abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82489464
Nou, de deadline van de essay was 12.00uur kwam ik 11 uur achter. Heb 'm afgeraffeld en ingeleverd, want dan krijg ik iig commentaar erop.

Mijn vorige essay die ik over had gedaan, zei de docente net, was helemaal in orde, dus dan hoop ik dat ik deze met een herkansing ook gewoon goed doe, maar ik zat helemaal vast qua inspiratie, er kwam echt niets uit

Maargoed, zo verder met het leren voor de herkansing die moet en zal ik halen, anders is de kans op mijn P dit jaar verstreken
Ja doei.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:42:29 #103
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82490289
sollicitatie verstuurd! Nu maar eens broodjes gaan halen, dan kan ik lunchen..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:44:22 #104
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82490364
ik zit te kloten en mn tijd te verdoen...grom.... eerst even eten en dan weer hard aan t werk...
Kwak
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:47:43 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82490505
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:23 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, de deadline van de essay was 12.00uur kwam ik 11 uur achter. Heb 'm afgeraffeld en ingeleverd, want dan krijg ik iig commentaar erop.

Mijn vorige essay die ik over had gedaan, zei de docente net, was helemaal in orde, dus dan hoop ik dat ik deze met een herkansing ook gewoon goed doe, maar ik zat helemaal vast qua inspiratie, er kwam echt niets uit

Maargoed, zo verder met het leren voor de herkansing die moet en zal ik halen, anders is de kans op mijn P dit jaar verstreken verkeken
.

Ik heb zonet les gegeven aan een kleuterklas. Ik ben éven weg en meteen verdwijnt er van alles en rennen ze achter elkaar aan op de gang .
Niet meer actief op Fok!
pi_82490516
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

.

Ik heb zonet les gegeven aan een kleuterklas. Ik ben éven weg en meteen verdwijnt er van alles en rennen ze achter elkaar aan op de gang .

Echte kleuters, of.....?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_82490680
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

.

kun je nagaan hoe op ik ben

hoop maar dat ik in mn essay niet al te slechte fouten gemaakt heb
Ja doei.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:53:04 #108
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82490738
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:48 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Echte kleuters, of.....?
Nee, kleuters van 13 en 14, vandaar de .

En ik ben echt pissig op mezelf, want achteraf denk ik: ik had al veel eerder de stoorzender moeten verwijderen (was iemand uit de eerste klas die in mijn klas op de computer mocht werken).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:53:24 #109
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82490751
vik, door jou weet ik weer wat ik gedroomd heb vannacht. ik moest mn eerste les aan vier havo geven, en daar zaten ineens allemaal oud-middelbareschoolgenoten van mij in die klas. de vervelendste jongens uiteraard... ze weigerden hun muziek uit te doen, en dat soort ongein, en het eindigde in een soort shoutfest waarbij we van lokaal naar lokaal trokken, en ik steeds kleiner werd en zij steeds groter. tot ik besefte dat ik die ene jongen er wel uit kon sturen, en toen werd iedereen rustig en werd ik wakker...
Kwak
pi_82493875
TVPoesje:

Mag dit wel?
He who dies with the most toys
still dies
pi_82497809
O shit ik ben pro bankiers, mensen met topsalarissen, schattige dieren, krakers, softdrugs, harddrugs, downloaden, groene energie, biologisch voedsel, elektrische auto's, ov kaart, goed onderwijs

En anti eenzame ouderen, bio industrie, vervuiling, verspilling, dierenleed maar ik ben niet per se tegen kernenergie en de opwarming van de aarde.

Wat moet ik stemmen ?
  Vis een optie? dinsdag 8 juni 2010 @ 15:19:47 #112
70532 loveli
N
pi_82498100
Wat vind je het belangrijkst voor de toekomst? We hebben te maken met vergrijzing en een economische crisis. Vind je dat het bepalende punt op dit moment, dan kies je de partij stem je op een persoon die dat het beste vertegenwoordigt.

Vind je het verdwijnen van de bio-industrie en knuffelen van schattige dieren belangrijk op dit moment, dan stem je op iemand van de partij voor dieren.

Niet denigrerend bedoeld ten opzichte van Marianne Thieme, maar meer om je een zetje in de richting te geven van wat jij belangrijk vindt voor de toekomst. Kies je een lijn voor de komende 4 jaar of ga je meer voor iemand die op lange tenmijn goede plannen heeft?

Ik zweef ook nog steeds tussen strategisch en principieel stemmen.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 8 juni 2010 @ 15:22:09 #113
70532 loveli
N
pi_82498239
Stemmen doe ik liefst vanuit de overtuiging dat wat ik stem bijdraagt aan de toekomst van ons land. En als ik dieren wil steunen adopteer ik iets uit een asiel of eet ik biologisch. Maar da's mijn visie.
crap in = crap out
pi_82499493
Pief, stem op een partij wiens punten je het belangrijkst vind en stem op een persoon binnen die partij die je sympatiek vind. Zo doe ik het althans. Wat bedoel je trouwens met "voor bankiers" ?

k ben voor vrije markt, voor ov-kaart en investering in OV, investering in scholen, verhoging AOW, afschaffing of vermindering HRA, voor "de vervuiler betaald", voor groene energie.
Biologisch eten en de bio industrie vind ik geen noodzaak, ik draag daar liever zelf mn steentje aan bij en zie daar liever niet te veel overheids interventie. Ik denk dat het D66 gaat worden...
pi_82499675
Loveli, wat zou voor jou een strategische en wat een principiele stem zijn? Dat hele strategische stemmen eb ik nooit begrepen geloof ik

Ik moet trouwens naar Amsterdam om te stemmen, dus ik denk dat ik vannacht maar daar ga slapen... raar dat je niet in een andere gemeente mag stemmen!
pi_82499884
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:50 schreef Perruche het volgende:
raar dat je niet in een andere gemeente mag stemmen!
Dat mag wel, had je even een kiezerspas aan moeten vragen.
pi_82499899
Toch niet voor vrije marktwerkig in de zorg? Dat lijkt mij het begin van het (medische) einde.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:55:05 #118
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82499911
quote:
Loveli, wat zou voor jou een strategische en wat een principiele stem zijn? Dat hele strategische stemmen eb ik nooit begrepen geloof ik

Ik moet trouwens naar Amsterdam om te stemmen, dus ik denk dat ik vannacht maar daar ga slapen... raar dat je niet in een andere gemeente mag stemmen!
Ik twijfel tussen D66 (principieel) en Pvda (strategisch). Als ik op pvda zou stemmen stem ik dat omdat ik denk dat er dan een coalitie zou kunnen komen die tot mijn likening is (bijvoorbeeld Paars II, of Pvda, VVD en Groen Links). Dat vind ik strategisch stemmen.

Ik weet het nog steeds niet. Moet het wel m'n moeder doorgeven voor vanavond, want die gaat morgen voor me stemmen..
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:57:20 #119
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82500021
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:54 schreef Laureline het volgende:
Toch niet voor vrije marktwerkig in de zorg? Dat lijkt mij het begin van het (medische) einde.
Hoeft toch niet als je maar zorgt dat zorginstellingen een keurmerk hebben?
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:57:38 #120
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_82500033
Nah, ik ga zo nog even de kieskompas doen, weet het gewoon niet!

Lijjst dan maar..
O: yoghurt, vla, rabarber
T's: 2 boterhammen filet americain, 2 kleine peren, 1 appel, koffie met slagroom, cup a soup kerrie
L: 3 verse boterhammen met kipfilet en achterham, beschuit jam, beker melk
S: 1.15 uur wandelen
T's: handje chips, blokje choco
D: Veel sperziebonen, 150 gram gegrilde kipfilet, sla, komkommersalade, 1 aardappelkroketje
T: nog een handje chips
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? dinsdag 8 juni 2010 @ 15:58:13 #121
70532 loveli
N
pi_82500070
quote:

Je mag wel in een andere gemeente stemmen, maar dan moet je dat van te voren regelen. Toch?

Ik laat even in het midden welke partijen ik persoonlijk overweeg. Maar de gedachte is dat ik zou overwegen op Balkenende te stemmen, ook al vind ik dat Marianne Thieme de beste punten heeft. Maar gezien de economische situatie lijkt het me beter voor NL als het CDA de grootste partij wordt en daarom stem ik Balkenende, want wat Marianne bereikt is gerommel in de kantlijn en het CDA heeft wel wat te vertellen. Zoiets.

Disclaimer: genoemde personen zijn als voorbeeld genomen, wat ik werkelijk aankruis in m'n stemhokje vind ik een zaak tussen mij en het rode potlood.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 8 juni 2010 @ 15:59:39 #122
70532 loveli
N
pi_82500142
quote:
Marktwerking van de post was ook al zo'n goed idee. Vroeger toen we nog staatsbedrijven hadden, was alles beter.
/oldie
crap in = crap out
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:00:38 #123
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82500189
ik vind veel van die stellingen op kieskompas en stemwijzer onzin. "er moeten hogere gevangenisstraffen komen". waarop, wanneer, wat is hoger?
  Vis een optie? dinsdag 8 juni 2010 @ 16:00:59 #124
70532 loveli
N
pi_82500203
Joy, m'n bovenbuurman heeft een speelgoedboor in het beton gezet geloof ik.
crap in = crap out
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:04:31 #125
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82500363
quote:
D66 is ook niet voor volledig vrije marktwerking in de zorg, maar wel voor meer marktwerking op gebieden waar dat bijdraagt aan hogere kwaliteit en lagere kosten.

edit: staat een beetje raar die reactie, maar ik dacht dat Laureline reageerde op het feit dat Pufff D66 wil gaan stemmen. vandaar.
Kwak
pi_82500365
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:46 schreef Perruche het volgende:
Pief, stem op een partij wiens punten je het belangrijkst vind en stem op een persoon binnen die partij die je sympatiek vind. Zo doe ik het althans. Wat bedoel je trouwens met "voor bankiers" ?

k ben voor vrije markt, voor ov-kaart en investering in OV, investering in scholen, verhoging AOW, afschaffing of vermindering HRA, voor "de vervuiler betaald", voor groene energie.
Biologisch eten en de bio industrie vind ik geen noodzaak, ik draag daar liever zelf mn steentje aan bij en zie daar liever niet te veel overheids interventie. Ik denk dat het D66 gaat worden...
van mij mag iedereen boven de balkenende norm verdienen, prima!

oh en ik ben pro cultuur! maar niet pro subsidies voor iedere lamme tak met een kwast in de hand
pi_82500403
quote:
daar ben ik ook heel erg tegen! en ik vind dat het ov gratis moet zijn (haha!)
pi_82500445
loveli stemt een christelijke partij
  Vis een optie? dinsdag 8 juni 2010 @ 16:07:14 #129
70532 loveli
N
pi_82500503
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:06 schreef P.F het volgende:
loveli stemt een christelijke partij
Dat weet ik zelf nog niet eens
crap in = crap out
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:07:44 #130
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82500531
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:00 schreef AKnynke het volgende:
ik vind veel van die stellingen op kieskompas en stemwijzer onzin. "er moeten hogere gevangenisstraffen komen". waarop, wanneer, wat is hoger?
je kan idd. beter een paar programma's doorbladeren, want de kieswijzers missen elke context. zo is D66 voor het omzetten van de studiefinanciering OP TERMIJN naar een sociaal leenstelsel. Dat op termijn komt niet in de kieswijzer naar voren, en bovendien staat daar ook niet in dat daar dan tegenover moet staan dat er veel meer geld naar de onderwijs sector moet ten goede van kwaliteit, en dat bovendien een tweede studie gevolgd moet kunnen worden voor het wettelijk collegeld. dat vind ik eerlijk gezegd belangrijker dan het behouden van een basisbeurs die sowieso al nauwelijks toereikend is.

bovendien: het bedrag dat je per jaar betaalt als je een tweede master wilt doen, is met de huidige regeling al bijna evenveel als je in je hele studietijd aan basisbeurs krijgt!
Kwak
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:09:19 #131
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82500616
echt een ontzettende wolkbreuk hier trouwens! mijn hemel!
Kwak
pi_82500622
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:53 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, kleuters van 13 en 14, vandaar de .

En ik ben echt pissig op mezelf, want achteraf denk ik: ik had al veel eerder de stoorzender moeten verwijderen (was iemand uit de eerste klas die in mijn klas op de computer mocht werken).
Ach.... Mooi leerpuntje toch?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:10:38 #133
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82500681
oh en LadyBlack is stiekem jarig! of had ze dat hier wel gezegd? *hieperdepiep!*
Kwak
pi_82500736
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:07 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

je kan idd. beter een paar programma's doorbladeren

wel vind ik het goed dat mensen, ondanks dat de stemwijzers en al die andere middelen niet toereikend zijn, wel goed dat mensen er toch nog even naar kijken, in plaats van dat te stemmen wat hun familie altijd al deed of zonder na te denken kijken naar 'de persoon met de leukste kop en mooiste praatjes op tv' zeg maar
Ja doei.
pi_82500818
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wel vind ik het goed dat mensen, ondanks dat de stemwijzers en al die andere middelen niet toereikend zijn, wel goed dat mensen er toch nog even naar kijken, in plaats van dat te stemmen wat hun familie altijd al deed of zonder na te denken kijken naar 'de persoon met de leukste kop en mooiste praatjes op tv' zeg maar
Eensch!

En al heeft jouw partij de overwinning behaald, van die mooie praatjes komt toch niets terecht
  Vis een optie? dinsdag 8 juni 2010 @ 16:14:22 #136
70532 loveli
N
pi_82500855
Hieperdepiep voor alle stiekeme jarigen.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 8 juni 2010 @ 16:14:44 #137
70532 loveli
N
pi_82500877
*uche* d/t-fout *uche*
crap in = crap out
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:16:54 #138
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82501015
@ PF: dat is nu eenmaal een gevolg van de Nederlandse politiek met zijn coalities. een programma spreekt wensen en idealen uit, en die zijn niet allemaal haalbaar. als we zonder compromissen het hele programma van een partij zouden uitvoeren zou dat onrecht doen aan de democratie - een meerderheid van Nederland is het immers oneens met het programma van elke partij (iedere partij heeft immers een minderheid achter zich staan). ik wil idealen en wensen geen "mooie praatjes" noemen, alleen maar omdat ze niet allemaal waar te maken zijn in een uiteindelijk akkoord....

Over de PvdD: het blijkt dat veel mensen stemadvies partij voor de dieren krijgen omdat ze over vrijwel alle punten hetzelfde denken als de PvdA (in de kieswijzers dan he) met uitzondering van twee vragen over dierenwelzijn...
Kwak
pi_82501108
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:58 schreef loveli het volgende:

[..]

Je mag wel in een andere gemeente stemmen, maar dan moet je dat van te voren regelen. Toch?

Ik laat even in het midden welke partijen ik persoonlijk overweeg. Maar de gedachte is dat ik zou overwegen op Balkenende te stemmen, ook al vind ik dat Marianne Thieme de beste punten heeft. Maar gezien de economische situatie lijkt het me beter voor NL als het CDA de grootste partij wordt en daarom stem ik Balkenende, want wat Marianne bereikt is gerommel in de kantlijn en het CDA heeft wel wat te vertellen. Zoiets.

Disclaimer: genoemde personen zijn als voorbeeld genomen, wat ik werkelijk aankruis in m'n stemhokje vind ik een zaak tussen mij en het rode potlood.
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:54 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Dat mag wel, had je even een kiezerspas aan moeten vragen.
Te laat met regelen ik + plannen = geen goede combi. Nou ja, avondje naar Amsterdam is ook niet erg

Loveli, je comprends
pi_82501253
Kwak ik vind het echt heel goed dat jij je er in verdiept, maar 80-90% van de Nederlanders stemt waarschijnlijk op 'gevoel'. En jij bent dan politiek actief EN hebt je er in verdiept, er zijn ook mensen politiek actief waarvan ik denk: kijk eens kritisch naar je partij

Dus waarschijnlijk heeft 5% van Nederland er echt goed over na gedacht.

En dan stem jij d66, maar dan heb je een heel gezin (4 man) vol idioten die PVV stemt. Dan moeten er nog 3 kwaks zijn om dat te compenseren - en die zijn er niet.
pi_82501289
Maar ik ga wel stemmen hoor, zo is het niet
pi_82501299
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:04 schreef kwakz0r het volgende:
D66 is ook niet voor volledig vrije marktwerking in de zorg, maar wel voor meer marktwerking op gebieden waar dat bijdraagt aan hogere kwaliteit en lagere kosten.
edit: staat een beetje raar die reactie, maar ik dacht dat Laureline reageerde op het feit dat Pufff D66 wil gaan stemmen. vandaar.
Ik vind dat D66 wel een goede combinatie heeft tussen vrije marktwerking en overheids interventie. Ik vnd dat echt een moeilijk onderwerp. Aan de ene kant kan liberalisering erg goed werken, maar als de overheid dan wel blijft subsidieren krijg je eigenlijk erg scheve verhoudingen. Desalniettemin ben ik niet voor volledig private zorg
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:04 schreef P.F het volgende:
van mij mag iedereen boven de balkenende norm verdienen, prima!

oh en ik ben pro cultuur! maar niet pro subsidies voor iedere lamme tak met een kwast in de hand
Ook de directeur van de bloedbank of de directeur van een ziekenhuis? In een prive berijf (met aandeelhouders) ben ik het met je eens, maar toch vind ik dat als je voor de gemeenschap werkt (in feite), dat dat niet kan. Waar is dat bedrag dan op gebaseerd?

Misschien heet de balkenende-norm trouwens wel de halsema of pechtold norm straks...
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:22:25 #143
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_82501357
Ik heb kieskompas en stemwijzer gedaan en daar komen 2 partijen uit. Eentje zal ik nooit op stemmen, want zwaar christelijk, maar de andere heeft een lul als leider (nee niet pvv), maar die staat blijkbaar toch dichtbij mijn eigen principes, dus tja. Dan maar de lul.

Oja en de tassen zijn er !
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_82501389
ben je verder nog wel naar de partijprogramma's gaan kijken XM?
Ja doei.
pi_82501448
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:20 schreef P.F het volgende:
Kwak ik vind het echt heel goed dat jij je er in verdiept, maar 80-90% van de Nederlanders stemt waarschijnlijk op 'gevoel'. En jij bent dan politiek actief EN hebt je er in verdiept, er zijn ook mensen politiek actief waarvan ik denk: kijk eens kritisch naar je partij

En dan stem jij d66, maar dan heb je een heel gezin (4 man) vol idioten die PVV stemt. Dan moeten er nog 3 kwaks zijn om dat te compenseren - en die zijn er niet.
Men zegt toch van "de massa is dom", volgens mij denken mensen pas na waar ze op stemmen als ze de gevolgen zelf voelen, in de portemonnee of iets dergelijks.
pi_82501488
De eerste keer dat ik mocht stemmen (ik was 18) vond ik Wouter Bos sekseeh Maar ja hij is nu gestopt en na mijn eerste keer stemmen ging het bergafwaarts met Bos..

Nu ben ik pro Pechtold, gister bij DWDD !! Wat een schatje!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:24:34 #147
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_82501515
Denk dat ik toch maar CU ga stemmen of CDA... Ben niet eens christelijk .
Alle wijzers komen uit op PVV, trots op nederland en Partij voor de Dieren... Nou dat nooit
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_82501565
Hurray voor de assen van XM

Waarom willen mensen eigenlijk niet vertellen welke partij ze prefereren? Is dat net zoiets als niet willen vertellen wat je verdient...? (wat ik ook niet snap )

Lijstje:
O: 2 volkorenbolletjes, 1x kaas, 1x jam, 2 kiwi's
L: tosti (witbrood met 1 plak kaas), 100 gram doperwtjes, sundae ijsje
T: koffie en stukje milka chocolade
D: broccoli!
pi_82501572
overigens is wiekiesjij.nl ook wel grappig, al is hij nu wel zo traag als dikke stront.

als je hebt bepaald voor welke partij je stemt (maar ook als je dat nog niet gedaan hebt je kunt er meer aanvingen) helpt deze je te vinden op welke persoon op de lijst je het best kunt stemmen
Ja doei.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:26:06 #150
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_82501603
P:chtold vind ik ook een charmante man
pi_82501632
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:26 schreef uniekhoorn het volgende:
P:chtold vind ik ook een charmante man

en sympathiek!
Ja doei.
pi_82501655
PF, je gaat toch niet stemmen voor iemand's sexiness he , het gaat om inhoud niet om een leuk koppie

Uniekhoorn, ik hoop persoonlijk echt dat Balkenende geen PM wordt... hij heeft zijn kans gehad imo, van mij mag iemand anders het proberen
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:28:00 #153
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82501704
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:20 schreef P.F het volgende:

wat Mo zei: ik ben al blij dat veel mensen uberhaupt een stemwijzer doen.

en verder: het idee van democratie is dat er mensen zijn die het niet met je eens zijn, en dat dat mag. dus ja, ik vind het ook jammer dat er voor mij 3 pvv en 3 vvd stemmers zijn, maar dat is hun goed recht. meer dan uitleggen waarom ik denk dat D66 of GroenLinks beter is voor Nederland kan ik niet doen. en als iedereen gestemd heeft, dan kan er gekeken worden wie t met elkaar eens kunnen worden in een regering. en dan kunnen gedeeltes van de programma's worden uitgevoerd.

politiek/verkiezingen gaat ook voor een deel om vertrouwen: je moet erop vertrouwen dat je kiest op de persoon waarvan jij denkt dat deze, namens haar/zijn partij jouw belangen het beste kan behartigen en dingen zal beslissen de komende vier jaar op een manier waar jij achter staat.

mensen die op wilders stemmen zullen denk ik teleurgesteld zijn. voor hen staat vertrouwen vaak gelijk aan "je zin krijgen" en ik vermoed dat veel van wilders' plannen niet door kunnen gaan. die mensen zullen daardoor nog minder vertrouwen krijgen in de politiek, éigenlijk omdat ze zijn voorgelogen of gemisinformeerd over hoe politiek werkt. die haken af uit het stemproces, of wahcten op de volgende volksheld...

dit is ook geen nieuw proces op zich, bij de LPF ging het precies zo...
Kwak
  Vis een optie? dinsdag 8 juni 2010 @ 16:29:31 #154
70532 loveli
N
pi_82501795
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:25 schreef Perruche het volgende:
Waarom willen mensen eigenlijk niet vertellen welke partij ze prefereren? Is dat net zoiets als niet willen vertellen wat je verdient...? (wat ik ook niet snap )
Omdat we in Nederland stemgeheim hebben en da's een mooi ding. Verder houd ik er niet van om in een hokje gestopt te worden.

En ik ben soms ook redelijk terughoudend over hoeveel ik verdien, bedenk ik nu.
crap in = crap out
pi_82502106
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:27 schreef Perruche het volgende:
PF, je gaat toch niet stemmen voor iemand's sexiness he , het gaat om inhoud niet om een leuk koppie

Uniekhoorn, ik hoop persoonlijk echt dat Balkenende geen PM wordt... hij heeft zijn kans gehad imo, van mij mag iemand anders het proberen
Ik mag op iemand stemmen om welke reden ik wil Leuk he!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:35:31 #156
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_82502108
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:22 schreef motorbloempje het volgende:
ben je verder nog wel naar de partijprogramma's gaan kijken XM?
Nee. Heb het totaal niet gevolgd. En ook geen zin meer in. Stemwijzer en kieskompas gedaan.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_82502126
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:55 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Ik twijfel tussen D66 (principieel) en Pvda (strategisch). Als ik op pvda zou stemmen stem ik dat omdat ik denk dat er dan een coalitie zou kunnen komen die tot mijn likening is (bijvoorbeeld Paars II, of Pvda, VVD en Groen Links). Dat vind ik strategisch stemmen.

Ik weet het nog steeds niet. Moet het wel m'n moeder doorgeven voor vanavond, want die gaat morgen voor me stemmen..
Nynke, ik heb precies hetzelfde! (behalve dan dat ik zelf stem ). Ik vind het maar een lastige overweging en ik verwacht dat ik uiteindelijk toch weer PvdA stem....
pi_82502155
Jij krijgt voor 20 uur wat je zonder diploma voor 40 uur krijgt. Dus een halve baan met heel salaris!
pi_82502230
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:35 schreef P.F het volgende:

[..]

gelukkig wel
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:38:54 #160
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82502265
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:35 schreef anna82 het volgende:

[..]

Nynke, ik heb precies hetzelfde! (behalve dan dat ik zelf stem ). Ik vind het maar een lastige overweging en ik verwacht dat ik uiteindelijk toch weer PvdA stem....
wat grappig. Ik zweef vandaag echt heel erg, ik weet het echt niet. Straks maar eens een knoop doorhakken ofzo..
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:39:28 #161
211002 Goodbye
Awesome!
pi_82502302
Oh my. Ik kom vroeg thuis en het zonnetje schijnt. Ik loop naar boven om me om te kleden om naar de sportschool te gaan. Tegen de tijd dat ik klaar ben is het begonnen met onweren en komt het met bákken uit de hemel.

Ik mag niet sporten van God
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_82502348
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:28 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

mensen die op wilders stemmen zullen denk ik teleurgesteld zijn. voor hen staat vertrouwen vaak gelijk aan "je zin krijgen" en ik vermoed dat veel van wilders' plannen niet door kunnen gaan. die mensen zullen daardoor nog minder vertrouwen krijgen in de politiek, éigenlijk omdat ze zijn voorgelogen of gemisinformeerd over hoe politiek werkt. die haken af uit het stemproces, of wahcten op de volgende volksheld...

dit is ook geen nieuw proces op zich, bij de LPF ging het precies zo...
Zodra iedereen op Wilders stemt vind ik Nederland niet meer leuk en ga ik ergens anders wonen
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:41:23 #163
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82502394
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:35 schreef anna82 het volgende:

[..]

ik vind het risico van strategisch stemmen dat de kleinere partjen die óók nodig zijn voor de coalitie die je met strategisch stemmen probeert te bereiken, de kans lopen zo klein te worden dat je uiteindelijk zit met een grote PvdA, die buiten de boot valt en een regering van CDA en VVD evt. met PVV, en de kleinere progressieve partijen zó klein in de oppositie dat ze niks in te brengen hebben...

ik doe niet meer aan strategisch stemmen. ik vertrouw op de partij waar ik zélf voor sta om mijnb belangen te vertegenwoordigen, in een coalitie of in de oppositie.
Kwak
pi_82502487
Helleu slankies!!

O: 1x geroosterd bruin brood (en dat in Frankrijk!!) met nutella.
T: 3 citroen tuiles
L: 2 stukjes stokbrood met boter en Bayonneham.
T: blikje sinaasappelsap
S: 7km hardlopen
T: wodka, 20 gram chips. (geen wonder dat zo'n zakje maar 120 kcals bevat, er zitten ongeveer 4 chipies in.
D: uiteten. Afscheidsdineetje, want de ex gaat morgen per TGV naar huis en dan ben ik hier nog een week alleen. De nieuwe meneer zou eigenlijk komen, maar die moet toch werken. Ach, een weekje alleen vind ik ook wel lekker. Heb pas 1 boek uit van de 4, dus ik kom mijn tijd wel door.

Verder heb ik heul niet bijgelezen maar ben erg benieuwd naar de vakantieverhalen van XM, dus misschien zet ik dit topic wel even op 1 pagina en laat ik het openstaan, dan kan ik het vanavond even lezen.

[ Bericht 16% gewijzigd door conleche op 08-06-2010 16:56:05 ]
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:43:13 #165
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82502511
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:35 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik hoop dat dat een grapje was . Je gaat toch niet serieus op iemand stemmen die een leuk smoeltje of lekker kontje heeft? .

Anders ga ik stemmen op een anti-democratische partij .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:44:16 #166
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82502587
ik mag trouwens ook 2 keer stemmen! 1 keer voor de bovenbuurman (hij heeft al gezegd waarop, en ik zal dat braaf doen)
Kwak
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:45:51 #167
211002 Goodbye
Awesome!
pi_82502685
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik hoop dat dat een grapje was . Je gaat toch niet serieus op iemand stemmen die een leuk smoeltje of lekker kontje heeft? .

Ook al is het geen grapje, ze mag nog steeds stemmen met welke reden ze wil
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:46:57 #168
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82502745
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:45 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ook al is het geen grapje, ze mag nog steeds stemmen met welke reden ze wil
Als zij zichzelf voor joker wil zetten moet ze dat vooral doen.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:47:18 #169
211002 Goodbye
Awesome!
pi_82502762
Iemand nog interesse in deze partij?
  Vis een optie? dinsdag 8 juni 2010 @ 16:47:47 #170
70532 loveli
N
pi_82502780
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:36 schreef P.F het volgende:
Jij krijgt voor 20 uur wat je zonder diploma voor 40 uur krijgt. Dus een halve baan met heel salaris!
crap in = crap out
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:47:58 #171
211002 Goodbye
Awesome!
pi_82502794
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Niemand weet toch wat ze stemt

Ik denk dat het een illusie is dat iedereen met verstand stemt.
pi_82502866
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:47 schreef Goodbye het volgende:

nee dank je
Ja doei.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:51:40 #174
211002 Goodbye
Awesome!
pi_82503021
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nee dank je
Ik ken zo iemand die zichzelf heel spiritueel vindt, maar eigenlijk gewoon alleen juist vindt wat zij juist vindt. En die overweegt hier op te stemmen.

pi_82503023

hihi
pi_82503061
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:41 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik vind het risico van strategisch stemmen dat de kleinere partjen die óók nodig zijn voor de coalitie die je met strategisch stemmen probeert te bereiken, de kans lopen zo klein te worden dat je uiteindelijk zit met een grote PvdA, die buiten de boot valt en een regering van CDA en VVD evt. met PVV, en de kleinere progressieve partijen zó klein in de oppositie dat ze niks in te brengen hebben...

ik doe niet meer aan strategisch stemmen. ik vertrouw op de partij waar ik zélf voor sta om mijnb belangen te vertegenwoordigen, in een coalitie of in de oppositie.
Dat is ook 1 van mijn overwegingen. Ik vind mijn ideeen terug bij beide partijen. Ik zweef niet, ik hink op twee benen!
  Vis een optie? dinsdag 8 juni 2010 @ 16:52:28 #177
70532 loveli
N
pi_82503076
heee..
crap in = crap out
pi_82503094
quote:
ik vind femke er veel leuker uitzien, daar stem ik op
pi_82503134
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee hoor!
pi_82503151
quote:
Die stond bij mij op 1 bij de stemwijzer voor de gemeenteraadsverkiezingen in A'dam

En LadyBlack, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:53:50 #181
295518 de_nachtwacht
scatterbrain
pi_82503159
Hoi

Ik heb echt een hekel aan die stemwijzers omdat ik vaak denk: "Ik ben het er wel mee eens, maar...". En die nuancering gaat bij een 'eens' of 'oneens' compleet verloren. Zoals bijvoorbeeld het sluiten van Islamitische scholen, daar ben ik absoluut voor, maar ik vind dat Christelijke scholen ook moeten sluiten. En nu ben ik bang dat ik door zo'n antwoord opeens een stuk opschuif richting de PVV, terwijl ik helemaal niks tegen moslims heb (ook niet tegen christenen trouwens).
pi_82503176
quote:
moet je eens klikken op - inspiratie - beelden voor inspiratie. Dat kan niet serieus zijn
pi_82503199
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat is jouw mening
  Vis een optie? dinsdag 8 juni 2010 @ 16:54:39 #184
70532 loveli
N
pi_82503201
crap in = crap out
pi_82503237
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:52 schreef Perruche het volgende:

[..]

ik vind femke er veel leuker uitzien, daar stem ik op
Ik vind haar stem zo..... geforceerd?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:55:37 #186
211002 Goodbye
Awesome!
pi_82503261
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:54 schreef Perruche het volgende:

[..]

moet je eens klikken op - inspiratie - beelden voor inspiratie. Dat kan niet serieus zijn

Lekker gek!
pi_82503274
Ik vind het eigenlijk erger om te zeggen ik geloof in god dus ik stem CU

Dan zeg ik liever: Pechtold is een schatje, ik stem d66!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:56:59 #188
211002 Goodbye
Awesome!
pi_82503350
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:55 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik vind haar stem zo..... geforceerd?
Ze praat alsof ze een knijper op d'r neus heeft!
pi_82503413
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:56 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ze praat alsof ze een knijper op d'r neus heeft!
Alsof ze zichzelf persifleert
  Vis een optie? dinsdag 8 juni 2010 @ 16:58:32 #190
70532 loveli
N
pi_82503455
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:53 schreef de_nachtwacht het volgende:
Hoi

Ik heb echt een hekel aan die stemwijzers omdat ik vaak denk: "Ik ben het er wel mee eens, maar...". En die nuancering gaat bij een 'eens' of 'oneens' compleet verloren. Zoals bijvoorbeeld het sluiten van Islamitische scholen, daar ben ik absoluut voor, maar ik vind dat Christelijke scholen ook moeten sluiten. En nu ben ik bang dat ik door zo'n antwoord opeens een stuk opschuif richting de PVV, terwijl ik helemaal niks tegen moslims heb (ook niet tegen christenen trouwens).
Daaaag, schoolstrijd... Aanpassen omdat het niet werkt is best een optie, maar iets waar hard voor gevochten is zo afschaffen vind ik persoonlijk vrij kortzichtig.
crap in = crap out
pi_82503513
Als ik kon stemmen op Jort Kelder stemde ik op hem !
http://www.ikkiesvoorverandering.nl/
pi_82503519
Ik vind Jort echt een baas!
  Vis een optie? dinsdag 8 juni 2010 @ 17:00:50 #193
70532 loveli
N
pi_82503585
Jort heeft te smalle schouders om op te stemmen. Vind ik.
crap in = crap out
pi_82503662
Ik vind Georgina Verbaan ook een baas!
pi_82503809
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:57 schreef P.F het volgende:

[..]

Alsof ze zichzelf persifleert
net als jort k
(ik vind em ook wel een baas)
femke moet wel stemtraining doen eigenlijk...
pi_82503855
Bij sommige mensen krijg ik gewoon keelpijn als ik er naar luister. Bij haar dus ook.
  Vis een optie? dinsdag 8 juni 2010 @ 17:05:39 #197
70532 loveli
N
pi_82503858
Femke heeft vroeger in een band gezongen!
crap in = crap out
pi_82503865
Grappig trouwens dat het onderschrift nu is "presentator/journalist", vroeger was het iets van "CEO Quote"... hehe...

Trouwens jort vegetarier?
pi_82503904
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:05 schreef loveli het volgende:
Femke heeft vroeger in een band gezongen!
iets te hard gezongen? neh ik vind haar wel tof. Eigenlijk ook raar dat ze de enige vrouwelijke lijsttrekker is...!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 17:06:33 #200
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82503907
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:54 schreef P.F het volgende:

[..]

Dat is jouw mening
.

Hier wordt het Groen Links dit keer en dat mag iedereen gerust weten .
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')