abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82768377
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:07 schreef haakon het volgende:
Ik ga Miss March kijken denk ik
vond dat echt een kutfilm maar die epileptische pijpscene en zijn reactie daarop zijn wel echt geniaal.
pi_82780126
The Truman Show
An insurance salesman/adjuster discovers his entire life is actually a TV show.

Dit moet wel de ergste/extreemste vorm van Big Brother zijn. In een woord geweldig, deze behoort zeker tot één van de beste films van Jim Carrey imo.

IMDb: 8,0
Mijn cijfer: 8,3

[ Bericht 0% gewijzigd door Butterfly91 op 14-06-2010 11:48:49 ]
pi_82810022
Outsourced

Verenigde Staten
Komedie
98 minuten

geregisseerd door John Jeffcoat
met Josh Hamilton, Ayesha Dharker en Matt Smith

Outsourced gaat over het leven van Todd Anderson, manager van een callcenter in Seattle. Op een dag krijgt hij te horen dat hij zijn baan verliest, omdat het bedrijf verplaatst wordt naar.... India. Het is zelfs de bedoeling dat hij zijn opvolgers in het lagelonenland gaat inwerken. Als Hamilton op het kantoor in Bombay aankomt, is de cultuurshock enorm. De verschillen tussen hem en zijn Indiase collega's lijken onoverbrugbaar. Totdat hij de mensen beter leert kennen en zelfs vriendschappen sluit. De Amerikaan realiseert zich dat hij als westerling nog veel te leren heeft, over India, over Amerika en niet in de laatste plaats over zichzelf.

http://www.moviemeter.nl/film/44687/info/0#15

Vond hetwel een ok film, gebeurd niet super veel ofzo maar kijkt wel lekker weg en is leuk om gezien te hebben
een 6je
  maandag 14 juni 2010 @ 22:55:56 #29
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_82813101
Le Quai Des Brumes (Port Of Shadows)
Volgens de begeleidende tekst bij de fotogallerij op de Criterion dvd is dit een typisch voorbeeld van het poetisch realisme. Als dat klopt dan ben ik toch bang dat dit geen favoriet genre van me gaat worden. Nogal traag, afstandelijke personages die je nergens echt mee het verhaal in nemen en een verhaal waarin het moordcomplot er een beetje bij lijkt te hangen zonder echt interessant genoeg te worden.
Zelfs Jean Gabin kan met z`n sterke optreden er niet voor zorgen dat ik ook maar een beetje gefocussed blijf tijdens de 90 minuten die Port Of Shadows lang is.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
  Moderator dinsdag 15 juni 2010 @ 22:25:38 #30
9859 crew  Karina
Woman
pi_82858527
Kick-Ass
Aktiefilm

Een tiener wil graag superhero worden en hij bestelt een pak om dat ook te gaan doen. Helaas wordt hij bij zijn eerste aktie al neergestoken en komt in het ziekenhuis terecht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke film veel aktie, humor en ook best veel geweld voor een film met kinderen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

