abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:16:39 #1
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_82500992
Chaotische taferelen bij avondvierdaagse

Op de foto locatie Landsmeerdijk in Kadoelen. Foto Amaury Miller.
AMSTERDAM - De start van de avondvierdaagse in Zeeburg is maandag ontaard in chaos. Vanwege de enorme drukte ontstonden zeer gevaarlijke situaties bij het beginpunt.

Dit melden ouders van de kinderen die maandagvond meeliepen in de vierdaagse. De start was bij de sporthal tegenover het Flevobad aan de Insulindeweg.

''Het was altijd al wel druk, maar dit was ongekend. Chaotisch, soms op het gevaarlijke af. Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als er paniek was uitgebroken,'' zegt een vader die al jaren met zijn zoon meeloopt.

Op het veel te kleine grasveldje bij de sporthal verzamelden zich gisteren om zes uur circa 3400 deelnemers; kinderen van scholen uit Oost, Watergraafsmeer, Zeeburg en IJburg en nog eens zeker duizend ouders.

Toen de mensenmassa bleef groeien, klommen veel ouders met de kinderen over de dranghekken om van het veld af te komen.

Ook langs de route was het een puinhoop, omdat de meute over smalle bruggetjes en paadjes werd geleid. ''Het was drukker dan de Kalverstraat op zaterdag,'' zegt een ouder. De organiserende commissie was vandaag niet bereikbaar voor commentaar.

De avondvierdaagse van Zeeburg is één van de zes wandeltochten die deze week in Amsterdam worden gelopen, maar wel met afstand de drukste. In heel Amsterdam lopen achtduizend kinderen mee, inclusief de 3400 in Zeeburg.

De zorgen over de veiligheid van kinderen die de avondvierdaagse lopen, zijn fors toegenomen. Harde cijfers zijn er niet, maar vooral in Amsterdam doen zich geregeld problemen voor, meldt secretaris Irene Onderweegs van de Noord-Hollandse Wandelbond (NHWB).

''We moeten rekening houden met discriminatie en antisemitisme, er zijn pestprotocollen nodig om te voorkomen dat kinderen ruzie krijgen, en dan zijn er idioten die met hun auto op de kinderen inrijden, omdat ze er langs willen.''

Een aantal van de commissies die de acht vierdaagses in de regio Amsterdam organiseren, hebben zich bij de NHWB gemeld voor advies.

Onderweegs: ''De organisator in Ouderkerk twijfelt of hij doorgaat, omdat hij vreest dat een automobilist een keer een kind doodrijdt. Hij is bezorgd over de veiligheid, en over de aansprakelijkheid van de organisatie.''

Ernstige ongelukken hebben zich nog niet voorgedaan, maar bij sommige tochten zijn wel vijftig klaar-overs nodig. Onderweegs: ''Ook wij voelen de verharding op straat. De lontjes worden steeds korter.''

Dat blijkt ook uit de problemen bij de vierdaagse in Zuid: kinderen van de Joodse basisschool Rosj Pina worden daar tijdens de vierdaagse belaagd en uitgescholden. ''En dat is vooral iets van de laatste vijf jaar,'' zegt NHWB-oudgediende Dick Janneman. ''Het is vreselijk, maar het is niet anders.''

De vele incidenten zijn volgens Janneman een reden voor veel scholen om zich terug te trekken uit de organisatie. ''Ze vinden de verantwoordelijkheid te groot. De kinderen lopen nog wel mee, maar niet meer onder de vlag van de school.'' (JASPER KARMAN)

http://www.parool.nl/paro(...)vondvierdaagse.dhtml

Wat mankeert ze????????

-----------
Avond4daagse blijkt warzone in 020-Gaza
Het is weer avondvierdaagsetijd. Als ouder met frisse tegenzin met een paar honderd kids door het autoloze polderlandschap wandelen. Miljoen keer potje met vet aanhoren. Blaren. Bloemetje plus snoepstok. Kruisje. Iedereen blij & klaar. Maar in Amsterdam lijkt het tegenwoordig onmogelijk een avondvierdaagse te organiseren. De stad is gewoon te link voor zulke initiatieven. Zet een paar duizend sgoliertjes op een veld en het wordt chaos. Zijn het niet de ADHD'ertjes zelf die de boel verstieren dan zijn het wel asotokkies die op de stoet inrijden om er langs te kunnen. Drama op kruispunten. Levensgevaarlijke situaties. Maar kan nog gekker. Er blijken (onsuccesvolle) protocollen te bestaan om antisemitisme en discriminatie langs de route tegen te gaan: "Kinderen van de Joodse basisschool Rosj Pina uit Zuid worden daar tijdens de vierdaagse belaagd en uitgescholden. ''En dat is vooral iets van de laatste vijf jaar,'' zegt NHWB-oudgediende Dick Janneman. ''Het is vreselijk, maar het is niet anders.'' Zitten we te zeiken over de veiligheidsrisico's van een WK in Afrika. Terwijl vier dagen met de benenwagen door Amsterdam gevaarlijker is. En dat een dag nadat ex-burgemeester Job Cohen op nationale televisie riep: "Wel een keppeltje en geen hoofddoek; ik vind dat onbestaanbaar. Ach zo en andersom? Wat vindt u daar van?
http://www.geenstijl.nl/m(...)m_warz.html#comments
Snollebolt
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:30:24 #2
3542 Gia
User under construction
pi_82501843
Wat is dit voor waanzin?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:42:16 #3
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82502446
Wat een idiotie
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:55:10 #4
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82503241
joodse kinderen uitschelden? tsja, die tendens is in veel wijken in amsterdam een feit helaas.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_82505870
En dan heb je nog mensen die de multiflauwekulti-verrijking ophemelen

Mensen het gaat niet samen, je moet het Amerikaanse systeem aanhouden dat is de enige manier om verdraagzaamheid te kunnen maken. Mensen kunnen niet met elkaar overweg, wat dat betreft lijken we nog erg veel op de primaten waaruit we zijn geevolueerd.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:37:53 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82511205
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:45 schreef Amos_ het volgende:

Mensen het gaat niet samen, je moet het Amerikaanse systeem aanhouden dat is de enige manier om verdraagzaamheid te kunnen maken. Mensen kunnen niet met elkaar overweg, wat dat betreft lijken we nog weer erg veel op de primaten waaruit we zijn geevolueerd.
voor een groot deel te danken aan het binnenhalen van een bepaalde groep.
pi_82511373
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

voor een groot deel te danken aan het binnenhalen van een bepaalde groep.
Ik moet altijd denken aan die korte reportage van Prem die met een buurtvader op stap gaat. Man wat kon je de frustratie en het verdriet van het gezicht van die buurtvader aflezen.

Die man was in zijn eigen tijd bezig dat tuig in de buurt op de rit te krijgen en als dank gaat het geteisem door.

Maar die wanhoop in de ogen van die buurtvader was tekenend. Heb er nog steeds zo'n kut gevoel bij, die man doet zo zijn best het imago op te vijzelen van de buurt en de mensen die er wonen.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_82514865
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:45 schreef Amos_ het volgende:
Ik ben ook geen fan van religies, maar als die ouders hun kinderen naar een joodse school willen hebben dan moet dat toch kunnen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 23:09:40 #9
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_82526722
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:55 schreef zoalshetis het volgende:
joodse kinderen uitschelden? tsja, die tendens is in veel wijken in amsterdam een feit helaas.
Gewoon lekker PVDA stemmen mensen. Er is niks aan de hand, loopt u alstublieft door.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 23:19:28 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82527317
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:09 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Gewoon lekker PVDA stemmen mensen. Er is niks aan de hand, loopt u alstublieft door.
wat dacht je van sp en groenlinks?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 23:20:29 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82527371
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:40 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Ik moet altijd denken aan die korte reportage van Prem die met een buurtvader op stap gaat. Man wat kon je de frustratie en het verdriet van het gezicht van die buurtvader aflezen.

Die man was in zijn eigen tijd bezig dat tuig in de buurt op de rit te krijgen en als dank gaat het geteisem door.

Maar die wanhoop in de ogen van die buurtvader was tekenend. Heb er nog steeds zo'n kut gevoel bij, die man doet zo zijn best het imago op te vijzelen van de buurt en de mensen die er wonen.
die ken ik ook. en heb dan ook nooit een hekel aan de hele groep. altijd aan een gedeelte.
  woensdag 9 juni 2010 @ 00:05:59 #12
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_82529822
Laten we wel wezen, de organisatie van dit soort evenementen meent over het algemeen ook meteen dat ze politieagent/ baas van de hele wereld zijn. Een paar jaar geleden kwam er bij mij ook zo'n hapsnurker die mij ging vertellen dat ik mijn auto met onmiddelijke ingang van de parkeerplaats moest halen omdat de ranja tent daar moest staan. Oh, en waar moet ik dan parkeren? Nou bij de de supermarkt 500 meter verderop... Nou, dan heb ik nieuws voor je, zoek maar een andere plaats met je ranja rommel, kortom dat werd heibel met als excuus die "arme kinderen".

Het jaar daarop hadden ze gemakshalve de buurt maar afgezet met dranghekken, dus ik kom thuis (een ritje Limburg => Noord Holland, met de nodige files en ik was 2 weken van huis geweest) gaan ze moeilijk doen omdat ik naar huis wilde... Toen had ik ook nieuws over de dranghekken, die lagen ook vrij vlot in het zijterrein.
pi_82530162
Hier bij ons liep er een stoet van een paar kilometer. Niemand toeteren ofzo, en om de paar minuten werd de stoet ff onderbroken voor de 8 auto's die er stonden
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_82530390
Waarom moet dat zo moeilijk? Bij ons laten ze gewoon een gedeelte wandelen, stoppen de stoet en auto's rijden door en zo gaat het door. Werkt prima. Vind het trouwens echt crap dat je antisemitische leuzen gaat schreeuwen, alleen omdat de kinderen op een Joodse school zitten. Waar zijn we toch in godsnaam mee bezig in dit land?
pi_82534298
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 00:16 schreef Heroinjunk het volgende:
Waarom moet dat zo moeilijk? Bij ons laten ze gewoon een gedeelte wandelen, stoppen de stoet en auto's rijden door en zo gaat het door. Werkt prima. Vind het trouwens echt crap dat je antisemitische leuzen gaat schreeuwen, alleen omdat de kinderen op een Joodse school zitten. Waar zijn we toch in godsnaam mee bezig in dit land?
Als je door de ouders, de hele familie erachter, EN op een PvdA-school zo bent geindoctrineerd dat moslims het nieuwe Herrenvolk zijn, kan je die kinderen op zich niet zoveel kwalijk nemen.

Zij weten niet beter.

Het is het slappe Cohenhandje dat de grote boosdoener is.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 9 juni 2010 @ 08:03:10 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82534381
Het gaat goed in Amsterdam, het gaat goed in Nederland. U maakt ons bang. We houden de boel goed bijelkaar. Iedereen telt mee!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 9 juni 2010 @ 08:14:12 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82534542
Het is onbestaanbaar. Het is niet waar wat u zegt. U zet mensen buitenspel. Ik ken een hoop Amsterdammers die het niet in hun hoofd halen om op kindermassa's in te rijden. Daar zitten OOK Marokkanen bij. Die welwillende medeburgers laat u hiermee in de steek. Dat stemt mij droef. We hadden de boel net weer bij elkaar.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')