We hebben nu eenmaal afgesproken dat mensen vanaf 18 jaar wilsbekwaam zijn. Of die grens eerlijk is, is een andere discussiequote:Op donderdag 24 juni 2010 15:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En een relatie tussen iemand van 20 en 40 dan?Ook niet geheel gelijkwaardig en toch. Ook heb je mensen die niet eens gelijkwaardig willen zijn in een relatie. Vrijwillig ongelijkwaardig zijn bestaat dus ook, for the sake of argument.
Dat is jouw mening, dat bepaal jij toch niet. Sommige mensen vinden dat dieren gelijkwaardig aan hen zijn en vallen op dieren. Dat ga jij effe voor hen bepalen. Je snap toch wel dat je voor jezelf spreek en niet voor iedereen?quote:Alle volwassen mensen zijn gelijkwaardig. Ze zijn niet gelijk, maar wel gelijkwaardig. Ze hebben volledige zeggenschap over zichzelf (uitzonderingen zoals dokter/patient relatie daargelaten). Een mens kan zich wel gelijkwaardig achten aan een dier, maar is het daarmee nog niet. Dat zul je toch zelf ook wel begrijpen
Waarom moeten ze iets "goed" praten dat helemaal niet verkeerd is?quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:45 schreef picardmike het volgende:
[..]
Tja homo's komen zelf met die geaardheid dus moet ze het maar goedpraten ook. Ik voel me als hetero beledigd als je zegt dat ik als hetero geboren ben.
Homo's zie je hetero's toch ook niet beledigen door hun geaardheid met pedofielen en dierensex te vergelijken? Het is best als je iets tegen homo's hebt ; je staat er niet alleen in ; maar kom dan ook met goede argumenten ipv homo's af te schilderen als criminelen. Want dat is het enige wat je aan het doen bent. Heb het in ieder geval aangekaart in feedback want dit vind ik persoonlijk echt te ver gaan.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:45 schreef picardmike het volgende:
[..]
Tja homo's komen zelf met die geaardheid dus moet ze het maar goedpraten ook. Ik voel me als hetero beledigd als je zegt dat ik als hetero geboren ben.
Jouw manier van denken is echt heel vreemd.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:45 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nou het is niet een geheel gevoelloos besluit maar ik ben nou eenmaal als eerste in aanraking gekomen met hetero's en op de rest heb ik mij niet georienteerd. Zo is het ook met eten als je een slechte ervaring heb met melk omdat je moeder je geen goede borstvoeding gaf vind je melk later ook niet meer lekker en wil je het ook niet meer proberen. Als je goed geconfronteerd ben met melk dan vind je het ook lekker. Als je later nog met nieuwe etenswaren in aanraking komt ga je eerst heel goed nadenken of het je bekent voorkomt als het te vreemd is lus je het meestal niet.quote:Waarom moeten ze iets "goed" praten dat helemaal niet verkeerd is?
Jij hebt op een dag bewust besloten dat je je seksueel aangetrokken voelde tot vrouwen? Je hebt toen dus ook overwogen of je niet stiekem op mannen (of kinderen of dieren, blijkbaar voor jou allemaal hetzelfde) viel?
HUH?quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:55 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nou het is niet een geheel gevoelloos besluit maar ik ben nou eenmaal als eerste in aanraking gekomen met hetero's en op de rest heb ik mij niet georienteerd. Zo is het ook met eten als je een slechte ervaring heb met melk omdat je moeder je geen goede borstvoeding gaf vind je melk later ook niet meer lekker en wil je het ook niet meer proberen. Als je goed geconfronteerd ben met melk dan vind je het ook lekker..
Het gaat er om dat en dat is bewezen als je een slechte ervaring heb met bepaalde voeding je daar een afkeer tegen onwikkeld. Als je een positieve ervaring heb dan vind je het lekker als het erg positief is vind je het zelfs heerlijk. Als het vreemd is dan is de kans groter dan je daar een afkeer tegen ontwikkeld.quote:HUH? Ligt het aan mij of slaat die redenering echt helemaal nergens op.
Dus homo's zijn alleen homo omdat ze een slechte ervaring hebben gehad met heteros?
Want je houdt ook niet van melk als je een slechte ervaring hebt gehad met borstvoeding?
Nee sorry. Dit volg ik echt niet. Borstvoeding staat niet eens gelijk aan normale melk. Een baby beseft niet eens dat ze melk aan het drinken is. Laat staan later bij pakken melk. Die moedermelk smaakt ook nog eens anders geloof ik.
Je begrijpt wel dat homoseksuelen niet geboren worden uit homoseksuelen he?quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:55 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nou het is niet een geheel gevoelloos besluit maar ik ben nou eenmaal als eerste in aanraking gekomen met hetero's en op de rest heb ik mij niet georienteerd. Zo is het ook met eten als je een slechte ervaring heb met melk omdat je moeder je geen goede borstvoeding gaf vind je melk later ook niet meer lekker en wil je het ook niet meer proberen. Als je goed geconfronteerd ben met melk dan vind je het ook lekker. Als je later nog met nieuwe etenswaren in aanraking komt ga je eerst heel goed nadenken of het je bekent voorkomt als het te vreemd is lus je het meestal niet.
Ja logisch maar daarvoor hoeft het nog niet aangeboren te zijn. Heel veel dingen die niet gevormd zijn vanuit je persoonlijkheid doen er niet meer toe later. Als je bijvoorbeeld helemaal gek bent van groen en dat gekoppelt heb aan je persoonlijkheid dan zal je niet zo snel voor een rode auto kiezen als je ook een groene kan nemen.quote:Je begrijpt wel dat homoseksuelen niet geboren worden uit homoseksuelen he?
Het is ook niet zo dat homoseksuelen slechte ervaringen hebben met heteroseksuele relaties. Ze voelen zich gewoon niet aangetrokken tot het andere geslacht. Zoals een heteroseksueel zich niet aangetrokken voelt tot hetzelfde geslacht.
En uhm...hoe vaak zal een mens een slechte ervaring hebben met eten? Hoe kan dat überhaupt? Als je met tomaten bent bekogeld zegt dat nog niets over de smaak van tomaten.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:00 schreef picardmike het volgende:
[..]
Het gaat er om dat en dat is bewezen als je een slechte ervaring heb met bepaalde voeding je daar een afkeer tegen onwikkeld. Als je een positieve ervaring heb dan vind je het lekker als het erg positief is vind je het zelfs heerlijk. Als het vreemd is dan is de kans groter dan je daar een afkeer tegen ontwikkeld.
Jahoor iedereen denkt als hij spruitjes ziet he spruitjes dat is lekker jammie. 9 van de 10 keer heb je al gehoord dat het niet lekker is en ga je die trend ook ontwikkelen. Je hebt dan dus een slechte ervaring met spruitjes.
Onzin, mijn moeder vindt spruitjes heerlijk. En dan kunnen mensen haar nog zo lang vertellen hoe smerig het wel niet is, dat zal haar smaak echt niet veranderen. En ik vind spruitjes dus ondanks mijn moeder hardstikke vies.quote:Jahoor iedereen denkt als hij spruitjes ziet he spruitjes dat is lekker jammie. 9 van de 10 keer heb je al gehoord dat het niet lekker is en ga je die trend ook ontwikkelen. Je hebt dan dus een slechte ervaring met spruitjes.
Voordurent want het is handig om tegen een kind te zeggen dat zijn papje lekker is anders gaat hij het echt niet eten. Je weet wel een moeder die eerst zelf een lepeltje moet eten en dan het kind laat eten.quote:En uhm...hoe vaak zal een mens een slechte ervaring hebben met eten? Hoe kan dat überhaupt? Als je met tomaten bent bekogeld zegt dat nog niets over de smaak van tomaten.
Je vergelijkt serieus iemand zijn favoriete kleur met geaardheid? Waarom heb je er zoveel problemen mee dat homoseksualiteit is aangeboren? Wat maakt jou dat nou uit? Wat is nu het probleem?quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:05 schreef picardmike het volgende:
[..]
Ja logisch maar daarvoor hoeft het nog niet aangeboren te zijn. Heel veel dingen die niet gevormd zijn vanuit je persoonlijkheid doen er niet meer toe later. Als je bijvoorbeeld helemaal gek bent van groen en dat gekoppelt heb aan je persoonlijkheid dan zal je niet zo snel voor een rode auto kiezen als je ook een groene kan nemen.
En jij denkt dat die ouders dat ook zo doen met seks (ouders van homoseksuelen dan hè)? Ouders zijn over het algemeen heteroseksueel hè? Ik krijg opeens een heel raar beeld over seksuele voorlichting. Gelukkig hebben mijn ouders het nooit voorgedaan....quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:09 schreef picardmike het volgende:
[..]
Voordurent want het is handig om tegen een kind te zeggen dat zijn papje lekker is anders gaat hij het echt niet eten. Je weet wel een moeder die eerst zelf een lepeltje moet eten en dan het kind laat eten.
Uiteraard ligt het er ook aan hoe sterk je persoonlijkheid gevormd is, sommige mensen staan overal heel neutraal tegenover, zoals ik. Maar veel mensen niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm just a Soul whose Intentions are Good
Dat is omdat kinderen hun ouders dan gaan nadoen, niet dat ze het dan ineens lekker vinden.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:09 schreef picardmike het volgende:
[..]
Voordurent want het is handig om tegen een kind te zeggen dat zijn papje lekker is anders gaat hij het echt niet eten. Je weet wel een moeder die eerst zelf een lepeltje moet eten en dan het kind laat eten.
Uiteraard ligt het er ook aan hoe sterk je persoonlijkheid gevormd is, sommige mensen staan overal heel neutraal tegenover, zoals ik. Maar veel mensen niet.
Het probleem is dat het aangeboren is en je daarmee tekort doet aan liefde tussen twee partners wat zoveel verder gaat dan alleen geslacht en aangeborenheid. Zo zet je hetero's veel te simpel neer.quote:Je vergelijkt serieus iemand zijn favoriete kleur met geaardheid? Waarom heb je er zoveel problemen mee dat homoseksualiteit is aangeboren? Wat maakt jou dat nou uit? Wat is nu het probleem?
Zoals ik al eerder zei:quote:Ik heb een vriend gehad die echt heel graag hetero was geweest. Hij werd totaal niet geaccepteerd door zijn ouders. Zijn vader zette hem uiteindelijk zelfs uit huis. Zij waren van mening dat hij maar gewoon voor een meisje moest kiezen. Er was alleen niets te kiezen voor hem. Want hij viel gewoon niet op meisjes. Net zoals jij niet op mannen valt. Heb jij het gevoel dat je nog kunt kiezen om wel voor mannen te kunnen vallen? Of is dat eigenlijk helemaal geen keuze?
Dat is al onderzocht als je eerst zou voorproeven met een vies gezicht is er geen enkel kind wat het nog zou eten later.quote:Dat is omdat kinderen hun ouders dan gaan nadoen, niet dat ze het dan ineens lekker vinden.
Nee niet alleen dat speelt een rol ook stress speelt een rol en daar heb je wel aanleg voor. Maar er is geen homostofje ala gen.quote:En jij denkt dat die ouders dat ook zo doen met seks (ouders van homoseksuelen dan hè)? Ouders zijn over het algemeen heteroseksueel hè? Ik krijg opeens een heel raar beeld over seksuele voorlichting. Gelukkig hebben mijn ouders het nooit voorgedaan....
Ik zie niet hoe een aangeboren geaardheid dat alles ondermijnd.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:16 schreef picardmike het volgende:
[..]
Het probleem is dat het aangeboren is en je daarmee tekort doet aan liefde tussen twee partners wat zoveel verder gaat dan alleen geslacht en aangeborenheid. Zo zet je hetero's veel te simpel neer.
Ik trek daar een andere conclusie uit dan jij doet. Namelijk niet dat ze het dan ineens vies of lekker vinden, maar meer dat ze het vertrouwen of niet vertrouwen. Doet er verder ook niet toe, van dat soort voorkeuren, maar je aangetrokken voelen tot iemand is veel complexer dan iets lekker of niet lekker vinden smaken.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:18 schreef picardmike het volgende:
[..]
Dat is al onderzocht als je eerst zou voorproeven met een vies gezicht is er geen enkel kind wat het nog zou eten later.
Dan ben je dus biseksueel? Immers, als geslacht en aangeborenheid geen rol spelen, kun jij seksueel aangetrokken zijn tot iedereen? Daarnaast verwar je seksualiteit en liefde met elkaar. Je kunt liefde voelen zonder seksualiteit en je kunt ook seks hebben zonder liefde. En je kunt het ook combineren. En dan maakt het helemaal niet uit of je nu heteroseksueel bent of homoseksueel.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:16 schreef picardmike het volgende:
[..]
Het probleem is dat het aangeboren is en je daarmee tekort doet aan liefde tussen twee partners wat zoveel verder gaat dan alleen geslacht en aangeborenheid. Zo zet je hetero's veel te simpel neer.
Welke keuzes? Je hebt het over persoonlijkheid, persoonlijkheid heeft niets te maken met geaardheid. Geaardheid heeft niets te maken met denkbeelden. En al helemaal niets met je houding. Daarbij zie ik nog steeds geen reden waarom het überhaupt uitmaakt of dat geaardheid nu aangeboren is of wordt ontwikkeld in de jeugd. Feit is, dat het geen keuze betreft.quote:Zoals ik al eerder zei:
Je persoonlijkheid word tijdens je eerste levensjaren gevormd. Na die levensjaren rondom je 10 zijn een paar zaken zoals seksuele voorkeur als onveranderbaar of wat stroever. Hoe ouder je word hoe starrer je denkbeelden worden. Dat komt omdat mensen steeds meer de gevolgen van hun keuzes kunnen overzien maar als we die eenmaal gemaakt hebben op vroege leeftijd kom je daar nooit meer van af en behoort het tot je houding. Je houding moet op 1 lijn staan met je persoonlijkheid.
Dat staat in relatie met elkaar dat is al jaren bekent en elke kok past zijn repoitaire daar ook op aan om jouw bij een nieuwe maaltijd een goed gevoel te geven. Iets wat je niet vertouwd dat lust je over het algemeen ook niet. Dat is precies hetzelfde.quote:Ik trek daar een andere conclusie uit dan jij doet. Namelijk niet dat ze het dan ineens vies of lekker vinden, maar meer dat ze het vertrouwen of niet vertrouwen. Doet er verder ook niet toe, van dat soort voorkeuren, maar je aangetrokken voelen tot iemand is veel complexer dan iets lekker of niet lekker vinden smaken.
Ik doe psychologie en persoonlijkheid heeft alles te maken en aanleg en mileu. Er is niks anders aan een mens dan zijn eigen persoonlijkheid en zijn houding. Dat zijn 2 grondbeginselen in de psychologie. Als het aangeboren is dan ligt het dus aan de aanleg binnen de persoonlijkheid.quote:Welke keuzes? Je hebt het over persoonlijkheid, persoonlijkheid heeft niets te maken met geaardheid. Geaardheid heeft niets te maken met denkbeelden. En al helemaal niets met je houding. Daarbij zie ik nog steeds geen reden waarom het überhaupt uitmaakt of dat geaardheid nu aangeboren is of wordt ontwikkeld in de jeugd. Feit is, dat het geen keuze betreft.
Ik ben als bi-seksueel geboren ja en ben dat inweze nog steeds alleen heb ik geen behoefte aan mannen simpelweg omdat ik hetzelfde en meer kan halen bij vrouwen. Dus ik omschrijf mijzelf als hetero.quote:Dan ben je dus biseksueel? Immers, als geslacht en aangeborenheid geen rol spelen, kun jij seksueel aangetrokken zijn tot iedereen? Daarnaast verwar je seksualiteit en liefde met elkaar. Je kunt liefde voelen zonder seksualiteit en je kunt ook seks hebben zonder liefde. En je kunt het ook combineren. En dan maakt het helemaal niet uit of je nu heteroseksueel bent of homoseksueel.
Denk dat je bestialiteit.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:17 schreef picardmike het volgende:
Dieren geven vaak aan vrijwillig seks met mensen te willen hebben. Er zijn zelf gevallen bekent waar dieren mensen verkrachten. Kortom moeten we bigamie dan ook toe gaan staan, als beide partijen dat willen? En als dit aangeboren blijkt te zijn?
Smaak is anders lang zo subjectief niet, als jij het nu doet voorkomen. Dat is medeafhankelijk van je smaakpapillen. Kinderen lusten bijvoorbeeld geen spruitjes, omdat ze bitter smaken. Kinderen hebben namelijk meer smaakpapillen dan volwassenen. Bittere gewassen zijn vaak giftig. En dat is de reden dat de smaak bij kinderen niet bevalt. Het is een natuurlijke bescherming. Naarmate kinderen ouder worden gaan ze vanzelf veel meer lusten, omdat ze minder smaakpapillen hebben. Dat heeft dus weinig te maken met waar ze mee opgroeien. Verder kun je inderdaad dingen stimuleren als ouder.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:24 schreef picardmike het volgende:
[..]
Dat staat in relatie met elkaar dat is al jaren bekent en elke kok past zijn repoitaire daar ook op aan om jouw bij een nieuwe maaltijd een goed gevoel te geven. Iets wat je niet vertouwd dat lust je over het algemeen ook niet. Dat is precies hetzelfde.
Ik heb ook zat psychologievakken gevolgd op de universiteit. Maar geaardheid heeft dan nog steeds niets te maken met persoonlijkheid. Ik heb blauwe ogen, daar had ik aanleg voor, met dank aan mijn vader. Maar ze hebben weinig te maken met mijn persoonlijkheid.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:27 schreef picardmike het volgende:
[..]
Ik doe psychologie en persoonlijkheid heeft alles te maken en aanleg en mileu. Er is niks anders aan een mens dan zijn eigen persoonlijkheid en zijn houding. Dat zijn 2 grondbeginselen in de psychologie. Als het aangeboren is dan ligt het dus aan de aanleg binnen de persoonlijkheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |