Wel eens in Istanbul geweest?quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:39 schreef Lolque het volgende:
Turkse begrippen voor gemoderniseerd is verbrandingsmotoren ipv ezels, en scheermesjes ipv scherpe stenen.
Laat me niet lachen man.
Nee die blijven uitbreiden, vind ik best knap hoor.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:45 schreef Karzai het volgende:
Het Turkse volk heeft zich al duizenden jaren gehandhaafd in dat gebied, dat kunnen de Israelis niet zeggen
Kut dat had ik aan moeten zien komenquote:Op woensdag 9 juni 2010 23:45 schreef Lolque het volgende:
[..]
![]()
Als je het nog niet door had was het gewoon een kut antwoord op een kut post.
Turkije is het meest betrouwbare land daar in de regio. En waarom willen we zo'n land te vriend houden? Omdat er olie in de regio zit natuurlijk. Beter dat wij Turkije als vriendje hebben dan bijvoorbeeld een China.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:10 schreef WammesWaggel het volgende:
Turkije was alles behalve betrouwbaar tijdens de invasie van Irak, op het laatste moment.
Waarom zou de NAVO een springplank in het MO nodig hebben? het doel van de NAVO was ooit de invloed van Rusland beteugelen en dat is gelukt, de Russen zijn geen bedreiging meer.
Tsja, na al die denigrerende reacties hier op het Turkse leger weet je het maar nooit he.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:47 schreef Lolque het volgende:
Lees m'n andere post eens, je denkt toch niet dat ik het serieus meende?
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3834123,00.htmlquote:IDF; Komend decennium joodse dienstweigeraars op 40% .
Head of the IDF Personnel Directorate, Major-General Avi Zamir, visited an Ashdod high school Wednesday and met with its teachers as part of a military initiative meant to try and reintroduce military values to youths.
Zamir, who focused on the rising numbers of draft dodgers, warned that the coming decade may see up to 40% of Jewish teenager evade military service.
The situation, he added, can turn even worse: "Taking into consideration Israeli Arab youths, we are facing a situation in which 70% of youths will not enlist to military to national service.
"Even now the notion of 'the people's army' is fraying and of these trends continue we'll be on the brink of an abyss," he said.
According to IDF data for 2008, 72% of teenage Jewish boys and 54% of girls enlist in the military, placing draft dodging rates at 37%.
Zamir was especially critical of the 38% of teenage girls who use a false claim of religious observance to dodge the draft. "That, to me, is cynical abuse of the law. We're not too far off from seeing those numbers hit 50%."
The military and the Prime Minister's Office are also working together to increase the number of haredim who perform military service, and so far, according to Zamir, their numbers have increased to 1,000 a year.
The head of the IDF Personnel Directorate also said that the military must do more to aid soldier who complete their service, and especially the 20,000 combat soldiers who are discharged of service every year after an extremely grueling service.
Zamir noted that the burden of reserve duty is far from being equally distributed: The IDF currently has 450,000 reservists between the ages of 21-40, but only 100,000 of them carry our 10 days or more of reserve duty every year, "And we must assist then."
Nope,maar zolang Israël al bestaat handhaven ze zich toch aardig tussen al die vijandige landjes.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:45 schreef Karzai het volgende:
Het Turkse volk heeft zich al duizenden jaren gehandhaafd in dat gebied, dat kunnen de Israelis niet zeggen
De Turken zijn geen Arabieren, net zo min als dat Iraniërs dat zijn. Beiden kennen een heel ander mentaliteit en zijn qua oorlogsvoering een stuk sterker. Turkije zal Israel - mits zonder hulp van buitenaf - gewoon verslaan.quote:Op zondag 6 juni 2010 15:04 schreef ErwinRommel het volgende:
Watn topic weer![]()
Welnu, we vergeten even dat Israel miljoenen soldaten heeft weet tegen te houden in een grondoorlog. De 6 daagse oorlog en de Yom-Kipoer oorlog.
Een tegenstander met duizenden tanks, honderden vliegtuigen etc etc verloren van Israel.
Ik zou mijn geld zetten op Israel. 100%
Hoe zie jij dat dan voor je? een succesvolle invasie van 1 van de best verdedigde landen ter wereld zo ver weg van huis?quote:Op zondag 13 juni 2010 05:29 schreef G.Garibaldi het volgende:
[..]
De Turken zijn geen Arabieren, net zo min als dat Iraniërs dat zijn. Beiden kennen een heel ander mentaliteit en zijn qua oorlogsvoering een stuk sterker. Turkije zal Israel - mits zonder hulp van buitenaf - gewoon verslaan.
Je weet ook dat dat grotendeels kwam door de verrassingsaanval die Israël uitvoerde op Egypte waardoor de oorlog begon, en waardoor zo'n beetje de hele luchtmacht van Egypte was uitgeschakeld? Als je geen tegenstand meer hebt in de lucht is het niet zo moeilijk een oorlog te winnen.quote:Op zondag 6 juni 2010 15:04 schreef ErwinRommel het volgende:
Watn topic weer![]()
Welnu, we vergeten even dat Israel miljoenen soldaten heeft weet tegen te houden in een grondoorlog. De 6 daagse oorlog en de Yom-Kipoer oorlog.
Een tegenstander met duizenden tanks, honderden vliegtuigen etc etc verloren van Israel.
Ik zou mijn geld zetten op Israel. 100%
En aangezien de Luchtmacht van Turkije met bosjes tegelijkertijd uit de lucht zal gaan zal ook in deze oorlog Israël de lucht beheersen.quote:Op zondag 13 juni 2010 11:39 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je weet ook dat dat grotendeels kwam door de verrassingsaanval die Israël uitvoerde op Egypte waardoor de oorlog begon, en waardoor zo'n beetje de hele luchtmacht van Egypte was uitgeschakeld? Als je geen tegenstand meer hebt in de lucht is het niet zo moeilijk een oorlog te winnen.
Hij heeft teveel C&C Generals gespeeld denk ik.quote:Op zondag 13 juni 2010 05:32 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat dan voor je? een succesvolle invasie van 1 van de best verdedigde landen ter wereld zo ver weg van huis?
quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:33 schreef Drumhoven het volgende:
De Turkse defensie is absoluut sterker dan die van Israël. Mensen die anders beweren, leven echt in een andere wereld.
De Turkse defensie is veel moderner dan sommige mensen hier denken. De tijd dat Turkije verouderde Amerikaanse wapens kreeg is al lang voorbij. Dit pikt Turkije al lang niet meer. Turkije haalt zijn wapens, waarvan ze ook veel onderdelen tegenwoordig zelf maken, ook uit landen als GB, FR, GER, NL en ja; ook uit Israël, al zijn dit geen zware wapenorders... Turkije is zich zeer bewust van zijn grote waarde voor het westen. Zij weten dat zij een belangrijke "poortwachter" zijn en nemen dit ook mee in hun eisen naar landen zoals VS, GB, FR, GER en NL.
Turkije is een regionaal grootmacht. Turkije is zeker de sterkste land (zeer waarschijnlijk op FR na, maar dat wil niet zeggen dat FR het zomaar zou kunnen winnen van een land als Turkije) aan de middelandsche zee.
Wat betreft Israël: Turkije is op alle fronten, veel sterker dan Israël. Alleen: Israël heeft idd nucleaire wapens. Turkije heeft een zeer sterk leger dat een continuiteit aan (internationale) oefeningen doet. Om nog maar te zwijgen over hun krijgsgeschiedenis, dat wel een periode van 800 jaar bestrijkt! Israël heeft alleen maar ervaring van een paar oorlogen en het schieten op kinderen die alleen steentjes als wapens hebben.
Of het idd op een oorlog zou komen tussen die twee? Nee, is daar mijn antwoord op. Ondanks de ballen die de Turkse regering heeft, maar die overigens ook veel te weinig laat zien. Turkije en Israël hebben te veel politieke en defensieve belangen die ontzettend in elkaar verweven zijn. Tot een oorlog (hier om) zal het nooit komen. Een aanval van Turkije op Israël zou de internationale gemeenschap nooit accepteren. Turkije zou direct worden teruggefloten. En Turkije zal hieraan (moeten) gehoor geven... In mijn ogen is dit incident het ook niet waard. Bovendien houden we met z'n allen (VS en Europa, waarvan NL voorop) Israël mooi de hand boven het hoofd.
Nee; geen oorlog tussen die twee... Daar zijn beide landen te slim/wijs voor...
Mvg
Nou zeg. Je mag wel iets aardiger zijn tegen een user die speciaal voor dit topic een account bij Fok! aanmaakt.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:55 schreef hoogvlieger het volgende:
moest je een opstel schrijven voor school ofso?
aja ik zie het. Excuus en welkom op FOK!quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nou zeg. Je mag wel iets aardiger zijn tegen een user die speciaal voor dit topic een account bij Fok! aanmaakt.
Precies wat anderen nu over jou gaan zeggen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:33 schreef Drumhoven het volgende:
De Turkse defensie is absoluut sterker dan die van Israël. Mensen die anders beweren, leven echt in een andere wereld.
Eens.quote:De Turkse defensie is veel moderner dan sommige mensen hier denken.
Correct. Turkije krijgt niks meer maar moet de wapens nu kopen.quote:De tijd dat Turkije verouderde Amerikaanse wapens kreeg is al lang voorbij. Dit pikt Turkije al lang niet meer.
Hier heb ik geen aanmerkingen op.quote:Turkije haalt zijn wapens, waarvan ze ook veel onderdelen tegenwoordig zelf maken, ook uit landen als GB, FR, GER, NL en ja; ook uit Israël, al zijn dit geen zware wapenorders...
Eisen? Was het niet Turkije die NL dringend vroeg om Patriots te sturen ter bescherming?quote:Turkije is zich zeer bewust van zijn grote waarde voor het westen. Zij weten dat zij een belangrijke "poortwachter" zijn en nemen dit ook mee in hun eisen naar landen zoals VS, GB, FR, GER en NL.
Frankrijk is geen grootmacht in het midden-oosten. En dan nog. Ook Frankrijk heeft nukes.quote:Turkije is een regionaal grootmacht. Turkije is zeker de sterkste land (zeer waarschijnlijk op FR na, maar dat wil niet zeggen dat FR het zomaar zou kunnen winnen van een land als Turkije) aan de middelandsche zee.
Turkije is toch maar 30 jaar ouder dan Israël?quote:Wat betreft Israël: Turkije is op alle fronten, veel sterker dan Israël. Alleen: Israël heeft idd nucleaire wapens. Turkije heeft een zeer sterk leger dat een continuiteit aan (internationale) oefeningen doet. Om nog maar te zwijgen over hun krijgsgeschiedenis, dat wel een periode van 800 jaar bestrijkt! Israël heeft alleen maar ervaring van een paar oorlogen en het schieten op kinderen die alleen steentjes als wapens hebben.
Eens.quote:Of het idd op een oorlog zou komen tussen die twee? Nee, is daar mijn antwoord op. Ondanks de ballen die de Turkse regering heeft, maar die overigens ook veel te weinig laat zien. Turkije en Israël hebben te veel politieke en defensieve belangen die ontzettend in elkaar verweven zijn. Tot een oorlog (hier om) zal het nooit komen. Een aanval van Turkije op Israël zou de internationale gemeenschap nooit accepteren. Turkije zou direct worden teruggefloten. En Turkije zal hieraan (moeten) gehoor geven... In mijn ogen is dit incident het ook niet waard.
Eens.quote:Bovendien houden we met z'n allen (VS en Europa, waarvan NL voorop) Israël mooi de hand boven het hoofd.
Eens.quote:Nee; geen oorlog tussen die twee... Daar zijn beide landen te slim/wijs voor...
Idem.quote:Mvg
Kijk naar mijn reactie op zijn/haar verhaal. Netjes en discreet.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:10 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
aja ik zie het. Excuus en welkom op FOK!
Te lui voor. Maar het verhaal kwam wel een beetje als 'kijk-mij-nou-defensieexpert-zijn' over.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:20 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Kijk naar mijn reactie op zijn/haar verhaal. Netjes en discreet.
Nee joh, zijn/haar verhaal is meer "trots op het vaderland". Drumhoven is gewoon een trotse Turk(se).quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:59 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Te lui voor. Maar het verhaal kwam wel een beetje als 'kijk-mij-nou-defensieexpert-zijn' over.
kan ookquote:Op maandag 9 augustus 2010 21:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee joh, zijn/haar verhaal is meer "trots op het vaderland". Drumhoven is gewoon een trotse Turk(se).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |