Daarom juist. Als een studie voorkomt dat de persoon de rest van zn leven inactief wordt, dan graag!quote:
hoi heel goed van jouw dit soort terroristen kost alleen geldquote:Op zondag 6 juni 2010 17:54 schreef Kloon345 het volgende:
Even een kloon gemaakt omdat ik het spuugzat benZus trekt fucking Wajong uitkering + StuFi. Liep net aan tafel de klagen dat overheid dadelijk haar StuFi jat en alles. Beweerde een mail te hebben gehad waarin PvdA tegen StuFi afschaf zou zijn
. En werkt ook nog een zwart 'voor nog meer geld'. En na haar HBO opleiding kan ze wonderbaarlijk opeens wel gaan werken
Allerergste is nog wel dat haar vriend van 30+ ook al levenslang een uitkering trekt.
En dan mij nog lui noemen omdat ik maar 2 dagen per week werk![]()
Maar de vraag is nou: kan ik haar ergens snitchen dat ze helemaal geen Wajong nodig heeft?
wie o wiequote:Op zondag 6 juni 2010 20:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als je verder leest dan je neus lang is, dan kan je lezen dat het gewoon mag.
Ja, dat was voor jou bedoeld. Wajong en studiefinanciering mogen samen.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:46 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
ow ik vroeg me af of ie die vraag aan mij stelde
Deze aanname lees ik telkens en ik ben er telkens verbaasd over. Waarom doen mensen in de WAO/WIA/WAJONG altijd zo spuugNEGATIEF over productiewerk? Er werken in nederland miljoenen mensen in productiebaantjes, en veel daarvan zijn ontzettend gelukkig daarmee!quote:Op zondag 6 juni 2010 20:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
Het mag gewoon (behalve dat zwart werken) dus waarom aangeven? Ik meld mijn buurman toch ook niet aan wanneer hij naar zijn werk gaat?
Of ben je gewoon jaloers?
Over studeren en wajong: Dat wordt ENORM gestimuleerd vanuit de overheid. Iemand met wajong, die wellicht weer goedgekeurd wordt moet vaak produktiewerk doen omdat er geen opleiding is (ivm ziekte). Produktiewerk is nu echt het meest geestdodende werk wat er is, dus deze persoon zal zeer snel weer overspannen zijn (als ik aanneem dat de wajonger over genoed intelligentie bezit om te kunnen studeren, wat betekent dat produktie werk ENORM onder nivo werk is), dus is er weer een uitkering nodig.
Als je gewoon studeren tijdens wajong stimuleert dat is deze persoon klaar met de studie, kan hoog-opgeleid werk vinden en hoeft deze persoon later waarschijnlijk geen uitkering meer te krijgen.
Daarnaast krijgt deze ex-wajonger heel veel toeslagen ivm laag inkomen (produktiewerk). Als deze persoon ene opleiding heeft gehad dan is er na verloop van tijd geen hulp (=lees toeslagen) vanuit de overheid meer nodig.
Dubbele winst: Scheelt de overheid geld en de ex-wajonger is gelukkiger, dus produktiever.
Niet zeiken jaloerse gast.
Ik heb mijn volledige studie helemaal zelf betaald, al vroeg op kamers gegaan, dikke schudieschuld op dit moment en moest een huis kopen ivm huurschaarste. Een vriend van mij heeft op school vroeger niks gedaan. Alleen vmbo diploma. Raakt werkloos, krijgt ww en krijgt van het uwv gewoon een hbo-studie aangeboden. Volledig betaald (alles) en met behoudt van uitkering. (uitkering is 2x mijn studiebeurs en niks geen lening, gewoon gratis)
Eerlijk? Nee, zeker niet, maar dat krijg je als je alles zelf wilt doen.
1) niet elk werk is geschikt voor iedereen, dus afhankelijk van waarom je afgekeurt bent kan je dat misschien helemaaaal niet handelen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Deze aanname lees ik telkens en ik ben er telkens verbaasd over. Waarom doen mensen in de WAO/WIA/WAJONG altijd zo spuugNEGATIEF over productiewerk? Er werken in nederland miljoenen mensen in productiebaantjes, en veel daarvan zijn ontzettend gelukkig daarmee!
Ik vind dit respectloos tov de mensen die dit werk doen.
Ja dat snap ik maar ik ga ervanuit dat de keuringsartsen daar verstand van hebben en ik dus niet aan een situatie refereer waarbij iemand geen fysiek werk kan doen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:14 schreef MarMar het volgende:
[..]
1) niet elk werk is geschikt voor iedereen, dus afhankelijk van waarom je afgekeurt bent kan je dat misschien helemaaaal niet handelen.
2) misschien kan iemand fysiek minder werk doen, maar mentaal (na een studie) wel.
Mijn vader heeft het zijn hele leven gedaan (en die had ook echt wel meer gekund) en ik en mijn broertje en zusjes zijn daarmee groot gebracht. Dan kots ik op mensen die zeggen dat ze er geestelijk aan onderdoor zouden gaan en liever uitkeringkje trekken.quote:3) je hebt gelijk dat je gewoon waardering en respect moet hebben voor de mensen die dat werk wel kunnen en willen doen.
Da's niet helemaal waar. Ik ken iemand met een autistische stoornis, die kan studeren, maar wel met begeleiding, om om te leren gaan met groepsprocessen etc. Hij zou ook kunnen gaan werken, maar dat zou dan begeleid zijn, met een jobcoach. De studie biedt uitzicht op een meer uitdagende baan, en ondertussen leert hij ook skills op het gebied van sociale interactie.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:42 schreef DroogDok het volgende:
Sowieso al raar dat je een arbeidsongeschiktheidsuitkering krijgt als je studeert, als je kan studeren kan je ook werken, ergo geen recht op een uitkering.
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik zulk werk geestellijk ook niet lang vol zou houden. Heb het wel eens gedaan om uit een uitkering te blijven, maar dan tijdelijk.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja dat snap ik maar ik ga ervanuit dat de keuringsartsen daar verstand van hebben en ik dus niet aan een situatie refereer waarbij iemand geen fysiek werk kan doen.
[..]
Mijn vader heeft het zijn hele leven gedaan (en die had ook echt wel meer gekund) en ik en mijn broertje en zusjes zijn daarmee groot gebracht. Dan kots ik op mensen die zeggen dat ze er geestelijk aan onderdoor zouden gaan en liever uitkeringkje trekken.
Dat snap ik ook, maar moet de maatschappij er voor op draaien omdat iemand de motivatie niet kan opbrengen om het werk te doen wat hij/zij fysiek kan doen? Ik vind dat het op een gegeven moment gewoon ophoudt en je maar wat ballen moet kweken eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:49 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik zulk werk geestellijk ook niet lang vol zou houden. Heb het wel eens gedaan om uit een uitkering te blijven, maar dan tijdelijk.
Niet iedereen is geschikt voor hetzelfde werk, dat is geen waarde-oordeel naar het werk toe. niet van mij in elk geval.
Dus je wilt zeggen dat je bij de ene UWV arts 100% wordt afgekeurd en bij de andere te werk wordt gesteld?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:20 schreef MarMar het volgende:
"als het uwv zegt" ben ik een beetje voorzichtig mee.
Het ligt er heel erg aan welke arbeidsarts je voor je hebt, ze zijn niet allemaal even deskundig.
Het ligt er ook heel erg aan watvoor voortraject je gedaan hebt, niet meer in staat zijn tot je huidige baan omdat je (gedeeltelijk) afgekeurd wordt, kan een grote klap zijn (weet ik uit ervaring).
Klopt, maar daar kan je, ook met hulp denk ik, mee om leren gaan. Je moet nogmaals niet vergeten dat de maatschappij geen boodschap heeft aan mentale zwakte om een bepaalde werkzaamheid niet te doen.quote:Nu ben ik op lichamelijke gronden afgekeurd, maar stel het was gedeeltelijk, off meer mentaal:
dan zou ik het niet trekken om dan maar voor de rest van mijn leven productiewerk te doen.
Als voortraject prima, maar als je eenmaal na jaren iets hebt opgebouwd en geinvesteerd hebt in jezelf en je kennis is dat niet zomaar iets en kan ik me goed voorstellen dat het je mentaal sloopt.
Correct.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus je wilt zeggen dat je bij de ene UWV arts 100% wordt afgekeurd en bij de andere te werk wordt gesteld?
Als je al een carriëre achter de rug hebt, heb je hier zelf ook voor meebetaald. Vind ik toch net even anders.quote:Klopt, maar daar kan je, ook met hulp denk ik, mee om leren gaan. Je moet nogmaals niet vergeten dat de maatschappij geen boodschap heeft aan mentale zwakte om een bepaalde werkzaamheid niet te doen.
En de maatschappij, dat kun je eigenlijk altijd zien als een straat waarin mensen wonen, om een bewustwording te creeren. Als je een bijstand of WAJONG/WIA/WAO uitkering hebt dan ga je iedere maand bij iedereen in de straat langs om je geld voor levensonderhoud op te halen. Of ze je dat zullen geven is afhankelijk van hoe goed je kunt verkopen dat je niet kunt werken. Als je dan een verhaal mbt mentaal gesloopt zijn bij bepaalde werkzaamheden ophangt, dan is de kans groot dat je met een lege beurs huiswaarts keert.
Op zich denk ik dat ik als de buurvrouw bijv. langs zou komen voor zoiets ik haar wel geld zou geven maar ook meteen werk voor d'r zou zoeken en min of meer eisen dat ze dat zou gaan doen.
quote:Op zondag 6 juni 2010 17:56 schreef Twizu het volgende:
http://www.uwv.nl/particulieren/contact/melden_fraude/index.aspx
Als jij had gelezen had je gezien dat ze er zwart bijklust, wat dus niet mag.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als je verder leest dan je neus lang is, dan kan je lezen dat het gewoon mag.
't Was een reactie op het én Wajong-uitkering hebben én op school zitten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als jij had gelezen had je gezien dat ze er zwart bijklust, wat dus niet mag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |