abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:21:44 #176
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82828632
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:14 schreef moussie het volgende:

[..]

Aah, dus de Hamas/moslims hebben de IDF'ers de paintguns ontfutseld en toen moest er wel met scherp terug geschoten worden?
Zucht... zit de haat zo vol in je hoofd dat je gekke dingen gaat fantaseren? Wat mankeert je toch?
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:22:22 #177
303848 KoffieMetMelk
pi_82828654
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:17 schreef moussie het volgende:

[..]

Overduidelijk misschien voor iemand die daar ervaring mee heeft, misschien wat minder duidelijk in het donker en voor mensen die er geen ervaring mee hebben?
Geeft niet: Bij deze recht gezet. Het is verf van een paint gun.
Next.
pi_82828771
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:17 schreef moussie het volgende:

[..]

Overduidelijk misschien voor iemand die daar ervaring mee heeft, misschien wat minder duidelijk in het donker en voor mensen die er geen ervaring mee hebben?
In de video werd ook door een journalist/fotograaf of zoiets uitgelegd dat het geen bloed was aan de mensen op het dek Kan me voorstellen dat je er van schrikt, dus eigenlijk wel flauw dat ze rode verf hebben gebruikt.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_82829038
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

de activisten proberen aanvallende helikopters af te weren met kleine handkatapultjes,
Ik zie je dit vaker posten. Kleine katapults. Hoe zien de groten er dan uit?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_82830287
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:21 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Zucht... zit de haat zo vol in je hoofd dat je gekke dingen gaat fantaseren? Wat mankeert je toch?
Dit is wat jij zegt
quote:
toen die Hamas/moslims de soldaten hun wapens ontfutseld hadden en ermee schoten
Dat betekend dus dat de IDF niet alleen paintguns had .. en is de vraag wie er het eerst met scherp geschoten heeft dus nog steeds onduidelijk
pleased to meet you
pi_82830363
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:22 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Geeft niet: Bij deze recht gezet. Het is verf van een paint gun.
Next.
Nou leuk als jij dat weet, en ik nu ook, maar wat hebben die mensen daar nu nog aan?
pleased to meet you
pi_82830430
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:31 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik zie je dit vaker posten. Kleine katapults. Hoe zien de groten er dan uit?
zo
pleased to meet you
pi_82830594
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:25 schreef paddy het volgende:

[..]

In de video werd ook door een journalist/fotograaf of zoiets uitgelegd dat het geen bloed was aan de mensen op het dek Kan me voorstellen dat je er van schrikt, dus eigenlijk wel flauw dat ze rode verf hebben gebruikt.
Beetje flauw? Wat een understatement. Zoals ik al zei, tijdens het gebed aanvallen, in het donker, en dan die rode verf, dat is gaan voor het maximale effect, voor de paniekreactie ..
pleased to meet you
  dinsdag 15 juni 2010 @ 13:06:46 #184
176916 Karrs
2007-2017
pi_82830623
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:25 schreef paddy het volgende:

[..]

Onzin, is gewoon tactiek.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_82830770
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:06 schreef Karrs het volgende:

[..]

Onzin, is gewoon tactiek.
Leg eens uit
pi_82831078
Wat had de IDF anders kunnen doen? Het schip laten doorvaren naar de bestemming? Dan was de regering niet meer geloofwaardig, immers de Gaza-strook is afgegrendeld om geen wapens toe te laten. De IDF had al een andere haven aangeboden maar dit schip wilde perse doorvaren naar zijn bestemmming.
Omdat de lading onbekend was voor de entering, kan en moet de IDF uit landsbescherming optreden. Het laatste waar zowel Gaza als Israem op wacht is nog meer Qassams in omloop in Gaza.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 13:30:25 #187
16715 Mylene
*schatje*
pi_82831660
Dat aanvallen tijdens het gebed heeft een Australische journalist ook aan boord ervan gemaakt.

Van wat ik heb gelezen is er ook die film van een uur geknipt en geplakt .
  dinsdag 15 juni 2010 @ 13:42:17 #188
284826 Rabin888
Tap that ass, Get that cash
pi_82832089
Turkey represents a threat to morality and international order

Hugh Pope - 6/15/2010

Growing strains in Turkey's relationship with Israel, which reached a nadir this week over Israel's killing of Turks on the aid flotilla to Gaza, are raising new questions about the balance Turkey is striking between its long-standing western allies and its status as a rising power in the Middle East.

Leading members of Turkey's ruling party have indeed given at least moral support to the Turkish activists who organised the flotilla. And it is true that activists have staged rallies numbering in the thousands in Turkey to condemn Israeli actions, chanting Islamist slogans and burning the occasional effigy of the US president. Israeli spokesmen have gone so far as to accuse these activists of links to al-Qaida, an unproven claim.

A dispassionate overview of what Turkey has been trying to achieve in recent years shows that such analysis and accusations miss the mark. Yes, Turkey is trying to change western policies, especially those that turn a blind eye to the human consequences of the Israeli blockade of Gaza. But it is using legitimate channels, such as its hard-won seat on the UN security council.

The strain in ties with Israel is not a function of the Turkish government's ideology. Just over two years ago, Turkey hosted promising proximity talks between Israel and Syria, broken off only when Israel launched its winter 2009 assault on Gaza. Indeed, crises have always followed a perception among the Turkish public that an injustice is being done to the Palestinians, whether during the six-day war in 1967, the declaration of Jerusalem as capital of Israel in 1980, or the occupation of West Bank towns in 2002. The golden era in Turkish-Israeli relations in the 1990s coincides exactly with the years of the Oslo peace process.

Such attempts by Turkey to add stability to its region are characteristic of its efforts in the past decade. One by one, Turkey has agreed with Syria, Lebanon, Jordan and Libya to implement visa-free travel, to open new road, rail and communications links, to integrate energy infrastructure, to sign free-trade accords, and to hold regular joint cabinet meetings. Similar arrangements are being entered into with other countries in the region. Turkey is explicitly imitating lessons from the EU that proved how such convergence can end cycles of conflict.

This is not just a Middle Eastern or "Islamic" policy, since these ideas of greater openness and integration have been applied to ties with Russia and Greece. And nor does it mean any fundamental change in Turkey's basic stance towards Europe and the west. More than half of Turkey's exports go to Europe. EU states account for 90% of foreign investment in Turkey, and more than four million Turks already live in Europe. By comparison, Middle East states take less than 25% of Turkey's exports, account for just 10% of its tourists, and contribute at most 200,000 in immigrant workers.

It is true that Turkey's EU negotiations have stalled, and not for the first time in a half-century of convergence. This time, however, the primary responsibility for pushing Turkey away lies in attacks on the process by populist politicians in France, Germany, Austria and the Greek Cypriot government.

Turkey's dispute with Israel is therefore not evidence of a Turkish animus against the west. Turks may have been the main organisers of the Gaza flotilla, but they were joined by activists, vessels and supplies from more than 30 countries, including several politicians from EU states. There is nothing un-European about protesting against Israel's punishment of the inhabitants of Gaza. All that is uncharacteristic of today's European states is that Turkey is actually doing something to end it.

Hugh Pope is the Turkey/Cyprus project director for the International Crisis Group and the author of Dining with al-Qaida: Three Decades Exploring the Many Worlds of the Middle East.

http://globalpolitician.com/26477-turkey
pi_82832444
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:18 schreef Shiryon het volgende:
Wat had de IDF anders kunnen doen? Het schip laten doorvaren naar de bestemming? Dan was de regering niet meer geloofwaardig, immers de Gaza-strook is afgegrendeld om geen wapens toe te laten. De IDF had al een andere haven aangeboden maar dit schip wilde perse doorvaren naar zijn bestemmming.
Omdat de lading onbekend was voor de entering, kan en moet de IDF uit landsbescherming optreden. Het laatste waar zowel Gaza als Israem op wacht is nog meer Qassams in omloop in Gaza.
Voor de tienduizendste keer, de blokkade op Gaza is illegaal.
pi_82833162
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:30 schreef Mylene het volgende:
Dat aanvallen tijdens het gebed heeft een Australische journalist ook aan boord ervan gemaakt.

Van wat ik heb gelezen is er ook die film van een uur geknipt en geplakt .
Yeah right, ze hebben zo geknipt en geplakt dat het gebed niet, zoals de gewoonte is, door iedereen tegelijk wordt afgesloten maar de helft nog zit te bidden terwijl de andere helft eromheen naar de railing loopt en lampen richt etc .. hou toch op zeg
pleased to meet you
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:18:09 #191
303848 KoffieMetMelk
pi_82833611
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:59 schreef moussie het volgende:

[..]

Dit is wat jij zegt
[..]

Dat betekend dus dat de IDF niet alleen paintguns had .. en is de vraag wie er het eerst met scherp geschoten heeft dus nog steeds onduidelijk
Meid, dat was al vanaf dag 1 al duidelijk. Dat die hamas/moslims die wapens ontfutseld hadden werd ook al door beide partijen bevestigd.
Lijkt wel of je erop zit te wachten om de zoveel delen eventjes volledig overnieuw te beginnen met de hele discussie omdat jij anders zaken gaat verdraaien.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:19:37 #192
303848 KoffieMetMelk
pi_82833680
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:00 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou leuk als jij dat weet, en ik nu ook, maar wat hebben die mensen daar nu nog aan?
Het gaat erom dat mensen er hier wat aan hebben.
Dat eeuwige herhaal dat er al een dode was gevallen voor de Israëliërs aan boord kwamen en juist die rode spetters dat moest bevestigen, kan dus van tafel.
Het heeft geen zin met zelf verzonnen argumenten te gaan discussiëren. Get my drift?
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:22:06 #193
303848 KoffieMetMelk
pi_82833805
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:51 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Voor de tienduizendste keer, de blokkade op Gaza is illegaal.
Nope... daar zit men nog over in de maag. Het ene verdrag zegt illegaal, het andere legaal.
Dat weet jij ook wel aangezien ik je vanaf het begin hier al zag. Maarja, eigen gemaakte argumenten herhalen is makkelijker dan echte feiten zoeken. Vooral als ze je niet aan staan he?
  dinsdag 15 juni 2010 @ 15:16:57 #194
243927 Lolque
woopwoop
pi_82835876
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:14 schreef moussie het volgende:

[..]

Aah, dus de Hamas/moslims hebben de IDF'ers de paintguns ontfutseld en toen moest er wel met scherp terug geschoten worden?
Ze hadden wel een sidearm bij, een pistool.
Dit echter alleen voor ernstig dreigende situaties.

En onbewapende Commando's?
Ga 's nadenken.
kei lief.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 16:04:19 #195
176916 Karrs
2007-2017
pi_82838223
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:10 schreef paddy het volgende:

[..]

Leg eens uit
Simpel, je moet alles gebruiken wat je kunt om de vijand te overmeesteren. In het geval van niet-dodelijk geweld, is dat dus met verrassing, schrik en overrompeling. Je zorgt ervoor dat je aan boord komt op het moment dat voor jou 't meest geschikt is - handig als er dan een bidsessie is.
Dat de verf rood is heeft ook een reden: rode verf kan worden aangezien voor bloed, wat een verlammende werking kan hebben op de tegenstander. Er zullen nog wel een aantal zaken naar voren komen die dit onderschrijven.

Dit zijn niet bepaald spannende (of boosaardige) zaken, dit is gewoon overrompelingstactiek die elke antiterrreur-, mariniers- of andersoortig speciale eenheid zal inzetten bij een niet-dodelijke geweldsactie.
Alleen werkte het deze keer niet...
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_82838301
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:18 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Meid, dat was al vanaf dag 1 al duidelijk. Dat die hamas/moslims die wapens ontfutseld hadden werd ook al door beide partijen bevestigd.
Lijkt wel of je erop zit te wachten om de zoveel delen eventjes volledig overnieuw te beginnen met de hele discussie omdat jij anders zaken gaat verdraaien.
Ik zeg dat dat je verhaal van 'ze hadden alleen maar paintguns' ontkracht. Je ziet paintguns op die boot, ja, maar dat wil dus niet zeggen dat er niet met scherp is geschoten, wantze hadden ook echte wapens.
pleased to meet you
  dinsdag 15 juni 2010 @ 16:10:00 #197
303848 KoffieMetMelk
pi_82838497
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 16:05 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik zeg dat dat je verhaal van 'ze hadden alleen maar paintguns' ontkracht. Je ziet paintguns op die boot, ja, maar dat wil dus niet zeggen dat er niet met scherp is geschoten, wantze hadden ook echte wapens.
Ook dat had ik al bevestigd.
Het ging erom of die rode spatters van paintguns kwamen of dat het kwam doordat een opvarende aan gort was geschoten door scherp.
Ik was al duidelijk dat ik niet ontken dat ze helemaal geen scherp bij zich hadden.

Wat zoek je nou eigenlijk? Spijkers op laag water?
pi_82838968
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:22 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Nope... daar zit men nog over in de maag. Het ene verdrag zegt illegaal, het andere legaal.
Dat weet jij ook wel aangezien ik je vanaf het begin hier al zag. Maarja, eigen gemaakte argumenten herhalen is makkelijker dan echte feiten zoeken. Vooral als ze je niet aan staan he?
De blokkade is illegaal. Afgezien daarvan; zo'n beetje hele wereld, inclusief het Witte Huis veroordeelt de blokkade met woorden als 'onnacceptabel en onhoudbaar'.

http://english.aljazeera.(...)061452646659588.html
http://english.aljazeera.(...)614102758862244.html

Duitse Joden willen inmiddels vertrekken met een nieuw hulpkonvooi richting Gaza.
quote:
An association of German Jews planning to send a boat with humanitarian aid to break the Gaza blockade is searching for a second vessel, given the high number of requests to travel with the group.

The group, Jewish Voices for a Just Peace, had originally planned to send one small vessel from an unnamed Mediterranean port in mid- July, with the intention of getting aid past the Israeli-imposed blockade of Gaza.

However, spokeswoman Edith Lutz told dpa that "our preparations have been held back somewhat because we have been inundated with requests to travel."

Lutz said that the first vessel, which could hold up to 14 passengers, was now full and that a further 40 German Jews were seeking to travel aboard a second vessel.

http://www.haaretz.com/je(...)id-flotilla-1.296146

pi_82839498
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 16:10 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Ook dat had ik al bevestigd.
Het ging erom of die rode spatters van paintguns kwamen of dat het kwam doordat een opvarende aan gort was geschoten door scherp.
Ik was al duidelijk dat ik niet ontken dat ze helemaal geen scherp bij zich hadden.

Wat zoek je nou eigenlijk? Spijkers op laag water?
Zucht, ik zeg dat in de tegenaanval gaan onder de gegeven omstandigheden normaal is .. je kan dan wel achteraf vast stellen dat het maar verf en paintguns waren, en de reactie daarop buitenproportioneel gewelddadig, maar op het moment zelf zie je dat anders, op dat moment denk je dat je laatste uur geslagen heeft en daar reageer je op.

En tja, bij de combinatie van in het donker, tijdens het gebed en dan met rode verf schieten vraag ik mij af of dit bewust is gedaan, een gewelddadige reactie uitlokken .. verander een aspect: als die verf nou gewoon groen was geweest, leuk gllow-in-the-dark of zo, dan zou het algeheel waarschijnlijk anders zijn verlopen, dan zou iedereen namelijk geweten hebben dat het geen bloed is, dat er niet met scherp wordt geschoten
pleased to meet you
  dinsdag 15 juni 2010 @ 16:34:08 #200
243927 Lolque
woopwoop
pi_82839852
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 16:27 schreef moussie het volgende:

[..]

Zucht, ik zeg dat in de tegenaanval gaan onder de gegeven omstandigheden normaal is .. je kan dan wel achteraf vast stellen dat het maar verf en paintguns waren, en de reactie daarop buitenproportioneel gewelddadig, maar op het moment zelf zie je dat anders, op dat moment denk je dat je laatste uur geslagen heeft en daar reageer je op.

En tja, bij de combinatie van in het donker, tijdens het gebed en dan met rode verf schieten vraag ik mij af of dit bewust is gedaan, een gewelddadige reactie uitlokken .. verander een aspect: als die verf nou gewoon groen was geweest, leuk gllow-in-the-dark of zo, dan zou het algeheel waarschijnlijk anders zijn verlopen, dan zou iedereen namelijk geweten hebben dat het geen bloed is, dat er niet met scherp wordt geschoten
Oke dus dat juist die 9 mensen die wél door de flikker geschoten zijn allemaal martelaren wouden worden laten we maar even buiten beschouwing?
Als je kan kiezen tussen schuilen en de aanvaring aangaan tegen zogenaamde ''in het rond schietende commando's'', wat kies je als gezond persoon?

Je zegt het zelf ''leuk, glow in the dark''.
-edit- pm ofzo?

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 16-06-2010 08:34:36 ]
kei lief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')