en waarom gaat Fok! net down als ik een heel stuk heb ingetypt

[ Bericht 0% gewijzigd door Karina op 16-06-2010 10:18:00 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_82861825
Plaats vooral mega-spoilers zonder spoilertag
pi_82861843
KickAss gezien gisteren, vette film
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  dinsdag 15 juni 2010 @ 23:45:16 #33
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_82862832
Il Conformista (The Conformist)
Alles wat ik tot nu toe over deze film heb gelezen waren allemaal van dezelfde strekking: het verhaal zit goed in elkaar maar wordt, vooral tijdens de eerste kijkbeurt, nogal naar de achtergrond gedrukt door de geweldige visuele stijl die de film kenmerkt. Ik kan het achteraf gezien dan ook niets meer dan eens zijn met deze meningen.
De beeld composities in combinatie met het kleur gebruik zijn gedurende de 110 minuten onafgebroken adembenemend. Dat neemt niet weg dat het verhaal, waarin constant voor- en achteruit in de tijd wordt gesprongen, ook erg goed is. Het is dan ook niet gek dat het screenplay vele prijzen in de wacht sleepte. Wel moet je constant je aandacht er bij houden.
Na The Dreamers (de laatste film die ik zag van Bertolucci) is Il Conformista opnieuw een geweldige film, maar wel één die je vaker moet zien zodat je het verhaal volledig in je kunt opnemen zonder te worden weg geblazen door de visuele stijl.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 16-06-2010 00:36:47 ]
  Moderator woensdag 16 juni 2010 @ 10:18:12 #34
9859 crew  Karina
Woman
pi_82870856
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 23:20 schreef KoningStoma het volgende:
Plaats vooral mega-spoilers zonder spoilertag
Ik twijfel altijd wat nou een spoiler is en wat niet eigenlijk. Ik heb er maar een paar ingezet
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_82875779
The Men Who Stare at Goats (Grant Heslov, 2009)
Had hier toch wel wat meer van verwacht, uitgangspunt is leuk maar de uivoering minder. Het begint prima, maar de film valt behoorlijk in herhaling en ik had moeite om mijn aandacht erbij te houden. Wel enkele grappige situaties (heerlijk droge humor) en ook het acteerwerk was prima. Veel grote namen, niet allemaal even grote rollen, die dit volgens mij meer al een lolletje zagen in plaats van werk. Voor de meesten ook gewoon een tussendoortje en het zijn voornamelijk Jeff Bridges en Kevin Spacey in de bijrollen die overtuigen. Persoonlijk vond ik George Clooney en Ewan McGregor een stuk minder. Toch nog een 7
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:13:41 #36
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_82878543
Escape from New York (1981, VS, John Carpenter)
Zoals vaker bij Carpenter is dit ook typisch een geval van een uiterst vermakelijke B-filmpje dat zo goed gedaan is dat het een A-film wordt. Met Kurt Russell als de übercoole badass Snake Plissken.
cijfer: 8
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:51:57 #37
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_82896212
Nu met de voetbal kijk ik amper nog films
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  woensdag 16 juni 2010 @ 20:00:47 #38
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_82899696
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:51 schreef banaantjeEE het volgende:
Nu met de voetbal kijk ik amper nog films
Zie. Men kijkt met grote tegen zin naar voetbal.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_82906307
City island

Verenigde Staten
Komedie
100 minuten

geregisseerd door Raymond De Felitta
met Andy Garcia, Julianna Margulies en Steven Strait

Vince Rizzo is een gevangenisbewaarder in de Bronx. Op een dag ontdekt hij dat zijn buitenechtelijke relatie twintig jaar geleden een zoon op de wereld heeft gezet, de gevangene Tony Nardella. Vince besluit zijn zoon te beschermen, en hem op te nemen in de familie. Het grote struikelblok is het feit dat Vince 20 jaar zwijgzaamheid over zijn slippertje nu moet doorbreken, of hij zal moeten liegen over de ware identiteit van Tony.

Hele cool film, echt heel vermaklijk echt een aanrader!!
dikke 8!!
pi_82907565

IMDB:
7.1/10 (11,484 votes)
Mijne: 7.5/10
Verwacht: Donderdag 12 08 2010

van de IMDB website:
quote:
Four guy friends, all of them bored with their adult lives, travel back to their respective 80s heydays thanks to a time-bending hot tub
Klopt niet helemaal de jongen in de groene jas in het neefje van John Cusack in de film en zit niet midden in zn leven maar gewoon vast in de kelder van zn oom (John Cusack)

Goede film! heeft een lastig begin maar als het er eenmaal in zit dan gaan ze ook door met grappen! John Cusack is wat minder in deze film maar nog altijd beter dan in 2012!

Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:26:43 #41
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_82908089
Tijdje niet meer gepost hier, maar net wel een topper gezien:New York I Love You. Zeker een dikke 8.

Helpt wel dat ik vlg week naar NYC ga, maar toch. Heerlijke feelgood movie.
pi_82951610
From Paris With Love
In Paris, a young employee in the office of the US Ambassador hooks up with an American spy looking to stop a terrorist attack in the city.

Lekkere hersenloze actiefilm. Parijs zelf speelt niet echt een rol, maar dat maakt voor deze film eigenlijk niks uit.

IMDb: 6,4
Mijn cijfer: 6,8
pi_82952733
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:29 schreef Butterfly91 het volgende:
From Paris With Love
In Paris, a young employee in the office of the US Ambassador hooks up with an American spy looking to stop a terrorist attack in the city.

Lekkere hersenloze actiefilm. Parijs zelf speelt niet echt een rol, maar dat maakt voor deze film eigenlijk niks uit.

IMDb: 6,4
Mijn cijfer: 6,8
Leuk detail is ook dat ze zijn overvallen tijdens de opnames in één van de Banlieu's, maakt ze opeens een stuk minder stoer.
pi_82953008
THe chaser (Chugyeogja) (2008)

Zuid-Korea
Misdaad / Thriller
123 minuten

geregisseerd door Hong-jin Na
met Yun-seok Kim, Jung-woo Ha en Yeong-hie Seo

Jung-ho, een ex-detective maar nu een pooier, is geïrriteerd omdat een aantal van zijn meisjes niets meer van zich laten horen terwijl ze nog een schuld bij hem hebben open staan. Op een avond krijgt hij een telefoontje van een klant en stuurt Min-jin. Jung-ho realiseert zich later dat het telefoonnummer hetzelfde is als de klant waar hij zijn vermiste meisjes voor het laatst naar toe had gestuurd. Hij besluit daarom op zoek te gaan naar Min-jin.

Ik hou van koreaanse films, en ik ging deze film met veel verwachtigen kijken. Ook vanwege de goeie recensies ervan.
Maar hij viel me zwaar tegen, na een ijzersterk begin van 40minuten zakt de film af... ik vond hem daarna nog weinig spanning en een beetje voorspelbaar.
Vond ik echt jammer... daarom een 6je
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:38:50 #45
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_82956273
La Ragazza Che Sapeva Troppo (The Girl Who Knew Too Much)
Door velen wordt dit gezien als de eerste echte giallo. Mario Bava`s moord mysterie in Rome is erg spannend. Het is in zwart-wit geschoten waarmee het sterk een mysterieuze sfeer uitademt dat tot het laatst wordt volgehouden. Het is alleen jammer dat het verhaal zo voorspelbaar is en de uitkomst al van ver ziet aankomen.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  vrijdag 18 juni 2010 @ 09:16:03 #46
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_82965999
Town Creek 2009
In 1936 staat de Duitse familie Wollners, wonend in Town Creek, Maryland toe dat professor Richard Wirth van het Derde Rijk in hun huis mag komen. Maar al snel blijkt dat dit een slecht idee was als Wirth op de proppen komt met een bizar project. Nu, in 2007, raakt Evan Marshall zijn broer Victor kwijt tijdens een kampeertrip dichtbij Town Creek. Als Victor dan na een hele lange tijd weer op één nacht terugkeert, blijkt dat er iets gruwelijks is gebeurd. Op Victor's verzoek stelt Evan geen vragen, maar pakt zijn geweer en volgt zijn broer terug naar Town Creek.
Vond ik best wel een leuke film. Leuk concept dat Nazi occultisme, bloederige acties, acteerwerk vond ik ook meer dan behoorlijk. Leuke sfeer en leuke acteurs.
7.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_82973874
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:18 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[ afbeelding ]
IMDB:
7.1/10 (11,484 votes)
Mijne: 7.5/10
Verwacht: Donderdag 12 08 2010

van de IMDB website:
[..]

Klopt niet helemaal de jongen in de groene jas in het neefje van John Cusack in de film en zit niet midden in zn leven maar gewoon vast in de kelder van zn oom (John Cusack)

Goede film! heeft een lastig begin maar als het er eenmaal in zit dan gaan ze ook door met grappen! John Cusack is wat minder in deze film maar nog altijd beter dan in 2012!

[ afbeelding ]
Ik zit eraan te denken hem vanaf te gaan kijken, maar met ''even inkomen bij het begin'' bedoel je daarmee de 1e 10min
of moet je eerst de halfe film kijken voordat het een beetje leuke word?
pi_82974098
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:40 schreef casper019 het volgende:

[..]

Ik zit eraan te denken hem vanaf te gaan kijken, maar met ''even inkomen bij het begin'' bedoel je daarmee de 1e 10min
of moet je eerst de halfe film kijken voordat het een beetje leuke word?
ga er maar vanuit dat het de eerste 20-30 minuten is, maar er zitten wel erg goede stukken in vond ik zelf. Het begin is daarentegen wel belangrijk want daar begint het verhaal wel helemaal goed in
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_82976642
Bedankt voor het aanraden van City Island, inderdaad een hele sterke film, gelachen, meegeleefd en bewonderd!

Een dikke 8.5!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 20:54:28 #50
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_82997868
Soylent Green (1973, VS,Richard Fleischer )
Mooie combinatie van scifi en mystery. In een dystopische toekomst moet detective Thorn de moord oplossen op een rijke bureacraat Daardoor komt hij langzaam achter het grote geheim van Soylent Green, het massa geproduceerde voedsel voor de armen.
Het anderhalf uurtje dat de film duurt vloog voorbij voor ik het door had. Dat is altijd een goed teken. Charlton Heston draagt de film met gemak. Terwijl hij duidelijk gedesillusioneerd is door de grimme toekomst (hij rooft het halve huis leeg van het slachtoffer), blijft hij ook idealistisch en geeft de zaak niet op. Weinigen kunnen one-liners zo heerlijk brengen als Heston.
SPOILER
Edward G. Robinson heeft een fantastische bijrol als Sol Roth. Toen hij moest huilen omdat hij voor het eerst in jaren weer vlees zag, vormde er ook een traantje in mijn ogen.
cijfer: 8
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')