Er staat weer een proefknoflookje op. Net 1 met olijfolie zonder buitenste schil weggegooid. Die was gefrituurd. Nu 1 in schil met boter overheen. Even een uurtje geduld hebben nu.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:41 schreef Redcoon het volgende:
Misschien was de temperatuur te hoog? Had je de schil er wel of niet afgehaald?
Ik kan je verzekeren dat ze ook koud zo op zijn. Persoonlijk vind ik ze koud misschien nog wel lekkerder omdat de smaken beter uitkomen, althans dat is hoe ik het ervaar.quote:Op woensdag 7 juli 2010 09:35 schreef Stansfield het volgende:
Zaterdag wil ik voor het eerst MOINK Balls gaan maken. Gewoon rustig zelf ff proberen zonder dat het gelijk voor meerdere mensen is die op je vingers staan te kijken. Maar nu heb ik dus het recept voor 30 stuks. En als ze nou lekker goed gelukt zijn kan ik ze natuurlijk zondagavond mooi meenemen naar het voetbal wat ik bij een vriend ga kijken. Maar kan ik ze dan gewoon in de oven opwarmen bijvoorbeeld?
Ja hoor gaat prima.quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:14 schreef Stansfield het volgende:
Ook een goed idee ja, maar ik wil er ook wel een aantal warm hebben dan. Misschien 50/50 ofzo. Maar kan ik die dan gewoon in de oven warm maken of wordt dat niks?
Heel goed!quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:01 schreef Stansfield het volgende:
Wil de 1e x zelf balletjes gaan draaien. Daarna gebruik ik misschien een keer jouw recept met kant en klare balletjes
quote:Op donderdag 8 juli 2010 11:09 schreef Beauregard het volgende:
Iemand een tip w.b. barbecue fora? Of wellicht een goede 'portal'? Mag Engelstalig zijn hoor.
Dit is een prima topic, maar ik zoek wat meer detail.
Merci!quote:Op donderdag 8 juli 2010 11:13 schreef pavv het volgende:
[..]
de grootste nederlandse:
www.bbqforum.nl
een hele grote Amerikaanse:
http://www.bbq-brethren.com/forum/
Veel lees/eetplezier!
Ja, er is een wereld voor me open gegaan sinds ik die waardeloze elektrische barbecue gourmetmachine heb weggegooid. Heb nu een Weber 47 cm. Heerlijk. Alleen vind ik 'm nu al weer te klein eigenlijk.quote:
Koop het boek Culinair Barbecueën van Steven Raichlen. Is in het nederlands en gebaseerd op Barbecue Bible. Echt een aanrader!quote:Op donderdag 8 juli 2010 11:26 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Ja, er is een wereld voor me open gegaan sinds ik die waardeloze elektrische barbecue gourmetmachine heb weggegooid. Heb nu een Weber 47 cm. Heerlijk. Alleen vind ik 'm nu al weer te klein eigenlijk.
Het standaardwerk heb ik nu wel gehad, dus wil me graag wat verdiepen in mooie recepten en goede technieken.
Denk er ook over na om de Barbecue Bible van Steven Raichlen te bestellen, alleen vrees ik dat in dat boek niet wordt gewerkt met het metrisch stelsel.
BBQ bijbel is het standaardwerk voor de BBQ!quote:Op donderdag 8 juli 2010 11:26 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Ja, er is een wereld voor me open gegaan sinds ik die waardeloze elektrische barbecue gourmetmachine heb weggegooid. Heb nu een Weber 47 cm. Heerlijk. Alleen vind ik 'm nu al weer te klein eigenlijk.
Het standaardwerk heb ik nu wel gehad, dus wil me graag wat verdiepen in mooie recepten en goede technieken.
Denk er ook over na om de Barbecue Bible van Steven Raichlen te bestellen, alleen vrees ik dat in dat boek niet wordt gewerkt met het metrisch stelsel.
Qua smaak viel het ook best mee hoor. Maar de topping mocht nog wat langer hebben en de bodem wat minder langquote:Op zaterdag 10 juli 2010 09:05 schreef Schranseman het volgende:
Ik vind hem er heerlijk uitzien. mooie topping
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |