Ben moet ook niet zoveel strohrum inschenken voor zijn gasten.. dit krijg je ervan.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:55 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Wall Street kotst alles al uit op de avond van de party zelf
Zoals je ziet: compleet niks. En dan denken al die politici nog dat hun beleid een enorme invloed heeft op de economie. Volgens de beleggers (die hun 'gok' uit eigen zak betalen, dus het eerlijkst zijn) maakt het dus niks uit. Opening als verwacht cfm sluiting WS.quote:Op donderdag 10 juni 2010 08:11 schreef AQuila360 het volgende:
Doet de uitslag van de verkiezingen nog iets denken jullie?
Zou dit ook gelden als de SP een premier zou mogen leveren?quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:00 schreef zoost het volgende:
Er schijnt een sterke correlatie te bestaan tussen de groei van de wereldhandel en de economische groei in Nederland, ongeacht regeringsbeleid. Het maakt voor een groot deel van de econmie dus geen ruk uit welke regering er zit.
Je hebt enigszins gelijk maar ook niet helemaal.quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:00 schreef zoost het volgende:
Er schijnt een sterke correlatie te bestaan tussen de groei van de wereldhandel en de economische groei in Nederland, ongeacht regeringsbeleid. Het maakt voor een groot deel van de econmie dus geen ruk uit welke regering er zit.
Lijkt mij ook.quote:Op donderdag 10 juni 2010 01:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Volgens mij kwam die daling op het eind op WS met name door vrees over BP. Ook niet geheel onterecht. Als BP keihard in Amerika afgestraft gaat worden, zal BP hun dividend naar beneden schroeven en dat zal direct de economie van de UK raken. Alle pensioenfondsen en andere slimme investeerders zitten immers allemaal diep in de "you know what" van BP.
Whoop there it is!quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:40 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Lijkt mij ook.
Mbt de verkiezingen denk ik dat als de PVV de grootste was geworden we een crash hadden gekregen. Dan zouden veel van onze bedrijven het namelijk wel kunnen schudden in Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Regio's die van groot belang zijn voor o.a. Boskalis, Fugro, Shell, Vopak en SBM.
Daar zitten we nu boven op 325 en net zelfs 326.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:48 schreef Vandergeld het volgende:
321-323 is nog steeds realistisch voor KT , dat is de zone waaarin ik persoonlijk niet meer long zou willen zitten. Vanaf dat niveau kan er binnen 3 a 4 dagen een procent of 10 af.
Richting blijft neerwaarts, gaan we nog richting die 321-323 is dit hooguit een extra short moment![]()
Kan makkelijk verder opleven naar de 330-335 denk ik. Het is gewoonweg goed nieuws, vooral in betrekking tot China wat toch een wel zeer belangrijke factor is om het westen deels uit het slop te trekken.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Daar zitten we nu boven op 325 en net zelfs 326.
Afterpartyquote:Op donderdag 10 juni 2010 16:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Daar zitten we nu boven op 325 en net zelfs 326.
Welkom terugquote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:23 schreef m0m0 het volgende:
Terug van weggeweest! (studie)
312, wat een prachtige getal is dat toch. Ik zal binnenkort maar eens een entree maken. ING op 5,9! Een jaar geleden zou ik je nog voor gek hebben uitgemaakt.
Dreigen de doomscenario's van VanDerGeld alsnog uit te komen?
WS nog wat hoger gesloten nog.quote:
Dat valt allemaal reuze mee . Hier in limburg stonden de mensen zelfs massaal in de rij om te stemmen, wat ik nog nooit gezien heb. PVV is dan ook de grootste partij in Limburg en 3de in heel NL geworden en daar ben ik blij om want het houd de VVD aan de rechter zijdequote:Op donderdag 10 juni 2010 13:40 schreef JimmyJames het volgende:
Mbt de verkiezingen denk ik dat als de PVV de grootste was geworden we een crash hadden gekregen. Dan zouden veel van onze bedrijven het namelijk wel kunnen schudden in Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Regio's die van groot belang zijn voor o.a. Boskalis, Fugro, Shell, Vopak en SBM.
De PVV is uberlinks. Dit is wel een heel karige conclusie die je trekt. Om diezelfde reden zie ik een coalitie met VVD en PVV ook niet gebeuren.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:02 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Dat valt allemaal reuze mee . Hier in limburg stonden de mensen zelfs massaal in de rij om te stemmen, wat ik nog nooit gezien heb. PVV is dan ook de grootste partij in Limburg en 3de in heel NL geworden en daar ben ik blij om want het houd de VVD aan de rechter zijde.
De PVV is juist heel rechts alleen ''waren'' ze heel links op economisch gebied maar het AOW standpunt heeft Wilders al laten vallen. Sowieso was dat maar een truuk omdat hij heel lang bij de VVD heeft gezeten dus dat zag je aankomen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:07 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
De PVV is uberlinks. Dit is wel een heel karige conclusie die je trekt. Om diezelfde reden zie ik een coalitie met VVD en PVV ook niet gebeuren.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 08:54 schreef SeLang het volgende:
Eventjes terug in Nederland. Eerste indruk:
- Hoepel oorbellen zijn in de mode (breezermeisjes)
- Grijze graai bejaarden hebben de plaatselijke McDonalds geannexeerd![]()
- Iedereen rijdt rond in invalidenkarretjes
Waar moet het heen met dit land
Dude, "we" hebben net de PVV de kamer in geholpen met 24 zetels... Veel erger kan het gewoon nietquote:Op vrijdag 11 juni 2010 08:54 schreef SeLang het volgende:
Eventjes terug in Nederland. Eerste indruk:
- Hoepel oorbellen zijn in de mode (breezermeisjes)
- Grijze graai bejaarden hebben de plaatselijke McDonalds geannexeerd![]()
- Iedereen rijdt rond in invalidenkarretjes
Waar moet het heen met dit land
Weet ik, er is nu een linkse meerderheidquote:Op vrijdag 11 juni 2010 08:58 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dude, "we" hebben net de PVV de kamer in geholpen met 24 zetels... Veel erger kan het gewoon niet
Daar ben ik nog wel over te spreken. Een PVV van 15-18 zetels had mij meer zorgen gebaard om de simpele reden dat ik niet verwacht dat de PVV 24 capabele kamerleden kan aanstellen. Nu Brinkman ook nog eens het interne partijbeleid op de schop wil nemen kun je er gif op nemen dat de spanningen hoog gaan oplopen en dit zich ook in de kamer gaat vertalen. Een dergelijk verloop hebben we ook met de LPF gezien.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 08:58 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dude, "we" hebben net de PVV de kamer in geholpen met 24 zetels... Veel erger kan het gewoon niet
Economisch gezien is de PVV en de SP vrijwel gelijk, echter deze draai heeft de PVV pas gemaakt sinds enkele jaren en dat is politiek gezien een hele slimme zet geweest. Ik betwijfel echter of de PVV wel echt 100% achter deze economische agenda staat en het niet gewoon een politieke ´stunt´ is en het aangeven bepaalde punten vrij snel op te geven bevestigd dat beeld. Voor de rest is de PVV gewoon rechts en heb ik liever een kabinet met deze partij dan met de PVDA en/of GL.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:07 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
De PVV is uberlinks. Dit is wel een heel karige conclusie die je trekt. Om diezelfde reden zie ik een coalitie met VVD en PVV ook niet gebeuren.
Ik heb geloof ik ook nog maar 2,25 %quote:Op vrijdag 11 juni 2010 14:42 schreef piepeloi55 het volgende:
Kom er net achter dat de spaarrente weer verder gedaald is, op sommige van mijn rekeningen die voorheen tot het toptarief behoorde tot wel 1,7 en 1,8%. Het word wel heel verleidelijk om langzaamaan contant geld aan te houden.
Mooie metafoor.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:10 schreef iamcj het volgende:
Ik krijg steeds meer het beeld van een grote ballon vol met schuld, die hier en daar flinke barsten vertoond.
Die ballon ligt op een platteau met daaromheen allemaal scherpe punten.
Om de ballon lopen allemaal mannetjes die proberen de barsten te repareren en de ballon in het midden te houden, maar de ballon wordt steeds groter.
Er zijn 3 opties.
De ballon langzaam leeg laten lopen, totdat hij weer beheersbaar wordt.
De ballon blijft groeien totdat hij knapt op de scherpe punten om hem heen.
Een paar mannetjes verliezen de controle en de ballon raakt een scherpe punt en de ballon knapt.
Spannend....
Of de ballon stijgt op en in de verte zien we ´m niet meer. Totdat de helium opraakt, de ballon neervalt en spontaan wordt overreden door een bulldozer.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:10 schreef iamcj het volgende:
Ik krijg steeds meer het beeld van een grote ballon vol met schuld, die hier en daar flinke barsten vertoond.
Die ballon ligt op een platteau met daaromheen allemaal scherpe punten.
Om de ballon lopen allemaal mannetjes die proberen de barsten te repareren en de ballon in het midden te houden, maar de ballon wordt steeds groter.
Er zijn 3 opties.
De ballon langzaam leeg laten lopen, totdat hij weer beheersbaar wordt.
De ballon blijft groeien totdat hij knapt op de scherpe punten om hem heen.
Een paar mannetjes verliezen de controle en de ballon raakt een scherpe punt en de ballon knapt.
Spannend....
http://beurs.fd.nl/aandelen/amsterdam/aex/quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:41 schreef Mendeljev het volgende:
Om even binnen het ontopic verhaal te reageren betreffende dalende volumes. Weet iemand eigenlijk waarom de Euronext geen volumes van de AEX weergeeft? Zo moeilijk lijkt het me niet om dat gewoon te registreren en bekend te maken.
Ja maar niet het volume van de AEX als geheel. Alle andere grote indices doen dat wel.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
http://beurs.fd.nl/aandelen/amsterdam/aex/
Volumes worden wel vermeld, toch?
http://finance.yahoo.com/echarts?s=^AEX+Interactive#symbol=^AEXquote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:45 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ja maar niet het volume van de AEX als geheel. Alle andere grote indices doen dat wel.
In principe niet als het gewoon het gewogen gemiddelde is van alle intradayvolumes. Via Euronext kan je echter niet achter deze wijsheid komen wat enigzins twijfelachtig is dus je kan het niet even snel controleren.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:29 schreef Zure_Pruim het volgende:
[..]
http://finance.yahoo.com/echarts?s=^AEX+Interactive#symbol=^AEX
Is er dan iets mis met de volumes die gegeven worden op Yahoo finance?
Op een rekening waar ik op het hoogte(of dieptequote:Op vrijdag 11 juni 2010 14:42 schreef piepeloi55 het volgende:
Kom er net achter dat de spaarrente weer verder gedaald is, op sommige van mijn rekeningen die voorheen tot het toptarief behoorde tot wel 1,7 en 1,8%. Het word wel heel verleidelijk om langzaamaan contant geld aan te houden.
Waarom koop je geen staatsobligaties? Of verwacht je dat de rente sterk stijgt?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 14:42 schreef piepeloi55 het volgende:
Dan zou ik al in langlopende obligaties moeten gaan zitten om meer rendement te maken dan de spaarrekening. Bij ING krijg je nog 2,3% dus dat is een verschil van 0,55% op het moment met de actuele 10-jarige NL staatslening. Dat is het risico niet waard, ook al verwacht ik aanhoudende deflationaire krachtten. Het kan immers ook zijn dat de overheden de 'controle' over de markten verliezen en dat daar zelfs NL en DL last van krijgen. Of dat wereldwijde uitgifte van schuldpapier door overheden uit zichzelf leid tot een oplopende rente. Enzovoort. Daarnaast geven de 10-jaarse depositos een hoger rendement.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:22 schreef LXIV het volgende:
Waarom koop je geen staatsobligaties? Of verwacht je dat de rente sterk stijgt?
Een 10-jarig deposito geeft toch hetzelfde renterisico dat je schetst mbt de staatsobligaties ? Je zit dan mogelijk vast in een lage rentevergoeding, terwijl (hyper) inflatie je hoofdsom ruineert.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:31 schreef piepeloi55 het volgende:
Daarnaast geven de 10-jaarse depositos een hoger rendement.
Mag ik vragen waarom je specifiek contanten in huis haalt ? Dit lijkt me niet zo veilig qua diefstal en brand risico.quote:Maar wil je dat risico (zonder enige opbrengst die er toe doet) wel lopen zodra de crisis in alle hevigheid weerlosbarst, ik niet en ga dan ook langzaam over tot het in contanten houden in huis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |