abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82702736
Ik had geen moeite om me in te houden hoor, ik bedoel, hij was natuurlijk wel rete irritant, maar ik heb mezelf altijd wel in controle. Ik zat wel te wachten tot hij de eerste uit zou delen, dan kon ik mezelf verdedigen. Maar zover is het dus niet gekomen.
Ik vond het wel leuk om hem keer op keer op zijn bullshit te wijzen, maar inderdaad, die gast was zo onvoorstelbaar dom, dat er niet mee valt te discussieren. Ik had hem wel lekker flink pissig gemaakt. Op een gegeven moment zat hij mij gewoon een minuut lang agressief aan te staren zonder iets te zeggen. Ik zag gewoon verder lekker m'n biertje te drinken en een beetje met iemand anders praten enzo
  zaterdag 12 juni 2010 @ 16:35:39 #202
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_82710710
Hahah ik had een paar dagen geleden ook een leuke discussie met een vriend van een maat van me daarover. Maar die gast liep meer de advocaat van de duivel uit te hangen dan domme onzin te spuien, want die wist er best het een en ander van af. Was wel lachen.

Maar als iemand echt serieus dat soort onzin uitkraamt kan 'ie bij mij verwachten flink verbaal in de pan gehakt te worden ja. Zo irritant dat soort lui.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  zaterdag 12 juni 2010 @ 17:46:42 #203
211797 Esses
Splendide mendax
pi_82713069
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 12:46 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik had geen moeite om me in te houden hoor, ik bedoel, hij was natuurlijk wel rete irritant, maar ik heb mezelf altijd wel in controle. Ik zat wel te wachten tot hij de eerste uit zou delen, dan kon ik mezelf verdedigen. Maar zover is het dus niet gekomen.
Ik vond het wel leuk om hem keer op keer op zijn bullshit te wijzen, maar inderdaad, die gast was zo onvoorstelbaar dom, dat er niet mee valt te discussieren. Ik had hem wel lekker flink pissig gemaakt. Op een gegeven moment zat hij mij gewoon een minuut lang agressief aan te staren zonder iets te zeggen. Ik zag gewoon verder lekker m'n biertje te drinken en een beetje met iemand anders praten enzo
Zoooo, dat is jezelf in de hand houden zeg, wachten tot hij de eerste uitdeelt zodat jij terug kunt rammen, echt goed! Vervolgens zelf net zo strafbaar zijn omdat jij al lang een weg weg had kunnen vinden

Triest...
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zaterdag 12 juni 2010 @ 17:49:55 #204
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_82713210
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 17:46 schreef Esses het volgende:

[..]

Zoooo, dat is jezelf in de hand houden zeg, wachten tot hij de eerste uitdeelt zodat jij terug kunt rammen, echt goed! Vervolgens zelf net zo strafbaar zijn omdat jij al lang een weg weg had kunnen vinden

Triest...
Lul nou niet zo stom vent.
Een ram verkopen in de kroeg betekend niet automatisch een rechtzaak..
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_82713704
quote:

[..]

Triest...
Ik zou strafbaar zijn omdat ik niet zou weglopen uit een discussie? Gast!
Misschien dat jij je laat wegpesten in zo'n geval, maar ik blijf daar gewoon lekker zitten hoor, kom op hé! En inderdaad, zoals Rave_NL zegt, alsof het dan alsnog zo'n biggie zou zijn als het wel tot handgemeen kwam. Dat is me wel vaker voorgekomen hoor. Helaas. Mja, er zijn altijd vervelende mensen die puur en alleen problemen zoeken.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 18:04:02 #206
211797 Esses
Splendide mendax
pi_82713771
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 17:49 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Lul nou niet zo stom vent.
Een ram verkopen in de kroeg betekend niet automatisch een rechtzaak..
Mnee hoor, maar een ram verkopen (en aangehouden worden) terwijl je ook weg kon lopen wel. Maar ik lul weer dom, je kunt ook is verstandig zijn...
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:02 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik zou strafbaar zijn omdat ik niet zou weglopen uit een discussie? Gast!
Misschien dat jij je laat wegpesten in zo'n geval, maar ik blijf daar gewoon lekker zitten hoor, kom op hé! En inderdaad, zoals Rave_NL zegt, alsof het dan alsnog zo'n biggie zou zijn als het wel tot handgemeen kwam. Dat is me wel vaker voorgekomen hoor. Helaas. Mja, er zijn altijd vervelende mensen die puur en alleen problemen zoeken.
Tjah zie men bovenstaande gedeelte.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 18:10:47 #207
168777 Rave_NL
pi_82713962
Nou komt zo'n beheerst en uitermate welbespraakt persoon als ondergetekende nauwelijks in een positie die tot een handgemeen zou kunnen escaleren.
Maar mocht het dan toch onvermijdelijk zijn, en voel ik mij niet geroepen om iemand gelijk te geven als hij het absoluut niet heeft, en hij iets fysiek oplossen als het verbaal niet meer lukt, zeg ik meestal iets in de trant van:

"hey sorry, maar als mijn mening jou niet bevalt en jij wil er wat aan doen...
Kom dan, kankerjong...
Vieze vuile kankerlijer!"

En dan smijt ik hem de kroeg uit, geef de portiers een paar euro voor de overlast en ga weer aan de bar verder zuipen..

zaterdag 12 juni 2010 @ 18:13:48 #208
211797 Esses
Splendide mendax
pi_82714057
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:10 schreef Rave_NL het volgende:
Nou komt zo'n beheerst en uitermate welbespraakt persoon als ondergetekende nauwelijks in een positie die tot een handgemeen zou kunnen escaleren.
Maar mocht het dan toch onvermijdelijk zijn, en voel ik mij niet geroepen om iemand gelijk te geven als hij het absoluut niet heeft, en hij iets fysiek oplossen als het verbaal niet meer lukt, zeg ik meestal iets in de trant van:

"hey sorry, maar als mijn mening jou niet bevalt en jij wil er wat aan doen...
Kom dan, kankerjong...
Vieze vuile kankerlijer!"

En dan smijt ik hem de kroeg uit, geef de portiers een paar euro voor de overlast en ga weer aan de bar verder zuipen..

Nee, daar bestaan betere oplossingen voor want dat uitlokken mag nou net niet
pi_82714068
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:04 schreef Esses het volgende:

[..]

Mnee hoor, maar een ram verkopen (en aangehouden worden) terwijl je ook weg kon lopen wel. Maar ik lul weer dom, je kunt ook is verstandig zijn...
[..]

Tjah zie men bovenstaande gedeelte.
Typisch Nederlandse instelling: Je krijgt een klap dus je mag je niet verdedigen.... Nee, je moet weglopen anders ben je strafbaar Als er ingebroken wordt in je huis moet je zeker vragen of je de inbreker nog een handje kunt helpen bij het dragen van al je spullen, want je mag hem niet je huis uit slaan/schoppen/schieten, dan is de inbreker namelijk het slachtoffer en ben jij de grote boze boef.
Ik loop niet weg als ik een klap krijg hoor, dat zou ik wel heel erg zwak vinden.

Mijn vraag aan jou: Zou jij mij aangehouden hebben als ik hem een flinke ram terug had gegeven?
  zaterdag 12 juni 2010 @ 18:15:41 #210
168777 Rave_NL
pi_82714124
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:13 schreef Esses het volgende:

[..]

Nee, daar bestaan betere oplossingen voor want dat uitlokken mag nou net niet
Gast, heb je weleens in een kroeg gevochten?
Of überhaupt wel eens een kroeg van binnen gezien?
  zaterdag 12 juni 2010 @ 18:17:07 #211
211797 Esses
Splendide mendax
pi_82714178
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:15 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Gast, heb je weleens in een kroeg gevochten?
Of überhaupt wel eens een kroeg van binnen gezien?
Ja, nadeel is alleen dat ik mij dan op mijn bevoegdheden mag beroepen en jij niet. Daarbij zorg ik wel dat ik doe wat ik moet doen om 'm uit te schakelen en daarna de confrontatie uit de weg te gaan.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 18:18:43 #212
185423 Gierigesloeber
Maar als ik nou
pi_82714241
Ik ben voor mensen die mij niet kennen doe ik "iets met sport en bewegen"
  zaterdag 12 juni 2010 @ 18:18:47 #213
211797 Esses
Splendide mendax
pi_82714244
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:14 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Typisch Nederlandse instelling: Je krijgt een klap dus je mag je niet verdedigen.... Nee, je moet weglopen anders ben je strafbaar Als er ingebroken wordt in je huis moet je zeker vragen of je de inbreker nog een handje kunt helpen bij het dragen van al je spullen, want je mag hem niet je huis uit slaan/schoppen/schieten, dan is de inbreker namelijk het slachtoffer en ben jij de grote boze boef.
Ik loop niet weg als ik een klap krijg hoor, dat zou ik wel heel erg zwak vinden.

Mijn vraag aan jou: Zou jij mij aangehouden hebben als ik hem een flinke ram terug had gegeven?
Kijk, ik zal het zo zeggen. Iemand geeft jou een klap, jij mag hem terugslaan om ruimte te maken om weg te komen. Iemand breekt in in je huis, je schreeuwt snel: Je bent niet welkom, ik wil dat je nu gaat. Vervolgens overmeester je hem en bel je de politie.

Het is de manier waarop je het doet zoals je kan lezen.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 18:28:47 #214
168777 Rave_NL
pi_82714600
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:17 schreef Esses het volgende:

[..]

Ja, nadeel is alleen dat ik mij dan op mijn bevoegdheden mag beroepen en jij niet. Daarbij zorg ik wel dat ik doe wat ik moet doen om 'm uit te schakelen en daarna de confrontatie uit de weg te gaan.
Gast, ik weet dondersgoed dat ik weer bij die ouwe een bakkie kan gaan halen als ik de eerste klap uitdeel, maar dat hoeft niet te betekenen dat ik persé moet weglopen. Ik laat het hele initiatief aan hem over, en als dat betekend dat ik de eerste klap moet ontwijken en daarna geheel proportioneel zijn neus links uit de flank sla is dan geheel aan hem. Wat er daarna gebeurd is wederom aan hem.
Ik heb het weleens gehad dat ik de rest van de avond gratis drank kreeg van de barvrouw omdat een maat en ik het heft in eigen handen hebben genomen toen twee lui achter in de kroeg elkaar aan het afmaken waren en er nergens een portier te bekennen was.
Juridisch gezien moet je in Nederland dan de signalementen onthouden en dergelijke.
Maar dat is wel het laatste waar ik mij zorgen over maak in zulke gevallen..
  zaterdag 12 juni 2010 @ 18:30:35 #215
168777 Rave_NL
pi_82714667
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:18 schreef Esses het volgende:
Iemand breekt in in je huis, je schreeuwt snel: Je bent niet welkom, ik wil dat je nu gaat. Vervolgens overmeester je hem en bel je de politie.

Het is de manier waarop je het doet zoals je kan lezen.

Of zal ik mijn voor recreatieve doeleinden aangeschafte honkbalknuppel pakken en die vent vervolgens nooit de voordeur laten halen?
  zaterdag 12 juni 2010 @ 18:32:34 #216
211797 Esses
Splendide mendax
pi_82714734
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:28 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Gast, ik weet dondersgoed dat ik weer bij die ouwe een bakkie kan gaan halen als ik de eerste klap uitdeel, maar dat hoeft niet te betekenen dat ik persé moet weglopen. Ik laat het hele initiatief aan hem over, en als dat betekend dat ik de eerste klap moet ontwijken en daarna geheel proportioneel zijn neus links uit de flank sla is dan geheel aan hem. Wat er daarna gebeurd is wederom aan hem.
Ik heb het weleens gehad dat ik de rest van de avond gratis drank kreeg van de barvrouw omdat een maat en ik het heft in eigen handen hebben genomen toen twee lui achter in de kroeg elkaar aan het afmaken waren en er nergens een portier te bekennen was.
Juridisch gezien moet je in Nederland dan de signalementen onthouden en dergelijke.
Maar dat is wel het laatste waar ik mij zorgen over maak in zulke gevallen..
Nja, wat er daarna gebeurd hoort aan jou te liggen, en dat is slechts een advies. Je hoort dan namelijk gewoon weg te lopen. Wat zo'n barvrouw ervan vind... tjah.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 18:32:47 #217
211797 Esses
Splendide mendax
pi_82714742
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:30 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Of zal ik mijn voor recreatieve doeleinden aangeschafte honkbalknuppel pakken en die vent vervolgens nooit de voordeur laten halen?
Afradertje
pi_82714854
Ik heb ook wel eens vechtende mensen (in 1 geval was er zelfs een mes bij betrokken) uit elkaar gehaald, of bijvoorbeeld een vluchtende crimineel getackeled zodat de agenten 'm konden pakken. Het uiterst verrotte aan onze maatschappij is juist dat je weg hoort te lopen, in plaats van zelf in te grijpen.
Als ik niet had ingegrepen was er misschien wel iemand neergestoken (ik moet trouwens eerlijk toegeven dat ik pas ná mijn ingrijpen zag dat er een mes was getrokken), of een crimineel ontkomen aan de politie. Als iedereen dat nou zo zou doen...
pi_82714946
quote:

[..]

Triest...
Iets met noodweer?
Terugmeppen is nou niet bepaald een voorbeeld van escalerend gedrag.
quote:
Noodweer is in het Nederlandse strafrecht een algemene wettelijke strafuitsluitingsgrond, neergelegd in artikel 41 lid 1 Wetboek van Strafrecht.

Niet strafbaar is hij, die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed, tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding.
En
quote:
Noodweer rust op twee pijlers, de zelfbescherming en de rechtbescherming. Noodweer is behalve de bescherming van jezelf of anderen, ook de verdediging van het recht tegenover het onrecht. Noodweer wordt tegenwoordig algemeen gezien als een rechtvaardigingsgrond, die de wettelijke voorwaarden noemt waaronder het plegen van een strafbaar feit alsnog gerechtvaardigd is. Noodweer is het laatste restje eigenrichting en is daarom aan strenge voorwaarden gebonden.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Noodweer_%28juridisch%29

En als dat nog niet genoeg is wil ik het ook nog wel even navragen aan een maat van mij, die studeert rechten en heeft vast nog wel ergens een wetboek van strafrecht liggen.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 18:40:37 #220
168777 Rave_NL
pi_82714981
Ik heb een keer ingegrepen waarna die vent naar huis is gegaan om een mes te halen en vervolgens anderhalf uur voor de deur heeft staan wachten..

Toch zou ik het weer doen.

Toen hij een maand later zijn excuses kwam aanbieden onder begeleiding van een portier heeft hij het verteld over dat mes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 19:05:04 #221
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_82715801
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:18 schreef Gierigesloeber het volgende:
Ik ben voor mensen die mij niet kennen doe ik "iets met sport en bewegen"
Welkom! Sportinstructeur? Of gewoon CIOS?

En verder over dat vechten.
Als je jezelf verdedigd sta je in feite altijd wel in je recht. Het enige wat alleen wat vervelender is, is als je die persoon zo neerhoekt dat hij blijfend letsel heeft ben je gewoon de lul.

Overigens in kroegen, ik waarschuw 3x (mochten mensen vervelend zijn) naar de 4e keer ben ik er klaar mee en zal ik zorgen dat ze de 1e klap uitdelen..
Is overigens 1x gebeurd ...

Was zo'n gozer die vond het nodig om op mijn kont te slaan, dus ik draai me om en vraag of die dat normaal vind? Wijst ie met zijn vinger naar z'n wang.. dus ik zeg zo.. "ow je wilt een klap terug".. dus hij knikken..

"Bam Bam"

Ja, dat moet je dan ook niet zeggen...
Volgens mij loopt ie nog met een handafdruk op z'n wang

Maar verder ben ik wel netjes hoor!
Er was eens....
  zaterdag 12 juni 2010 @ 19:10:22 #222
168777 Rave_NL
pi_82715989
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:05 schreef Maitje het volgende:

[..]

_!
  zaterdag 12 juni 2010 @ 19:14:29 #223
211797 Esses
Splendide mendax
pi_82716135
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:05 schreef Maitje het volgende:

[..]

En verder over dat vechten.
Als je jezelf verdedigd sta je in feite altijd wel in je recht. Het enige wat alleen wat vervelender is, is als je die persoon zo neerhoekt dat hij blijfend letsel heeft ben je gewoon de lul.

Overigens in kroegen, ik waarschuw 3x (mochten mensen vervelend zijn) naar de 4e keer ben ik er klaar mee en zal ik zorgen dat ze de 1e klap uitdelen..
Is overigens 1x gebeurd ...

Was zo'n gozer die vond het nodig om op mijn kont te slaan, dus ik draai me om en vraag of die dat normaal vind? Wijst ie met zijn vinger naar z'n wang.. dus ik zeg zo.. "ow je wilt een klap terug".. dus hij knikken..

"Bam Bam"

Ja, dat moet je dan ook niet zeggen...
Volgens mij loopt ie nog met een handafdruk op z'n wang

Maar verder ben ik wel netjes hoor!
Voor noodweer waarna letsel ontstaat hebben we in Nederland noodweer exces
  zaterdag 12 juni 2010 @ 19:16:28 #224
211797 Esses
Splendide mendax
pi_82716194
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:39 schreef Remco026 het volgende:

[..]

Iets met noodweer?
Terugmeppen is nou niet bepaald een voorbeeld van escalerend gedrag.
[..]

En
[..]

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Noodweer_%28juridisch%29

En als dat nog niet genoeg is wil ik het ook nog wel even navragen aan een maat van mij, die studeert rechten en heeft vast nog wel ergens een wetboek van strafrecht liggen.
Hoe vaak denk jij dat ik art 41 Sr doorgelezen heb? Ik ken hem zelfs uit mijn hoofd. Waarom? Omdat dit iets is waar wij in onze werkzaamheden heel vaak op terug kunnen vallen. Terug meppen is een voorbeeld van escalerend gedrag, terug meppen en dan terugtrekken is een voorbeeld van de-escalerend gedrag. En wat ik hier loop te verkondigen is dat stukje "strenge voorwaarden".

Overigens mag je het best aan die maat van je vragen, je kunt ook mijn profiel heir even lezen, afgerond HBO hmm... tjah... Daarbij moet hij jurisprudentie gaan lezen, aan WvSr heb je helemaal niets in dit geval maar doet er verder ook niet toe.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 19:16:33 #225
168777 Rave_NL
pi_82716198
Artikel 41
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')