abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82567102
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:09 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

van mij hoef je je niet te verdedigen hoor! hoop niet dat je dat idee hebt gekregen.
Oh nee hoor! Ik bedoel ook niet in dit topic, maar meer irl
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 9 juni 2010 @ 20:12:40 #77
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_82567135
Oh en ik heb PvdA gestemd en gemeentelijk toen VVD.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_82567151
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:10 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

uh, ik weet niet hoe dat zit dan Ik ben wel in nl geboren maar heb geen nl paspoort (ben britse) en ik heb toch echt geen stempas ontvangen
ik mag trouwens wel stemmen bij gemeenteraadsverkiezingen en dat heb ik dan ook wel gedaan
Volgens mij moet je een Nederlands paspoort hebben om te mogen stemmen

Waarom heb je eigenlijk een Engels paspoort als je je hele leven in Nederland hebt gewoond?
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_82567230
Morgen borrel, ik twijfel nog of ik ga drinken Ik denk dat ik één wijntje neem en verder gewoon fris ofzo. Ga vrijdag ook al uit eten en naar de bios (SATC 2 )
  woensdag 9 juni 2010 @ 20:18:27 #80
229513 Blurred86
Live Positive
pi_82567478
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:12 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Volgens mij moet je een Nederlands paspoort hebben om te mogen stemmen

Waarom heb je eigenlijk een Engels paspoort als je je hele leven in Nederland hebt gewoond?
Ik weet het ook eigenlijk niet, heb wel eens gekeken om een nl paspoort aan te vragen, maar dat zou me dan ruim 300 euro kosten en dat heb ik er nou ook weer niet voor over volgens mij heb ik op stemrecht na ook al dezelfde rechten als een nederlander dus zo nuttig is het voor mij niet.

Oh en laat het mijn oma maar niet horen dat je brits hetzelfde vindt als engels, ze is namelijk schots
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_82567491
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:11 schreef Goodbye het volgende:

[..]

VVD. En mijn omgeving is vergeven van stemmers op links!

herkenbaar, dat je je moet verdedigen, maar daar ben ik maar mee gestopt, aangezien ik ook opzich alle andere keuzes respecteer en accepteer van anderen
Ja doei.
pi_82567606
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:18 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

Ik weet het ook eigenlijk niet, heb wel eens gekeken om een nl paspoort aan te vragen, maar dat zou me dan ruim 300 euro kosten en dat heb ik er nou ook weer niet voor over volgens mij heb ik op stemrecht na ook al dezelfde rechten als een nederlander dus zo nuttig is het voor mij niet.

Oh en laat het mijn oma maar niet horen dat je brits hetzelfde vindt als engels, ze is namelijk schots
Oh, sorry
pi_82567672
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:10 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

uh, ik weet niet hoe dat zit dan Ik ben wel in nl geboren maar heb geen nl paspoort (ben britse) en ik heb toch echt geen stempas ontvangen
ik mag trouwens wel stemmen bij gemeenteraadsverkiezingen en dat heb ik dan ook wel gedaan
Jij bent geen allochtone Nederlander (een Nederlander met 1 of 2 ouders geboren buiten Nederland), maar een buitenlander. Met een Nederlandse verblijfsvergunning, waardoor je wel gemeentelijk mag stemmen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_82567779
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:18 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

Niet helemaal trouwens. Als je iets vreselijks uitvreet gooien we je het land uit (echt waar). Als je de Nederlandse nationaliteit zou hebben dan niet.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 9 juni 2010 @ 20:25:04 #85
229513 Blurred86
Live Positive
pi_82567927
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Jij bent geen allochtone Nederlander (een Nederlander met 1 of 2 ouders geboren buiten Nederland), maar een buitenlander. Met een Nederlandse verblijfsvergunning, waardoor je wel gemeentelijk mag stemmen.
ah, jij weet het duidelijk beter dan ik en ik maar denken dat ik een allochtoon was

voor uitzetting ben ik overigens niet bang, ik ben heel braaf!
pi_82568681
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:25 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

ah, jij weet het duidelijk beter dan ik en ik maar denken dat ik een allochtoon was

voor uitzetting ben ik overigens niet bang, ik ben heel braaf!
Nou ja, het is ook maar wiens definitie van 'allochtoon' je aanneemt, maar ik haalde voor het gemak even die van het cbs aan (dus ook die die de politiek aanhoudt).
quote:
Twee veel gebruikte definities waren de
beperkte definitie en de ruime definitie. Vol-
gens de beperkte definitie is iemand allocht-
oon als hij én een van de ouders in het bui-
tenland geboren is of als beide ouders in het
buitenland geboren zijn. Naast deze definitie
werd ook de ruime definitie gebruikt. Vol-
gens deze definitie is iemand allochtoon als
hij óf ten minste een van de ouders in het
buitenland geboren is.
Het aantal allochtonen volgens de diverse
definities liep flink uiteen. Volgens de ruime
definitie waren er in Nederland per 1 januari
1999 bijna 1 miljoen allochtonen meer dan
volgens de beperkte definitie.

Met ingang van
augustus 1999 is CBS-breed de standaardde-
finitie ingevoerd. Volgens deze nieuwe defini-
tie wordt een persoon tot de allochtonen gere-
kend als ten minste één ouder in het
buitenland is geboren.
De verschillen met de oude definities zijn
aanmerkelijk. Op 1 januari 1999 woonden er
in Nederland volgens de nieuwe definitie
2,7 miljoen allochtonen, 17 procent van de
bevolking. Volgens de, oude, ruime definitie
waren dat er 124 duizend meer, volgens de,
oude, beperkte definitie 815 duizend minder.
  woensdag 9 juni 2010 @ 20:37:47 #87
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_82568811
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:38 schreef Noukjee het volgende:

[..]

Nouja het gaat me er meer om dat buitenlanders een beetje hun best doen om vooral de taal te leren. Ik loop zovaak in de stad of elders op straat dat turken turks tegen elkaar praten e.d. e.d. en dan denk ik van, joehoe, we zijn in Nederland hoor! Erger me daar altijd een beetje aan.
Een beetje mosterd na de maaltijd waarschijnlijk maar
Dus jij vindt ook dat ik mijn kinderen niet in het Nederlands mag opvoeden. Of dat ik dat moet beperken tot binnenskamers ? En dat mijn man in Nederland geen Duits mag spreken met onze kinderen
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_82568956
Ja, allemaal leuk en aardig hoor, die politiek, maar de vraag die nu écht belangrijk is, is natuurlijk: waarom heten kidney beans in het Nederlands kidneybonen en niet nierbonen? Nou?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 9 juni 2010 @ 20:40:26 #89
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_82568997
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ja, allemaal leuk en aardig hoor, die politiek, maar de vraag die nu écht belangrijk is, is natuurlijk: waarom heten kidney beans in het Nederlands kidneybonen en niet nierbonen? Nou?
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_82569007
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:58 schreef Goodbye het volgende:
Ik heb vandaag al de hele dag het gevoel dat ik mijn stem moet verdedigen, niet leuk. Laat iedereen gewoon lekker stemmen waar hij of zij zin in heeft
Voel je niet geroepen om jezelf te verdedigen.
Jouw keus, jouw mening, niets mis mee.
Draai de vraag maar om en laat "hullie" zich maar verdedigen.
pi_82569018
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:37 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Een beetje mosterd na de maaltijd waarschijnlijk maar
Dus jij vindt ook dat ik mijn kinderen niet in het Nederlands mag opvoeden. Of dat ik dat moet beperken tot binnenskamers ? En dat mijn man in Nederland geen Duits mag spreken met onze kinderen

eens: hoe met elkaar communiceert mag je helemaal zelf weten, zolang je je maar in de taal van je land kunt uitdrukken zodra 't nodig is, zoals bijvoorbeeld bij de bakker of op het gemeentehuis, maar onderling? Moet je helemaal zelf weten

als ik straks met Mr.Mo in Schotland zit, en we zitten met z'n tweeen in de bus zullen we naar alle waarschijnlijkheid ook gewoon samen in het Nederlands communiceren, zit daar een derde persoon (engelstalig) bij, dan Engels, maar als je alletwee of alledrie gewoon het Nederlands beheerst, geen probleem
Ja doei.
pi_82569075
quote:

Referendum aanvragen zeg ik je!!!!
Ja doei.
pi_82569114
quote:
Eh, ze heten in het Nederlands nierbonen. Helaas noemen veel Nederlanders nierbonen kidneybonen.
  woensdag 9 juni 2010 @ 20:43:24 #94
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_82569197
Mijn man stemt overigens rechts liberaal, ik stem links liberaal. En dat gaat prima gelukkig

En DaD, alles komt goed, echt.
pi_82569248
quote:
Jammer dat je niet in Arnhem woont want dan had je tijdens de gemeenteraadsverkiezingen op de NVU kunnen stemmen die al het Engels in het straatbeeld wil vervangen door Nederlands.

Verder goed punt trouwens, in Boonanza zijn het ook gewoon nierbonen.
  woensdag 9 juni 2010 @ 20:46:39 #96
229513 Blurred86
Live Positive
pi_82569436
oh, wij spreken thuis (binnens- en buitenshuis) ook onderling engels, maar beheersen wel allemaal ook het nederlands. En dat is wat mij betreft nou juist waar het om gaat.
pi_82569529
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Eh, ze heten in het Nederlands nierbonen. Helaas noemen veel Nederlanders nierbonen kidneybonen.
Oh.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 9 juni 2010 @ 20:48:18 #98
236335 neen
schone schijn
pi_82569540
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:44 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Jammer dat je niet in Arnhem woont want dan had je tijdens de gemeenteraadsverkiezingen op de NVU kunnen stemmen die al het Engels in het straatbeeld wil vervangen door Nederlands.

Verder goed punt trouwens, in Boonanza zijn het ook gewoon nierbonen.
NVU en natuurlijk was er ook nog die andere partij he! De Centrum Democraten, jawel!
het lijkt niet wat het is
  woensdag 9 juni 2010 @ 20:48:59 #99
229513 Blurred86
Live Positive
pi_82569577
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou ja, het is ook maar wiens definitie van 'allochtoon' je aanneemt, maar ik haalde voor het gemak even die van het cbs aan (dus ook die die de politiek aanhoudt).
[..]

maar daar wordt niets gezegd over nationaliteit, of lees ik er overheen? Mijn beide ouders zijn in het buitenland geboren, dus dat maakt mij dan toch een allochtoon? Of begrijp ik het verkeerd?
  woensdag 9 juni 2010 @ 20:49:05 #100
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_82569585
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:48 schreef neen het volgende:

[..]

NVU en natuurlijk was er ook nog die andere partij he! De Centrum Democraten, jawel!
Je vergeet de Centrum Partij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')