Ik denk dat de PvdA nu in een spagaat gaat terecht komen.... De politiek kennende zal der wel weer een hele lijst met uitzonderingen en positieve discriminatie komen als de moslims hun protest aanhouden.quote:Moslimstudenten willen niet lenen
Islamitische studenten vrezen de afschaffing van de studiebeurs en de invoering van het sociaal leenstelsel. Zij mogen namelijk niet lenen, omdat ze volgens hun geloof geen rente mogen betalen of ontvangen. Studentenvakbonden willen dat het nieuwe kabinet in het regeerakkoord vastlegt onderzoek te gaan doen naar de gevolgen van de afschaffing van de studiebeurs voor moslimstudenten.
De bonden LSVb en ISO maken zich tevens zorgen over kinderen van economisch zwakke ouders. ''We willen in elk geval dat in kaart wordt gebracht hoe hard deze groepen worden getroffen voordat de politiek een beslissing neemt over afschaffing van de beurs'', zegt LSVb-voorzitter Jasmijn Koets. ''De overheid lijkt totaal niet stil te staan bij de gevolgen die het afschaffen van het huidige beurssysteem heeft voor specifieke groepen studenten'', voegt ISO-voorzitter Henno van Horssen daar aan toe.
Uit eigen onderzoek van de bonden zou blijken dat bijna de helft van alle 630.000 studenten serieus zou overwegen niet te gaan studeren als de studiebeurs helemaal wordt afgeschaft. Onder studenten van allochtone afkomst, in totaal 13 procent van alle Nederlandse studenten, zou dit aantal nog veel hoger liggen. Dat geldt volgens de twee bonden ook voor studenten uit economisch zwakke milieus.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kun je toch een vorm van een halal studielening instellen ?
Website IBGquote:Als je binnen tien jaar een diploma haalt op hbo-niveau of hoger, hoef je de prestatiebeurs niet terug te betalen. Haal je geen diploma, dan moet je de prestatiebeurs met rente terugbetalen.
99% van de mensen studeert af binnen 10 jaar.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:09 schreef Wokkel het volgende:
Het is nu toch ook al een lening? Wat is dan het probleem precies?
[..]
Website IBG
Sowieso, de huidige prestatiebeurs is maar een habbekrats; je moet ook nu al flink werken, of lenen dus, om je studie, woonruimte en levenskosten te kunnen opbrengenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:09 schreef Wokkel het volgende:
Het is nu toch ook al een lening? Wat is dan het probleem precies?
[..]
Website IBG
In jouw dromen misschien...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
99% van de mensen studeert af binnen 10 jaar.
http://www.hbo-raad.nl/component/content/article/22/679quote:Hogescholen consolideren het studierendement. Van de lichting studenten die in 2001 met een studie begon in het hbo, heeft 68,8% na acht jaar een diploma behaald (68,3% in 2000). Het rendement na vijf jaar is licht gedaald; 56,7% van de studenten die in 2004 zijn gestart met een hbo-opleiding is na vijf jaar afgestudeerd.
Ik mag van mijn geloof helemaal niets betalen! Jeeeeeeeeeeeeeeee voor mij is voortaan alles gratis!!quote:
Waarom niet ? Het zijn toch ook burgers ? Hebben toch ook recht op goed onderwijs inclusief de studiefinanciering erom heen ?quote:
Dat hebben ze toch ook, van ons mogen ze lenen wat ze willen. Laat ze lekker bij Allah gaan klagen dat ze iets niet mogen!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarom niet ? Het zijn toch ook burgers ? Hebben toch ook recht op goed onderwijs inclusief de studiefinanciering erom heen ?
Het systeem is er nu ook één van lenen voor een groot deel van de studenten, waarom heeft niemand daar dan moeite mee?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Waarom niet ? Het zijn toch ook burgers ? Hebben toch ook recht op goed onderwijs inclusief de studiefinanciering erom heen ?
Als je het nu in een halal vorm giet ? Soort constructie dat je de som geld als het ware huurt, dan is toch iedereen blij ?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:21 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch ook, van ons mogen ze lenen wat ze willen. Laat ze lekker bij Allah gaan klagen dat ze iets niet mogen!
Heb je ook cijfers van universiteiten?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:15 schreef Wokkel het volgende:
[..]
In jouw dromen misschien...
[..]
http://www.hbo-raad.nl/component/content/article/22/679
Voor niet westerser allochtonen ligt het na 8 jaar op 58%, nog minder dus.
Bron: Pagina 3 onderaan * PDF ALERT *
Verzin dan inderdaad 1 regeling en noem het 'Vaste Aflossing' in plaats van rente. Prima toch!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als je het nu in een halal vorm giet ? Soort constructie dat je de som geld als het ware huurt, dan is toch iedereen blij ?
Je denkt serieus dat 30% van de mensen hun studie afmaken tussen het 8e en 10e jaar??quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:22 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Heb je ook cijfers van universiteiten?
En dit is na 8 jaar, we hadden het over 10 jaar.
En waarom moet de Nederlandse staat daarvoor opdraaien? Zijn zat islamitische banken die daarin kunnen voorzien.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als je het nu in een halal vorm giet ? Soort constructie dat je de som geld als het ware huurt, dan is toch iedereen blij ?
Omdat ik niemand ken die er langer dan 10 jaar over heeft gedaan... En ik ken een hoop studenten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:24 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat 30% van de mensen hun studie afmaken tussen het 8e en 10e jaar??
En kom jij maar met cijfers die jouw statement van 99% binnen 10 jaar bewijzen, ik heb mijn best al gedaan.
Nogal logisch, de meesten zullen wel stoppen met studeren als het na 10 jaar nog niet is gelukt een diploma te behalen denk je niet?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:24 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Omdat ik niemand ken die er langer dan 10 jaar over heeft gedaan... En ik ken een hoop studenten.
Nee, net zoals jij die niet hebt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:28 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Nogal logisch, de meesten zullen wel stoppen met studeren als het na 10 jaar nog niet is gelukt een diploma te behalen denk je niet?
Maar je hebt dus geen onafhankelijke bron die zegt dat 99% binnen 10 jaar afstudeert?
Omdat het Nederlandse staatsburgers en ingezetenen zijn ?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
En waarom moet de Nederlandse staat daarvoor opdraaien?
Die Nederlandse staatsburgers en ingezetenen kunnen ook wel willen dat ze er een gratis auto bij krijgen en een gratis vakantie naar marokko..quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:31 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Omdat het Nederlandse staatsburgers en ingezetenen zijn ?
QFTquote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:33 schreef lurf_doctor het volgende:
Mensen die sprookjeboeken van meer dan 1000 jaar geleden belangrijker vinden dan hun kansen op werk, hebben toch niets te zoeken op HBO of Uni.
Dit x1000quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:22 schreef __Saviour__ het volgende:
Wel lekker rente ontvangen op de bankrekening natuurlijk. Maar betalen, nee ffffuuuu!
Die 8 jaar dat jij aan het studeren bent verbaast me niets, heb je je P al?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, net zoals jij die niet hebt.
Maar een gemiddelde opleiding duurt 4 jaar. Ik kan me niet voorstellen dat er dan veel mensen langer dan 10 jaar over hun opleiding zullen doen toch? Over mensen die stoppen met hun studie heb ik het niet, daarvan is het ook logisch dat ze alles moeten terugbetalen.
Ik ben nu zelf in totaal al 8 jaar aan het studeren en ik heb in die 8 jaar nog nooit iemand meegemaakt die net zolang als ik aan het studeren was.
Geen reden om met elke sekte maar rekening te houden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:31 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Omdat het Nederlandse staatsburgers en ingezetenen zijn ?
Leuke troll.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:37 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Die 8 jaar dat jij aan het studeren bent verbaast me niets, heb je je P al?
Dit is precies wat Cohen gisteren bedoelde dat PVV'ers alle Moslims over een kam scheren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:36 schreef DaFan het volgende:
[..]
Dit x1000
Het werkt bij dit soort issues ook maar 1 kant op.
Uitkeringen ontvangen mag ook wel gewoon zeker, dat is nog smeriger dan 'rente ontvangen' (wantik betwijfel dat Allah heeft omschreven "Gij zult geen rente van een financiële instelling ontvangen danwel betalen").
Meer iets van; je mag geen geld ontvangen dat niet van u is geweest oid.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Leuke troll.
Ik ben nu bezig met afstuderen, FYI.
Maar goed, om terug te komen op je allereerste punt: Ik denk dat stufi in eerste instante niet gezien hoeft te worden als een lening, omdat het best aannemelijk is dat je binnen 10 jaar die studie afmaakt.
Voor minimaal 43% (100-56,7) van de studenten is er dus sprake van een lening, mits ze allemaal studiefinanciering ontvangen.quote:Het rendement na vijf jaar is licht gedaald; 56,7% van de studenten die in 2004 zijn gestart met een hbo-opleiding is na vijf jaar afgestudeerd.
So be it, maar als ze gaan roepen dat ze niet mogen lenen moeten ze het ook breder trekken dan alleen die stufi.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:45 schreef Izaag het volgende:
[..]
Dit is precies wat Cohen gisteren bedoelde dat PVV'ers alle Moslims over een kam scheren.
Dit is iets wat je wilt denken, het is bezijden de waarheid, want ook rente ontvangen mag niet.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:36 schreef DaFan het volgende:
[..]
Dit x1000
Het werkt bij dit soort issues ook maar 1 kant op.
Want de mensen die studiefinanciering krijgen, zijn uiteraard dezelfde criminelen die op uitkeringen teren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:15 schreef DaFan het volgende:
[..]
So be it, maar als ze gaan roepen dat ze niet mogen lenen moeten ze het ook breder trekken dan alleen die stufi.
Hoe lossen ze dat op met hun bank rekening?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit is iets wat je wilt denken, het is bezijden de waarheid, want ook rente ontvangen mag niet.²
Hypocriet... zoals we gewend zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit is iets wat je wilt denken, het is bezijden de waarheid, want ook rente ontvangen mag niet.²
Alles in een oude sok ofzo?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:27 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Hoe lossen ze dat op met hun bank rekening?
banken in islamitische landen geven gewoon geen rente, lijkt me vrij sim-pelquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:32 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Alles in een oude sok ofzo?
En hoe doen winkeliers dat? En banken in islamitische landen?
Alcohol mogen ze ook niet, neuken mogen ze ook niet, stelen mogen ze niet, en varkensvlees mogen ze ook niet (je moest eens weten wat er in die kebab zitquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitisch_bankierenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:27 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Hoe lossen ze dat op met hun bank rekening?
ik bedoel dus islamieten met een standaard rekening bij de rabo of postbank waar ze geen islamconstructie hebbenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:36 schreef Green1 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitisch_bankieren
Mja, ze verzinnen er gewoon een ander woord voor of een andere constructie. Blijft hetzelfde laken en pak maar het woord "rente" of "interest" is dan handig weggepoetst.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:34 schreef Ra-z het volgende:
[..]
banken in islamitische landen geven gewoon geen rente, lijkt me vrij sim-pel
Zeg jij dat tegen de katholieke universiteiten?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:33 schreef lurf_doctor het volgende:
Mensen die sprookjeboeken van meer dan 1000 jaar geleden belangrijker vinden dan hun kansen op werk, hebben toch niets te zoeken op HBO of Uni.
Neuh, maak van "rente" gewoon "administratiekosten" en die zeurende moslims kunnen stoppen met zeuren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:43 schreef bijdehand het volgende:
Is het dan niet beter om voor iedereen de lening rentevrij te maken?
Hoe doen ze het nu dan? Hoe betalen zij alles? Werken?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Uh, van die site:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:36 schreef Green1 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitisch_bankieren
Dus, moslims zijn allemaal niet verzekerd tegen ziektekosten?quote:Uit het verbod op gokken is afgeleid dat men in principe geen gebruik mag maken van verzekeringen en/of derivaten om risico's af te dekken;
Ik weet het ook allemaal nietquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Uh, van die site:
[..]
Dus, moslims zijn allemaal niet verzekerd tegen ziektekosten?
Kijk, in Nederland kun je gemoedsbezwaard zijn en geen verzekeringspremies hoeven te betalen, maar dan pakken ze dat wel extra bij de belasting.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:03 schreef Green1 het volgende:
[..]
Ik weet het ook allemaal nietIk denk dat ze in die koraan beter kunnen vermelden wat er wél mag.
Dan hou je 1 pagina over..
Dat zei ik al.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zeg toch juist dat ze het breder moeten trekken dan alleen de stufi.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:24 schreef Izaag het volgende:
[..]
Want de mensen die studiefinanciering krijgen, zijn uiteraard dezelfde criminelen die op uitkeringen teren.
Hoezo geen groepen wegzetten.(Emile Roemer)
Klopt allemaal, en er zijn een hoop gelovige Moslims die zich hier niet schuldig aan maken, waaronder ondergetekende.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:35 schreef Green1 het volgende:
[..]
Alcohol mogen ze ook niet, neuken mogen ze ook niet, stelen mogen ze niet, en varkensvlees mogen ze ook niet (je moest eens weten wat er in die kebab zit).
Dat zijn niet diezelfde Moslims die "zeuren" over rente bij een lening.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:30 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Hypocriet... zoals we gewend zijn.
Voor woningen en aftandse BMW's lenen ze met gemak geld. Maar nu even niet. Duidelijk een gevalletje van proberen het geld gratis te krijgen over de rug van de Koran.
