Maar WAAROM heeft die school zich maar aan te passen aan het schema van een voetbaltoernooi???quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:07 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dat dus...
Dat het nu op een middag gespeeld wordt is vrij uniek voor een oranje-interland. Laatste interland die (onder schooltijd) gespeeld werd van Nederland is uit mn hoofd Nederland-Italie Ek2000 of Nederland-Argentinië 1998.
Kortom, als het al gebeurt gebeurt het eens per 10-12 jaar.
Erg kinderachtig, en contraproductief van een school om koste wat kost de kids geen voetbal te laten kijken. Net of ze nu allemaal enorm gefocussed zijn op heel dat project van die school![]()
Verbazingwekkend toch hoe makkelijk het kan zijn om een hele school met 1,5 uur voetbal tevreden te maken en houden en hoe wereldvreemde bestuurders er x op x in slagen dat gewoon niet te doen
[..]
Tis al een kleine 100 jaar bekend dat er iedere 2 even jaren er een voetbal evenement (hetzij Ek, hetzij WK) in juni gehouden wordt. Vanaf november is al bekend tegen wie en wanneer en op welke tijd het Nederlands elftal speelt. Kortom, de school was toen net 2 maanden bgezig in dat project van ze, en had nog 8 maanden om dat aan te passen. Dat hebben ze niet gedaan, dusja je kan wel spreken van een blunder.
Als het sneeuwt, zon schijnt etc zijn dingen die je ieder jaar wel tegen komt.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:37 schreef bioloogje het volgende:
[..]
het ligt maar net aan het project wat je wilt opzetten, hoe lang van te voren je moet beginnen. Dit kan best langer dan september zijn. De school heeft niet geblunderd dus. Het zijn gewoon lesdagen en daar hebben de scholen en de leerlingen zich maar aan te houden. Dit project staat klaar, er zijn misschien afspraken met bedrijven buiten de school gemaakt, die kun je niet zomaar even omzetten omdat de kindje een voetbal wedstrijdje willen zien. Dus zoals ik eerder al zei, bij gewone lessen had je wat makkelijker flexibel kunnen zijn, nu kon dat helaas niet vanwege de projecten. Dat is pech hebben voor de kinderen.
Zwaarder straffen moet je ook niet doen nee, maar gewoon blijven straffen net als bij "normaal" spijbelen.
Dus elke leerling die ongeoorloofd afwezig is als spijbelaar noteren met de gebruikelijke sanctie. (verschilt per school, vroeger bij mijn school was het: 1 uur afwezig = 2 uur inhalen, andere scholen is het 1 op 1, of om 8 uur melden etc.) Dan laat je juist zien, dat het een normale dag is en dat je ze behandeld als elke andere dag en je geeft dus niet een brevet van onvermogen af.
en drukke klassen, die zijn er altijd aan het einde van het jaar, als het sneeuwt, als de zon schijnt, als ze proefwerk hebben gehad, als ze gym hebben gehad, etc. etc. Daar moet je maar mee om kunnen gaan als leerkracht.
Niemand heeft het ook over RECHT hebben op. Maar iedereen met enige vorm van realiteitsbesef realiseert zich dat die kinderen dat WILLEN kijken omdat het maar eens in de zoveel jaar voorkomt. Je even aanpassen en die 2 uurtjes die je verder over misschien 10 jaar weer een keer tegenkomt is gewoon een veel makkelijkere en pragmatischere oplossing dan er vol tegenin gaan.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:28 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Maar WAAROM heeft die school zich maar aan te passen aan het schema van een voetbaltoernooi???
Er staat nergens dat de leerlingen het recht hebben op vrij om een voetbalwedstrijd te zien, er staat wel hoeveel uur ze wel les moeten krijgen...
Maar als ik het goed begrijp, loopt heel Nederland aan de ene kant te roepen dat de leerlingen het maar makkelijk hebben, dat leraren weer les moeten gaan geven, dat het afgelopen moet zijn met kindjes knuffelen, dat we ze weer wat moeten gaan leren, dat ze nog niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen, dat we ze respect moeten aanleren etc etc etc etc etc.
Maar owee als de kindjes niet de minst belangrijke wedstrijd van het WK kunnen zien, omdat ze toevallig dan in de les horen te zitten en wel moeten leren... Dan moeten ze op de barricade, en steunen we ze allemaal. Voetbal is namelijk belangrijker dan onderwijs gedurende deze maand
Misschien wel, maar aan de andere kant blijft het een beslissing die bij de school ligt en die maken op basis van voor hun relevante argumenten de afweging of er wel of geen voetbal gekeken kan worden. Door deze projectdag kan dat helaas niet, blijft pech hebben voor de kindjes of ze nu willen of niet, ze kunnen spijbelen, dan weten ze wat ze te wachten staat. Dan is het aan hun om de afweging te maken of ze dat aanvaarden of niet.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:30 schreef Harlon het volgende:
[..]
Als het sneeuwt, zon schijnt etc zijn dingen die je ieder jaar wel tegen komt.
Een interland wedstrijd onder schooltijd komt vrijwel nooit voor. Ik kan me nog herinneren dat de wedstrijd Ajax-Gremio onder schooltijd viel. De school wilde in eerste instantie ook niet meewerken maar genoeg ouders die hun kinderen thuis hielden, de rest weigerde collectief om mee te doen in de klas en uiteindelijk ging de school door de knieën omdat ze zich realiseerden dat je er meer winst uithaalde door de kinderen even te laten kijken en daarna door te gaan met de lessen dan repressief op te treden. Wat deze school hier doet gaat ze enorm veel energie kosten zonder dat ze er iets voor terug krijgen. Zoiets noemen we ook wel stupide.
Mwah... de Toyota Cup stelt niet bijster veel voor eigenlijk.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:39 schreef bioloogje het volgende:
Daarbij was de wedstrijd van Ajax daadwerkelijk een belangrijke wedstrijd, itt de eerste poulewedstrijd die Ned nu moet spelen. Ook kan ik me nog herinneren dat ik als 10 jarig jongetje opeens voetbal moest kijken in de klas terwijl ik helemaal niet wist waar het nu eigenlijk over ging.
Want?quote:Je gaat trouwens nog steeds voorbij aan het feit dat het geen gewone lessen zijn, maar projectdagen. Handig gepland of niet, die kun je niet zomaar verplaatsen voor een voetbalwedstrijd.
Jij blijft aan het feit voorbij gaan dat het doordrukken van die projectdagen nu gewoon weggegooid geld is omdat de leerlingen met nog geen zweep te motiveren zijn. Als school moet je je flexibel tonen op zo'n moment, omdat ouders, docenten en andere scholen wel begrip hebben voor de leerlingen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:39 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Misschien wel, maar aan de andere kant blijft het een beslissing die bij de school ligt en die maken op basis van voor hun relevante argumenten de afweging of er wel of geen voetbal gekeken kan worden. Door deze projectdag kan dat helaas niet, blijft pech hebben voor de kindjes of ze nu willen of niet, ze kunnen spijbelen, dan weten ze wat ze te wachten staat. Dan is het aan hun om de afweging te maken of ze dat aanvaarden of niet.
Daarbij was de wedstrijd van Ajax daadwerkelijk een belangrijke wedstrijd, itt de eerste poulewedstrijd die Ned nu moet spelen. Ook kan ik me nog herinneren dat ik als 10 jarig jongetje opeens voetbal moest kijken in de klas terwijl ik helemaal niet wist waar het nu eigenlijk over ging.
Je gaat trouwens nog steeds voorbij aan het feit dat het geen gewone lessen zijn, maar projectdagen. Handig gepland of niet, die kun je niet zomaar verplaatsen voor een voetbalwedstrijd.
Idd en wat kost voetbal allemaal wel niet aan politie inzet enz. En de gewone man wordt van een WK ook niet veel wijzer. Zeker met een voorzitter van de FIFA die niet vies is van steekpenningen en omkoping. Het hoofdkantoor zit niet voor niks in Zwitserland. Gewoon werken en leren dat levert de samenleving wat op. Voetbal kost alleen maar geld. Oeps ik vergeet het volk (PVV stemmer) heeft natuurlijk wel brood en spelen nodig.quote:Op donderdag 10 juni 2010 23:14 schreef Socios het volgende:
Wat een kutscholieren. Gewoon de lessen volgen.
In de ogen van sommigen zijn we niets meer waard dan onze productie.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 09:54 schreef El_Matador het volgende:
Schitterend om te zien dat er belangrijkere dingen zijn in het leven dan werken alleen.
Het WK verbindt mensen en leert de kinderen meer dan een duffe dag op school waar ze toch boos en ongeinteresseerd zitten...
Vreselijk is dat. Dat hebben de Zuid-Amerikanen dan toch ECHT beter begrepen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:39 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
In de ogen van sommigen zijn we niets meer waard dan onze productie.
Dan moet je niet zo'n saaie teringwedstrijd als Frankrijk-Uruguay voorgeschoteld krijgen, want daar raak je spontaan van aan de drank.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 09:54 schreef El_Matador het volgende:
Schitterend om te zien dat er belangrijkere dingen zijn in het leven dan werken alleen.
Het WK verbindt mensen en leert de kinderen meer dan een duffe dag op school waar ze toch boos en ongeinteresseerd zitten...
Mwah... je kunt ook doorslaan.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vreselijk is dat. Dat hebben de Zuid-Amerikanen dan toch ECHT beter begrepen.
Koninginnedag, WK, carnaval, het zijn de smeermiddelen van de maatschappij. Zelfs als je er niet van houdt, zijn het ideale dagen om een chick/dude te scoren.
Vandaar dat ik op het terras een hoop Duitse vrouwen heb kunnen spotten...quote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan moet je niet zo'n saaie teringwedstrijd als Frankrijk-Uruguay voorgeschoteld krijgen, want daar raak je spontaan van aan de drank.
Balansen is voor Sonja Bakker.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Mwah... je kunt ook doorslaan.
Balans is het toverwoord.
Je hebt daarvoor nog een les Nederlands hoop ik?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:08 schreef Ayca het volgende:
Haha wij gaan in de aula op de groot scherm naar de wedstrijden kijken.
Ik geniet ook graag, maar er valt meer te genieten wanneer je er tijd voor vrij moet makenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Balansen is voor Sonja Bakker.
Ik geniet liever.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |