abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juni 2010 @ 21:55:11 #51
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_82575843
Dow weer door het putje. Aex u loopt ca. 20-30 punten achter...
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_82575883
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 18:32 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Komende dagen de kater
Wall Street kotst alles al uit op de avond van de party zelf
pi_82576158
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 21:55 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Wall Street kotst alles al uit op de avond van de party zelf
Ben moet ook niet zoveel strohrum inschenken voor zijn gasten.. dit krijg je ervan.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 juni 2010 @ 22:00:33 #54
862 Arcee
Look closer
pi_82576310
WS nog wel boven het slot van maandag.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_82592482
Nu begint t beetje oppervlakkig te worden, waar we alleen de standen van WS/AEX volgen.
pi_82593801
Volgens mij kwam die daling op het eind op WS met name door vrees over BP. Ook niet geheel onterecht. Als BP keihard in Amerika afgestraft gaat worden, zal BP hun dividend naar beneden schroeven en dat zal direct de economie van de UK raken. Alle pensioenfondsen en andere slimme investeerders zitten immers allemaal diep in de "you know what" van BP.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 10 juni 2010 @ 08:11:06 #57
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_82601472
Doet de uitslag van de verkiezingen nog iets denken jullie?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 10 juni 2010 @ 09:29:00 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82603340
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 08:11 schreef AQuila360 het volgende:
Doet de uitslag van de verkiezingen nog iets denken jullie?
Zoals je ziet: compleet niks. En dan denken al die politici nog dat hun beleid een enorme invloed heeft op de economie. Volgens de beleggers (die hun 'gok' uit eigen zak betalen, dus het eerlijkst zijn) maakt het dus niks uit. Opening als verwacht cfm sluiting WS.
The End Times are wild
pi_82604410
Er schijnt een sterke correlatie te bestaan tussen de groei van de wereldhandel en de economische groei in Nederland, ongeacht regeringsbeleid. Het maakt voor een groot deel van de econmie dus geen ruk uit welke regering er zit.
pi_82605320
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 10:00 schreef zoost het volgende:
Er schijnt een sterke correlatie te bestaan tussen de groei van de wereldhandel en de economische groei in Nederland, ongeacht regeringsbeleid. Het maakt voor een groot deel van de econmie dus geen ruk uit welke regering er zit.
Zou dit ook gelden als de SP een premier zou mogen leveren?
  donderdag 10 juni 2010 @ 10:50:00 #61
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82606187
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 10:00 schreef zoost het volgende:
Je hebt enigszins gelijk maar ook niet helemaal.
Op korte termijn maakt het niet uit, Nederland is een klein land en daarom sterk afhankelijk van de wereldeconomie. Gaat het internationaal goed dan zal het in Nederland ook beter gaan.

Misschien boeit het je totaal niet, maar op (midde)lange termijn maakt het wel degelijk uit welke regering er zit, want de desbetreffende regeringen bepalen het investeringsklimaat en ontwikkeling van bedrijfssectoren!

Dit heeft op middellange termijn effect op hoe groot onze economie wordt. In zowel de jaren '20 als '60 vorige eeuw heeft Nederland toen echt heel veel geïnvesteerd in de universiteiten en onderzoek. Nederland gaf toen per capita het meeste uit in de wereld aan onderwijs en onderzoek. Enerzijds was dit bedoeld vanwege nationalistische gronden. Het heeft beroemde ingenieurs en wetenschappers opgeleverd als Nobelprijswinnaars als Hendrik Casimir en later Gerard 't Hooft. Albert Einstein wilde in de jaren '20 en '30 daarom in Leiden werken. Dit heeft er linéa recta toe geleid dat bedrijven als Shell, Unilever en Philips konden ontstaan of zo groot konden worden en daarom daadwerkelijk uitgroeiden tot multinationals. Direct te herleiden tot de investeringen van de Nederlandse regering in R&D! Ondanks de roofbouw afgelopen 30 jaar die wordt gepleegd op onderzoek aan de universiteiten, plukken we hier nog steeds de vruchten van

