maar ook meer tijdsdruk en er wordt van je verwacht dat je overwerkt als het werk niet af is (soms onbetaald, als je teveel verdient)quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:02 schreef schaal_9 het volgende:
Als je productiewerk doet, heb je niet zoveel vrijheid he. Als je iets te laat bent je hebt (in sommige bedrijven) de hele afdeling op je dak. In de beter betaalde baantjes heb je veel meer invulling hoe je je werktijd indeelt
In geval van een aantal psychiatrische labeltjes kan dat wel voorkomen. De druk van het op tijd zijn is dan echter nooit het grootste probleemquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar ook meer tijdsdruk en er wordt van je verwacht dat je overwerkt als het werk niet af is (soms onbetaald, als je teveel verdient)
overigens vraag ik me af wat je voor mens zou zijn als je de mentale druk van het op tijd op je werk zijn niet aan zou kunnen.
Een mens is bij productiewerk al gauw een speelbal. Ik heb een tijdje routinematig werk gedaan (dat was met loondispensatie), maar je mocht daar echt bijna niks. In feite alleen maar doen wat de baas opdreunt. Eens kwam de baas naar boven begon-ie te mopperen dat ik zat te bellen. Waarschijnlijk had een collega mij verklikt. Terwijl ik tegelijkertijd ook met mijn werk bezig was (één hand om de muis te bedienen was voldoende). Er zaten zeker een paar rare mensen tussen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar ook meer tijdsdruk en er wordt van je verwacht dat je overwerkt als het werk niet af is (soms onbetaald, als je teveel verdient)
overigens vraag ik me af wat je voor mens zou zijn als je de mentale druk van het op tijd op je werk zijn niet aan zou kunnen.
Dat dusquote:Op zondag 6 juni 2010 18:53 schreef LXIV het volgende:
In principe ben ik helemaal tegen fraude met uitkeringen, want het gaat op de eerste plaats ten koste van mijn portomonee (als belastingbetaler) en op de lange termijn ook ten koste van de mensen die uitkeringen wél nodig hebben omdat het systeem zo ooit gaat klappen.
Ook is het natuurlijk bizar dat de een WAJONG + een beetje stufi + zwartwerk verdient (dus ook nog eens niet meebetaalt aan het stelsel waar ze zelf van profiteert, bij mij is het net andersom, en zo dus veel meer krijgt/overhoud dan een ander die werkt. Want op die manier zit je al snel aan de 2500 netto. (ken iemand met WAO + beetje bijklussen)
Maar ja. Je eigen zus aangeven... Dat vind ik ook wel wat ver gaan.
ditquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:09 schreef jaronsch het volgende:
Een van mijn vorige werkgevers heeft een aantal wajongens in dienst met behoud van uitkering. Ze doen veelal werkzaamheden onder hun niveau maar willen aansluiting met de arbeidsmarkt behouden en waar mogelijk bijdragen maatschappelijk. Zo was een archiveringsmedewerker autistisch en hij had het er regelmatig over dat enkele autisten in zijn omgeving met een wajong lacherig deden over werk. Ze hoeven hun situatie maar een beetje te overdrijven bij de arbeidsdeskundige of expres moeilijk gedrag vertonen op een werkplek om werk te vermijden. Andere wajongens daar vonden dat de UWV te snel mensen bestempeld als arbeidsgehandicapt en dat veel wajongens die wel gedeeltelijk kunnen werken een uitkering wel goed vinden en geen poging doen om vooruit te komen. Dat soort wajongens zijn de reden dat die uitkering zo’n slechte naam heeft. Natuurlijk zijn er genoeg mensen die echt niet kunnen werken, maar de controle en herkeuringen mogen wat hun betreft strenger en omhoog.
Terug on-topic: je eigen zus aangeven gaat wel heel ver. Was ze zo'n kreng van een kind vroeger?
Kan toch ook. maximaal bijlenen toch!quote:Op donderdag 10 juni 2010 23:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
dit
Wajongers die janken over dat ze dan productie werk moeten doenDat moet elke andere mongool zonder opleiding ook.
Ik zou een moord doen voor zoveel geld tijdens mijn studie
Moet jij je wajong terug betalen, lamzak?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:19 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Kan toch ook. maximaal bijlenen toch!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |