 uur afwezig = 2 uur inhalen, andere scholen is het 1 op 1, of om 8 uur melden etc.) Dan laat je juist zien, dat het een normale dag is en dat je ze behandeld als elke andere dag en je geeft dus niet een brevet van onvermogen af.
en drukke klassen, die zijn er altijd aan het einde van het jaar, als het sneeuwt, als de zon schijnt, als ze proefwerk hebben gehad, als ze gym hebben gehad, etc. etc. Daar moet je maar mee om kunnen gaan als leerkracht.
Niemand heeft het ook over RECHT hebben op. Maar iedereen met enige vorm van realiteitsbesef realiseert zich dat die kinderen dat WILLEN kijken omdat het maar eens in de zoveel jaar voorkomt. Je even aanpassen en die 2 uurtjes die je verder over misschien 10 jaar weer een keer tegenkomt is gewoon een veel makkelijkere en pragmatischere oplossing dan er vol tegenin gaan.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:28 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Maar WAAROM heeft die school zich maar aan te passen aan het schema van een voetbaltoernooi???
Er staat nergens dat de leerlingen het recht hebben op vrij om een voetbalwedstrijd te zien, er staat wel hoeveel uur ze wel les moeten krijgen...
Maar als ik het goed begrijp, loopt heel Nederland aan de ene kant te roepen dat de leerlingen het maar makkelijk hebben, dat leraren weer les moeten gaan geven, dat het afgelopen moet zijn met kindjes knuffelen, dat we ze weer wat moeten gaan leren, dat ze nog niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen, dat we ze respect moeten aanleren etc etc etc etc etc.
Maar owee als de kindjes niet de minst belangrijke wedstrijd van het WK kunnen zien, omdat ze toevallig dan in de les horen te zitten en wel moeten leren... Dan moeten ze op de barricade, en steunen we ze allemaal. Voetbal is namelijk belangrijker dan onderwijs gedurende deze maand
Misschien wel, maar aan de andere kant blijft het een beslissing die bij de school ligt en die maken op basis van voor hun relevante argumenten de afweging of er wel of geen voetbal gekeken kan worden. Door deze projectdag kan dat helaas niet, blijft pech hebben voor de kindjes of ze nu willen of niet, ze kunnen spijbelen, dan weten ze wat ze te wachten staat. Dan is het aan hun om de afweging te maken of ze dat aanvaarden of niet.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:30 schreef Harlon het volgende:
[..]
Als het sneeuwt, zon schijnt etc zijn dingen die je ieder jaar wel tegen komt.
Een interland wedstrijd onder schooltijd komt vrijwel nooit voor. Ik kan me nog herinneren dat de wedstrijd Ajax-Gremio onder schooltijd viel. De school wilde in eerste instantie ook niet meewerken maar genoeg ouders die hun kinderen thuis hielden, de rest weigerde collectief om mee te doen in de klas en uiteindelijk ging de school door de knieën omdat ze zich realiseerden dat je er meer winst uithaalde door de kinderen even te laten kijken en daarna door te gaan met de lessen dan repressief op te treden. Wat deze school hier doet gaat ze enorm veel energie kosten zonder dat ze er iets voor terug krijgen. Zoiets noemen we ook wel stupide.
Mwah... de Toyota Cup stelt niet bijster veel voor eigenlijk.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:39 schreef bioloogje het volgende:
Daarbij was de wedstrijd van Ajax daadwerkelijk een belangrijke wedstrijd, itt de eerste poulewedstrijd die Ned nu moet spelen. Ook kan ik me nog herinneren dat ik als 10 jarig jongetje opeens voetbal moest kijken in de klas terwijl ik helemaal niet wist waar het nu eigenlijk over ging.
Want?quote:Je gaat trouwens nog steeds voorbij aan het feit dat het geen gewone lessen zijn, maar projectdagen. Handig gepland of niet, die kun je niet zomaar verplaatsen voor een voetbalwedstrijd.
Jij blijft aan het feit voorbij gaan dat het doordrukken van die projectdagen nu gewoon weggegooid geld is omdat de leerlingen met nog geen zweep te motiveren zijn. Als school moet je je flexibel tonen op zo'n moment, omdat ouders, docenten en andere scholen wel begrip hebben voor de leerlingen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:39 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Misschien wel, maar aan de andere kant blijft het een beslissing die bij de school ligt en die maken op basis van voor hun relevante argumenten de afweging of er wel of geen voetbal gekeken kan worden. Door deze projectdag kan dat helaas niet, blijft pech hebben voor de kindjes of ze nu willen of niet, ze kunnen spijbelen, dan weten ze wat ze te wachten staat. Dan is het aan hun om de afweging te maken of ze dat aanvaarden of niet.
Daarbij was de wedstrijd van Ajax daadwerkelijk een belangrijke wedstrijd, itt de eerste poulewedstrijd die Ned nu moet spelen. Ook kan ik me nog herinneren dat ik als 10 jarig jongetje opeens voetbal moest kijken in de klas terwijl ik helemaal niet wist waar het nu eigenlijk over ging.
Je gaat trouwens nog steeds voorbij aan het feit dat het geen gewone lessen zijn, maar projectdagen. Handig gepland of niet, die kun je niet zomaar verplaatsen voor een voetbalwedstrijd.
Idd en wat kost voetbal allemaal wel niet aan politie inzet enz. En de gewone man wordt van een WK ook niet veel wijzer. Zeker met een voorzitter van de FIFA die niet vies is van steekpenningen en omkoping. Het hoofdkantoor zit niet voor niks in Zwitserland. Gewoon werken en leren dat levert de samenleving wat op. Voetbal kost alleen maar geld. Oeps ik vergeet het volk (PVV stemmer) heeft natuurlijk wel brood en spelen nodig.quote:Op donderdag 10 juni 2010 23:14 schreef Socios het volgende:
Wat een kutscholieren. Gewoon de lessen volgen.
In de ogen van sommigen zijn we niets meer waard dan onze productie.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 09:54 schreef El_Matador het volgende:
Schitterend om te zien dat er belangrijkere dingen zijn in het leven dan werken alleen.
Het WK verbindt mensen en leert de kinderen meer dan een duffe dag op school waar ze toch boos en ongeinteresseerd zitten...
Vreselijk is dat. Dat hebben de Zuid-Amerikanen dan toch ECHT beter begrepen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:39 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
In de ogen van sommigen zijn we niets meer waard dan onze productie.
Dan moet je niet zo'n saaie teringwedstrijd als Frankrijk-Uruguay voorgeschoteld krijgen, want daar raak je spontaan van aan de drank.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 09:54 schreef El_Matador het volgende:
Schitterend om te zien dat er belangrijkere dingen zijn in het leven dan werken alleen.
Het WK verbindt mensen en leert de kinderen meer dan een duffe dag op school waar ze toch boos en ongeinteresseerd zitten...
Mwah... je kunt ook doorslaan.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vreselijk is dat. Dat hebben de Zuid-Amerikanen dan toch ECHT beter begrepen.
Koninginnedag, WK, carnaval, het zijn de smeermiddelen van de maatschappij. Zelfs als je er niet van houdt, zijn het ideale dagen om een chick/dude te scoren.
Vandaar dat ik op het terras een hoop Duitse vrouwen heb kunnen spotten...quote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan moet je niet zo'n saaie teringwedstrijd als Frankrijk-Uruguay voorgeschoteld krijgen, want daar raak je spontaan van aan de drank.
Balansen is voor Sonja Bakker.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Mwah... je kunt ook doorslaan.
Balans is het toverwoord.
Je hebt daarvoor nog een les Nederlands hoop ik?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:08 schreef Ayca het volgende:
Haha wij gaan in de aula op de groot scherm naar de wedstrijden kijken.
Ik geniet ook graag, maar er valt meer te genieten wanneer je er tijd voor vrij moet makenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Balansen is voor Sonja Bakker.
Ik geniet liever.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |