Heeeyyyyy, So You Think You Can Dance is weer (echt) begonnen
En wat was het lekker oud en vertrouwd – al wil ik nog steeds het oude podium terug – met Mamma Mia, al die leuke AllStars en zelfs de inmiddels volledig uitgemolken ‘romance’ van Cat en Dominic (die overigens tegenwoordig een wijvenkapsel heeft).
Gezellig die choreootjes die aan mochten schuiven aan de grote jurytafel, en wat is Travis Wall klein en schattig. En wat is Sonya toch een beauty. En wat een feest dat Mia er weer bij is. En wat een rust zonder La Murphy
Even zwaaien naar de nieuwe regisseuse Nikki Parsons. En wie is Nikki Parsons? Nikki Parsons is al jarenlang regisseuse van Strictly Come Dancing. Desondanks weet ze nog steeds niet hoe ze dansers in beeld moet brengen, dus ik hou mijn hart vast...
OpeningsdansOoh kijk Mark! En daar Twitch! En Pasha met een zijscheiding en spuuglok

! En o ja, Anya is nu blond, en Alison ook. En is dat nou Lauren of Courtney? Ade Holladijee! Neil! NEIL!!! En wie is dat, die krullenmuis? Oh ja, Kathryn of zo. Deed die vorig seizoen niet mee? Oh oh oh wacht, jaaaa wacht, wie komen daar nu achter die schotjes vandaan? De Nieuwe Hertjes!!! Ik zou willen dat ik drie paar ogen had!
(

Godver er staan twee kutkinderen met fucking vuvuzelas voor mijn deur, even een bak water uit het raam gooien. Waarom zitten die etters niet op school overigens?)
And back. Jullie zullen wel begrepen hebben dat ik het leuk vond. Een typische Wade Robson-choreo natuurlijk, die best wel wat langer door had mogen gaan. Opvallende puntjes: het is wel heeeeel duidelijk wie men de grootste AllStar vindt en wie de meeste screentime kreeg, Mr. Gaga himself, Mark Kanemura! Heerlijke danser, al trekt ‘ie wel altijd dezelfde grimas. En oe la la, wie was daar opeens Mr. Matinee Idol met zijn zwoele latin looks

? Robert Roldan! Of Robert Rollebol! Zo gaan we hem gewoon noemen, hè Cee?
Lauren & Kent (met Mark & Kathryn) – contemporary – Travis WallZei ik het niet

? Lauren en Mark, yes yes yes! Oooh, en wat zijn ze lief, die twee 18-jarige hertjes. En Kent… I’m single, en ik zoek een vrouw die op mijn moeder lijkt of Beyoncé. Aaah, hoe hetero

. Producers, hou hem weg bij Billy, Robert en Alex. En Adam Shankman. Zouden ze in Wapakoneta, Ohio geen kasten hebben om uit te komen? De dans, Malahide, de dans! Ja, helemaal te gek natuurlijk. Freaky, arty, springerig, wild, fierce. Loved it. Kent en Lauren FTW.
Alexei & Melinda (met Alison & Lauren G.) – broadaway – Tyce DiorioTyce weer in de bocht

. Nietszeggend, slaapverwekkend, nergens verrassend… en toch kun je het niet slecht noemen. Tyce is zo… gemiddeld. Het eerste woord dat bij me opkwam toen ik Alexei zag dansen was ‘dondersteen’. En dat terwijl ze de oudste deelnemer is. Melinda: prachtig meisje en dat tikje malle mag ik wel. Maar ze heeft me nog niet echt kunnen overtuigen met haar dansen, het zag er een beetje lui en stroperig uit. Had wel verwacht dat Tyce er een leuk tap-intervalletje voor haar zou inchoreograferen, maar helaas (voor haar, want me is no fan of the tap). Moet ik ook nog iets over de AllStars zeggen? Mwa.
Jose (met Comfort, Twitch & Dominic) – hiphop/breaking – Tabitha & NapoleonJullie kennen mij onderhand een beetje

en weten vast wel dat ik niet zo´n hiphopfangirl ben. Maar toen ik deze vier zag dansen galmde er opeens een “ooh leuk, hiphop!”-mantraatje door mijn hoofd. Terwijl de choreo niet zo heel bijzonder was, maar het was gewoon strak, happy, en entertaining en fun. En die bionic booty van Comfort… damn. Jose… schatje, lief, mooie lach en tanden. Ik wens hem oprecht het allerbeste en hoop dat ‘ie al die contemporary/balletknaapjes een heel dik poepie gaat laten ruiken. Go Jo!
Cristina (met Pasha & Anya) – latin – Jason GilkisonHier zeggen beelden meer dan woorden:
![]()
![]()
Dit was de enige dans van de avond – hoewel ik hem erg lekker vond om obvious reasons – dat het AllStar + nieuw hertje-concept niet werkte, want Pasha en Anya zijn zúlke sterren, die zuigen alle aandacht zo gemakkelijk naar zich toe (Mr. Kovalev in het bijzonder

). Jammer dat Cristina zo ontzettend weggedanst werd. Vergelijk haar bewegingen maar eens met die van Anya, wereld van verschil. Anya maakt af, Cristina raffelt af. Jammer, maar ik denk dat zij het niet ver gaat schoppen, of de judges moeten haar er heel graag inhouden en offeren een van de contemporarymeisjes op voor haar.
Tot slot: blij dat Jason Gilkison er weer bij is, al hoop ik nog op de terugkeer van Louis van Amstel.
Alex & Billy (met Ade) – contemporary – MammaMiaWat een rare combinatie, die twee bambi’s met die grote sterke Ade. Hoe gaat Mia dat nou weer flikken, dacht ik. En poe poe, zet de twee grootste namen van dit jaar maar samen op een podium, gedurfd hoor. Maar och, wat was het mooi, en lief. Billy met dat autootje… brok in de keel

. Wat een prachtige danser, ik hoop zo dat hij ons week op week blijft verrassen. Zucht. En Alex… erg mooi als de jonge vent in de bloei van zijn leven. Innerlijke en fysieke kracht. En Ade… ha ha, een iets te letterlijke interpretatie, dat kostuum en die grijsgeverfde haren

hadden voor mij niet gehoeven, want zijn bewegingen spraken voor zich. Mooi mooi mooi.
AdéChiké, Ashley & Rudolf Valent… eeeh Robert Rollebol (met Courtney & Neil) – jazz – Sonya TayehJa hoor, een echte Gouwe Ouwe Sonya, maar toch wel leuk om te zien. Ashley knalde nog niet echt het podium af, Robert heeft de potentie om een hele grote te worden dit seizoen maar AdéChiké… volgens mij had ‘ie een aantal timing issues. En hij viel met zijn donkere huid gewoon weg door de slechte belichting. Jammer. Wel een leuk koppie en mooie spierballetjes. Om on a positive note te eindigen.
Nou jongens, het belooft een leuk, en in ieder geval interessant seizoen, te worden. Maar ja, dat dachten we vorig jaar ook na de introductieshow, dus nog even een slag om de arm. Het geweld zit dit jaar duidelijk bij de jongens, met Alex en Billy als supertalenten, Kent als potentiële publiekslieveling, Robert als hunk, Jose als mogelijke underdog-verrassing en AdéChiké… nou, wie weet. Van de meiden denk ik nu dat Alexie en vooral Lauren de meeste kansen maken, maar daar kan ik volgende week na de eerste performanceshow al anders over denken. Laat maar komen die show

!
[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 11-06-2010 12:07:54 ]