En je hebt ook geen enkele verzekering?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klopt allemaal, en er zijn een hoop gelovige Moslims die zich hier niet schuldig aan maken, waaronder ondergetekende.²
Jawel, maar daar kun je niet omheen. De zorgverzekering is wettelijk verplicht.quote:
Maar leg eens uit hoe die zeurende moslims hun studie nu dan bekostigen?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat zijn niet diezelfde Moslims die "zeuren" over rente bij een lening.²
Ja en? Ik werk fulltime, als ik zelf een cursus/opleiding wil doen moet ik daar ook gewoon voor dokken zonder subsidie.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:12 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Sowieso, de huidige prestatiebeurs is maar een habbekrats; je moet ook nu al flink werken, of lenen dus, om je studie, woonruimte en levenskosten te kunnen opbrengen
Onzin, hè BSB!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jawel, maar daar kun je niet omheen. De zorgverzekering is wettelijk verplicht.²
Daar kun je wél omheen, maar dat WIL je niet. Dat is gewoon hypocriet.quote:Maar tegelijk kent Nederland een groep mensen die bezwaren heeft tegen elke vorm van verzekeren. De groep die aan geen enkele vrijwillige verzekering deelneemt, kan ook ontheffing krijgen van de z.g. verplichte verzekeringen. Daarvoor moet men officieel erkend worden als gemoedsbezwaarde. Die erkenning kan aangevraagd worden bij de Sociale Verzekeringsbank (SVB) De SVB behandelt de aanvraag en kan de erkenning verstrekken. Die geldt dan voor de AWBZ, de zorgverzekeringswet, AOW, ANW, Ziektewet, WAO, WIA en de WW.
Flauwekul, je gebruikt in elke post smileys, in je avatar staat een gezichtje, en dat mag dus niet volgens de islam.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klopt allemaal, en er zijn een hoop gelovige Moslims die zich hier niet schuldig aan maken, waaronder ondergetekende.²
Hoezo, heb jij geen recht op stufi/lening?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en? Ik werk fulltime, als ik zelf een cursus/opleiding wil doen moet ik daar ook gewoon voor dokken zonder subsidie.
Noem me 1 geloof waar men dat wel doet?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:09 schreef Gia het volgende:
Bah,houd je er helemaal aan of helemaal niet.
Hoop PVV-stemmers in het topic hier dan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:10 schreef IHVK het volgende:
Wie zeurt er nu precies?
Ik weet het al : 3 moslims en een paar honderdduizend PVV stemmers.
Aha, ik zat dus dicht bij de waarheid en je hebt geen weerwoord.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik wilde serieus met je in gesprek Gia, maar je bent bevooroordeeld en spreekt niet oprecht. Helaas.²
Je was me net voorquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Onzin, hè BSB!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gemoedsbezwaard
[..]
Daar kun je wél omheen, maar dat WIL je niet. Dat is gewoon hypocriet.
Waar in de bijbel staat dat? Dat zou nieuw voor me zijn, die kennis.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:20 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Noem me 1 geloof waar men dat wel doet?
Christelijke vrouwen horen hoofddoeken te dragen. Christenen horen rente te krijgen noch te rekenen. Alles wat een moslim mag of niet mag is hetzelfde voor Christenen.
Als je tenminste de heilige geschriften volgt wat volgens het geloof moet.
Op je 37ste?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:20 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Hoezo, heb jij geen recht op stufi/lening?
Niet dan? En dan had hij rond ze twintigste nog veel royaler met subsidie kunnen studeren dan jongeren nu. Zijn zieligdoenerij slaat dus nergens op.quote:
Ja, dat ik het niet wist is natuurlijk geen optie?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:19 schreef Gia het volgende:
Kun je even duiden waar in het NT dat staat?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:20 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Noem me 1 geloof waar men dat wel doet?
Christelijke vrouwen horen hoofddoeken te dragen. Christenen horen rente te krijgen noch te rekenen. Alles wat een moslim mag of niet mag is hetzelfde voor Christenen.
Als je tenminste de heilige geschriften volgt wat volgens het geloof moet.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Onzin, hè BSB!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gemoedsbezwaard
[..]
Yup. En dat die mensen uiteindelijk wel een behandeling krijgen mag betaald worden van de opbrengsten van de premies die wel betaald worden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:25 schreef Green1 het volgende:
[..]
't Is toch te gek voor woorden dat dit uberhaubt bestaat.![]()
Wordt dat betaald uit een algemeen potje?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:28 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Yup. En dat die mensen uiteindelijk wel een behandeling krijgen mag betaald worden van de opbrengsten van de premies die wel betaald worden.
Eerlijk he, religie?
http://www.expliciet.nl/content/view/4543/52/quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik wist trouwens niet dat Islamitisch gezien verzekeringen verboden zijn. Kan iemand mij dit uitleggen?²
quote:Een alomvattende beschouwing van de realiteit van verzekering doet inzien dat zij batil zijn, oftewel onverenigbaar zijn met Islam, en daarmee haram.
En die onzinnige bureaucratie die er bij komt kijken. Ze moeten extra belasting betalen, en dat wordt weer op een rekening gestort, en dat wordt dan weer bijgehouden door het CVZ.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:28 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Yup. En dat die mensen uiteindelijk wel een behandeling krijgen mag betaald worden van de opbrengsten van de premies die wel betaald worden.
Eerlijk he, religie?
Nee, dat is schandalig. Een moslim die zoiets niet weet.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, dat ik het niet wist is natuurlijk geen optie?²
Nee, die betalen meer belasting.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:28 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Eerlijk he, religie?
Ja, uiteraard.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:29 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Wordt dat betaald uit een algemeen potje?
Zo staat het iig op Wikiquote:
De hypocrisie die daar vanaf druiptquote:Gemoedsbezwaarden betalen geen premie aan deze verzekeringen. Ze zijn daarmee nog niet goedkoper uit, want ze betalen een vervangende belasting die in grote lijnen op hetzelfde bedrag neer komt. Die belasting wordt door de overheid op een aparte rekening gestort. Voor de AOW is dat de Spaarregeling gemoedsbezwaarden voor de AOW. Uit deze spaarregeling krijgen de gemoedsbezwaarden een vergoeding als ze 65 worden. Die vergoeding is niet oneindig, maar beperkt tot het gespaarde bedrag. Als dat op is, is er verder geen uitkering.
AOW en oudedagvoorziening. Geen zorgkosten. Die betalen wij allemaal.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:35 schreef Green1 het volgende:
[..]
Zo staat het iig op Wiki
Gemoedsbezwaarden betalen geen premie aan deze verzekeringen. Ze zijn daarmee nog niet goedkoper uit, want ze betalen een vervangende belasting die in grote lijnen op hetzelfde bedrag neer komt. Die belasting wordt door de overheid op een aparte rekening gestort. Voor de AOW is dat de Spaarregeling gemoedsbezwaarden voor de AOW. Uit deze spaarregeling krijgen de gemoedsbezwaarden een vergoeding als ze 65 worden. Die vergoeding is niet oneindig, maar beperkt tot het gespaarde bedrag. Als dat op is, is er verder geen uitkering.
Ik wil ook wel 110 euro extra per maand overhouden.quote:
Wat een onzin, dus moslims hoeven geen rente te betalen en christenen en niet gelovigen wel? Wat een kansloze bedoeling.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dat is nog steeds zo. Korinthiers. Waar ook staat dat vrouwen ondergeschikt aan mannen zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:24 schreef Gia het volgende:
Christelijke vrouwen hoeven helemaal geen hoofddoek te dragen. Vroeger was dat wel zo, maar alleen tijdens het gebed.
Hier hebben ze het ook over zorgkosten:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:37 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
AOW en oudedagvoorziening. Geen zorgkosten. Die betalen wij allemaal.
Dat zijn ook voor de overheid die enorm wringende zorgkosten waar we met zijn allen op moeten bezuinigen. Dit potje staat daar helemaal los van.
Gewoon uit de verzekering stappen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:39 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik wil ook wel 110 euro extra per maand overhouden.
Het zijn de xenofoben en de ultrapolitiek correcten die zich inderdaad druk maken om iets wat voor niemand een probleem is. Valt in de categorie speciale tribunes in het theater voor mannen en vrouwen terwijl niemand erop wacht of het bedekken van kunstwerken waar niemand om vraagt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:41 schreef IHVK het volgende:
Blabla.
Alle moslims die ik ken hebben gewoon een bankrekening en in Turkije en Marokko is ook gewoon rente.
Gezeik om niks dus, geen moslim hier zich druk om maakt. Ja misschien een hand vol en dat komt in het nieuws zodat sommige menen hun onderbuik weer eens lekker kunnen stimuleren.
Als dat zo is, dat van die onderbuik, zijn die moslims ermee begonnen door met hun onderbuik naar het nieuws te rennen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:41 schreef IHVK het volgende:
Blabla.
Alle moslims die ik ken hebben gewoon een bankrekening en in Turkije en Marokko is ook gewoon rente.
Gezeik om niks dus, geen moslim hier zich druk om maakt. Ja misschien een hand vol en dat komt in het nieuws zodat sommige menen hun onderbuik weer eens lekker kunnen stimuleren.
Bron?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:43 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Als dat zo is, dat van die onderbuik, zijn die moslims ermee begonnen door met hun onderbuik naar het nieuws te rennen.
Dat onderzoek stelt dat een tig% van de moslimstudenten zegt te stoppen met de studie als het een sociaal leenstelsel wordt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:43 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Als dat zo is, dat van die onderbuik, zijn die moslims ermee begonnen door met hun onderbuik naar het nieuws te rennen.
Vind je niet?
Zou kunnen, feit is dat de media er van smult. En onder moslims zul je vast mediageilen en extreem-conservatieven vinden. Daar twijfel ik niet over.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:43 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Vind je niet?
Dan moet je de schuld ook niet in de schoenen schuiven van diegenen die erop reageren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:45 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zou kunnen, feit is dat de media er van smult. En onder moslims zul je vast mediageilen en extreem-conservatieven vinden. Daar twijfel ik niet over.
Hier past alleen maar een >>>quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:49 schreef Levolution het volgende:
Moslimstudenten zijn de grootste hypocrieten die er bestaan.Sluwe, achterbakse figuurtjes die moslim zijn wanneer hen dat uitkomt.
Over zoiets pietluttigs struikelen als rente, maar intussen wel allemaal massaal geneeskunde willen studeren*, waarin ze in tutorgroepen uit de kleren moeten gaan en later als ze arts zijn ook mensen van het andere geslacht moeten aanraken/behandelen.
Sowieso, geneeskunde is toch een wetenschap waarin gestreden wordt tegen de dood? Hoe is dat compatibel met de islam, waarin Allah bepaalt wie er wanneer dood gaat?
Al die dingen, en dan zeuren over een paar centjes rente.
*Ja, ik ken ze, heel veel allochtonen willen perse geneeskunde studeren, vaak geïndoctrineerd door de ouders, die niets liever willen dan een kind dat 'dokter' wordt, omdat dat aanzienlijk is in die culturen. Echte passie voor het vak ontbreekt geheel bij deze mensen.
Wat voor betaalrekening gebruik jij als ik vragen mag?quote:
Zeg......quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:49 schreef Levolution het volgende:
Moslimstudenten zijn de grootste hypocrieten die er bestaan.Sluwe, achterbakse figuurtjes die moslim zijn wanneer hen dat uitkomt.
Over zoiets pietluttigs struikelen als rente, maar intussen wel allemaal massaal geneeskunde willen studeren*, waarin ze in tutorgroepen uit de kleren moeten gaan en later als ze arts zijn ook mensen van het andere geslacht moeten aanraken/behandelen.
Sowieso, geneeskunde is toch een wetenschap waarin gestreden wordt tegen de dood? Hoe is dat compatibel met de islam, waarin Allah bepaalt wie er wanneer dood gaat?
*Ja, ik ken ze, heel veel allochtonen willen perse geneeskunde studeren, vaak geïndoctrineerd door de ouders, die niets liever willen dan een kind dat 'dokter' wordt, omdat dat aanzienlijk is in die culturen. Echte passie voor het vak ontbreekt geheel bij deze mensen.
Niet rood staan, betaal je ook geen rente. En als je rente krijgt gewoon overmaken naar goede doelen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:57 schreef Ra-z het volgende:
BSB, Hoe lost een vrome moslim met een raborekening zijn rente 'probleem' op?
En een hypotheek dan?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Niet rood staan, betaal je ook geen rente. En als je rente krijgt gewoon overmaken naar goede doelen.²
Mag ik vragen waarom je dat wilt weten? Je duikt zo wel erg in mijn privacy.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:57 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Wat voor betaalrekening gebruik jij als ik vragen mag?
Die heeft een vrome Moslim niet. Ik huur voor 380 euro in de maand een mooie rijtjeswoning.quote:
380 een rijtjeswoning?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die heeft een vrome Moslim niet. Ik huur voor 380 euro in de maand een mooie rijtjeswoning.²
Omdat ik geen vrome moslims ken om aan te vragen hoe zij dat doen. Ik heb een betaal en spaarrekening bij de ING omdat ik rente graag mijn kant op zie komen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je dat wilt weten? Je duikt zo wel erg in mijn privacy.²
O ja? Vertel eens? Wat maakt ze hypocrieter dan Christelijke studenten of Joodse studenten?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:49 schreef Levolution het volgende:
quote:Over zoiets pietluttigs struikelen als rente,
Hier laat je weer eens duidelijk merken dat je van Islam ook al totaal geen kaas hebt gegeten. De Islam is niet tegen geneeskunde, noch tegen wetenschap. Wetenschap is zelfs iets heel belangrijks. En zieken moet je zeker helpen genezen, al komt daar varkensvlees of alcohol bij kijken.quote:maar intussen wel allemaal massaal geneeskunde willen studeren*, waarin ze in tutorgroepen uit de kleren moeten gaan en later als ze arts zijn ook mensen van het andere geslacht moeten aanraken/behandelen.
Nog maals? Wie zeurt er nou? Of laat je je heel graag bespelen door de media?quote:Al die dingen, en dan zeuren over een paar centjes rente.
Nou leuk voor je zeg.quote:*Ja, ik ken ze, heel veel allochtonen willen perse geneeskunde studeren, vaak geïndoctrineerd door de ouders, die niets liever willen dan een kind dat 'dokter' wordt, omdat dat aanzienlijk is in die culturen. Echte passie voor het vak ontbreekt geheel bij deze mensen.
Heeft geen maatschappelijke meerwaarde, denk niet dat moslims het op jou rekening gaan stortenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:01 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Omdat ik geen vrome moslims ken om aan te vragen hoe zij dat doen. Ik heb een betaal en spaarrekening bij de ING omdat ik rente graag mijn kant op zie komen.
En wat vind je van 'halal hypotheken' ? jij hebt een huis op het oog, de bank koopt het voor de vraagprijs van de koper en de bank verkoopt het voor meer aan jou. dat betaal je terug met een 'renteloze' lening.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die heeft een vrome Moslim niet. Ik huur voor 380 euro in de maand een mooie rijtjeswoning.²
Pff ga toch fietsen met je Calimero-gedrag. Ik vraag me af hoeveel moslimstudenten jij überhaupt kent.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:57 schreef Green1 het volgende:
[..]
Zeg......Je mag niks negatiefs zeggen over die arme, arme, arme moslim(s/studenten).
Het grootste deel ervan is zo aardig. En ze doen NOOIT wat fout.
Dus ze mogen alles, ze mogen allerlei rare middeleeuwse eisen stellen, en aggressief reageren als je ze wat vraagt. Dat mogen ze nu eenmaal, ze wonen al een jaar of 50 hier in het land, dus ze hebben meer rechten dan de Nederlanders zelf. Begrijp dat nou toch eens.
Nee gewoon alle mensen afschaffen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:06 schreef Ringo het volgende:
Alle universiteiten afschaffen. Opzouten met dit gezeik.
Ik studeer geneeskunde en moet helaas bekennen dat het inderdaad zo is ja.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:49 schreef Levolution het volgende:
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Pff ga toch fietsen met je Calimero-gedrag. Ik vraag me af hoeveel moslimstudenten jij überhaupt kent.
Oja, Levolution, goed bezig man, gewoon lekker olie op het vuur gooien terwijl je niet weet waar je het over hebt.
Wacht, stop, ho! Eerst even een gewaarmerkt bewijs van alle moslimstudenten die je kent opsturen aan IVHK.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:07 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Ik studeer geneeskunde en moet helaas bekennen dat het inderdaad zo is ja.
Ze kunnen van onze lijken etenquote:
Het is een incident.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:07 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Ja hoor, even je zakat financieren van oorspronkelijk door de islam verboden geld.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Niet rood staan, betaal je ook geen rente. En als je rente krijgt gewoon overmaken naar goede doelen.²
Hm jij dacht dat geneeskunde verboden is in de Islam dus op zich zou ik je niet een autoriteit op dit punt willen noemen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:15 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ja hoor, even je zakat financieren van oorspronkelijk door de islam verboden geld.Mag dat?
Bewijs uit eerste hand. Kunnen we wat mee.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:07 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Er is er weer eentje op de teentjes getrapt. Kon je jezelf herkennen in mijn ervaring?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:02 schreef IHVK het volgende:
O god, heb je hem weer.
[..]
O ja? Vertel eens? Wat maakt ze hypocrieter dan Christelijke studenten of Joodse studenten?
[..]
Hoeveel hebben er nou gezeurd? Ken je ze? Weet je waar je het over hebt.
[..]
Hier laat je weer eens duidelijk merken dat je van Islam ook al totaal geen kaas hebt gegeten. De Islam is niet tegen geneeskunde, noch tegen wetenschap. Wetenschap is zelfs iets heel belangrijks. En zieken moet je zeker helpen genezen, al komt daar varkensvlees of alcohol bij kijken.
Maar goed, ik heb geen zin in een theologische discussie..
[..]
Nog maals? Wie zeurt er nou? Of laat je je heel graag bespelen door de media?
[..]
Nou leuk voor je zeg.![]()
![]()
Ja ik ben echt de man ja.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:08 schreef Green1 het volgende:
[..]
Jij bent echt de man he, met je universiteit en je moslimstudenten vriendjes.
En trouwens, ik wil die gasten niet eens kennen.
Waarom leg je me woorden in de mond? Ik zei nergens dat het verboden was, ik zei alleen dat ik het niet in de islam vind passen vanwege de redenen die ik noemde.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hm jij dacht dat geneeskunde verboden is in de Islam dus op zich zou ik je niet een autoriteit op dit punt willen noemen.
Het is ook geen zakat, dat maak jij er van.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:15 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ja hoor, even je zakat financieren van oorspronkelijk door de islam verboden geld.Mag dat?
Wat is zo?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:07 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Ach kom nou. Je loopt gewoon goedkoop en makkelijk moslims te bashen, terwijl je geen idee hebt waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:22 schreef Levolution het volgende:
[..]
Waarom leg je me woorden in de mond? Ik zei nergens dat het verboden was, ik zei alleen dat ik het niet in de islam vind passen vanwege de redenen die ik noemde.
En dan nog, mág je je zakat financieren van de rente? Jij weet het allemaal zo goed, dus ga je me een antwoord geven?
De PvdA dus, die juist de meest extreme interpretaties van de islam als leidraad neemt, even de gehele Baas in Eigen Buik ideologie vergetend...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:43 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het zijn de xenofoben en de ultrapolitiek correcten die zich inderdaad druk maken om iets wat voor niemand een probleem is. Valt in de categorie speciale tribunes in het theater voor mannen en vrouwen terwijl niemand erop wacht of het bedekken van kunstwerken waar niemand om vraagt.
Goede comeback! Heel goed op mijn punten ingegaan en mijn serieuze vraag is ook netjes beantwoord. Heb je heel goed gedaan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:24 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ach kom nou. Je loopt gewoon goedkoop en makkelijk moslims te bashen, terwijl je geen idee hebt waar je het over hebt.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:26 schreef Levolution het volgende:
[..]
Goede comeback! Heel goed op mijn punten ingegaan en mijn serieuze vraag is ook netjes beantwoord. Heb je heel goed gedaan.
Gozer, ik ben zelf Turks, ik weet wel waar ik over praat. Zat moslims die dit doen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is ook geen zakat, dat maak jij er van.²
Ik zat er al op te wachten. Maar je weet dus duidelijk niet waar je het over praat. Is niet erg, er zijn ook genoeg onderwerpen waar ik weinig verstand van hebt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:28 schreef Levolution het volgende:
[..]
Gozer, ik ben zelf Turks, ik weet wel waar ik over praat.
Ja, want jij weet wel waar je over praat. Net was je nog zo'n briljante islamoloog en nu moet ik het opeens allemaal maar googlen. Wat die imams zeggen boeien mij niet. Wat zegt je vriendje Allah?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik zat er al op te wachten. Maar je weet dus duidelijk niet waar je het over praat. Is niet erg, er zijn ook genoeg onderwerpen waar ik weinig verstand van hebt.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:33 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ja, want jij weet wel waar je over praat. Net was je nog zo'n briljante islamoloog en nu moet ik het opeens allemaal maar googlen. Wat die imams zeggen boeien mij niet. Wat zegt je vriendje Allah?
Het enige wat je doet is mij verwijten dat ik niks weet, zonder hiervoor argumenten aan te voeren. Iets nuttigs heb je niet bij te dragen.
Mag ik een poging doen, ook al vind je mij onwetend?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:26 schreef IHVK het volgende:
Maar ik vraag me serieus af welke alinea Christiaan precies wil bewijzen met 'ik studeer Geneeskunde en ik moet helaas bekennen dat het zo is'.
Ik denk niet dat hij dit bedoelde, want dit is inderdaad subjectief. Dit is mijn mening.quote:a) Moslims zijn sluw en achterbaks. (dat is heel subjectief)
Ik denk ook niet dat hij dit bedoelde, ook al heb ik genoemd waarom ik vind dat geneeskunde tegenstrijdig is met de islam (maar ach, de islam is zo vaak tegenstrijdig met zichzelf).quote:b) het past niet in de Islam geneeskunde (onzin..)
Ik dénk dat hij dit bedoelde. En dit is ook echt waar. Helaas heb ik geen CBS statistieken voor je, ik heb ook geen steekproef gedaan. Maar de ervaring wijst het uit. En die ervaring heb ik zeer zeker, hoe weinig waarde jij er ook aan hecht.quote:c) Sommige moslims kiezen Geneeskunde omdat dat hoge populariteit geniet binnen de samenleving (ja dat klopt, Albayrak had daar nog wat leuks over geschreven. Dat moslimstudenten vaker hun hart moeten volgen)
Hier heb je gelijk in, en dit zijn dus de nadelen van rente, je kunt er moeilijk omheen. Dus moet je kiezen uit 3 kwaden. Zelf nuttigen, vernietigen of weggeven. Zelf nuttigen is heel erg, vernietigen mag niet van de Nederlandse staat, dus houd je maar een mogelijkheid over.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:28 schreef Levolution het volgende:
Rente is haram, dus wat je ook met dat geld doet, het is nooit goed. Als je het aan de armen geeft, zitten zij opgescheept met haram geld.
Dus vind ik het weer redelijk selectief moslims bashen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:27 schreef Ringo het volgende:
Als we naar de innerlijke drijfveren van studenten gaan kijken, moeten we het maar beter niet alleen over moslims hebben! Hoeveel kinderen-van worden niet wegens aldanniet vermeende familietradities naar een statusstudie gestuurd, doen braaf hun corporale vriendjes na en komen uiteindelijk terecht in een (goedbetaalde) baan die ze wellicht nooit hadden geambieerd als de buitenwacht hen daar niet voor had toegejuicht?
Genoeg moslims die niet moeilijk doen over rente.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hier heb je gelijk in, en dit zijn dus de nadelen van rente, je kunt er moeilijk omheen. Dus moet je kiezen uit 3 kwaden. Zelf nuttigen, vernietigen of weggeven. Zelf nuttigen is heel erg, vernietigen mag niet van de Nederlandse staat, dus houd je maar een mogelijkheid over.²
Je kunt ook alles in contanten of natura doen, heb je geen last van rentes.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hier heb je gelijk in, en dit zijn dus de nadelen van rente, je kunt er moeilijk omheen. Dus moet je kiezen uit 3 kwaden. Zelf nuttigen, vernietigen of weggeven. Zelf nuttigen is heel erg, vernietigen mag niet van de Nederlandse staat, dus houd je maar een mogelijkheid over.²
Betaal jij je rekeningen maar contant, ik denk dat je niet verder komt dan de supermarkt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:39 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Je kunt ook alles in contanten of natura doen, heb je geen last van rentes.
Maar is weggeven dan niet net zo erg? Kan je het dan niet beter op de lopende rekening ofzo zetten, zodat je geen rente krijgt?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En wie zegt dat jouw baas je later niet uitbetaald van die vette rente die hij trekt? Dat hoef je dan ook niet? Of als een klant van jouw baas hem betaald met geld uit rente wat hij weer aan jou uitbetaald. Dan kun je beter meteen stoppen met geld aannemen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:28 schreef Levolution het volgende:
Denk na. Rente is haram, dus wat je ook met dat geld doet, het is nooit goed. Als je het aan de armen geeft, zitten zij opgescheept met haram geld.
Dat dus. Volledig.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:44 schreef Pandorado het volgende:
Als ze niet willen lenen dan doen ze het toch niet.
Sowieso kan de overheid niet met iedere willekeurige geloofsregel rekening houden en bovendien staat het ze vrij om niet te lenen. Het is niet omdat de Koran een willekeurige regel oplegt die in een moderne, welvarende samenleving gewoon onhoudbaar is, dat de overheid daar dan iets tegen moet verzinnen.
Maar IHVK, ik zit op een internetforum. Ik moet toch af en toe mijn hart luchten en mijn irritaties kwijt?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
![]()
Oké, is cool man. Kusje erop.
Kijk het gaat mij niet om de Islam eigenlijk. Meer over goedkoop bashen van een grote groep mensen, omdat dat lekker populair is. En als je dan een argument gebruikt als 'moslims zijn achterbaks' en 'geneeskunde past toch niet in de islam'
Dan heeft er erg de schijn van dat je basht om te bashen zonder echte argumenten aan te voeren. En dat je steeds erbij zegt dat je Turks bent vind ik ook een beetje apart zeg maar.
Inhoudelijk over de zakat enzo, daar heb ik inderdaad weinig verstand van. Misschien ben ik dan in jouw ogen een hypocriet ik ben alleen moslim omdat dat leuk is om te zeggen en ik doe er niet heel veel mee. Het zij zo.
Klopt, en ik erger me daar aan. Niet omdat zij geen geneeskunde mogen doen van mij, maar omdat we straks een aantal artsen hebben die er niet zoveel passie bij hebben, terwijl zij de geneeskundeplekken wegnemen van een aantal echt ambitieuze studenten die uitgeloot worden. Ik doe een studie die vaak als tweede keuze wordt gekozen door mensen die niet ingeloot worden voor geneeskunde (je kan het wel raden), en ik kan je zeggen dat ik geschrokken ben van het denkniveau van een aantal nageplaatste studenten, ten opzichte van de studenten die écht geneeskunde wilden studeren, maar nu nog steeds bij mij op de studie zitten (ik niet hoor, ik heb nooit geneeskunde willen doen).quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:38 schreef IHVK het volgende:
Ik bevestig zelf ook dat punt C waar is als je het goed leest.
Ik heb mijn mond ook vol van christenen. Ik heb ook mijn mond vol van ongelovigen die het naar mijn 'smaak' niet goed aanpakken. Ik ben nou eenmaal kritisch, een man van het vrije woord. Maar dit topic ging toevallig over moslims.quote:Maar ook dit is waar:
[..]
Dus vind ik het weer redelijk selectief moslims bashen.
Ik doe maar een suggestie, als mensen naar die regels willen leven betekent dat niet dat er voor een handjevol duizenden aan geld moet worden uitgegeven om het ze maar naar de zin te maken. Dat heet aanpassen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Betaal jij je rekeningen maar contant, ik denk dat je niet verder komt dan de supermarkt.²
Precies. Dat probeer ik duidelijk te maken. Het geld komt tóch wel ergens vandaan en moet ergens heen. Ik heb ook al gezegd dat rente een vorm van handel is, net als het kopen van en brood. En ik zou niet weten wat daar mis mee is.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:46 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
En wie zegt dat jouw baas je later niet uitbetaald van die vette rente die hij trekt? Dat hoef je dan ook niet? Of als een klant van jouw baas hem betaald met geld uit rente wat hij weer aan jou uitbetaald. Dan kun je beter meteen stoppen met geld aannemen.
Debiel om te lezen dat er serieus wordt geleefd naar achterhaalde dingen die staan in een boek van bijna 1500 jaar oud. En dan uiteraard wel zo ombouwen dat het in hun straatje past.
Zelfde als dat er staat dat je geen alcohol mag drinken. Maarja, toen hadden ze alleen wijn, dus trek die fles wodka maar open.
Ok. Cool.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:48 schreef Levolution het volgende:
[..]
Maar IHVK, ik zit op een internetforum. Ik moet toch af en toe mijn hart luchten en mijn irritaties kwijt?
Dat je niet veel van de zakat weet, verwijt ik je niet. Ik verwijt het moslims pas als ze de belangrijkste dingen niet weten en dan nog volhardend beweren een goede moslim te zijn. Hoewel de zakat één van de vijf zuilen is, vind ik het best als jij de islam naar je gevoel beleeft (ongeacht of dit van de islam mag of niet).
Maar waarom moet je dan meteen roepen dat ik er niks van weet?
[..]
Klopt, en ik erger me daar aan. Niet omdat zij geen geneeskunde mogen doen van mij, maar omdat we straks een aantal artsen hebben die er niet zoveel passie bij hebben, terwijl zij de geneeskundeplekken wegnemen van een aantal echt ambitieuze studenten die uitgeloot worden. Ik doe een studie die vaak als tweede keuze wordt gekozen door mensen die niet ingeloot worden voor geneeskunde (je kan het wel raden), en ik kan je zeggen dat ik geschrokken ben van het denkniveau van een aantal nageplaatste studenten, ten opzichte van de studenten die écht geneeskunde wilden studeren, maar nu nog steeds bij mij op de studie zitten (ik niet hoor, ik heb nooit geneeskunde willen doen).
[..]
Ik heb mijn mond ook vol van christenen. Ik heb ook mijn mond vol van ongelovigen die het naar mijn 'smaak' niet goed aanpakken. Ik ben nou eenmaal kritisch, een man van het vrije woord. Maar dit topic ging toevallig over moslims.
Bijna goed, ik doe Farmacie. Biologie heb ook een tijdje overwogen. Ik weet niet welke richting jij opgaat, maar na het bekijken van je avatar moet ik echt even opmerken dat ik gigantisch geïnteresseerd ben in zoölogie.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:56 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ok. Cool.![]()
Ik studeer trouwens Biologie. Jij doet BMW neem ik aan.
De moppentrommelpagina van de Donald Duck?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:03 schreef Green1 het volgende:
[..]
Ik weet het ook allemaal nietIk denk dat ze in die koraan beter kunnen vermelden wat er wél mag.
Dan hou je 1 pagina over..
Ik denk dat ik wel die richting op ga. Maar op microbiologie is er meer te ontdekken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:02 schreef Levolution het volgende:
[..]
Bijna goed, ik doe Farmacie. Biologie heb ook een tijdje overwogen. Ik weet niet welke richting jij opgaat, maar na het bekijken van je avatar moet ik echt even opmerken dat ik gigantisch geïnteresseerd ben in zoölogie.
Daarmee verwoord je precies mijn gedachten. Het kwam wellicht wat ongefundeerd over, maargoed een argument als "moslims zijn sluw en achterbaks" slaat natuurlijk al sowieso nergens op. Ik had het over hun motivatie. Doordat zij het enkel doen vanwege de status, naar het lijkt, mengen ze ook totaal niet in de groep, wat ik toch ook wel erg jammer vind. Het lijkt alsof het ze allemaal niks boeit. Ze doen wat ze moeten doen, en that's it.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:48 schreef Levolution het volgende:
Klopt, en ik erger me daar aan. Niet omdat zij geen geneeskunde mogen doen van mij, maar omdat we straks een aantal artsen hebben die er niet zoveel passie bij hebben, terwijl zij de geneeskundeplekken wegnemen van een aantal echt ambitieuze studenten die uitgeloot worden. Ik doe een studie die vaak als tweede keuze wordt gekozen door mensen die niet ingeloot worden voor geneeskunde (je kan het wel raden), en ik kan je zeggen dat ik geschrokken ben van het denkniveau van een aantal nageplaatste studenten, ten opzichte van de studenten die écht geneeskunde wilden studeren, maar nu nog steeds bij mij op de studie zitten (ik niet hoor, ik heb nooit geneeskunde willen doen).
Precies. En zo is het met meer dingen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:44 schreef Pandorado het volgende:
Als ze niet willen lenen dan doen ze het toch niet.
Sowieso kan de overheid niet met iedere willekeurige geloofsregel rekening houden en bovendien staat het ze vrij om niet te lenen. Het is niet omdat de Koran een willekeurige regel oplegt die in een moderne, welvarende samenleving gewoon onhoudbaar is, dat de overheid daar dan iets tegen moet verzinnen.
Er is dus (kennelijk) vraag naar.quote:Het islamitisch bankieren (sharia banking) blijft zijn vooruitgang op de financiële markten verder zetten. Steeds meer internationale banken, zoals Citibank, HSBC en UBS, bieden diensten aan volgens islamitische renteloze financieringsmodellen. Op het World Economic Forum in het Egyptische Sharm al-Sheikh kondigde nu ook Deutsche Bank een samenwerking aan met de Ithmaar Bank of Bahrain en Abraaj Capital uit Dubai.
De Duitse en Arabische banken hebben een fonds van twee miljard dollar opgericht om te investeren in onderwijs, media, energie en infrastructuur in het Midden-Oosten. In totaal zou het islamitisch bankieren nu al een waarde hebben van 200 tot 500 miljard dollar. Er wordt gewag gemaakt van een jaarlijkse groei van tien procent.
Sommige financiële analisten vrezen dat westerse financiële instellingen daardoor beïnvloed zullen worden door een conservatieve islamitische agenda. Vele bankiers op het World Economic Forum stelden volgens de Britse omroep BBC echter dat deze bankdiensten zorgen voor eerlijker en ethische financiële transacties.
Alexander Theocharides, een topman van de islamitische bank Faisal Finance, kondigde aan het concept van ethische investeringen ook in het westen beschikbaar te willen stellen. "Iedereen, ook niet-moslims, kan de voordelen plukken van de islamitische financiële producten," stipte hij aan.
Buiten de Golf-regio zijn inmiddels ook Zwitserland en Maleisië centra van islamitisch bankieren geworden. Bij sharia-banking mag er geen intrest gevraagd of betaald worden. Bovendien mag er ook niet geïnvesteerd worden in projecten die niet in overeenstemming zijn met de islamitische wet, zoals gokken en alcohol.
Islamitische banken zijn nochtans geen liefdadigheidsinstellingen. De banken en de klanten delen het risico van een investering en verdelen ook de geboekte winsten volgens vooraf gemaakte afspraken. De sector ziet een potentiële markt van meer dan één miljard moslims, waarvan er velen bankinstellingen uitzoeken die hun religieus geloof delen.
Volgens financiële analisten hebben klanten uit het Midden-Oosten de voorbije jaren miljarden dollars weggehaald bij de traditionele westerse banken. Ze zouden immers bevreesd geweest zijn voor nieuwe, strikte financiële wetten na de aanslagen op de WTC-torens in New York. Dat geld zou grotendeels getransfereerd zijn naar islamitische banken.
Er is echter nog altijd geen vastgelegde norm over islamitisch bankieren, al zou daar in een aantal islamitische landen wel aan gewerkt worden. In meer liberale landen zoals Egypte en Jordanië wordt het betalen van intrest bovendien veel meer aanvaard dan in de conservatievere landen zoals Saudi-Arabië.
yeah rightquote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
Stufi is dus per definitie haram.. Hoeft het ook niet meer in een halal vorm aangeboden te worden.quote:Bij sharia-banking mag er geen intrest gevraagd of betaald worden. Bovendien mag er ook niet geïnvesteerd worden in projecten die niet in overeenstemming zijn met de islamitische wet, zoals gokken en alcohol.
Waarom zijn winkels dan nog dicht op zondag ?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. En zo is het met meer dingen.
Een geloof mag niet als uitzondering gebruikt worden op bepaalde regels. Zie Art. 1 van de grondwet.
Verdiep je eens in halal leningen en hypotheken bijvoorbeeld. Ze betalen net zo veel.quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:33 schreef dontcare het volgende:
[..]
Niet moslims moeten meer betalen als moslims dan zeker ?
Alleen rente ontvangen mag niet. Je boekje zegt niks over rente betalen. lees nog maar eens naquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Omdat dat dat een wet is! De winkelsluitingswet. Het is niet zo dat de winkels voor bepaalde bevolkingsgroepen wel op zondag open zijn en voor anderen niet. Die wet geldt gewoon voor iedereen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Waarom zijn winkels dan nog dicht op zondag ?
Dan is het toch intriest om hier de moslima's voor te misbruiken. Protesteer dan gewoon rechtstreeks en met steekhoudende argumenten. Maar niet met "ja maar, dan kunnen moslima's niet meer studeren!! Boehoe."quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:58 schreef DS4 het volgende:
Als ik de OP lees is het gewoon de studentenvakbond die het argument gebruikt van moslimstudenten (en kinderen van arme ouders) die niet willen lenen.
Waarbij het ze natuurlijk niet gaat om die "zielige" moslims of kinderen van arme ouders.... maar gewoon, men wil niet dat het stelsel op de schop gaat.
Misschien is het beter om die vakbond te bashen?
Kijk eens naar de achtergrond van die wet zou ik zeggen. Wel degelijk o.b.v. religieuze gronden gemaakt.quote:Omdat dat dat een wet is! De winkelsluitingswet.
Behalve voor joodse winkels die op zondag open zijn.quote:Het is niet zo dat de winkels voor bepaalde bevolkingsgroepen wel op zondag open zijn en voor anderen niet. Die wet geldt gewoon voor iedereen.
Het doel van de stufi is dat iedereen, ongeacht maatschappelijke afkomst kan studeren. Als deze op de schop gaat mag het dus niet zo zijn dat er opeens mensen uitgesloten worden.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:02 schreef Gia het volgende:
Als de stufi op de schop gaat, geldt dat voor iedereen. En iedereen moet dan maar voor zichzelf bepalen hoe hij/zij dat probleem op gaat lossen.
en supermarkten die op zondag open zijn, bouwmarkten met koopzondag, meubelcentra, tuincentra.......quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:27 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Kijk eens naar de achtergrond van die wet zou ik zeggen. Wel degelijk o.b.v. religieuze gronden gemaakt.
[..]
Behalve voor joodse winkels die op zondag open zijn.
Als de stufi op de schop gaat wordt er niemand uitgesloten, noch voorgetrokken. Die maatregel treft dan iedere student even hard.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:36 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het doel van de stufi is dat iedereen, ongeacht maatschappelijke afkomst kan studeren. Als deze op de schop gaat mag het dus niet zo zijn dat er opeens mensen uitgesloten worden.
Dat was de essentie van mijn betoog.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:02 schreef Gia het volgende:
Dan is het toch intriest om hier de moslima's voor te misbruiken. Protesteer dan gewoon rechtstreeks en met steekhoudende argumenten. Maar niet met "ja maar, dan kunnen moslima's niet meer studeren!! Boehoe."
Die burgers kunnen ook gewoon normaal doen en zoals iedereen in dit land een stufi nemen. Dat gezanik over het niet mogen lenen slaat echt als een lul op een drumstel en is volgens mij ooit door zo'n akbar bedacht om goedkoop een lening zonder rente te kunnen lospeuteren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik vind het juist positief dat er blijkbaar moslims zijn die hun best doen om de geloofsregels van de Islam aan te passen aan de Nederlandse omgeving, in plaats van het tegenovergestelde te doen. Niks hypocriet dus.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Als de stufi op de schop gaat wordt er niemand uitgesloten, noch voorgetrokken. Die maatregel treft dan iedere student even hard.
Het is onzin om wel verzekeringen af te sluiten, maar geen lening. Het mag beide niet. En het is behoorlijk hypocriet om het ene wel te doen en het andere aan te voeren als excuus om een uitzondering te mogen vormen.
Maar de meeste moslimstudenten zijn autochtonen. Dus die vlieger gaat niet op.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:58 schreef FoolWithMokey het volgende:
Dan schaf je prestatiebeurs toch gewoon alleen voor autochtonen af?
Als je niet wil lenen kun je toch ook gaan sparen?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:04 schreef baba117 het volgende:
[..]
Ik denk dat de PvdA nu in een spagaat gaat terecht komen.... De politiek kennende zal der wel weer een hele lijst met uitzonderingen en positieve discriminatie komen als de moslims hun protest aanhouden.
Thuis, in een oude sok. Want ...... bij de bank kan niet, hè?quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als je niet wil lenen kun je toch ook gaan sparen?
Er zijn allerlei manieren om zonder rente toch kapitaal op te bouwen. En laten we wel wezen, of je nou spaart of leent, uiteindelijk heb je zelf je studie betaald. In het ene geval door vooraf te plannen, in het andere door te leven met het plan dan voor je aflossingen wordt gemaakt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Thuis, in een oude sok. Want ...... bij de bank kan niet, hè?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |