abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82668640
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 15:19 schreef Kimochi het volgende:

En met een beetje ongeluk mag ik het in augustus weer doen
Dat had ik en ik kan het je niet aanraden
pi_82669876
Mijn laatste tentamen was het bizarste tentamen ooit, voor het vak Omgevingsrecht.
Vanwege invoering WABO en het bestaan van de Crisis- en herstelwet en de daardoor omvangrijke wijzigingen in o.a. de Woningwet, de Wet milieubeheer, de Wro, de Flora- en Faunawet, de Natuurbeschermingswet etc.etc. werden we geacht de meest aktuele wetgeving bij ons te hebben. Dat is dus even 800 pagina´s uitprinten. Niemand is verder gekomen dan tot een derde van de tentamenvragen. Dat krijg je, als de ´docenten´mensen uit de praktijk zijn en het vak voor het eerst is gegeven.
pi_82671750
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 15:54 schreef cinnamongirl het volgende:
Mijn laatste tentamen was het bizarste tentamen ooit, voor het vak Omgevingsrecht.
Vanwege invoering WABO en het bestaan van de Crisis- en herstelwet en de daardoor omvangrijke wijzigingen in o.a. de Woningwet, de Wet milieubeheer, de Wro, de Flora- en Faunawet, de Natuurbeschermingswet etc.etc. werden we geacht de meest aktuele wetgeving bij ons te hebben. Dat is dus even 800 pagina´s uitprinten. Niemand is verder gekomen dan tot een derde van de tentamenvragen. Dat krijg je, als de ´docenten´mensen uit de praktijk zijn en het vak voor het eerst is gegeven.
Wauw, dat is wel bizar! Sowieso, 800 pagina's printen! De mensen achter je in de bibliotheek zullen erg blij zijn geweest. Ik zou al niet willen denken aan de kosten...
Maar als niemand het tentamen af had, is er dan hoop op een makkelijkere herkansing voor iedereen, vervangende opdracht, of zullen jullie het moeten doen met hoe het is?
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_82672303
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 16:34 schreef Orbis het volgende:

[..]

Wauw, dat is wel bizar! Sowieso, 800 pagina's printen! De mensen achter je in de bibliotheek zullen erg blij zijn geweest. Ik zou al niet willen denken aan de kosten...
Maar als niemand het tentamen af had, is er dan hoop op een makkelijkere herkansing voor iedereen, vervangende opdracht, of zullen jullie het moeten doen met hoe het is?
Gelukkig kon ik op mijn werk printen!
Ik hoop eigenlijk dat men de norm royaal gaat verruimen of het anderszins oplost dan een herkansing te bieden. Als geen van de studenten boven een 3 uitkomt dan ligt het namelijk niet meer aan de student...
pi_82672545
Aan het BSA is voldaan iig. Burgerlijk procesrecht gehaald met een 7.1 .
Geen referral hier.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 17:02:43 #31
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_82673132
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 16:49 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Aan het BSA is voldaan iig. Burgerlijk procesrecht gehaald met een 7.1 .
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_82676790
Waarom staat dit in 'De Elementen: onstuimige aarde '?
pi_82676960
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 18:24 schreef Rucebo het volgende:
Dat moet pas net gebeurd zijn
pi_82677907
quote:
Ik ben nog nooit in dit subforum geweest
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_82677938
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 18:51 schreef ScottTracy het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit in dit subforum geweest
Ik ook niet, en dat wou ik ook zo houden .
pi_82678104
My bad. Ik schiet weleens uit bij het invoeren
  vrijdag 11 juni 2010 @ 18:59:36 #37
124676 RobertoCarlos
pi_82678260
quote:
Leek me een subtiel eerbetoon aan dat prachtige vak Romeins Recht.....
  Moderator vrijdag 11 juni 2010 @ 19:02:09 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_82678399
Waarom word er gemod in mijn subforum Cinnamon !

Maar 800 pagina's? Dan kan je beter een nieuw wettenbundeltje halen, want 800*0,05=40 euro bij ons op school...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_82678618
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 19:02 schreef Renesite het volgende:
Waarom word er gemod in mijn subforum Cinnamon !

Maar 800 pagina's? Dan kan je beter een nieuw wettenbundeltje halen, want 800*0,05=40 euro bij ons op school...

Punt hier is dat deze gewijzigde (invoerings-)wetgeving nog niet is gedrukt, maar pas is gepubliceerd in het Staatsblad.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 19:20:28 #40
124676 RobertoCarlos
pi_82679239
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 15:19 schreef Kimochi het volgende:

[..]
En met een beetje ongeluk mag ik het in augustus weer doen
Ik heb het idee dat ze dit vak over het algemeen wat soepeler beoordelen (zeker in de her) omdat dit vak een ingangseis is voor veel vak in de rest van de studie..... dus dat moet toch lukken in augustus
pi_82679639
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 19:20 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat ze dit vak over het algemeen wat soepeler beoordelen (zeker in de her) omdat dit vak een ingangseis is voor veel vak in de rest van de studie..... dus dat moet toch lukken in augustus
Ik zou er maar voor zorgen dat het lukt
  vrijdag 11 juni 2010 @ 19:47:18 #42
124676 RobertoCarlos
pi_82680377
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 19:20 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat ze dit vak over het algemeen wat soepeler beoordelen (zeker in de her) omdat dit vak een ingangseis is voor veel vakken in de rest van de studie..... dus dat moet toch gelukt zijn de eerste keer lukken in augustus
pi_82722684
Het heeft even geduurd, maar hij is er weer.
pi_82730107
Iemand een tip hoe je belastingrecht (p) aan moet pakken? Ik probeer het boek te lezen, maar heb nooit het gevoel van goh, ik leer eens wat
당신을 사랑합니다
pi_82733615
Hangt er van af welk boek.
pi_82735968
Belastingrecht in hoofdlijnen door Kam.

Zucht, zo even weer proberen
당신을 사랑합니다
pi_82738361
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:02 schreef Microtechs het volgende:

Dat rode boek? Gelijk wegmikken en de SIL-verslagen halen. Het boek is verschrikkelijk wollig en bevat veel meer informatie dan je moet weten voor het tentamen. Ik heb enkel en alleen de SIL-verslagen gebruikt bij het leren en heb een 10 gehaald.
Ik ga er overigens vanuit dat het gaat om het tweedejaarsvak? Ik zou hetzelfde natuurlijk durven aanraden als je het eerstejaarsvak volgt.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_82740544
Een 10? Nice!
Dus toch SIL? Is het dus genoeg als je de colleges prima snapt?
Ik weet serieus niet wat ze willen van me. Ene keer zeggen ze je moet het wel lezen, andere keer zeggen ze dat het ongelukkig gekozen boek is en dat je het niet moet lezen.

Eerstejaarsvak trouwens. Heb op blackboard het tweedejaarsvak bekeken, nagenoeg identieke syllabus.

Toch maar SIL halen maandag dan
당신을 사랑합니다
  zondag 13 juni 2010 @ 16:14:21 #49
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_82745782
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:02 schreef Microtechs het volgende:

Dat vreselijke boek heb ik ook. Ik ben tot pagina 40 gekomen en toen afgehaakt. Bij ons hebben we de hoorcollege's in videovorm op internet staan. Die heb ik gekeken en oude tentamens gemaakt.. Dat boek vond ik echt ontzettend slecht geschreven. Nog erger om te lezen dan Van der Pot (staatsrecht)

Ik heb uiteindelijk wel maar een mager 6je gehaald maar afijn ik heb em.. Ik raad je ook aan een beetje de structuur van de wetten te kennen. De wet inkomstenbelasting zit bijvoorbeeld best een duidelijke structuur in. Als je die een beetje doorhebt dan kan je ongetwijfeld een hoop vragen daarin opzoeken.
pi_82746243
Van der Kam heb ik zelf niet gehad, maar als er één ding is waar ik achter ben gekomen bij fiscale vakken....is dat die boeken meer beschouwend dan onderwijzend zijn. Je moet uberhaupt al enigszins in de stof zitten voordat je een fiscaal boek vaak kunt begrijpen imo.

Dit gevoel heb ik tot nu toe met de boeken in de "wegwijs" serie, de "cursus belastingrecht" serie etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')