[ Bericht 0% gewijzigd door SemperSenseo op 10-06-2010 10:57:59 ]
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  donderdag 10 juni 2010 @ 13:40:06 #62
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_82614279
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 01:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Volgens mij kwam die daling op het eind op WS met name door vrees over BP. Ook niet geheel onterecht. Als BP keihard in Amerika afgestraft gaat worden, zal BP hun dividend naar beneden schroeven en dat zal direct de economie van de UK raken. Alle pensioenfondsen en andere slimme investeerders zitten immers allemaal diep in de "you know what" van BP.
Lijkt mij ook.

Mbt de verkiezingen denk ik dat als de PVV de grootste was geworden we een crash hadden gekregen. Dan zouden veel van onze bedrijven het namelijk wel kunnen schudden in Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Regio's die van groot belang zijn voor o.a. Boskalis, Fugro, Shell, Vopak en SBM.

[ Bericht 11% gewijzigd door JimmyJames op 10-06-2010 13:50:22 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_82615094
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 13:40 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Lijkt mij ook.

Mbt de verkiezingen denk ik dat als de PVV de grootste was geworden we een crash hadden gekregen. Dan zouden veel van onze bedrijven het namelijk wel kunnen schudden in Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Regio's die van groot belang zijn voor o.a. Boskalis, Fugro, Shell, Vopak en SBM.
Whoop there it is!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 juni 2010 @ 16:19:09 #64
862 Arcee
Look closer
pi_82622050
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:48 schreef Vandergeld het volgende:
321-323 is nog steeds realistisch voor KT , dat is de zone waaarin ik persoonlijk niet meer long zou willen zitten . Vanaf dat niveau kan er binnen 3 a 4 dagen een procent of 10 af.

Richting blijft neerwaarts, gaan we nog richting die 321-323 is dit hooguit een extra short moment
Daar zitten we nu boven op 325 en net zelfs 326.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_82630146
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 16:19 schreef Arcee het volgende:

[..]

Kan makkelijk verder opleven naar de 330-335 denk ik. Het is gewoonweg goed nieuws, vooral in betrekking tot China wat toch een wel zeer belangrijke factor is om het westen deels uit het slop te trekken.

Maar goed, zelf ben ik 4 weken weg vanaf komende maandag =p Je kan me vinden op de eilanden van Thailand onder het genot van een kokosnoot en nog wat andere dingen. Daarna Laos, daarna terug. Ik kijk ernaar uit

[ Bericht 10% gewijzigd door RobertKunath op 10-06-2010 19:27:08 ]
pi_82636131
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 16:19 schreef Arcee het volgende:

[..]

Afterparty
pi_82638393
tvp voor de wortelbroekverhalen van SeLang.

Op de beurs gebeurt toch geen flikker.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_82638552
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:23 schreef m0m0 het volgende:
Terug van weggeweest! (studie)

312, wat een prachtige getal is dat toch. Ik zal binnenkort maar eens een entree maken. ING op 5,9! Een jaar geleden zou ik je nog voor gek hebben uitgemaakt.

Dreigen de doomscenario's van VanDerGeld alsnog uit te komen?
Welkom terug Hoe is het verder met de studie?
  donderdag 10 juni 2010 @ 21:33:28 #69
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_82638756
En vandaag krijgt BP er weer 10% bij.
pi_82639879
Waar ik geen donder van snap is dat er mensen treasuries kochten na die beroerde payroll cijfers.

Dan is te verwachten dat de lijnen hier elkaar verder kruisen. Wat behoorlijk ongunstig is voor de solvabiliteit van de schatkist.

Ik werd helemaal fijngeknepen door die mongolen actie.
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:34:10 #71
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_82642095
Eigenlijk is het steeds China dat ervoor zorgt dat de beurzen weer opveren.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 juni 2010 @ 23:13:21 #72
862 Arcee
Look closer
pi_82644147
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:46 schreef Vandergeld het volgende:
Afterparty
WS nog wat hoger gesloten nog.
pi_82646232
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 13:40 schreef JimmyJames het volgende:
Dat valt allemaal reuze mee . Hier in limburg stonden de mensen zelfs massaal in de rij om te stemmen, wat ik nog nooit gezien heb. PVV is dan ook de grootste partij in Limburg en 3de in heel NL geworden en daar ben ik blij om want het houd de VVD aan de rechter zijde .
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:06:34 #74
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_82646368
EUR/USD weer boven de 1.21

De grote koersval lijkt een beetje tot rust gekomen. (ja, van de week raakte we weer een nieuwe 4-year low, maar dat komt omdat we ook zo laag staan) Van mij mag de EUR nog wel wat aansterken. Moet binnenkort nog wat internationale betalingen doen
The more debt, the better
pi_82646401
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:02 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Dat valt allemaal reuze mee . Hier in limburg stonden de mensen zelfs massaal in de rij om te stemmen, wat ik nog nooit gezien heb. PVV is dan ook de grootste partij in Limburg en 3de in heel NL geworden en daar ben ik blij om want het houd de VVD aan de rechter zijde .
De PVV is uberlinks. Dit is wel een heel karige conclusie die je trekt. Om diezelfde reden zie ik een coalitie met VVD en PVV ook niet gebeuren.
Greece
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:53:44 #76
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_82651480
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:07 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

De PVV is uberlinks. Dit is wel een heel karige conclusie die je trekt. Om diezelfde reden zie ik een coalitie met VVD en PVV ook niet gebeuren.
De PVV is juist heel rechts alleen ''waren'' ze heel links op economisch gebied maar het AOW standpunt heeft Wilders al laten vallen. Sowieso was dat maar een truuk omdat hij heel lang bij de VVD heeft gezeten dus dat zag je aankomen.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:54:01 #77
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82651486
Eventjes terug in Nederland. Eerste indruk:
- Hoepel oorbellen zijn in de mode (breezermeisjes)
- Grijze graai bejaarden hebben de plaatselijke McDonalds geannexeerd
- Iedereen rijdt rond in invalidenkarretjes

Waar moet het heen met dit land
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:54:36 #78
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_82651496
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:54 schreef SeLang het volgende:

pi_82651569
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:54 schreef SeLang het volgende:

Dude, "we" hebben net de PVV de kamer in geholpen met 24 zetels... Veel erger kan het gewoon niet
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:58:25 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82651578
Ontopic:
Stijgingen zoals gisteren gaan elke keer op dalende volumes, wat een van de belangrijkste kenmerken is van een downtrend. Alleen gaat die regel vooral het laatste jaar niet goed meer op, waarschijnlijk omdat bijna niemand meer echt belegt (zie uitstroom uit mutual funds) en de "markt" wordt beheerst door tradebots.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 11 juni 2010 @ 09:00:05 #81
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82651607
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:58 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dude, "we" hebben net de PVV de kamer in geholpen met 24 zetels... Veel erger kan het gewoon niet
Weet ik, er is nu een linkse meerderheid . Gelukkig willen de linksen niet met elkaar in een kabinet zitten
Mijn reisverslagen
pi_82656522
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 08:58 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Daar ben ik nog wel over te spreken. Een PVV van 15-18 zetels had mij meer zorgen gebaard om de simpele reden dat ik niet verwacht dat de PVV 24 capabele kamerleden kan aanstellen. Nu Brinkman ook nog eens het interne partijbeleid op de schop wil nemen kun je er gif op nemen dat de spanningen hoog gaan oplopen en dit zich ook in de kamer gaat vertalen. Een dergelijk verloop hebben we ook met de LPF gezien.
Greece
pi_82658712
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:07 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Economisch gezien is de PVV en de SP vrijwel gelijk, echter deze draai heeft de PVV pas gemaakt sinds enkele jaren en dat is politiek gezien een hele slimme zet geweest. Ik betwijfel echter of de PVV wel echt 100% achter deze economische agenda staat en het niet gewoon een politieke ´stunt´ is en het aangeven bepaalde punten vrij snel op te geven bevestigd dat beeld. Voor de rest is de PVV gewoon rechts en heb ik liever een kabinet met deze partij dan met de PVDA en/of GL.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 14:08:28 #84
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_82664366
Ik vertrouw het niet meer.

Zelfs Japan begint zich te roeren. Hebben ze dan niks geleerd? NOOIT de aandacht vestigen op je schuldenlast. Gewoon doen alsof er niks aan de hand is (BB style).

Japan PM Naoto Kan warns of 'collapse' under debt pile

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/10290933.stm
pi_82666377
Kom er net achter dat de spaarrente weer verder gedaald is, op sommige van mijn rekeningen die voorheen tot het toptarief behoorde tot wel 1,7 en 1,8%. Het word wel heel verleidelijk om langzaamaan contant geld aan te houden.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 15:10:25 #86
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_82667818
Ik krijg steeds meer het beeld van een grote ballon vol met schuld, die hier en daar flinke barsten vertoond.

Die ballon ligt op een platteau met daaromheen allemaal scherpe punten.

Om de ballon lopen allemaal mannetjes die proberen de barsten te repareren en de ballon in het midden te houden, maar de ballon wordt steeds groter.

Er zijn 3 opties.

De ballon langzaam leeg laten lopen, totdat hij weer beheersbaar wordt.
De ballon blijft groeien totdat hij knapt op de scherpe punten om hem heen.
Een paar mannetjes verliezen de controle en de ballon raakt een scherpe punt en de ballon knapt.

Spannend....
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 15:24:35 #87
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_82668494
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 14:42 schreef piepeloi55 het volgende:
Kom er net achter dat de spaarrente weer verder gedaald is, op sommige van mijn rekeningen die voorheen tot het toptarief behoorde tot wel 1,7 en 1,8%. Het word wel heel verleidelijk om langzaamaan contant geld aan te houden.
Ik heb geloof ik ook nog maar 2,25 %
pi_82670285
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 15:10 schreef iamcj het volgende:
Ik krijg steeds meer het beeld van een grote ballon vol met schuld, die hier en daar flinke barsten vertoond.

Om de ballon lopen allemaal mannetjes die proberen de barsten te repareren en de ballon in het midden te houden, maar de ballon wordt steeds groter.

Er zijn 3 opties.

Een paar mannetjes verliezen de controle en de ballon raakt een scherpe punt en de ballon knapt.

Spannend....
Mooie metafoor.
pi_82670287
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 15:10 schreef iamcj het volgende:

Er zijn 3 opties.

Spannend....
Of de ballon stijgt op en in de verte zien we ´m niet meer. Totdat de helium opraakt, de ballon neervalt en spontaan wordt overreden door een bulldozer.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 17:09:41 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82673420
Vandaag hadden we een echte achtbaan op het Damrak!
The End Times are wild
pi_82675021
Om even binnen het ontopic verhaal te reageren betreffende dalende volumes. Weet iemand eigenlijk waarom de Euronext geen volumes van de AEX weergeeft? Zo moeilijk lijkt het me niet om dat gewoon te registreren en bekend te maken.
Greece
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 juni 2010 @ 17:44:47 #92
862 Arcee
Look closer
pi_82675153
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 17:41 schreef Mendeljev het volgende:
Om even binnen het ontopic verhaal te reageren betreffende dalende volumes. Weet iemand eigenlijk waarom de Euronext geen volumes van de AEX weergeeft? Zo moeilijk lijkt het me niet om dat gewoon te registreren en bekend te maken.
http://beurs.fd.nl/aandelen/amsterdam/aex/

Volumes worden wel vermeld, toch?
pi_82675209
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 17:44 schreef Arcee het volgende:

[..]

http://beurs.fd.nl/aandelen/amsterdam/aex/

Volumes worden wel vermeld, toch?
Ja maar niet het volume van de AEX als geheel. Alle andere grote indices doen dat wel.
Greece
pi_82676988
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 17:45 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ja maar niet het volume van de AEX als geheel. Alle andere grote indices doen dat wel.
http://finance.yahoo.com/echarts?s=^AEX+Interactive#symbol=^AEX

Is er dan iets mis met de volumes die gegeven worden op Yahoo finance?
pi_82678804
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 18:29 schreef Zure_Pruim het volgende:

[..]

http://finance.yahoo.com/echarts?s=^AEX+Interactive#symbol=^AEX

Is er dan iets mis met de volumes die gegeven worden op Yahoo finance?
In principe niet als het gewoon het gewogen gemiddelde is van alle intradayvolumes. Via Euronext kan je echter niet achter deze wijsheid komen wat enigzins twijfelachtig is dus je kan het niet even snel controleren.
Greece
pi_82681977
quote:
Op een rekening waar ik op het hoogte(of diepte ) punt van de crisis nog 4% rente kreeg heb ik nu nog maar 1,7
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 11 juni 2010 @ 20:22:30 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82682080
quote:
Waarom koop je geen staatsobligaties? Of verwacht je dat de rente sterk stijgt?
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 juni 2010 @ 22:13:17 #98
862 Arcee
Look closer
pi_82687765
WS perst er toch nog weer bijna een half procentje in de plus uit.
pi_82691517
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 20:22 schreef LXIV het volgende:
Waarom koop je geen staatsobligaties? Of verwacht je dat de rente sterk stijgt?
Dan zou ik al in langlopende obligaties moeten gaan zitten om meer rendement te maken dan de spaarrekening. Bij ING krijg je nog 2,3% dus dat is een verschil van 0,55% op het moment met de actuele 10-jarige NL staatslening. Dat is het risico niet waard, ook al verwacht ik aanhoudende deflationaire krachtten. Het kan immers ook zijn dat de overheden de 'controle' over de markten verliezen en dat daar zelfs NL en DL last van krijgen. Of dat wereldwijde uitgifte van schuldpapier door overheden uit zichzelf leid tot een oplopende rente. Enzovoort. Daarnaast geven de 10-jaarse depositos een hoger rendement.

We leven in mijn ogen in een tijd dat het behoud van vermogen belangrijker is dan rendement en in dat opzicht doe je er goed aan of in zeer kort lopende veilige staatsobligaties te zitten of contant in thuis. Beide levert (vrijwel) niets op, maar dat doet de spaarrekening ook amper. Maar wil je dat risico (zonder enige opbrengst die er toe doet) wel lopen zodra de crisis in alle hevigheid weerlosbarst, ik niet en ga dan ook langzaam over tot het in contanten houden in huis. Daarnaast als die deflatie inderdaad komt heb je ook contant in huis al een positief rendement (in koopkracht).
pi_82692931
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 23:31 schreef piepeloi55 het volgende:
Daarnaast geven de 10-jaarse depositos een hoger rendement.
Een 10-jarig deposito geeft toch hetzelfde renterisico dat je schetst mbt de staatsobligaties ? Je zit dan mogelijk vast in een lage rentevergoeding, terwijl (hyper) inflatie je hoofdsom ruineert.
quote:
Maar wil je dat risico (zonder enige opbrengst die er toe doet) wel lopen zodra de crisis in alle hevigheid weerlosbarst, ik niet en ga dan ook langzaam over tot het in contanten houden in huis.
Mag ik vragen waarom je specifiek contanten in huis haalt ? Dit lijkt me niet zo veilig qua diefstal en brand risico.

Ik ben het verder met je eens over het risico van langlopende obligaties. Een spaarrekening levert zeer weinig op, maar het is in ieder geval verzekerd via het depositogarantiestelsel. Je hebt in feite een floating interest product aangezien de banken de rente -met enige vertraging- aanpassen aan de marktrente. En als er betere alternatieven zijn, kun je de hoofdsom per direkt opnemen. De 'koers' van je investering kan dus niet onder de 100 % zakken. Een (direkt opneembare) spaarrekening is zo'n gek product nog niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')