als ik in de buurt woonde zou ik zo langs komen, mét mn elektirsche schroevendraaier, pluggen en schroefjes, echt waar. Ken je geen fokkers in de buurt die je willen/kunnen helpen?quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
M'n buurman is een iets te nieuwsgierige, glurende, Andre Hazes luisterende kerel van middelbare leeftijd. Ik vermijd hem liever een beetje..
Het alleen zijn is het punt niet zozeer. Gewoon al die dingen die moeten gebeuren en die me gewoon niet lukken drukken me zo met m'n hulpeloze neus op de feiten. En daar baal ik van, want ik ben echt niet de enige vrouw die alleen woont, en al die anderen redden zichzelf ook gewoon.
Dat laatste heb ik ook, maar ik mag over 15 minuten al weg.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:44 schreef shinydiscoball het volgende:
Aah DaD'tje! Knuf!
En neen, dat schiet wel op nu toch, dat afvallen? Had je nou al zo'n foto gepost?
Verder wou ik dat het 19.00 was, want ik hebhet warm, zweet en heb honger dus wil nach hausse.
Vind ik alleen grappig als Groningers dat doen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:45 schreef shinydiscoball het volgende:
Wel grappig dat iedereen nu laiverd zegt des Sigmes.
mijn mama is van groningse ouders. ze noemt mij ook altijd laiverd. en kop d'r veur zegt ze ook vaak tegen me, als ik moet doorzetten met werk o.i.d.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:45 schreef shinydiscoball het volgende:
Wel grappig dat iedereen nu laiverd zegt des Sigmes.
Zoals iemand anders al zei: die krijgen ook hulp. Ik help regelmatig mijn moeder, m'n schoonmoeder, mijn vriendin. Want iemand alleen kan een heleboel dingen niet, want een heleboel dingen kunnen niet in je eentje.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
M'n buurman is een iets te nieuwsgierige, glurende, Andre Hazes luisterende kerel van middelbare leeftijd. Ik vermijd hem liever een beetje..
Het alleen zijn is het punt niet zozeer. Gewoon al die dingen die moeten gebeuren en die me gewoon niet lukken drukken me zo met m'n hulpeloze neus op de feiten. En daar baal ik van, want ik ben echt niet de enige vrouw die alleen woont, en al die anderen redden zichzelf ook gewoon.
Stemcomputers zijn onbetrouwbaar gebleken. Vandaar 't potlood weer terug,quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:54 schreef j.t het volgende:
Even tussendoor ... waarom wordt er met rood potlood gestemd. Zat op mn Hyves alweer te zeiken dan Leeuwarden achtergebleven gebied was, blijkt dat t overal zo is. Nog nooit meegemaakt!
Hmm oké ... ik weet weer eens van niksquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:56 schreef Syrena het volgende:
[..]
Stemcomputers zijn onbetrouwbaar gebleken. Vandaar 't potlood weer terug,
Omdat uiteindelijk zelfs de kiesraad begreep dat er iets principieel niet deugt aan de gebruikte stemmachines. Ik denk dat bij de volgende landelijke verkiezingen de goeie machines er zijnquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:54 schreef j.t het volgende:
Even tussendoor ... waarom wordt er met rood potlood gestemd. Zat op mn Hyves alweer te zeiken dan Leeuwarden achtergebleven gebied was, blijkt dat t overal zo is. Nog nooit meegemaakt!
Wegens onbetrouwbaarheid van stemcomputers!quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:54 schreef j.t het volgende:
Dat hele punt met die BMI-punten is onzin. Hoe eerder het uit de OP is, hoe liever, wat mij betreft.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:05 schreef j.t het volgende:
Zat de OP eens even door te lezen. Met een BMI van 25-27 mag je zelf weten waar je je aanmeldt. Ben gewoon een half puntje away from dieet!Voel mezelf af en toe echt niet zo dik eigenlijk ( en vaak toch weer wel) ... bizar hoe ver t kan komen ...
Half-Fries verzoekt om vertaling!quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt voor de aangeboden hulp, LB en sigme.. De eerste houder zit vast, met als mantra de woorden van m'n vader als iets niet wil: deade dingen gjin baas. Op naar nummer twee en drie, en dan kan 'ie eraan, hoop ik.
Inderdaad. Dode dingen geen baas!quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:38 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ja, het fascineert mij ook! Ik denk nu iets als: jij bent de baas over dode dingen?
Niet weten hoe het moet is het probleem niet. Geen kracht hebben, dat is het probleem.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:54 schreef P.F het volgende:
O Dad, als je niet weet hoe iets moet wil ik het best proberen uit te leggen.
Ik heb het meeste zelf gedaan wegens gebrek aan zin/tijd van t vriendje en vaders.
Heb ik ook wel eens gegeten en ik vond het maar zo-zo.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:17 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ga zo uit eten
Bij de Groene Weyde, dus wel aardig gezond, en vooral lekker en gezellig
Vruchtbaar?quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:13 schreef Viking84 het volgende:
Ik wil DaD ook best helpen, maar ik kan ook niet echt met een boor overweg. Maar als je hulp nodig hebt bij iets anders, dan moet je het laten weten hoor!
.
Bleh, twee keer vergeten de pil te slikken en nu ben ik je-weet-wel en voel ik me vies, dus even lekker douchen nu.
Wat ga je eten/heb je gegeten? Bij de Groene Weyde hebben ze hun gerechten toch hele literaire benamingen gegeven?quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:17 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ga zo uit eten
Bij de Groene Weyde, dus wel aardig gezond, en vooral lekker en gezellig
Nou ze hebben wel een nieuwe kaart zie ikquote:Op woensdag 9 juni 2010 18:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens gegeten en ik vond het maar zo-zo.
Maar misschien hebben ze nu een nieuwe kok.
Veel plezier iig!
quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:29 schreef anna82 het volgende:
[..]
Wat ga je eten/heb je gegeten? Bij de Groene Weyde hebben ze hun gerechten toch hele literaire benamingen gegeven?
En DaD, ik heb nooit in een eigen grote mensen huis gewoond en ik vind nog steeds dat je het heel goed doet!![]()
Verder was ik dus net bij het stembureau, en net na het stemmen (pvda) brak de hemel open en daalde er een stortbui op ons neer. Wij bleven even schuilen in het portiekje van het stembureau, samen met twee mannen. De ene had Groen Links gestemd en toen de ander zei dat hij Wilders had gestemd, en daar een tirade tegen de Islam aan vastknoopte, keek de Groen Linkser naar boven, naar ons, en zei toen: "Ach, zo hard regent het nou ook weer niet."
Sporten is goed!quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik moet maar weer gaan krachttrainen. Of überhaupt, sporten..
Hee, een zelfgetekende avatar!quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
Miss wet tshirt meldt zich!
Half uur in de regen gefietst
Wat een mooi verhaal!quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:29 schreef anna82 het volgende:
[..]
Wat ga je eten/heb je gegeten? Bij de Groene Weyde hebben ze hun gerechten toch hele literaire benamingen gegeven?
En DaD, ik heb nooit in een eigen grote mensen huis gewoond en ik vind nog steeds dat je het heel goed doet!![]()
Verder was ik dus net bij het stembureau, en net na het stemmen (pvda) brak de hemel open en daalde er een stortbui op ons neer. Wij bleven even schuilen in het portiekje van het stembureau, samen met twee mannen. De ene had Groen Links gestemd en toen de ander zei dat hij Wilders had gestemd, en daar een tirade tegen de Islam aan vastknoopte, keek de Groen Linkser naar boven, naar ons, en zei toen: "Ach, zo hard regent het nou ook weer niet."
quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:29 schreef anna82 het volgende:
Ik vind het ook een leuk nummerquote:Op woensdag 9 juni 2010 19:24 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik vind andijvie niet lekker maar mijn schoonvader van 78!! komt vanaf nu weer om de week met 2 kroppen aanzetten, helemaal trots en blij dat het een goed seizoen is in zijn volkstuin...
Zeg dan maar dat je het niet echt hoeft (incl. slakjes)
Bedacht me ineens dat het niet zo tactisch isquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
Waarom hoef jij niet te stemmen?quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:20 schreef Blurred86 het volgende:
hi!
Ik hoef lekker niet te stemmen! (stiekem ben ik jaloers op heel nederland maar dat hoef ik natuurlijk niet toe te geven)
hier nog altijd alleen internet op telefoonmaar ik ga heel dapper toch een lijstje posten:
O: banaan met magere kwark, lijnzaad en all bran
L: volkoren tosti ham kaas, 1 snee pindakaas/honing, 1 knackebrod met jam
t: druiven
d: aardappels uit de oven, groenteburger, gebakken groente, glas witte wijn
Ja, het zou toch anders zijn als jij Groenlinks zou stemmen en hij PVV denk ikquote:Op woensdag 9 juni 2010 19:53 schreef Merel het volgende:
Oh en ik heb ook braaf gestemd, maar ik hoef het daar nooit zo nodig uitgebreid met mensen over te hebben. De meneer en ik blijken trouwens hetzelfde gestemd te hebben. Niet dat ik dat nou héél belangrijk vind, maar toch fijn dat we blijkbaar hetzelfde over de dingen denken.
Waarom heeft Merel zo'n verschrikkelijk lijstje??quote:
Omdat ik mezelf óf helemaal volprop (zoals ik de laatste weken heb gedaan) óf veel te weinig eet en de middenweg zo lastig vindquote:Op woensdag 9 juni 2010 19:58 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Waarom heeft Merel zo'n verschrikkelijk lijstje??
doe eens wat noten ofzo
ik mag niet stemmen, ik ben een allochtoonquote:
Mijn allochtone moeder mag wel stemmen, dus je argumentatie is onvolledigquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:04 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
ik mag niet stemmen, ik ben een allochtoon![]()
van mij hoef je je niet te verdedigen hoor! hoop niet dat je dat idee hebt gekregen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:58 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ja, het zou toch anders zijn als jij Groenlinks zou stemmen en hij PVV denk ik![]()
Ik heb vandaag al de hele dag het gevoel dat ik mijn stem moet verdedigen, niet leuk. Laat iedereen gewoon lekker stemmen waar hij of zij zin in heeft
uh, ik weet niet hoe dat zit danquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:05 schreef loveli het volgende:
[..]
Mijn allochtone moeder mag wel stemmen, dus je argumentatie is onvolledig
VVD. En mijn omgeving is vergeven van stemmers op links!quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:09 schreef conleche het volgende:
Wat stem je dan dat je je moet verdedigen, geebeetje?
Ik ben altijd wel blij als mensen waar ik om geef een beetje in dezelfde richting denken. Hoeft niet dezelfde partij te zijn hoor, maar PVV of die Rita-troela zou ik wel heel erg vinden.
Oh nee hoor! Ik bedoel ook niet in dit topic, maar meer irlquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
van mij hoef je je niet te verdedigen hoor! hoop niet dat je dat idee hebt gekregen.
Volgens mij moet je een Nederlands paspoort hebben om te mogen stemmenquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:10 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
uh, ik weet niet hoe dat zit danIk ben wel in nl geboren maar heb geen nl paspoort (ben britse) en ik heb toch echt geen stempas ontvangen
![]()
ik mag trouwens wel stemmen bij gemeenteraadsverkiezingen en dat heb ik dan ook wel gedaan
Ik weet het ook eigenlijk niet, heb wel eens gekeken om een nl paspoort aan te vragen, maar dat zou me dan ruim 300 euro kosten en dat heb ik er nou ook weer niet voor overquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:12 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Volgens mij moet je een Nederlands paspoort hebben om te mogen stemmen![]()
Waarom heb je eigenlijk een Engels paspoort als je je hele leven in Nederland hebt gewoond?
quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:11 schreef Goodbye het volgende:
[..]
VVD. En mijn omgeving is vergeven van stemmers op links!
Oh, sorryquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:18 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Ik weet het ook eigenlijk niet, heb wel eens gekeken om een nl paspoort aan te vragen, maar dat zou me dan ruim 300 euro kosten en dat heb ik er nou ook weer niet voor overvolgens mij heb ik op stemrecht na ook al dezelfde rechten als een nederlander dus zo nuttig is het voor mij niet.
Oh en laat het mijn oma maar niet horen dat je brits hetzelfde vindt als engels, ze is namelijk schots
Jij bent geen allochtone Nederlander (een Nederlander met 1 of 2 ouders geboren buiten Nederland), maar een buitenlander. Met een Nederlandse verblijfsvergunning, waardoor je wel gemeentelijk mag stemmen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:10 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
uh, ik weet niet hoe dat zit danIk ben wel in nl geboren maar heb geen nl paspoort (ben britse) en ik heb toch echt geen stempas ontvangen
![]()
ik mag trouwens wel stemmen bij gemeenteraadsverkiezingen en dat heb ik dan ook wel gedaan
Niet helemaal trouwens. Als je iets vreselijks uitvreet gooien we je het land uit (echt waar). Als je de Nederlandse nationaliteit zou hebben dan niet.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:18 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Ik weet het ook eigenlijk niet, heb wel eens gekeken om een nl paspoort aan te vragen, maar dat zou me dan ruim 300 euro kosten en dat heb ik er nou ook weer niet voor overvolgens mij heb ik op stemrecht na ook al dezelfde rechten als een nederlander dus zo nuttig is het voor mij niet.
Oh en laat het mijn oma maar niet horen dat je brits hetzelfde vindt als engels, ze is namelijk schots
ah, jij weet het duidelijk beter dan ikquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij bent geen allochtone Nederlander (een Nederlander met 1 of 2 ouders geboren buiten Nederland), maar een buitenlander. Met een Nederlandse verblijfsvergunning, waardoor je wel gemeentelijk mag stemmen.
Nou ja, het is ook maar wiens definitie van 'allochtoon' je aanneemt, maar ik haalde voor het gemak even die van het cbs aan (dus ook die die de politiek aanhoudt).quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:25 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
ah, jij weet het duidelijk beter dan iken ik maar denken dat ik een allochtoon was
voor uitzetting ben ik overigens niet bang, ik ben heel braaf!
quote:Twee veel gebruikte definities waren de
beperkte definitie en de ruime definitie. Vol-
gens de beperkte definitie is iemand allocht-
oon als hij én een van de ouders in het bui-
tenland geboren is of als beide ouders in het
buitenland geboren zijn. Naast deze definitie
werd ook de ruime definitie gebruikt. Vol-
gens deze definitie is iemand allochtoon als
hij óf ten minste een van de ouders in het
buitenland geboren is.
Het aantal allochtonen volgens de diverse
definities liep flink uiteen. Volgens de ruime
definitie waren er in Nederland per 1 januari
1999 bijna 1 miljoen allochtonen meer dan
volgens de beperkte definitie.
Met ingang van
augustus 1999 is CBS-breed de standaardde-
finitie ingevoerd. Volgens deze nieuwe defini-
tie wordt een persoon tot de allochtonen gere-
kend als ten minste één ouder in het
buitenland is geboren.
De verschillen met de oude definities zijn
aanmerkelijk. Op 1 januari 1999 woonden er
in Nederland volgens de nieuwe definitie
2,7 miljoen allochtonen, 17 procent van de
bevolking. Volgens de, oude, ruime definitie
waren dat er 124 duizend meer, volgens de,
oude, beperkte definitie 815 duizend minder.
Een beetje mosterd na de maaltijd waarschijnlijk maarquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:38 schreef Noukjee het volgende:
[..]
Nouja het gaat me er meer om dat buitenlanders een beetje hun best doen om vooral de taal te leren. Ik loop zovaak in de stad of elders op straat dat turken turks tegen elkaar praten e.d. e.d. en dan denk ik van, joehoe, we zijn in Nederland hoor!Erger me daar altijd een beetje aan.
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ja, allemaal leuk en aardig hoor, die politiek, maar de vraag die nu écht belangrijk is, is natuurlijk: waarom heten kidney beans in het Nederlands kidneybonen en niet nierbonen? Nou?
Voel je niet geroepen om jezelf te verdedigen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:58 schreef Goodbye het volgende:
Ik heb vandaag al de hele dag het gevoel dat ik mijn stem moet verdedigen, niet leuk. Laat iedereen gewoon lekker stemmen waar hij of zij zin in heeft
quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Een beetje mosterd na de maaltijd waarschijnlijk maar![]()
Dus jij vindt ook dat ik mijn kinderen niet in het Nederlands mag opvoeden. Of dat ik dat moet beperken tot binnenskamers ?En dat mijn man in Nederland geen Duits mag spreken met onze kinderen
quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ja, allemaal leuk en aardig hoor, die politiek, maar de vraag die nu écht belangrijk is, is natuurlijk: waarom heten kidney beans in het Nederlands kidneybonen en niet nierbonen? Nou?
Eh, ze heten in het Nederlands nierbonen. Helaas noemen veel Nederlanders nierbonen kidneybonen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Jammer dat je niet in Arnhem woont want dan had je tijdens de gemeenteraadsverkiezingen op de NVU kunnen stemmen die al het Engels in het straatbeeld wil vervangen door Nederlands.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh, ze heten in het Nederlands nierbonen. Helaas noemen veel Nederlanders nierbonen kidneybonen.
NVUquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:44 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Jammer dat je niet in Arnhem woont want dan had je tijdens de gemeenteraadsverkiezingen op de NVU kunnen stemmen die al het Engels in het straatbeeld wil vervangen door Nederlands.
Verder goed punt trouwens, in Boonanza zijn het ook gewoon nierbonen.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou ja, het is ook maar wiens definitie van 'allochtoon' je aanneemt, maar ik haalde voor het gemak even die van het cbs aan (dus ook die die de politiek aanhoudt).
[..]
maar daar wordt niets gezegd over nationaliteit, of lees ik er overheen? Mijn beide ouders zijn in het buitenland geboren, dus dat maakt mij dan toch een allochtoon? Of begrijp ik het verkeerd?
Je vergeet de Centrum Partij.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:48 schreef neen het volgende:
[..]
NVUen natuurlijk was er ook nog die andere partij he! De Centrum Democraten, jawel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |