Nee. Je zal ook niet tegen je partij stemmen maar je kunt nog steeds een deels afwijkende mening hebben.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:49 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ook niet als je in de kamerfractie zit?
Nou, de islam is wel het belangrijkste speerpunt van de PVV, waarom zou je in die partij willen als je het met het dat speerpunt niet eens bent?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:48 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Moet je communist zijn om op de lijst van de SP te staan?
Klopt maar een vraag negeren is wel raar natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Optie 3: niet op ingaan. Hij geeft per slot van rekening duits, dat heeft weinig met de islam te maken.
was je ook maar zo genuanceerd als het gaat om moslimsquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:50 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nee. Je zal ook niet tegen je partij stemmen maar je kunt nog steeds een deels afwijkende mening hebben.
Eng he?
Als je het hebt over een willekeurige stemmer dan zit hier misschien nog een kern van waarheid in. Echter, wanneer je op de kandidatenlijst staat dan onderschrijf jij wel degelijk de anti-islam standpunten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:48 schreef Amos_ het volgende:
[..]
En zo werkt het in de politiek ook. Je hoeft het niet met 100% eens te zijn.
Dat ben ik ook. Een discussie die ik vaker heb gevoerd maar dat vergeet men liever zodat ze weer met dit soort modder kunnen slingerenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:51 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
was je ook maar zo genuanceerd als het gaat om moslims
Nee, hij kan eenvoudig zeggen dat 'ie daar niet op in wil gaan omdat het niets met de les te maken heeft.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:50 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Klopt maar een vraag negeren is wel raar natuurlijk.
Hoe ik ze ook zou noemen, dit is gezegd door de PVV. Dus in de praktijk zou dat er op neer komen dat als vader Achmed netjes fulltime werkt, dochter Fatimah het prima doet op het VWO maar zoonlief Youssef zich net als zoveel pubers misdraagt en het slechte pad op gaat dat dan de hele familie uitgezet wordt.quote:
Dus u vindt mij een nazi, meneer? Lekkere leraar ben je dan. Liegen kan ook natuurlijk, maar ik vrees dat hij niet serieus wordt genomen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:47 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dan zijn er 2 opties. Of hij geeft eerlijk antwoord en hey verrek, dat is een mening.
Of hij maakt een leugentje voor bestwil voor het tere kinderzieltje.
waarom stem je dan pvv?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:52 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dat ben ik ook. Een discussie die ik vaker heb gevoerd maar dat vergeet men liever zodat ze weer met dit soort modder kunnen slingeren
Ja want jij bent natuurlijk elke les bji deze docent in de klas geweestquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:55 schreef n3z het volgende:
Eens met de school. Zou de leraar zijn moslimkinderen ook anders behandelen?
Erik jij mag in de klas blijven, Hassan even buiten de klas staan!
Een leerkracht heeft ook een sociale functie. De meeste leerkrachten zijn ook mentor. En een mentor kan zo'n vraag niet negeren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, hij kan eenvoudig zeggen dat 'ie daar niet op in wil gaan omdat het niets met de les te maken heeft.
Als de VVD inderdaad de PVV wil uitsluiten op voorhand dan stem ik PVV.quote:
Ja want als je geen groenlinks/sp/pvda stemt als docent heb je geen niveau.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:56 schreef oompaloompa het volgende:
als school mag je toch een bepaald niveau verwachten van je docenten
Waarom in vredesnaam? Waarom PVV stemmen als je zelf een genuanceerde kijk hebt op de islam? Het gedachtegoed van de PVV is dan immers in strijd met jouw opvattingen. Ik stem als atheist toch geen SGP aangezien zij het land wil omvormen tot een theocratie.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:57 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Als de VVD inderdaad de PVV wil uitsluiten op voorhand dan stem ik PVV.
Dat heeft de VVD niet gezegd.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:57 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Omdat het mij om het principe gaat van vooraf uitsluiiten. Ik dacht dat de VVD niet zo zou zijn maar goed zoals gezegd ik verwacht Rutte er vanavond nog over te horen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom in vredesnaam? Waarom PVV stemmen als je zelf een genuanceerde kijk hebt op de islam? Het gedachtegoed van de PVV is dan immers in strijd met jouw opvattingen. Ik stem als atheist toch geen SGP aangezien zij het land wil omvormen tot een theocratie.
Geen niveau geldt alleen voor de PVV. Ik hoef je niet uit te leggen waarom, jij kent de standpunten wel goed genoeg mag ik hopen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:57 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja want als je geen groenlinks/sp/pvda stemt als docent heb je geen niveau.
Mijn god ik zie hier steeds meer rare uitspraken komen
Wilders heeft Groenlinks uitgesloten..quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:00 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Omdat het mij om het principe gaat van vooraf uitsluiiten. I
Noem me gerust een sukkel maar het is dan ook puur een principekwestie op basis van het AD-artikel over de VVD vandaag. Ik stem gewoon VVD als men openlijk afkeuring over het artikel geeft. Een post op de VVD-site is mij niks waard, ik wil 't die man horen zeggen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:00 schreef IHVK het volgende:
Ik kan uit Amos posts geen PVV idealen extraheren. Dus of hij post anders dan hij denkt, of hij is niet op de hoogte van het PVV programma.
En een mogelijk schijnheilige school.quote:Maar goed het ging over een leraar..
Is dat jouw enige argument om PVV te stemmen? Dus zelfs als jouw gedachtegoed haaks staat op die van de PVV, stem je toch op die partij? Sorry, maar dat vind ik erg vreemd.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:00 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Omdat het mij om het principe gaat van vooraf uitsluiiten. Ik dacht dat de VVD niet zo zou zijn maar goed zoals gezegd ik verwacht Rutte er vanavond nog over te horen.
En GroenLinks Wilders. En de PvdA. Enzovoorts.quote:
Dat mag, dat is jouw mening en die respecteer ik dan ook. En met een beetje geluk komen de PVV-punten als het gaat om aanpak van vandalisme en tuig mooi samen met die van de VVD.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is dat jouw enige argument om PVV te stemmen? Dus zelfs als jouw gedachtegoed haaks staat op die van de PVV, stem je toch op die partij? Sorry, maar dat vind ik erg vreemd.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:03 schreef Amos_ het volgende:
[..]
En GroenLinks Wilders. En de PvdA. Enzovoorts.
1 partij uitsluiten op basis van te grote verschillen in gedachtegoed is 1. Met zijn allen 1 partij uitsluiten is, jaja, een cordon sanitaire.
Het is toch volkomen normaal dat die partijen de PVV uitsluiten gezien Wilders' kijk op de islam. Dat botst gewoon met de idealen van de linkse fracties (en D66).quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:03 schreef Amos_ het volgende:
[..]
1 partij uitsluiten op basis van te grote verschillen in gedachtegoed is 1. Met zijn allen 1 partij uitsluiten is, jaja, een cordon sanitaire.
Dan moet je je als partij afvragen waarom je wordt uitgesloten door veel partijen. Hint: Je bent niet mee te regeren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:03 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Als de PVV het hield bij de aanpak van vandalisme en tuig, dan was er niets aan de hand. De standpunten van de partij gaan echter veel verder.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:04 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dat mag, dat is jouw mening en die respecteer ik dan ook. En met een beetje geluk komen de PVV-punten als het gaat om aanpak van vandalisme en tuig mooi samen met die van de VVD.
Dus je moet er snel bij wezen om een partij uit te sluiten, want je mag niet dezelfde partij uitsluiten als je buurman!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:03 schreef Amos_ het volgende:
[..]
hoe valt dat te rijmen met:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:57 schreef Amos_ het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:50 schreef Amos_ het volgende:
[..]
je kunt nog steeds een deels afwijkende mening hebben.
Eng he?
Je weet dat het gaat om de verkiezingen over wie het land gaat besturen heh? Niet Idols 2010 met wie leef je het meeste mee?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:00 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Omdat het mij om het principe gaat van vooraf uitsluiiten. Ik dacht dat de VVD niet zo zou zijn maar goed zoals gezegd ik verwacht Rutte er vanavond nog over te horen.
Het vlaams belang is dan ook een partij die veel extremer is dan de pvv. Die wil je ook echt niet aan de macht hebben.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
In België lukt het ze anders best aardig het Vlaams Belang uit de regering te houden. Niets mis mee.
Noem mij sceptisch, dat artikel valt niet zomaar uit de lucht.quote:Verder heeft Rutte herhaaldelijk gezegd dat hij de PVV niet uitsluit. Maar dan nog is het een fucked up reden om op de PVV te stemmen.
Pardon? Ga jij even lekker je mond wassen met zeep, want dit slaat nergens op.quote:En het is niet de echte reden, kom nou.
Ja, wat is je punt? Halfslachtige pogingen tot ridiculiseren ben ik inmiddels wel gewend.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:09 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je weet dat het gaat om de verkiezingen over wie het land gaat besturen heh? Niet Idols 2010 met wie leef je het meeste mee?
Waar heb jij de afgelopen vier jaar gezeten?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:10 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Het vlaams belang is dan ook een partij die veel extremer is dan de pvv. Die wil je ook echt niet aan de macht hebben.
Oké je stemt dus op de PVV omdat ze worden uitgesloten door andere partijen. En dat is dan ook de enige reden?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:10 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Het vlaams belang is dan ook een partij die veel extremer is dan de pvv. Die wil je ook echt niet aan de macht hebben.
[..]
Noem mij sceptisch, dat artikel valt niet zomaar uit de lucht.
[..]
Pardon? Ga jij even lekker je mond wassen met zeep, want dit slaat nergens op.
Mijn punt is dat het vreemd is niet te stemmen op de partij van wie je vind dat ze de beste strategie hebben om Nederland te besturen maar op een partij die uitgeloten wordt (omdat je dat zielig vind?) reden onbekend maar niet echt een rationele reden lijkt me zo.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:11 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja, wat is je punt? Halfslachtige pogingen tot ridiculiseren ben ik inmiddels wel gewend.
Als het gaat om verhogen van straffen (een van de raakvlakken met de VVD) ben ik het er op die punten mee eens. Ik stem(de) geen PVV vanwege die uitgesproken anti-islam punten (of je doet het voor alle geloven of je doet het niet) maar als zelfs de VVD zich gaat verlagen tot het uitsluiten op voorhand dan wordt het meer een principe-ding.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:13 schreef IHVK het volgende:
[..]
Oké je stemt dus op de PVV omdat ze worden uitgesloten door andere partijen. En dat is dan ook de enige reden?
Je bent tegen hoofddoekjestax en het verbieden van de Koran?
Kun je je dan voorstellen dat bepaalde partijen de PVV uitsluiten vanwege deze absurde standpunten?
Waarmee het argument niet meer erg valide dus, stemmen omdat ze worden uitgesloten..
Maar goed, zoals ik al zei, het is jouw stem.
Filip de Winter over Gekke Geert: http://www.elsevier.nl/we(...)rs-radicaliseert.htmquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:10 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Blijf het vreemd vinden. Want met een stem op de PVV omarm je de anti-islam standpunten waar jij zegt tegen te zijn. Of je het nou wil of niet. Dus blijkbaar spelen de anti-islampunten een minder belangrijke rol dan jij doet geloven.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:15 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Als het gaat om verhogen van straffen (een van de raakvlakken met de VVD) ben ik het er op die punten mee eens. Ik stem(de) geen PVV vanwege die uitgesproken anti-islam punten (of je doet het voor alle geloven of je doet het niet) maar als zelfs de VVD zich gaat verlagen tot het uitsluiten op voorhand dan wordt het meer een principe-ding.
Dat klopt ook wel, je kunt immers niet maar op een paar punten stemmen. Maar ik heb er vertrouwen in dat de PVV geen 76 zetels behaalt en dat hij dus wel moet inbinden in zo'n geval. Maar zoals gezegd er is nog kans zat dat het gewoon VVD blijft. It's up to Markquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blijf het vreemd vinden. Want met een stem op de PVV omarm je de anti-islam standpunten waar jij zegt tegen te zijn. Of je het nou wil of niet. Dus blijkbaar spelen de anti-islampunten een minder belangrijke rol dan jij doet geloven.
Tolerant Nederland laat zich horenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:19 schreef Flashwin het volgende:
Goede actie van die school. Hopelijk overkomt andere PVV leden hetzelfde.
Ik hoop juist dat Rutte vanavond aangeeft de PVV uit te sluiten. Een partij met fatsoen gaat immers niet regeren met de PVV. Met alle respect voor de Wilders-achterban.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:19 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel, je kunt immers niet maar op een paar punten stemmen. Maar ik heb er vertrouwen in dat de PVV geen 76 zetels behaalt en dat hij dus wel moet inbinden in zo'n geval. Maar zoals gezegd er is nog kans zat dat het gewoon VVD blijft. It's up to Mark
Het IQ waar links zo trots op is, I guess. Wie durft nu nog te beweren dat alleen PVV'ers apen en hypocriete mensen zijn?quote:
Wie in godsnaam heeft ooit beweerd dat alleen PVV'ers hypocriete mensen zijn?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:23 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het IQ waar links zo trots op is, I guess. Wie durft nu nog te beweren dat alleen PVV'ers apen en hypocriete mensen zijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |