31 + 31 + 21 = 83?quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:39 schreef Multivitamine het volgende:
Omdat CDA niet genoeg stemmen heeft (gezien de voorlopige prognose).
onzinquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:39 schreef Multivitamine het volgende:
Omdat CDA niet genoeg stemmen heeft (gezien de voorlopige prognose).
balkenende niet nee; maar hij gaat sowieso wegquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:41 schreef Tinkepink het volgende:
Het CDA zal nooit genoegen nemen met een ondergeschikte positie in een dergelijk kabinet.
Suf? Weet je hoe diep de VVD en GL verschillen qua economisch beleid. Beide moeten ze dan wel heel hard door 't stof.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:41 schreef Falco het volgende:
Lijkt me echt suf dat de VVD met twee kemphanen van een vorig rampzalig kabinet wil samenwerken.
Dit dusquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:44 schreef Space-Chinees het volgende:
Omdat de kiezer zich duidelijk heeft uitgesproken over het CDA.
Ze hebben 21 zetels, je bedoelt dus dat de kiezer het CDA gaarne in het kabinet wil.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:44 schreef Space-Chinees het volgende:
De VVD liever met 't CDA, aangezien ze gelijk staan is dat geen argument.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:46 schreef Loveless85 het volgende:
PvdA duikt liever in Paars (plus) dan in zoiets lijkt me
quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:46 schreef waht het volgende:
[..]
Ze hebben 21 zetels verloren, je bedoelt dus dat de kiezer het CDA gaarne in het kabinet wil.
Maar is gewoon nog steeds een factor waar je rekening mee moet houden.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:44 schreef Space-Chinees het volgende:
Ik weet 't niet hoor, volgens mij zijn dat maar een paar poppetjes. Zet er allemaal nieuwe ministers neer en je hebt nergens last van.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:51 schreef Symphonic het volgende:
CDA en PvdA kunnen elkaar niet meer luchten.
Dit gaat echt niet gebeuren
blijkbaar,,,quote:
Het voor- en nadeel van CDA is dat een centrumpartij is. Het schikt zich overal wel een beetje in. Dus ja, regeren met het CDA heeft voor VVD wel de voorkeur boven de PVV (PVV zal toch niet willen regeren, ze hebben de zich nu de uitstekende oppositiepositie verworven).quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:51 schreef marcodej het volgende:
[..]
Maar is gewoon nog steeds een factor waar je rekening mee moet houden.
We zijn nu niet de eisende partij, maar moeten nu rustig afwachten.
Marijnissen pleitte voor CDA en SP en nog wat sociale partijen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:51 schreef marcodej het volgende:
Maar is gewoon nog steeds een factor waar je rekening mee moet houden.
We zijn nu niet de eisende partij, maar moeten nu rustig afwachten.
Wat doet dat er toe? Ze hebben 21 zetels, wat ze vorige keer hadden zal mij een zorg zijn. De PVV is meer dan verdubbeld, moeten we hen daarom als overwinnaar beschouwen?quote:
Hij zat anders bij DWDD te brabbelen over links; PvdA, SP, GL en evt D66quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Marijnissen pleitte voor CDA en SP en nog wat sociale partijen.
Er zijn minstens 3 partijen met betere kaarten. Lijkt me dat die de voorkeur hebben, en dan altijd nog een partij die wellicht absoluut gezien minder stemmen/zetels heeft maar wel een sprong voorwaarts doet (D66, GL) de voorkeur hebben in een coalitie.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:56 schreef waht het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe? Ze hebben 21 zetels, wat ze vorige keer hadden zal mij een zorg zijn. De PVV is meer dan verdubbeld, moeten we hen daarom als overwinnaar beschouwen?
Ze hebben 21 zetels. Dat betekent honderdduizenden mensen die willen dat de CDA gaat regeren. Einde verhaal.
Ja, logisch, maar dat kan niet.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:57 schreef Loveless85 het volgende:
Hij zat anders bij DWDD te brabbelen over links; PvdA, SP, GL en evt D66
Nee, honderdduizenden mensen die willen dat de CDA vertegenwoordigd wordt in de Tweede Kamer.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:56 schreef waht het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe? Ze hebben 21 zetels, wat ze vorige keer hadden zal mij een zorg zijn. De PVV is meer dan verdubbeld, moeten we hen daarom als overwinnaar beschouwen?
Ze hebben 21 zetels. Dat betekent honderdduizenden mensen die willen dat de CDA gaat regeren. Einde verhaal.
Zo kan je het ook zien. Maar een gelijk aantal die dat eerst ook wilden, willen dat nu duidelijk niet meer. Het punt is dat CDA het niet meer voor het zeggen heeft of ze gaan regeren. Einde verhaal.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:56 schreef waht het volgende:
[..]
Wat een onzin. GL zit op bepaalde punten dichter bij de VVD dan bij de PvdA. Met hun programma zijn ze volgens het CPB qua creatie van nieuwe banen zelfs 2e achter de VVD.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:50 schreef Mendeljev het volgende:
GroenLinks in de regering is pas een elektroshock die Nederland naar de verlamming brengt. Volgens dat rapport van Bolkesteijn moet er gewoon keihard bezuinigd worden en dat kan alleen met een coalitie die overwegend rechts is.
Dus de sprong doet is het enige wat relevant is? Dat vind ik echt onzin. Het enige wat relevant is zijn de huidige stemmen. Die 'sprongen' zeggen niets. D66 is meer dan verdriedubbeld. De VVD heeft er ongeveer een derde bij, dan zou jij dus zeggen dat D66 een grotere winnaar is dan de VVD.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:58 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Er zijn minstens 3 partijen met betere kaarten. Lijkt me dat die de voorkeur hebben, en dan altijd nog een partij die wellicht absoluut gezien minder stemmen/zetels heeft maar wel een sprong voorwaarts doet (D66, GL) de voorkeur hebben in een coalitie.
CDA moet gewoon z'n verlies accepteren en niet eens in kabinet willen zitten.
Dat heeft GroenLinks ook niet, zij representateren veel minder mensen. Niks einde verhaal, dat is echt bullshit.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:59 schreef Space-Chinees het volgende:
Zo kan je het ook zien. Maar een gelijk aantal die dat eerst ook wilden, willen dat nu duidelijk niet meer. Het punt is dat CDA het niet meer voor het zeggen heeft of ze gaan regeren. Einde verhaal.
Dat is weer een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:59 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Zo kan je het ook zien. Maar een gelijk aantal die dat eerst ook wilden, willen dat nu duidelijk niet meer. Het punt is dat CDA het niet meer voor het zeggen heeft of ze gaan regeren. Einde verhaal.
En honderduizenden mensen die eerst achter het CDA stonden maar nu weggelopen zijn, en miljoenen mensen die niet willen dat het CDA wordt vertegenwoordigd in de kamer.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:59 schreef Falco het volgende:
[..]
Nee, honderdduizenden mensen die willen dat de CDA vertegenwoordigd wordt in de Tweede Kamer.
Dat is waar. Ik had moeten zeggen: honderdduizenden mensen die het beleid van het CDA ondersteunen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:59 schreef Falco het volgende:
[..]
Nee, honderdduizenden mensen die willen dat de CDA vertegenwoordigd wordt in de Tweede Kamer.
Juist de partij die een coalitie aan een meerderheid moet helpen heeft relatief veel macht. Dat is dus de "buitenstaander" van deze drie, ofwel de PvdA. Zeker omdat het PvdA een alternatief heeft dat eigenlijk hun voorkeur heeft.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:47 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
De VVD liever met 't CDA, aangezien ze gelijk staan is dat geen argument.
Maar voor dat alternatief zijn ze weer afhankelijk van de VVD.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:05 schreef thettes het volgende:
[..]
Juist de partij die een coalitie aan een meerderheid moet helpen heeft relatief veel macht. Dat is dus de "buitenstaander" van deze drie, ofwel de PvdA. Zeker omdat het PvdA een alternatief heeft dat eigenlijk hun voorkeur heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |