Bron: www.iphoneclub.nlquote:Apple heeft vanavond geheel volgens verwachting de nieuwe iPhone, die door het leven zal gaan als de iPhone 4, aangekondigd. Zoals we op de gelekte foto’s van Gizmodo al zagen, heeft het toestel een geheel nieuw ontwerp gekregen. Het nieuwe ontwerp is met slechts 9.3 mm dunner dan de huidige iPhone 3GS en daardoor volgens Jobs momenteel ‘de dunste smartphone ter wereld’.
De behuizing van de iPhone 4 bestaat uit roestvrij staal en glas voor optische kwaliteit en krasbestendigheid. Het toestel is verder uitgerust met een camera aan de voorzijde om mee te videobellen (voorlopig alleen Wi-Fi) en een gewone 5-megapixelcamera op de achterzijde met LED-flitser en 5 keer digitale zoom. Deze camera kan tevens 720p HD-video opnemen. Daarnaast zijn er de gebruikelijke zaken, zoals een microfoon, 30-pins-connector, speaker en koptelefooningang. Nieuw is een tweede microfoon voor ‘noise cancellation’.
In de rand van de nieuwe behuizing heeft Apple de antennes verwerkt. De ene kant heeft antennes voor Bluetooth, Wi-Fi en GPS. De andere kant is voor UMTS- en GSM-connectiviteit.
De iPhone 4 heeft een zogenaamd nieuw ‘Retina Display’-beeldscherm met een resolutie van 960 x 460 pixels, 4 keer meer pixels dan de huidige iPhone. Dit zorgt volgens Steve Jobs voor ‘zeer, zeer scherpe tekst’.
De nieuwe iPhone wordt aangestuurd door dezelfde 1 GHz Apple A4 chip die ook in de iPad zit. Het grootste component van het nieuwe toestel is de accu. Dit moet zorgen voor 40 procent meer gesprekstijd dan bij de huidige iPhone, in totaal 7 uur. Daarnaast moet het mogelijk zijn om 6 uur lang te browsen via een 3G-verbinding en 10 uur via een Wi-Fi-verbinding. Tevens is het mogelijk om 10 uur video te bekijken en 40 uur muziek te luisteren. De standbytijd bedraagt 300 uur.
De iPhone 4 gaat quadband HSDPA/HSUPA ondersteunen. Hoewel weinig providers dit momenteel aanbieden, is er ondersteuning voor 7.2 Mbit downstream en 5.8 Mbit upstream toegevoegd. De nieuwe iPhone is verder uitgerust met 802.11n Wi-Fi. Nieuw in de iPhone 4 is een gyroscoop, die beweging op het horizontale vlak kan meten. Zo kunnen hoeverdraaing en hoeksnelheid gemeten worden.
Mogelijkheid om video op te nemen en te delen met iMovie voor de iPhone. Video kan bewerkt worden met iMovie-applicatie voor de iPhone met mogelijkheid om thema’s en audio toe te voegen. Video’s kunnen geëxporteerd worden naar 360p, 520p en 720p en zijn voorzien van geolocation.
iMovie for iPhone: direct video bewerken op de iPhone, thema’s, geolocation aan video toegevoegd, audio toevoegen, exporteren naar 360p, 520p en 720p,
iPhone OS 4 omgedoopt tot iOS 4, meer dan 100 nieuwe functies, zoals multitasking, folders; bing zoekoptie, Gold Master vandaag beschikbaar, iBooks ook voor iPhone en iPod touch (syncen met alle devices).
Wit en zwart, 16- en 32 GB-modellen. 199 en 299 dollar bij AT&T, verkrijgbaar vanaf 24 juni in de Verenigde Staten. Tegen het einde van september verkrijgbaar in 88 landen. In juli verkrijgbaar in onder meer Nederland en België. Apple introduceert een aantal nieuwe accessoires, zoals een nieuwe dock en een eigen hoesje in meerdere vrolijke kleuren, zoals wit, roze, oranje, groen, blauw en zwart.
iPhone accesoiresquote:iOS4 upgrades for iPhone 3GS, iPhone 3G (with not all features supported), and iPod touch (again with not all features and no first generation) for free on June 21st
Waarschijnlijk T-Mobile only againquote:10:35AM "This doesn't look like Apple... what are these lines? They are part of the primary structural elements of the phone... this is part of brilliant engineering. It uses the band as part of the antenna system!"
Ow, nou, een maand is nog te overzienquote:Op maandag 7 juni 2010 20:39 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wordt volgens mij elke maand stilzwijgend met een maand verlengd.
Als het aan mij zou liggen dan mocht T-Mobile geen toestellen meer verkopen tot dat het netwerk weer op orde is.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:46 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
T-mobile heeft hun site ook al aangepast.
Ik ga morgen eens intern bij Vodafone informeren.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:47 schreef Five_Horizons het volgende:
Net ding
Ben benieuwd of het T-Mobile blijft.
Hij komt in juli.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:48 schreef Meike26 het volgende:
Eind September ?![]()
Ik geloof dat ik nu weet wat m'n volgende telefoon gaat worden![]()
Weet alleen nog niet zo goed of ik hem in wit of zwart wil hebben.... Hoogglans paars (zal wel niet) lijkt me helemaal het einde
Hoezo onbetaalbaar?quote:Op maandag 7 juni 2010 20:54 schreef Zwansen het volgende:
Beetje jammer dat ie vast weer onbetaalbaar zal worden.
Met een 2-jarig abonnement kost het 299 dollar als ik het goed begrepen heb.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:56 schreef Lauuwtje het volgende:
In Amerika kost de 32 gb 299 dollar, zal hier dan wel weer rond de 700 euro worden
Maak dan een lijst, mag ook. Zetten we die erin..quote:Op maandag 7 juni 2010 20:57 schreef retorbrapi het volgende:
Zijn die plaatjes in de OP echt noodzakelijk?
Via onafhankelijke websites zal je hem toch ook wel weer kunnen nemen met een andere provider.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:55 schreef svenistheman het volgende:
Alleen T-Mobile heeft hem bevestigd.![]()
1 van de beste gadgets met het slechtste netwerk![]()
Het netwerk is nu al niet toereikend en dat voorspelt niet veel goeds voor de toekomst inderdaad.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:57 schreef HalvinCarris het volgende:
Ja met T-Mobile wordt dit een hele grote faal.
Dan betaal je wel de hoofdprijs.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Via onafhankelijke websites zal je hem toch ook wel weer kunnen nemen met een andere provider.
Ik heb de 3G met vodafone.
Viel wel mee hoewel het afwachten is hoe het met de nieuwe gaat.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dan betaal je wel de hoofdprijs.
Enkele weken zeiden ze, hopelijk net op tijd voor de iPhone 4.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Het netwerk is nu al niet toereikend en dat voorspelt niet veel goeds voor de toekomst inderdaad.
Waarom zouden ze niet noodzakelijk zijn? Het gaat toch om dat apparaatquote:Op maandag 7 juni 2010 20:57 schreef retorbrapi het volgende:
Zijn die plaatjes in de OP echt noodzakelijk?
Ik heb mijn Desire gratis bij een 1-jarig abonnement van 19,95. Bij T-mobile moet ik voor een iPhone zeker weer een 2-jarig abo nemen en ook nog eens minimaal 100 bijbetalen denk ik.quote:
In die weken kun je weinig echt structureel verbeteren, zijn kunstgrepen die toegepast worden.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:00 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Enkele weken zeiden ze, hopelijk net op tijd voor de iPhone 4.
T-Mobile heeft sinds dit jaar ook 1-jarige abonnementen i.c.m. de iPhone.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik heb mijn Desire gratis bij een 1-jarig abonnement van 19,95. Bij T-mobile moet ik voor een iPhone zeker weer een 2-jarig abo nemen en ook nog eens minimaal 100 bijbetalen denk ik.
Ik haat 2-jarige abonnementen.
De Desire zal misschien qua specs, e.d. minder zijn dan deze iPhone, maar het verschil in prijs is wel enorm.
Ja, dan betaal je 300 euro voor een 30 euro abonnement.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:02 schreef WSquater het volgende:
[..]
T-Mobile heeft sinds dit jaar ook 1-jarige abonnementen i.c.m. de iPhone.
iets met voor een dubbeltje op de eerste rijquote:Op maandag 7 juni 2010 21:04 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, dan betaal je 300 euro voor een 30 euro abonnement.
Zeg er dan ook even bij dat jouw abo een uitzondering is door een fout van BelCompany, of dat je maandelijks voor 50 euro buiten je bundel gaatquote:Op maandag 7 juni 2010 21:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik heb mijn Desire gratis bij een 1-jarig abonnement van 19,95. Bij T-mobile moet ik voor een iPhone zeker weer een 2-jarig abo nemen en ook nog eens minimaal 100 bijbetalen denk ik.
Ik haat 2-jarige abonnementen.
De Desire zal misschien qua specs, e.d. minder zijn dan deze iPhone, maar het verschil in prijs is wel enorm.
Nee, blijkbaar een goede klant van Hi.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:11 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Zeg er dan ook even bij dat jouw abo een uitzondering is door een fout van BelCompany, of dat je maandelijks voor 50 euro buiten je bundel gaat.
gedaanquote:Op maandag 7 juni 2010 21:03 schreef Roellie80 het volgende:
iOS4 upgrades for iPhone 3GS, iPhone 3G (with not all features supported), and iPod touch (again with not all features and no first generation) for free on June 21st
ook wel aardig om even te melden toch
Voorlopig zal hij nog steeds alleen bij T-Mobile verkocht worden, er zal niks veranderen wat betreft providers gok ik. Ook in de US is het nog steeds AT&T.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:18 schreef CantFazeMe het volgende:
Waar staat dat van T-Mobile only? Dat heb ik even gemist.
Nederlandse prijzen zijn nog onbekend.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:20 schreef Dingess het volgende:
Mwah, design is niet echt denderend (vooral dat zilveren randje).
Hoeveel moet die kosten? (geen zin om topic helemaal te lezen).
De VS is toch Nederland niet? Er zijn genoeg landen in Europa waar hij door twee providers verkocht wordt.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:20 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Voorlopig zal hij nog steeds alleen bij T-Mobile verkocht worden, er zal niks veranderen wat betreft providers gok ik. Ook in de US is het nog steeds AT&T.
quote:Op maandag 7 juni 2010 20:42 schreef CantFazeMe het volgende:
iPhone 4
Netflix
HTML 5 ondersteuning.
Micro Simtray
Front Facing Camera
LED Flash op de achterkant
3 axis gyroscoop, accelerometer en kompas
Retina optimalisatie
A4 Chip
5 MP Camera met sensor
iMovie voor $4,99
iBookstore
HD Filmen op 30 fps
iAd
Videoconversaties via 3g.
Face to Face via Wifi only. (FaceTime)
Zwart en witte iPhone $199 for 16GB, $299 for 32GB
iOs 4 (21 juni, gratis.)
Accesoires achterkant, $29 per stuk
Scherm van glas, géén OLED.
Tof. Hopelijk kan ik dan wel updaten zonder daarna een zooi apps opnieuw te moeten installerenquote:Op maandag 7 juni 2010 21:03 schreef Roellie80 het volgende:
iOS4 upgrades for iPhone 3GS, iPhone 3G (with not all features supported), and iPod touch (again with not all features and no first generation) for free on June 21st
Vind ik ook een beetje jammer. 64 GB had wel gekund.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:22 schreef Splackavellie02 het volgende:
Wel jammer dat ze het bij een 16 en 32GB versie gehouden hebben, terwijl ze hiervoor elke keer de opslag verdubbeld hebben bij de launch van een nieuwe iPhone.. Een 16GB zit nu al veel te snel vol, dat zal met video's op vierdubbele resolutie alleen maar erger worden. Had dan toch wel graag een 64GB model gezien, aangezien ze het met de iPod Touch ook konden.
Een jaar wachten. Simlockvrij kopen.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:29 schreef retorbrapi het volgende:
Wat zijn de opties als je dit jaar een 3GS hebt gehaald met 2-jarig abo?
Wachten tot je abo is afgelopen, of een losse kopenquote:Op maandag 7 juni 2010 21:29 schreef retorbrapi het volgende:
Zeker!quote:Op maandag 7 juni 2010 21:03 schreef Roellie80 het volgende:
Alsof dit ding de upgrade waard isquote:Op maandag 7 juni 2010 21:35 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Boh, kan ik nog een jaar wachten met m'n 3GS. Waarschijnlijk hebben ze dan weer een nieuw model geïntroduceerd.
Lost en stolen en dan zit je 3 jaar vast aan de iPhone 4.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:29 schreef retorbrapi het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |