abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 juni 2010 @ 19:11:06 #26
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_82630930
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:23 schreef S1nn3rz het volgende:
Op Islamgebied na is de PVV helemaal niet z rechts hoor. Lees je eens in.
Ze zijn anders behoorlijk nationalistisch.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_82630936
Klopkoek, niet dat ik het met je oneens ben, maar wat naar het WK voetbal kijken te maken heeft met al dan niet hard werken ontgaat mij.

Twee WK's terug (laatste WK waarin ik nog loonslaaf was) zat ik ook in de bar onder het kantoor waar ik werkte met een hapje en drankje wedstrijden te kijken die ik wilde zien. Maar de urennorm bleef staan, dus dat moet je dan een andere keer inhalen.

Zo lang het werk gedaan wordt maakt het mij geen hol uit wie van mijn werknemers voetbal kijkt. Het is potdimme wel het WK!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 10 juni 2010 @ 19:12:08 #28
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_82630976
Zijn rechtse mensen niet degenen die meteen roepen minder hard te gaan werken als iemand nivellerende maatregelen voorstelt?
  donderdag 10 juni 2010 @ 19:14:41 #29
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82631089
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:12 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Zijn rechtse mensen niet degenen die meteen roepen minder hard te gaan werken als iemand nivellerende maatregelen voorstelt?
Briljant
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_82631121
quote:
Geen idee, maar als ze slechts constateren dat nivelleren leidt tot minder ambitie... dat klopt wel.
  donderdag 10 juni 2010 @ 19:21:03 #31
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82631450
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:11 schreef DS4 het volgende:
Klopkoek, niet dat ik het met je oneens ben, maar wat naar het WK voetbal kijken te maken heeft met al dan niet hard werken ontgaat mij.

Twee WK's terug (laatste WK waarin ik nog loonslaaf was) zat ik ook in de bar onder het kantoor waar ik werkte met een hapje en drankje wedstrijden te kijken die ik wilde zien. Maar de urennorm bleef staan, dus dat moet je dan een andere keer inhalen.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik gun het iedereen van harte dat hij het wk gaat kijken. Ik gun ook dat iedereen zoveel mogelijk vrijheid heeft. Ik vind het allemaal geen probleem. Maar er zijn van die werknemers (lees: niet-kantoorpikkies waar, na de uitkeringstrekkers en huismoeders, hier altijd zo op gekotst wordt) die deze vrijheid niet hebben en gewoon zitten te bikkelen. Het is geen afgunst van mij, integendeel.

Maar ik lees, hoor en zie dat werkgevers toch wel moeite hebben met het WK. Ze zijn doodsbenauwd voor veel ziekteverzuim en andere toestanden. Het jaagt ze op kosten. Vrij in te vullen urennorm of niet.
quote:
Zo lang het werk gedaan wordt maakt het mij geen hol uit wie van mijn werknemers voetbal kijkt. Het is potdimme wel het WK!
Das mooi.

Ik hoop dat je desalniettemin te door mij aangekaarte contradictie een beetje begrijpt
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 10 juni 2010 @ 19:22:25 #32
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82631524
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:01 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ik vind sowieso die hele cultus rond ' hard werken' een beetje vreemd. Vandaag ook weer in de Spits, een paar thema-interviews met ' hard werkende Nederlanders'. De Elsevier heeft het ook altijd over ' de wens va getalenteerden om keihard te werken'. Dat is Iets Heel Bijzonders, dat bewierookt dioen te worden.

Soms lijkt het wel of werken wordt vereerd om het werken zelf.. . E dat ' hard werken' je per definiete de status geeft van persoon maak Waar Het Allemaal Om Draait.
Ja en het is zo arbitrair als wat.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 10 juni 2010 @ 19:29:23 #33
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_82631885
quote:
Ja aan de ene kant is Hard Werken Heilig, en hebben ze allemaal een succesvolle carrière, met werk dat ze heeeel leuk vinden.... maar aan de ander kant maakt niks ze giftiger als het besef dat er ook mensen zij die 'op hun luie reet zitten'. Dan wringt er toch iets.
  donderdag 10 juni 2010 @ 19:31:54 #34
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82632015
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:29 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ja aan de ene kant is Hard Werken Heilig, en hebben ze allemaal een succesvolle carrière, met werk dat ze heeeel leuk vinden.... maar aan de ander kant maakt niks ze giftiger als het besef dat er ook mensen zij die 'op hun luie reet zitten'. Dan wringt er toch iets.
Dan zijn er komende maandagmiddag straks 6 miljoen nederlanders die op hun luie gat zitten

Dan kunnen ze wel zeggen 'de rest van de tijd werk ik heel hard' maar er wordt vaak genoeg gezeken op 'zogenaamde verworven rechten'. Het lijkt me dat voetbal kijken nog wel één van de meest overbodige verworven rechten is
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82632032
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:21 schreef Klopkoek het volgende:

Maar ik lees, hoor en zie dat werkgevers toch wel moeite hebben met het WK. Ze zijn doodsbenauwd voor veel ziekteverzuim en andere toestanden. Het jaagt ze op kosten. Vrij in te vullen urennorm of niet.
Ziek melden als je niet ziek bent vind ik wel een ander verhaal. Dat is gewoon niet goed te praten.
quote:
Ik hoop dat je desalniettemin te door mij aangekaarte contradictie een beetje begrijpt
Ik gaf je al gelijk. Mensen zijn hypocriet. Allemaal. Ik ook. Je hebt alleen maar gradaties.
pi_82634877
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ziek melden als je niet ziek bent vind ik wel een ander verhaal. Dat is gewoon niet goed te praten.
[..]

Ik gaf je al gelijk. Mensen zijn hypocriet. Allemaal. Ik ook. Je hebt alleen maar gradaties.
Niet werken als je wel kan werken is hetzelfde verhaal.
Je te goed voelen om een baan aan te pakken en lekker je uitkering te blijven trekken is ook niet goed te praten.. blegh
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:25:22 #37
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82635017
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:21 schreef Klopkoek het volgende:
Onlangs was er bij het Lagerhuis in de aflevering met Cohen een Rutte de discussie of werknemers vrij moeten krijgen als het Nederlands elftal speelt. Nee, zeiden de pro-Rutte ondernemers. "Er moet gewerkt worden, dat schaadt ons teveel. Dat kost ons teveel." Maar je kunt er op wachten dat maandagmiddag hele reeksen gaan worden volgeplempt door Morendo, Zwansen en andere rechtse houwdegens. De bottomline is dat vooral anderen met een flut-CAO'tje in de hand hard moeten werken en de UItverkorenen mogen genieten.
Dat zou inderdaad de strekking van mijn verhaal zijn.

Die Lebenslust bringt dich um.
pi_82635375
Klopkoek je hebt helemaal gelijk. Je werkt om te leven en niet andersom.

Je moet tevreden zijn met wat je hebt! Dat is een keuze. Ik hoef geen tweede huis of een dikke auto. Als anderen dat willen moeten ze dat zelf weten. Materialisme brengt geen soelaas, wel de mensen waar je mee samenwerkt! Maar dat hoeft ook geen 80 uur per week.

Ik doe overigens bij mijn gewone werk ook vrijwilligerswerk, is dat ook werken?
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:37:58 #39
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82635635
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:25 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad de strekking van mijn verhaal zijn.

Maar zeg dat dan gewoon. "Ik hoor bij de uitverkorenen, bij een welgesteld geslacht der Morendos". En wek niet de suggestie dat je pas recht van spreken hebt als je hard werkt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82635703
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:32 schreef jasparon het volgende:
Klopkoek je hebt helemaal gelijk. Je werkt om te leven en niet andersom.

Je moet tevreden zijn met wat je hebt! Dat is een keuze. Ik hoef geen tweede huis of een dikke auto. Als anderen dat willen moeten ze dat zelf weten. Materialisme brengt geen soelaas, wel de mensen waar je mee samenwerkt! Maar dat hoeft ook geen 80 uur per week.

Ik doe overigens bij mijn gewone werk ook vrijwilligerswerk, is dat ook werken?
Ik werk hard en veel om een leuk leven te hebben en om dromen na te jagen. En ook ik doe vrijwilligerswerk naast mijn ±70 uur werken per week
pi_82635732
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar zeg dat dan gewoon. "Ik hoor bij de uitverkorenen, bij een welgesteld geslacht der Morendos". En wek niet de suggestie dat je pas recht van spreken hebt als je hard werkt.
Veel verdienen in NL voelt als onderhouden van de maatschappij
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:40:34 #42
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82635784
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:32 schreef DS4 het volgende:
Je bent als snel hypocriet omdat mensen het moeilijk vinden om alle relaties met elkaar in verband te zien (daarom is het liberalisme zo'n heerlijk simpele ideologie :p ). Al snel sluipen er inconsistenties in. Het verschil wordt gemaakt of je daar op kunt reflecteren en dat kunt toegeven óf dat je gewoon maar door gaat met de oogkleppen op (en mensen blijft aansmeren en daarmee proberen te diskwalificeren dat ze niet hard zouden werken).
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:41:21 #43
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82635832
De Democratic Party is rechtser dan de VVD, dus die vergelijking gaat niet op vrind.
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:41:28 #44
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82635841
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:39 schreef draaijer het volgende:

[..]

Veel verdienen in NL voelt als onderhouden van de maatschappij
Wat wil je daarmee beweren?
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:41:55 #45
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82635872
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:41 schreef Nobu het volgende:
De Democratic Party is rechtser dan de VVD, dus die vergelijking gaat niet op vrind.
Valt best tegen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82635965
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee beweren?
De top20% van grootverdieners zijn samen goed voor 50% van de IB afdracht
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:49:18 #47
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82636297
kom eens to the point
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:50:14 #48
165633 eriksd
The grand facade...
pi_82636353
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:43 schreef draaijer het volgende:

[..]

De top20% van grootverdieners zijn samen goed voor 50% van de IB afdracht
Wel meer hoor Eerder in de richting van 80%.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:50:50 #49
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_82636387
Nederland is veel te sociaal tegen een hele grote groep onrendabele in Nederland. Ik zeg altijd: Al ben je lam en armen en benen, als je alleen al het woord wao/WAjong in de mond kan nemen dan kan je met diezelfde mond garnalen pellen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:52:09 #50
165633 eriksd
The grand facade...
pi_82636472
He, ben je weer terug?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')