abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:14:16 #26
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82545745
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:01 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat ligt wel iets genuanceerder. Abbas c.s. hebben wel eens gezegd dat sommige nederzettingen best mogen blijven bestaan, maar dan wel onder Palestijns bestuur. Ik heb nu geen tijd om terug te zoeken waar, wanneer en in welke context dat was.
Dat zou mooi zijn, ik hoop dat dat waar is. Wat ik tot nu toe gehoord heb is dat de PA eist dat alle Joden weggaan uit de Palestijnse staat.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:17:14 #27
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82545905
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:10 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Als ik kijk hoe palestijnen daar behandeld worden, kan ik wel begrijpen dat ze zulke ideeen op na houden(niet dat ik ermee eens ben, of het terecht vind)
Ik ook hoor. Aan de andere kant worden ze ook zo behandeld omdat ze zo intolerant zijn. Het is voor Israelische extremisten heel makkelijk om aan de Israelis te laten zien dat de Palestijnen ze haten om hun ras/religie, ze hoeven alleen maar een gemiddelde Palestijn aan het woord te laten.

En ook al wil je vrede met je buren, als je constant wordt geconfronteerd met het feit dat je buren je liever dood zien omdat je een andere religie hebt dan zal dat je enthousiasme voor vrede wel temperen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_82545990
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:09 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik ben geen jurist, maar volgens mij heeft de VN hier niets mee te maken. Landen hebben volgens de VN charters gewoon recht op zelfverdediging. Bovendien is Hamas geen land.
Landen hebben recht op zelfverdediging wanneer zij worden aangevallen. Een preventieve aanval is een ander verhaal. Hamas is inderdaad geen land, maar dat doet niets af aan het argument. Wat ik wil zeggen is dat de beeldvorming die ontstaat rond een preventieve aanval niet raar of inconsequent is.
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:38:02 #29
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_82547113
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:17 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik ook hoor. Aan de andere kant worden ze ook zo behandeld omdat ze zo intolerant zijn. Het is voor Israelische extremisten heel makkelijk om aan de Israelis te laten zien dat de Palestijnen ze haten om hun ras/religie, ze hoeven alleen maar een gemiddelde Palestijn aan het woord te laten.

En ook al wil je vrede met je buren, als je constant wordt geconfronteerd met het feit dat je buren je liever dood zien omdat je een andere religie hebt dan zal dat je enthousiasme voor vrede wel temperen.
Uiteindelijk komt het erop neer, dat bij de kante niet bepaald goed bezig zijn, en er zal geen sprake zijn van vrede op korte termijn.
Sisco Certified
pi_82551732
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:17 schreef Viajero het volgende:

[..]

Andersom idem dito. Hamas hoeft alleen maar mensen te confronteren met een 'gemiddelde' israelische luchtaanval, controles, ruim veertig jaar bezetting, illegale nederzettingen op Palestijns land, stelen van water, vernietigen van boomgaarden, ontruiming van decennialang bewoonde Palestijnse huizen, werkloosheid, uitzichtloosheid, nog meer nieuwe nederzettingen, boeken van ostrovsky over de mossad (deze zijn vertaald in het Arabisch), of enkel te wijzen naar de illegale blokkade van Gaza en ze hebben weer vijfhonderd nieuwe leden. Palestijnen en anderen in het MO verplaatsen zich van het vredeskamp, naar deze groepen, omdat ze het gewoon zat zijn. Zelfs buiten Palestina krijg je situaties waarin bijvoorbeeld een groep als Hezbollah in 2006 door 87% vd Libanese bevolking (waaronder een grote groep Christenen) wordt gesteund in haar gevecht tegen het Israelische regime. De verharding werkt beide kanten uit, maar is in feite geinitieerd door israelisch wanbeleid.
pi_82553654
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 12:41 schreef Thomas B. het volgende:
De sfeer begint wel steeds grimmiger te worden nu de discussie zich ook steeds meer naar het parlement verplaatst. Parlementslid Zuabi voer mee op het activistenkonvooi en wordt nu waarschijnlijk de Knesset uitgezet. Waarom kiest dit land er zo bewust voor zich steeds verder te isoleren? Ik denk dat het volk een belangrijke rol speelt en dat de politiek daar op electorale motieven op inspeelt. Maar dat is een gevaarlijke koers, omdat het leidt tot een race to the bottom wat verdere radicalisering in de hand werkt. Het gaat helemaal niet goed.
[..]

Netanyahu heeft zijn winst gezet op een radicaal-rechts kabinet. Aan de andere kant isoleren ze zich wel steeds meer en diverse organisaties en internationale samenwerking ontstaan. The rights forum is met een delegatie (oud) politici van 23 tm 29 mei, naar het gebied geweest en heeft een onafhankelijke aanbeveling en conclusie geschreven.

1. Israël toont geen bereidheid om de bezetting van Oost-Jeruzalem, de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook uit vrije wil te beëindigen. De aanhoudende kolonisatie door Israël van Oost-Jeruzalem en de Westoever vormt een groot gevaar voor de totstandkoming van de twee-statenoplossing en daardoor voor duurzame vrede in het Midden-Oosten. Wezenlijk voor deze oplossing is immers dat naast de staat Israël een levensvatbare Palestijnse staat van de grond komt. De bezetting en kolonisatie zijn het hoofdobstakel voor een vreedzame oplossing van het Israëlisch-Palestijnse conflict.

2. Daarom is internationale druk nodig om Israël ertoe te bewegen aan die bezetting en kolonisatie een einde te maken en zich te gedragen overeenkomstig het internationaal recht. In het verlengde van de duidelijke EU-verklaring van 8 december 2009 dient de EU economische drukmiddelen aan te kondigen die in werking zullen treden zodra Israël het (grootschalige) bouwen en uitbreiden van nederzettingen hervat, gedurende of na de zogenaamde “settlement freeze” die in september 2010 afloopt. Nederland behoort het inzetten van drukmiddelen door de EU niet langer te blokkeren. Zolang Israël zich niet ertoe verbindt zijn nederzettingenbeleid blijvend te bevriezen, mogen geen nieuwe Europese privileges aan Israël worden toegekend.

3. Medewerking door Europese bedrijven aan nederzettingen en de barrière moet door de EU belemmerd worden. Bovendien dient er in het gebied van de EU een invoerverbod te komen voor producten uit de (illegale) nederzettingen. De EU behoort steun te geven aan de Palestijnse Autoriteit in haar verzet tegen de nederzettingenpolitiek.

4. Nederland moet in Europees verband pleiten voor effectieve maatregelen ter bescherming van de positie en de rechten van Palestijnen in Oost-Jeruzalem en de Westoever die door vernielingen van hun huizen en door uitzettingen worden bedreigd.

5. Het systeem van segregatie dat door het scheiden van de infrastructuur voor kolonisten en Palestijnen op de Westoever wordt gecreëerd is onaanvaardbaar en dreigt de bezetting aldaar permanent te maken.

6. De blokkade van de Gazastrook door Israël schendt het internationaal recht en veroorzaakt groot menselijk leed. In haar verklaring van 8 december 2009 heeft de EU de onmiddellijke en onvoorwaardelijke opening geëist van de grensposten tussen Israël en Gaza voor alle personen- en goederenverkeer. In het verlengde van die verklaring moet de druk worden opgevoerd om Israël ertoe te brengen aan deze eis gevolg te geven.

7. Omwille van de veiligheid van burgers in de regio Sderot en in de Gazastrook en ter voorkoming van een nieuwe geweldsescalatie dient de EU, mede op initiatief van Nederland, zich in te spannen voor een vreedzame oplossing van het conflict aldaar. Daarbij kan de positie en de verantwoordelijkheid van Hamas niet langer genegeerd worden. Israël en Hamas moeten onder druk gezet worden om zich te schikken naar het internationaal recht.

8. De totale isolatie van Hamas, in 2006 de winnaar van correct verlopen verkiezingen in de Palestijnse gebieden, is contraproductief gebleken. Het vredesproces kan alleen tot resultaat leiden wanneer Hamas daarbij betrokken wordt. Dit hoeft de positie van de Palestijnse Autoriteit niet te schaden. Nationale verzoening tussen Fatah en Hamas moet gestimuleerd worden.

9. Mensenrechtenschendingen onder de verantwoordelijkheid van de Palestijnse Autoriteit in Ramallah en van de Hamasregering in Gaza dienen bestreden te worden. De EU moet haar invloed op de Palestijnse Autoriteit aanwenden om marteling, politiek-gemotiveerde arrestaties en andere schendingen van mensenrechten uit te bannen en de opbouw van een functionerende rechtsstaat te bevorderen.

10. Mede op initiatief van Nederland dient de EU op te komen voor verdedigers van de mensenrechten in Israël, die in toenemende mate onder vuur liggen. De EU moet protest aantekenen tegen geplande wetgeving die Europese steun aan Israëlische vredes- en mensenrechtenorganisaties aan beperkingen zou onderwerpen.

Het volledige document; Bevindingen fact-finding missie.
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:15:19 #32
16715 Mylene
*schatje*
pi_82555708
Een ooggetuigenverklaring van Mohamed Beltagy heeft voor de nodige ophef gezorgd in Egypte. Een krant had het zelfs kennelijk over ''dangerous talk'' .
quote:
Egyptian lawmaker slammed for speaking of beaten troops

Muslim Brotherhood MP Mohamed Beltagy, who was on Gaza-bound flotilla, recounts snatching of Navy soldiers. Egyptian newspapers not pleased with bragging, says it 'helps Israel'

A storm has been kicked up in Egyptian media after experiences on the flotilla are recounted. The version of events on the Gaza-bound flotilla as heard by an Egyptian member of parliament have evoked the ire of a number of state-run media outlets in the country because, they claim, the stories help Israeli PR efforts.

An Egyptian member of parliament from the Muslim Brotherhood, Mohamed Beltagy, took part in the flotilla to the Gaza Strip that was commandeered by the Israeli Navy. After participating in the clashes on the deck of the Mavi Marmara, he was arrested by Israel and later released to Egypt.

On Tuesday of last week, he was interviewed on the "10 at Night" program on the Egyptian channel Dream. During the interview, he said that the flotilla participants overtook three Israeli commandos and snatched their weapons from them. This admission of employing force against IDF soldiers has evoked a media storm among Egyptian columnists, who claim this was a "public relations gift to Israel."

Under the headline "The Muslim Brotherhood's Gift to Israel," columnist Abdullah Kamal criticized Beltagy's admission. "He said that he and those with him on the ship overtook three Israeli commando soldiers who had broken onto the ship and took control of their weapons. He boasted of this without understanding that he is granting Israel a massive, recorded gift that it will gain benefit from in the commission of inquiry it will carry out following the massacre."

In the column, published in the Egyptian newspaper Rosalyousef, Kamal continued, "Israel said that it was faced with armed men on the ship and that it was thus forced to clash with them. The parliament member said that he and those with him took over the commando's weapon and denied that he and those with him were civilians who had not committed violent acts.

"Perhaps everyone will see the video clip of the action that was leaked to the media and includes images of an Israeli soldier jumping onto the boat and then being chased and beaten. This is precisely what Israel wants – to prove its excuses from a legal perspective."

Neither did Kamal spare the Turks of criticism: "Turkey does not want the best for the Palestinians, but is interested in using the Palestinian card for the sake of its own objectives. The most important of them is to be the intermediary between the West and the East, which would grant it the ability to join the European Union."

Kamal also came out against the political party of Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan, and wrote, "The Justice and Development Party, which is lead by Erdogan, is at its root part of the Muslim Brotherhood. This is a party that wanted to present itself as the new and modern version of political Islam and merge Islam and ideology. However, reality made it into a hostage of ideology. Reality is what revealed its nature as a group that belongs to the international organization of the Muslim Brotherhood."

The daily newspaper el-Gomhuriah also did not spare the parliament member. "This is dangerous talk that serves Israel. Beltagy returned Tuesday to the Gaza Strip in order 'to show his support.' He took part in the delegation of nine Egyptian parliament members, seven of whom are Muslim Brothers, that crossed Rafah Crossing into the Gaza Strip in order to show their support and meet with senior Hamas officials."
bron
pi_82559561
VS: toch internationaal onderzoek
quote:
De Verenigde Staten vinden nu toch dat andere landen moeten meewerken aan het onderzoek naar de Israëlische actie tegen het scheepskonvooi naar Gaza van vorige week. Aanvankelijk had Amerika genoeg vertrouwen in een onderzoek door Israël zelf.

Nu zegt het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken dat het goed is voor de geloofwaardigheid als er meer landen aan meedoen.

Op een regionale top in Istanbul is Israël scherp veroordeeld voor de actie waarbij 9 activisten omkwamen. De landen drongen bij Israël aan op medewerking aan een internationaal onderzoek.

http://nos.nl/artikel/162(...)derzoek-konvooi.html
pi_82560036
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:31 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Netanyahu heeft zijn winst gezet op een radicaal-rechts kabinet. Aan de andere kant isoleren ze zich wel steeds meer en diverse organisaties en internationale samenwerking ontstaan. The rights forum is met een delegatie (oud) politici van 23 tm 29 mei, naar het gebied geweest en heeft een onafhankelijke aanbeveling en conclusie geschreven.

Ben het zowaar met je eens. Israel zou best wat meer haar best mogen doen om haar bondgenoten (waar ik Turkije al lang niet meer bijreken) te 'pleasen'.
pi_82583782
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:53 schreef C_N het volgende:

[..]

mischien heb jij het al door op jou reageer ik niet zo.
je ben een soort muur.val echt niet normaal tegen te lullen .
en je reakties ach laat maar ......................
Mooi, dan hoef ik dat onbegrijpelijke gezwatel van jou ook niet meer te lezen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_82584864
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:06 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Vind je jezelf nu grappig?

En voordat Disana weer gaat mopperen. Ik vind dit zeer beledigend dat je dit zo schrijft.
Nee, ik denk helemaal niet dat ik grappig ben.
Er was ooit een act van Farce Majeure. Een generaal van het leger van de USvA had gezegd, dat zijn soldaten streden met in de ene hand een bijbel en in de andere een geweer. Zal wel over Vietnam gegaan zijn.
Farce Majeur had een act met een legeraalmoezenier. "Ja, dat hebben we gehoord, van de generaal. Maar dat kan niet. Want om de bijbel te lezen, heb e twee handen nodig en om met een geweer te schieten, heb je ook twee handen nodig. Dus je moet òf de bijbel òf het geweer weggooien. Die generaal heeft duidelijk gekozen om de bijbel weg te gooien, wij kiezen er voor om het geweer weg te gooien."

En je moet niet boos worden op mij: ik benoem de godsgruwelijke hypocrisie alleen maar, die soldaat handelt hypocriet.
En voor de goede orde: bisschoppen die tanks zegenen wekken evenzeer mijn afschuw op. Nog meer zelfs, want die claimen dat hun god vergeveningsgezind is en naastenliefde preekt.

Dat er af en toe gevochten moet worden, snap ik ook wel. En dat je in hogere machten gelooft ook nog.
Maar bidden vlak voor je mensen gaat vermoorden is des duivels!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_82585465
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 12:41 schreef Thomas B. het volgende:
De sfeer begint wel steeds grimmiger te worden nu de discussie zich ook steeds meer naar het parlement verplaatst. Parlementslid Zuabi voer mee op het activistenkonvooi en wordt nu waarschijnlijk de Knesset uitgezet. Waarom kiest dit land er zo bewust voor zich steeds verder te isoleren? Ik denk dat het volk een belangrijke rol speelt en dat de politiek daar op electorale motieven op inspeelt. Maar dat is een gevaarlijke koers, omdat het leidt tot een race to the bottom wat verdere radicalisering in de hand werkt. Het gaat helemaal niet goed.
[..]

Doet me denken aan het succes van de PVV wel! Inclusief de zetelwinst!
pi_82586197
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 12:42 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat ben ik dan weer wel met je eens.

Eens ter overweging:
Als Israël één Hamaslid dood en op die manier de dood van één Israëliër voorkomt dan is het beeld aan het einde van de dag dag dat Israël één Palestijn heeft gedood, niet dat Israël het leven van één van zijn eigen burgers heeft gered.
1) De telling is nog steeds minimaal 10 op 1 en waarschijnlijk zelfs 100 op 1.
2) Geredde levens zie je niet, een stoeptegel die op zijn plaats ligt zie je niet. Een beëindigd leven zie je en een ontbrekende of kapotte stoeptegel.
3) Zijn er geen humanere manieren om joodse levens te redden dan 10 Palestijnen dood te schieten?
4) En wat telt dan zwaarder? Het motto van Vad Yashem is toch: "Wie een leven redt, redt de wereld."? Geldt het omgekeerde dan ook niet: "Wie een leven beëindigt, beëindigt de wereld."
pi_82587158
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:03 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat dat menselijk gezien onmogelijk is.

Van de Palestijnen die ik het gevraagd heb was een kleine meerderheid voor een 100% Judenreine Palestijnse staat, en de PA heeft dit als een van hun hoofdeisen.
Is, gezien de geschiedenis, ook niet zo'n vreemde eis.
Ter vergelijking: rond 1900 telde Palestina rond de 10 % joden. Nog te doen toch, een minderheid van 10 %? Maar daar bleef het niet bij, en de resultaten weten we inmiddels.
Ook ter vergelijking: in Nederland loopt de nationale rattenvanger te roepen over een tsunami van moslims, terwijl er welgeteld 5 % van de bevolking moslim is. (Dat is voor Israeli's en Palestijnen niet relevant, maar ik wil even laten zien hoe snel mensen, ook in een rijk en zelfstandig en ontwikkeld land, op stang te jagen zijn.)
En je weet zelf veel beter dan ik hoe het gaat met de nederzettingen op de bezette West-Oever.

Dus dat de Palestijnen erg bang zijn dat hun hele lichaam genomen wordt als ze een vinger geven. is volstrekt voorstelbaar.
pi_82587685
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:15 schreef Mylene het volgende:
Een ooggetuigenverklaring van Mohamed Beltagy heeft voor de nodige ophef gezorgd in Egypte. Een krant had het zelfs kennelijk over ''dangerous talk'' .
[..]

bron
Dus aanvankelijk alleen met stokken bewapende burgers namen getrainde en bewapende commando's die hen aanvielen hun wapens af.
Ik snap niet wat dan het cadeau aan de Israel Destroying Force is.
pi_82588459
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:31 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

1. Israël toont geen bereidheid om de bezetting van Oost-Jeruzalem, de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook uit vrije wil te beëindigen. De aanhoudende kolonisatie door Israël van Oost-Jeruzalem en de Westoever vormt een groot gevaar voor de totstandkoming van de twee-statenoplossing en daardoor voor duurzame vrede in het Midden-Oosten. Wezenlijk voor deze oplossing is immers dat naast de staat Israël een levensvatbare Palestijnse staat van de grond komt. De bezetting en kolonisatie zijn het hoofdobstakel voor een vreedzame oplossing van het Israëlisch-Palestijnse conflict.

2. Daarom is internationale druk nodig om Israël ertoe te bewegen aan die bezetting en kolonisatie een einde te maken en zich te gedragen overeenkomstig het internationaal recht. In het verlengde van de duidelijke EU-verklaring van 8 december 2009 dient de EU economische drukmiddelen aan te kondigen die in werking zullen treden zodra Israël het (grootschalige) bouwen en uitbreiden van nederzettingen hervat, gedurende of na de zogenaamde “settlement freeze” die in september 2010 afloopt. Nederland behoort het inzetten van drukmiddelen door de EU niet langer te blokkeren. Zolang Israël zich niet ertoe verbindt zijn nederzettingenbeleid blijvend te bevriezen, mogen geen nieuwe Europese privileges aan Israël worden toegekend.

3. Medewerking door Europese bedrijven aan nederzettingen en de barrière moet door de EU belemmerd worden. Bovendien dient er in het gebied van de EU een invoerverbod te komen voor producten uit de (illegale) nederzettingen. De EU behoort steun te geven aan de Palestijnse Autoriteit in haar verzet tegen de nederzettingenpolitiek.

4. Nederland moet in Europees verband pleiten voor effectieve maatregelen ter bescherming van de positie en de rechten van Palestijnen in Oost-Jeruzalem en de Westoever die door vernielingen van hun huizen en door uitzettingen worden bedreigd.

5. Het systeem van segregatie dat door het scheiden van de infrastructuur voor kolonisten en Palestijnen op de Westoever wordt gecreëerd is onaanvaardbaar en dreigt de bezetting aldaar permanent te maken.

6. De blokkade van de Gazastrook door Israël schendt het internationaal recht en veroorzaakt groot menselijk leed. In haar verklaring van 8 december 2009 heeft de EU de onmiddellijke en onvoorwaardelijke opening geëist van de grensposten tussen Israël en Gaza voor alle personen- en goederenverkeer. In het verlengde van die verklaring moet de druk worden opgevoerd om Israël ertoe te brengen aan deze eis gevolg te geven.

7. Omwille van de veiligheid van burgers in de regio Sderot en in de Gazastrook en ter voorkoming van een nieuwe geweldsescalatie dient de EU, mede op initiatief van Nederland, zich in te spannen voor een vreedzame oplossing van het conflict aldaar. Daarbij kan de positie en de verantwoordelijkheid van Hamas niet langer genegeerd worden. Israël en Hamas moeten onder druk gezet worden om zich te schikken naar het internationaal recht.

8. De totale isolatie van Hamas, in 2006 de winnaar van correct verlopen verkiezingen in de Palestijnse gebieden, is contraproductief gebleken. Het vredesproces kan alleen tot resultaat leiden wanneer Hamas daarbij betrokken wordt. Dit hoeft de positie van de Palestijnse Autoriteit niet te schaden. Nationale verzoening tussen Fatah en Hamas moet gestimuleerd worden.

9. Mensenrechtenschendingen onder de verantwoordelijkheid van de Palestijnse Autoriteit in Ramallah en van de Hamasregering in Gaza dienen bestreden te worden. De EU moet haar invloed op de Palestijnse Autoriteit aanwenden om marteling, politiek-gemotiveerde arrestaties en andere schendingen van mensenrechten uit te bannen en de opbouw van een functionerende rechtsstaat te bevorderen.

10. Mede op initiatief van Nederland dient de EU op te komen voor verdedigers van de mensenrechten in Israël, die in toenemende mate onder vuur liggen. De EU moet protest aantekenen tegen geplande wetgeving die Europese steun aan Israëlische vredes- en mensenrechtenorganisaties aan beperkingen zou onderwerpen.

Het volledige document; Bevindingen fact-finding missie.
Apart wel dat mensen die inderdaad naar de bezette gebieden gaan de ernst van de situatie wel inzien. Van Aartsen is niet in Gaza geweest, dus hij heeft geen reden om die ernst in te zien.
Maar onder 2: waarom wordt het woord "grootschalig" gebruikt, als staat het dan tussen haakjes?
En realiseert men zich wel voldoende, dat die zogenaamde freeze helemaal geen bevriezing maar slechts een vertraging is, zodat er doorgebouwd wordt?
pi_82595255
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Oké, dan worden de Twitteraars wel betaald. Het maakt ook niet uit want het bombardementsprincipe blijft hetzelfde. Jij denkt dat het niets bijzonders is, ik denk dat het niets meer met fatsoen en normale omgang met de rest van de mensheid te maken heeft. Bovendien denk ik dat het de Israëlische zaak geen goed doet want mensen lezen het niet en gaan zich alleen maar ergeren.
Dat jij de letters van die site gelooft ben je vrij in. Zoals ik al eerder zei;
quote:
Ik denk werkelijk dat dit een complottheorie site is. Vermoedens zijn nergens te bewijzen. Doel ik op het betalingsverkeer dan.

Ik geloof meteen dat er instanties zijn, zowel pro- Israël als anti-Israël verenigingen/beweging/organisaties etc etc , die internet op gaan en hun visie (in beide gevallen voor hun goede doel) tentoonspreiden via internet. of mensen leiden naar sites via fora's etc. Ik zie ook regelmatig naar sites gelinkt worden die de visie van deze user onderstrepen. Zelf niet zo goed kunnen verwoorden en dus andere users gaan linken naar die bewuste site. (dit is dus voor geen enkele user denigrerend bedoeld en snap het wel dat iemand dat doet)

In dit geval denk ik dat de link meer gericht is op complottheorie dan op harde bewijzen. en dan doel ik dus op betaald internet op om voor de (volgens hun) goede zaak (zoals die mensen dan zelf denken) te posten.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_82595506
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:04 schreef C_N het volgende:

[..]

die vallen aan bijde kanten .
een geluk dat die kut raketten niet echt doel gericht zijn.en ik
[ afbeelding ]
ze vaak ziet
de oogst
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
kasam raket een jaar geleden voor een auto twee kinderen komen om het leven.
de lid van de sakah ruim de boel op met de bodybag naast hem.
[ afbeelding ]
inslagen kasam voor een kibutz gelukkig voor de kibutz,waargenomen en gefotografeerd naast mijn auto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
weggeschoten in de tuin van deze moskee
[ afbeelding ]
eigen fotos zelf waargenomen.
kassam in sderoth..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
deze mensen overleefde de aan val ,waarom ze waren net niet thuis
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
weer een 50+ meter naast mijn auto, shahar-negev omgeving
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
een erg dicht bij van schrik drukte ik op de camera bij het weg duiken,later bleek het was het een (batsmar) mortier nahal-oz een jaar en een half geleden.
[ afbeelding ]
wil je dode zien heb ik er ook genoeg van
[ afbeelding ]
zelfs dode hondjes
[ afbeelding ]
ik kan een weekje plaatsen hier als je echt wil.
waar het hier om gaat deze mensen hebben alleen maar geluk.
dat die raketten kut zijn.
waren ze dat niet dan waren er een hoop doden gevallen .
En het dicht gooien van de grens bij de strook voorkom beteren raketten.
en veel doden in Israel.een ander land zou het zelfde doen .
Heb je die foto's zelf gemaakt? Ik zie daar nl nooit foto's van
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  † In Memoriam † donderdag 10 juni 2010 @ 03:59:40 #44
137949 Disana
pi_82600311
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 01:45 schreef paddy het volgende:

Dat jij de letters van die site gelooft ben je vrij in.

Dankjewel!
  donderdag 10 juni 2010 @ 07:38:57 #45
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_82601110
Veel mensen die een tijdje in Gaza verblijven, worden anti-israel, hoe kun je dit verklaren?
Sisco Certified
pi_82602805
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

1) De telling is nog steeds minimaal 10 op 1 en waarschijnlijk zelfs 100 op 1.
2) Geredde levens zie je niet, een stoeptegel die op zijn plaats ligt zie je niet. Een beëindigd leven zie je en een ontbrekende of kapotte stoeptegel.
Dat is mijn punt: je ziet alleen een dode Palestijn, je ziet niet de dode Israëliër die hierdoor niet gedood is.
quote:
3) Zijn er geen humanere manieren om joodse levens te redden dan 10 Palestijnen dood te schieten?
Ja.
quote:
4) En wat telt dan zwaarder? Het motto van Vad Yashem is toch: "Wie een leven redt, redt de wereld."? Geldt het omgekeerde dan ook niet: "Wie een leven beëindigt, beëindigt de wereld."
niet De wereld. Een wereld. Ja. Maar hierin geldt ook de door jou zo vaak gepredikte wederkerigheid.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_82602861
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Er was ooit een act van Farce Majeure. Een generaal van het leger van de USvA had gezegd, dat zijn soldaten streden met in de ene hand een bijbel en in de andere een geweer. Zal wel over Vietnam gegaan zijn.
Farce Majeur had een act met een legeraalmoezenier. "Ja, dat hebben we gehoord, van de generaal. Maar dat kan niet. Want om de bijbel te lezen, heb e twee handen nodig en om met een geweer te schieten, heb je ook twee handen nodig. Dus je moet òf de bijbel òf het geweer weggooien. Die generaal heeft duidelijk gekozen om de bijbel weg te gooien, wij kiezen er voor om het geweer weg te gooien."

En je moet niet boos worden op mij: ik benoem de godsgruwelijke hypocrisie alleen maar, die soldaat handelt hypocriet.
En voor de goede orde: bisschoppen die tanks zegenen wekken evenzeer mijn afschuw op. Nog meer zelfs, want die claimen dat hun god vergeveningsgezind is en naastenliefde preekt.

Dat er af en toe gevochten moet worden, snap ik ook wel. En dat je in hogere machten gelooft ook nog.
Wat is mis met het zeggen van je dagelijkse ochtendgebedje? Wat is er mis mee om G'd te vragen je te beschermen? Of dacht je soms dat ze G'd vroegen om zo veel mogelijk doden bij de vijand ?
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  donderdag 10 juni 2010 @ 10:57:06 #48
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82606481
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:56 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Andersom idem dito. Hamas hoeft alleen maar mensen te confronteren met een 'gemiddelde' israelische luchtaanval, controles, ruim veertig jaar bezetting, illegale nederzettingen op Palestijns land, stelen van water, vernietigen van boomgaarden, ontruiming van decennialang bewoonde Palestijnse huizen, werkloosheid, uitzichtloosheid, nog meer nieuwe nederzettingen, boeken van ostrovsky over de mossad (deze zijn vertaald in het Arabisch), of enkel te wijzen naar de illegale blokkade van Gaza en ze hebben weer vijfhonderd nieuwe leden. Palestijnen en anderen in het MO verplaatsen zich van het vredeskamp, naar deze groepen, omdat ze het gewoon zat zijn. Zelfs buiten Palestina krijg je situaties waarin bijvoorbeeld een groep als Hezbollah in 2006 door 87% vd Libanese bevolking (waaronder een grote groep Christenen) wordt gesteund in haar gevecht tegen het Israelische regime. De verharding werkt beide kanten uit, maar is in feite geinitieerd door israelisch wanbeleid.
Met uitzondering van die laatste zin ben ik het helemaal met je eens. Het wordt alleen niet alleen geinitieerd door Israelisch wanbeleid, maar net zo goed door Arabisch wanbeleid.
  donderdag 10 juni 2010 @ 10:59:45 #49
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82606573
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Grappig dat je in dat hele verhaal Joden en Christenen veroordeelt, maar het niet hebt over het religieus geinspireerde geweld van Hamas en Islamic Jihad.
  donderdag 10 juni 2010 @ 11:02:00 #50
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82606669
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Is, gezien de geschiedenis, ook niet zo'n vreemde eis.
Ter vergelijking: rond 1900 telde Palestina rond de 10 % joden. Nog te doen toch, een minderheid van 10 %? Maar daar bleef het niet bij, en de resultaten weten we inmiddels.
Ook ter vergelijking: in Nederland loopt de nationale rattenvanger te roepen over een tsunami van moslims, terwijl er welgeteld 5 % van de bevolking moslim is. (Dat is voor Israeli's en Palestijnen niet relevant, maar ik wil even laten zien hoe snel mensen, ook in een rijk en zelfstandig en ontwikkeld land, op stang te jagen zijn.)
En je weet zelf veel beter dan ik hoe het gaat met de nederzettingen op de bezette West-Oever.

Dus dat de Palestijnen erg bang zijn dat hun hele lichaam genomen wordt als ze een vinger geven. is volstrekt voorstelbaar.
Alleen verdedig jij het racisme van de Palestijnen en veroordeel je het racisme van Wilders. Ik veroordeel beide vormen van racisme. Je hoeft echt niet te kiezen tussen Wilders en de PA, niemand die je daartoe dwingt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')