abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juni 2010 @ 16:47:28 #201
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82840467
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 16:27 schreef moussie het volgende:

[..]

Zucht, ik zeg dat in de tegenaanval gaan onder de gegeven omstandigheden normaal is .. je kan dan wel achteraf vast stellen dat het maar verf en paintguns waren, en de reactie daarop buitenproportioneel gewelddadig, maar op het moment zelf zie je dat anders, op dat moment denk je dat je laatste uur geslagen heeft en daar reageer je op.

En tja, bij de combinatie van in het donker, tijdens het gebed en dan met rode verf schieten vraag ik mij af of dit bewust is gedaan, een gewelddadige reactie uitlokken .. verander een aspect: als die verf nou gewoon groen was geweest, leuk gllow-in-the-dark of zo, dan zou het algeheel waarschijnlijk anders zijn verlopen, dan zou iedereen namelijk geweten hebben dat het geen bloed is, dat er niet met scherp wordt geschoten
Je bent dus uitgekomen tot het laatste persje dat de oorzaak te zoeken is in die paintball patronen dat ze rode verf gebruikten. Een ander kleurtje en het was anders gelopen.

Sjonge... Straks begin je nog dat die rode verf achter de kleertjes kroop van die arme, arme Hamas schaapjes en zo kriebelde dat het leek alsof ze uit hun plaat gingen terwijl ze stonden te dansen van de intense jeuk... of zoiets.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 16-06-2010 08:35:25 ]
  dinsdag 15 juni 2010 @ 16:48:56 #202
303848 KoffieMetMelk
pi_82840525
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 16:18 schreef HAKIM_1988 het volgende:
...
De veroordelingen van andere landen is niet zozeer gebaseerd op verdragen, maar op de politiek situatie en economische belangen.
pi_82841193
Over het vermeende legale of illegale karakter: ik ben het erover eens dat het gebruikte geweld Westeuropa verbaast, maar gezien de geschiedenis van Israel is de gekozen tactiek begrijpelijk. We hebben de grenzen van Israel gedurende bijna zeventig jaar moet bevechten, en landsbelang en binnenlandse veiligheid is (dan) belangrijker dan internationaal recht. Zoals Moshe ooit zei "Onze verdediging is de aanval, overgave is geen optie". Voor een dergelijk klein land temidden van (in het verleden sterker) anti-Israelische landen is afwachten tot je aangevallen wordt geen overlevingsstrategie.
pi_82842576
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 16:48 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

De veroordelingen van andere landen is niet zozeer gebaseerd op verdragen, maar op de politiek situatie en economische belangen.
Het hele israelische regime is één grote schending van het internationaal recht. Voor jou; zie punt 6.
quote:
Conclusie fact-finding mission van TRF;

Op basis van eigen waarneming en gesprekken met top-diplomaten en mensenrechten- en vredesorganisaties komt de delegatie tot de volgende conclusies:

1. Israël toont geen bereidheid om de bezetting van Oost-Jeruzalem, de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook uit vrije wil te beëindigen. De aanhoudende kolonisatie door Israël van Oost-Jeruzalem en de Westoever vormt een groot gevaar voor de totstandkoming van de twee-statenoplossing en daardoor voor duurzame vrede in het Midden-Oosten. Wezenlijk voor deze oplossing is immers dat naast de staat Israël een levensvatbare Palestijnse staat van de grond komt. De bezetting en kolonisatie zijn het hoofdobstakel voor een vreedzame oplossing van het Israëlisch-Palestijnse conflict.
2. Daarom is internationale druk nodig om Israël ertoe te bewegen aan die bezetting en kolonisatie een einde te maken en zich te gedragen overeenkomstig het internationaal recht. In het verlengde van de duidelijke EU-verklaring van 8 december 2009 dient de EU economische drukmiddelen aan te kondigen die in werking zullen treden zodra Israël het (grootschalige) bouwen en uitbreiden van nederzettingen hervat, gedurende of na de zogenaamde “settlement freeze” die in september 2010 afloopt. Nederland behoort het inzetten van drukmiddelen door de EU niet langer te blokkeren. Zolang Israël zich niet ertoe verbindt zijn nederzettingenbeleid blijvend te bevriezen, mogen geen nieuwe Europese privileges aan Israël worden toegekend.
3. Medewerking door Europese bedrijven aan nederzettingen en de barrière moet door de EU belemmerd worden. Bovendien dient er in het gebied van de EU een invoerverbod te komen voor producten uit de (illegale) nederzettingen. De EU behoort steun te geven aan de Palestijnse Autoriteit in haar verzet tegen de nederzettingenpolitiek.
4. Nederland moet in Europees verband pleiten voor effectieve maatregelen ter bescherming van de positie en de rechten van Palestijnen in Oost-Jeruzalem en de Westoever die door vernielingen van hun huizen en door uitzettingen worden bedreigd.
5. Het systeem van segregatie dat door het scheiden van de infrastructuur voor kolonisten en Palestijnen op de Westoever wordt gecreëerd is onaanvaardbaar en dreigt de bezetting aldaar permanent te maken.
6. De blokkade van de Gazastrook door Israël schendt het internationaal recht en veroorzaakt groot menselijk leed. In haar verklaring van 8 december 2009 heeft de EU de onmiddellijke en onvoorwaardelijke opening geëist van de grensposten tussen Israël en Gaza voor alle personen- en goederenverkeer. In het verlengde van die verklaring moet de druk worden opgevoerd om Israël ertoe te brengen aan deze eis gevolg te geven.
7. Omwille van de veiligheid van burgers in de regio Sderot en in de Gazastrook en ter voorkoming van een nieuwe geweldsescalatie dient de EU, mede op initiatief van Nederland, zich in te spannen voor een vreedzame oplossing van het conflict aldaar. Daarbij kan de positie en de verantwoordelijkheid van Hamas niet langer genegeerd worden. Israël en Hamas moeten onder druk gezet worden om zich te schikken naar het internationaal recht.
8. De totale isolatie van Hamas, in 2006 de winnaar van correct verlopen verkiezingen in de Palestijnse gebieden, is contraproductief gebleken. Het vredesproces kan alleen tot resultaat leiden wanneer Hamas daarbij betrokken wordt. Dit hoeft de positie van de Palestijnse Autoriteit niet te schaden. Nationale verzoening tussen Fatah en Hamas moet gestimuleerd worden.
9. Mensenrechtenschendingen onder de verantwoordelijkheid van de Palestijnse Autoriteit in Ramallah en van de Hamasregering in Gaza dienen bestreden te worden. De EU moet haar invloed op de Palestijnse Autoriteit aanwenden om marteling, politiek-gemotiveerde arrestaties en andere schendingen van mensenrechten uit te bannen en de opbouw van een functionerende rechtsstaat te bevorderen.
10. Mede op initiatief van Nederland dient de EU op te komen voor verdedigers van de mensenrechten in Israël, die in toenemende mate onder vuur liggen. De EU moet protest aantekenen tegen geplande wetgeving die Europese steun aan Israëlische vredes- en mensenrechtenorganisaties aan beperkingen zou onderwerpen.
http://www.rightsforum.org/
  dinsdag 15 juni 2010 @ 17:40:05 #205
303848 KoffieMetMelk
pi_82842970
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:30 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Het hele israelische regime is één grote schending van het internationaal recht. Voor jou; zie punt 6.

Moet je mijn excuses aanbieden.
Ik wist dat je dit al vaker deed en als een blind paard gewoon weer van voor af aan begint met al je tot vervelends toe zwakke argumenten. Was het domweg vergeten.

Voor de rest ken ik je copy/paste stukjes. Reeds tig keren voorbij gekomen.
pi_82843180
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 16:47 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Mijn god wat zwak. Je bent dus uitgekomen tot het laatste persje dat de oorzaak te zoeken is in die paintball patronen dat ze rode verf gebruikten. Een ander kleurtje en het was anders gelopen.
Lees anders het commentaar van Karrs nog eens terug, over tactiek ..
quote:
Sjonge... Straks begin je nog dat die rode verf achter de kleertjes kroop van die arme, arme Hamas schaapjes en zo kriebelde dat het leek alsof ze uit hun plaat gingen terwijl ze stonden te dansen van de intense jeuk... of zoiets.
Ten eerste waren het geen Hamas en ten tweede geen schaapjes .. en hetgeen ik omschrjf is geen fictieve onzin, dat is simpel toegepaste psychologie, hoe breng ik een mensenmenigte in paniek.

Een schreeuw, een gil, een vallende koffer .. en hoeveel gewonden ook alweer?
pleased to meet you
  dinsdag 15 juni 2010 @ 17:50:00 #207
243927 Lolque
woopwoop
pi_82843398
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:45 schreef moussie het volgende:

[..]

Lees anders het commentaar van Karrs nog eens terug, over tactiek ..
[..]

Ten eerste waren het geen Hamas en ten tweede geen schaapjes .. en hetgeen ik omschrjf is geen fictieve onzin, dat is simpel toegepaste psychologie, hoe breng ik een mensenmenigte in paniek.

Een schreeuw, een gil, een vallende koffer .. en hoeveel gewonden ook alweer?
En inderdaad gewonde door mensen die allemaal weg willen komen.
Maar uit angst gaan onze ''slachtoffers op de vredesactivisten boot'' de in het rond schietende commando's te lijf met stalen buizen en katapults.
kei lief.
pi_82843473
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:40 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Moet je mijn excuses aanbieden.
Ik wist dat je dit al vaker deed en als een blind paard gewoon weer van voor af aan begint met al je tot vervelends toe zwakke argumenten. Was het domweg vergeten.

Voor de rest ken ik je copy/paste stukjes. Reeds tig keren voorbij gekomen.
Als je het werkelijk zou kennen, dan zou je wat terughoudender zijn met het krampachtig verdedigen van yeretz israel. Doet me denken aan die schuimbekkende Israëliërs die niet om weten te gaan met kritiek. Inhoudelijk heb ik nog geen enkel zinnig argument van je gelezen.
pi_82843541
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 16:34 schreef Lolque het volgende:

[..]

Oke dus dat juist die 9 mensen die wél door de flikker geschoten zijn allemaal martelaren wouden worden laten we maar even buiten beschouwing?
Bron? En dan van die personen die dood zijn geschoten, niet een of ander vaag filmpje.
quote:
Als je kan kiezen tussen schuilen en de aanvaring aangaan tegen zogenaamde ''in het rond schietende commando's'', wat kies je als gezond persoon?
Als ik denk dat ik toch doodga, dan neem ik er wel zoveel mogelijk mee, met glow-in-the-dark spetters wordt het risico dat ik dat denk stukken kleiner
quote:
ps, Mag ik vragen waar jij werkt, puur uit nieuwschierigheid, pm ofzo?
Kabelkrant
pleased to meet you
pi_82843642
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:50 schreef Lolque het volgende:

[..]

En inderdaad gewonde door mensen die allemaal weg willen komen.
Maar uit angst gaan onze ''slachtoffers op de vredesactivisten boot'' de in het rond schietende commando's te lijf met stalen buizen en katapults.
Tja, op een boot kan je niet weg .. dus dan draai je je om en gaat in de aanval
pleased to meet you
  dinsdag 15 juni 2010 @ 19:34:59 #211
243927 Lolque
woopwoop
pi_82848036
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:55 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja, op een boot kan je niet weg .. dus dan draai je je om en gaat in de aanval
Het was ook inderdaad zo'n klein reddingsbootje dat je nergens heenkan.

Bron heb ik niet, heb ik een keer ergens gelezen maar ik kan het niet terugvinden, maar dat schijnt hier toch genoeg te zijn.
kei lief.
pi_82849547
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:18 schreef Shiryon het volgende:
Wat had de IDF anders kunnen doen? Het schip laten doorvaren naar de bestemming?
Ja.
quote:
Dan was de regering niet meer geloofwaardig
Exact. De Israëlische staat moet bloeddorstig reageren om een collectieve straf in stand te houden, anders zijn ze "ongeloofwaardig". Dit alles om de kolonisatie van bezet, Arabisch gebied voort te kunnen zetten. Dit duidelijk maken is exact de bedoeling geweest van dit hulpkonvooi, en mogen er nog vele volgen. Bij gebrek aan durf aan Amerikaanse en Europese zijden, dient Israël middels schande gedwongen te worden haar misdadig, bloeddorstig te beëindigen.
pi_82858772
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 19:34 schreef Lolque het volgende:

[..]

Het was ook inderdaad zo'n klein reddingsbootje dat je nergens heenkan.
Heb je die fimpjes wel gezien? Het was afgeladen, overal mensen, dus nee, je kan nergens heen want daar is al iemand.
quote:
Bron heb ik niet, heb ik een keer ergens gelezen maar ik kan het niet terugvinden, maar dat schijnt hier toch genoeg te zijn.
Tja, en ik heb ergens gelezen dat die vertaling 'martelaar' wel gangbaar is maar eigenlijk niet deugt, wij hebben er niet echt een woord voor ..
pleased to meet you
pi_82862659
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:22 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Nope... daar zit men nog over in de maag. Het ene verdrag zegt illegaal, het andere legaal.
Dat weet jij ook wel aangezien ik je vanaf het begin hier al zag. Maarja, eigen gemaakte argumenten herhalen is makkelijker dan echte feiten zoeken. Vooral als ze je niet aan staan he?
Een bezettende macht neemt in feite de zorgplicht over van de normale eigen regering en dient de bezette bevolking dus netjes te behandelen. Dat gebeurt hier niet bepaald!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_82862887
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 16:34 schreef Lolque het volgende:

[..]

Oke dus dat juist die 9 mensen die wél door de flikker geschoten zijn allemaal martelaren wouden worden laten we maar even buiten beschouwing?
Eh? Hoe weet jij dat? Want dat zou wel heel toevallig zijn, dat juist de 9 mensen die doodgeschoten zijn, allemaal martelaar wilden worden. Of zouden er nog meer mensen geweest zijn die martelaar wolden worden, maar nu spijt als haren op hun hoofd hebben, dat ze niet dicht genoeg in de buurt waren?
quote:
Als je kan kiezen tussen schuilen en de aanvaring aangaan tegen zogenaamde ''in het rond schietende commando's'', wat kies je als gezond persoon?
Hangt er van af hoe kwaad ik zou zijn.
quote:
Je zegt het zelf ''leuk, glow in the dark''.
Nou, dat is toch een voor de hand liggende sugegstie?
quote:
ps, Mag ik vragen waar jij werkt, puur uit nieuwschierigheid, pm ofzo?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_82862949
quote:

[..]

De blokkade is illegaal. Afgezien daarvan; zo'n beetje hele wereld, inclusief het Witte Huis veroordeelt de blokkade met woorden als 'onnacceptabel en onhoudbaar'.

http://english.aljazeera.(...)061452646659588.html
http://english.aljazeera.(...)614102758862244.html

Duitse Joden willen inmiddels vertrekken met een nieuw hulpkonvooi richting Gaza.
[..]

Zo! Hulde!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 23:50:13 #217
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_82863056
quote:

[..]

De blokkade is illegaal. Afgezien daarvan; zo'n beetje hele wereld, inclusief het Witte Huis veroordeelt de blokkade met woorden als 'onnacceptabel en onhoudbaar'.

http://english.aljazeera.(...)061452646659588.html
http://english.aljazeera.(...)614102758862244.html

Duitse Joden willen inmiddels vertrekken met een nieuw hulpkonvooi richting Gaza.

[..]

Laat senseomelk dat maar niet horen, die klaagt ze aan wegens hoogverraad.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_82863188
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:02 schreef Shiryon het volgende:
Over het vermeende legale of illegale karakter: ik ben het erover eens dat het gebruikte geweld Westeuropa verbaast, maar gezien de geschiedenis van Israel is de gekozen tactiek begrijpelijk. We hebben de grenzen van Israel gedurende bijna zeventig jaar moet bevechten, en landsbelang en binnenlandse veiligheid is (dan) belangrijker dan internationaal recht. Zoals Moshe ooit zei "Onze verdediging is de aanval, overgave is geen optie". Voor een dergelijk klein land temidden van (in het verleden sterker) anti-Israelische landen is afwachten tot je aangevallen wordt geen overlevingsstrategie.
Ach wat zielig, zo onschuldig als een pasgeboren lammetje, bèh, bèh.

Hoe was het ook al weer: de dag na de verklaring van onafhankelijkheid begon er een oorliog, die gewonnen werd, toch? Behalve van Jordanië, dat wist nog aardig weerwerk te bieden.

De agressie begon trouwens al bijna zeventig jaar voor die onafhankelijkheid, door met welbewuste en gerichte acties Palestina binnen te stromen. Daar is zelfs een joodse naam voor, voor die kleine tsunami's. Alieye, of zoiets.
pi_82863637
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:51 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Als je het werkelijk zou kennen, dan zou je wat terughoudender zijn met het krampachtig verdedigen van yeretz israel. Doet me denken aan die schuimbekkende Israëliërs die niet om weten te gaan met kritiek. Inhoudelijk heb ik nog geen enkel zinnig argument van je gelezen.
Ik heb eens een anecdote gelezen van een groep vrouwen uit de VSvA, die ergens in Israel of de bezette gebieden fanatiek stond te demonstreren voor het recht van Israel om iets onrechtmatigs te doen. Een andere groep vrouwen was juist aan het oproepen tot gematigdheid. Er ontstond een ruzie tussen een klein clubje vrouwen uit de VSvA, die een klein clubje tegenstandsters begon uit te jouwen en te beschuldigen van onbegrip en antisemitisme.
"Waar halen jullie het recht vandaan om zo over de joden in Israel te praten? Wat weten jullie van de holocaust?"
"Wij zaten ondergedoken of in de kampen toen jullie veilig in de VSvA woonden!"

Voor de goede orde: het verschijnsel is niet typisch joods of zo, maar je ziet het zelden zo duidelijk aan de oppervlakte komen als hier.
pi_82863846
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 22:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Heb je die fimpjes wel gezien? Het was afgeladen, overal mensen, dus nee, je kan nergens heen want daar is al iemand.
[..]

Tja, en ik heb ergens gelezen dat die vertaling 'martelaar' wel gangbaar is maar eigenlijk niet deugt, wij hebben er niet echt een woord voor ..
Klopt. Iets van opoffering voor de goede zaak zit er ook in. Dat voegen wij dan weer bij het begrip held.
pi_82866277
Israel is niet bloeddorstig, het gaat namelijk niet om geweld omwille van geweld. Echter, het met harde hand sanctioneren is erin gesleten door een lange geschiedenis van conflicten en oorlogen. Ik zeg ook niet dat het geweld op zijn plaats is of gepast, ik zeg enkel en alleen dat het begrijpelijk is.
Het gematigde westeuropa heeft een andere cultuur en daarmee andere normen en waarde, dus even zozeer begrijpelijk dat het westen nu Israel's ingrijpen niet begrijpt. Tegelijkertijd verwestert Israel ook, en zeker de generatie die nu opgroeit waarvan de ouders niet oud genoeg waren om toentertijd in de Yom Kippur als dienstplichtige of reservist te vechten, zijn veel genuanceerder en veroordelen de regering voor hun stellingname inzake Gaza.
  woensdag 16 juni 2010 @ 02:08:26 #222
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_82866599
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 01:41 schreef Shiryon het volgende:
Israel is niet bloeddorstig
oh...?....
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_82867741
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 02:08 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

oh...?....
Nee, denk jij dat de regering plezier beleeft aan het vergieten van bloed dan?
  woensdag 16 juni 2010 @ 08:21:07 #224
287548 Shockiee
Salute To Marx!
pi_82868195
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 07:41 schreef Shiryon het volgende:

[..]

Nee, denk jij dat de regering plezier beleeft aan het vergieten van bloed dan?
Tuurlyk wel
[img]http://i36.tinypic.com/efrjpx.png[/img]
  woensdag 16 juni 2010 @ 09:09:17 #225
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_82869050
Sisco Certified
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')