Van van wat ik gelezen heb ging het om 20 radicalen van Turkse nationaliteit met niet zo fijne ideeën. Ja, die hebben het verpest voor de rest van de overige 600 man. Ik wil best wel geloven dat hun intenties wel oprecht waren.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:46 schreef C_N het volgende:
[..]
de beelden zeggen mij genoeg , er was een rotte appel (in De Paro zijn taal)die het vergalden voor de .
de bevolking van de strook.![]()
Als ze geen zuivere bedoelingen hadden, waarom dan geen echte wapens meegenomen?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:43 schreef Mylene het volgende:
De intentie van de Corrie boot vind ik helemaal prima. Niets dan lof. Evenals het doel van Free Gaza. Zonder geweld de kust van Gaza proberen te bereiken.
De intentie van het IHH schip was in mijn ogen niet met zuivere bedoelingen. Dit vermoeden wordt bevestigd door een verklaring van een Libanese cameraman aan boord van het schip.
die waren ook oprechtquote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:50 schreef Mylene het volgende:
[..]
Van van wat ik gelezen heb ging het om 20 radicalen van Turkse nationaliteit met niet zo fijne ideeën. Ja, die hebben het verpest voor de rest van de overige 600 man. Ik wil best wel geloven dat hun intenties wel oprecht waren.
Als je een dakkapel weet te vinden voel ik me aangeradenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:42 schreef C_N het volgende:
[..]
die worden geconfisqueerd.
wat ik weet uit het verleden dat die gingen naar de org die het bracht . hoe het nu gaat is voor mij ook een vraag,ik probeer het morgen uit te zoeken .
vind het een goed punt.
misschien heb ik mijn huis daar wel van verbouwd ,,,,,grapje .
Ik zal morgen eens kijken in Ashdodquote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:55 schreef BasOne het volgende:
[..]
Als je een dakkapel weet te vinden voel ik me aangeraden
die wapens konden ook niet zomaar door de inspectie van waar ze vandaan kwamen .tussen stop..Cyprus waar ook een controllen is uitgevoerd door de douane..quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:55 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als ze geen zuivere bedoelingen hadden, waarom dan geen echte wapens meegenomen?
True, deze groep voornamelijk Turken was van een ander slag dan de activisten uit andere landen. Zij waren niet van plan het schip zonder slag of stoot over te geven. Maar wat voor verdere bedoelingen jij hen ook wilt toeschrijven, zij konden Israel natuurlijk niet dwingen het op deze manier te doen.
Israel had simpelweg de schroef van het schip onklaar kunnen maken bijvoorbeeld. Had het schip stilgelegen.
net als de konvooien naar Moermanskquote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Sodemieter op met je dubbele agenda. Iedereen schreeuwt het bij wijze van continu van de daken dat het om het breken van van de blokkade gaat en nergens anders om.
Kijk op de site van de http://www.freegaza.org/
Doel: We want to break the siege of Gaza.
Men brengt daarbij goederen die ze daar kunenn gebruiken, puur symbolisch en in het beste geval, als het om enkele tonnen gaat, slechts een hele kleine druppel op de gloeiende plaat.
Alsof zo'n konvooi alle tekorten goed kan maken.
Nu heeft Israel de goederen in handen en gebruikt het voor PR na de slachtpartij van afgelopen week. "Kijk eens, Hamas wil het niet eens aannemen." Of dat ze neerbuigend lopen te doen hoe slechte kwaliteit de spullen wel niet waren. Doorzichtig en van een ontzettend laag niveau.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:50 schreef Mistaravim het volgende:
Welke goederen zijn verboden in Gaza door de Israëlische oorlogsmisdadigers?
http://gisha.org/UserFile(...)sGazaStrip060510.pdf
In ieder geval zou de VN alleen al op basis van de huidige situatie, waaruit toch echt blijkt dat de intenties op dat ene schip echt niet vredelievend waren, hun excuses moeten aanbieden voor overhaaste reacties.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:43 schreef Mylene het volgende:
De intentie van de Corrie boot vind ik helemaal prima. Niets dan lof. Evenals het doel van Free Gaza. Zonder geweld de kust van Gaza proberen te bereiken.
De intentie van het IHH schip was in mijn ogen niet met zuivere bedoelingen. Dit vermoeden wordt bevestigd door een verklaring van een Libanese cameraman aan boord van het schip.
dit zijn niet alleen de goederen die de strook binnen komen ,quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:04 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kranten en muziekinstrumenten en kippen zijn allemaal erg gevaarlijk.
ze kunnen dan beter voor Gilat shalit zorgen .quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:08 schreef DeParo het volgende:
[..]
In ieder geval zou de VN alleen al op basis van de huidige situatie, waaruit toch echt blijkt dat de intenties op dat ene schip echt niet vredelievend waren, hun excuses moeten aanbieden voor overhaaste reacties.
Eensquote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:16 schreef Monidique het volgende:
Gilat Shalit dient onmiddellijk vrijgelaten te worden. Anderhalf miljoen Arabieren zouden echter niet voorzijn gevangenschap collectief gestraft moeten worden.
Luxegoederen? Ik zie geen luxegoederen. Of bedoel je soms de kip? Of het hout? En dat is eerlijk? Mogen Israëliers zomaar besluiten om de Palestijnen van dit soort goederen te onthouden? Het slaat nergens op. Het kan en mag niet en toch gebeurt het. Alles om het volk dom en zwak te houden. Geen mogelijkheden tot ontwikkeling. Geen mogelijkheden om het één en ander op te bouwen. En dat allemaal doelbewust.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:08 schreef sp3c het volgende:
het zijn luxegoederen
ze hebben het niet nodig, dus krijgen ze het niet tot ze hamas wegwerken
dat is de gedachte erachter gok ik
Kipjes worden door Israel gebracht .versquote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:18 schreef kb1983 het volgende:
[..]
Luxegoederen? Ik zie geen luxegoederen. Of bedoel je soms de kip? Of het hout? En dat is eerlijk? Mogen Israëliers zomaar besluiten om de Palestijnen van dit soort goederen te onthouden? Het slaat nergens op. Het kan en mag niet en toch gebeurt het. Alles om het volk dom en zwak te houden. Geen mogelijkheden tot ontwikkeling. Geen mogelijkheden om het één en ander op te bouwen. En dat allemaal doelbewust.
hoe bedoel je je ziet geen luxegoederen?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:18 schreef kb1983 het volgende:
[..]
Luxegoederen? Ik zie geen luxegoederen.
jaquote:Of bedoel je soms de kip? Of het hout?
neequote:En dat is eerlijk?
wmb niet maar ik maak de regels nietquote:Mogen Israëliers zomaar besluiten om de Palestijnen van dit soort goederen te onthouden?
tsja ... c'est la guerrequote:Het slaat nergens op. Het kan en mag niet en toch gebeurt het. Alles om het volk dom en zwak te houden. Geen mogelijkheden tot ontwikkeling. Geen mogelijkheden om het één en ander op te bouwen. En dat allemaal doelbewust.
Weten ze dan ook echt waar hij precies zit? Anders had ik wel een actie van de Mossad verwacht, alhoewel ze natuurlijk geen risico willen lopen, met betrekking tot z'n leven!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:13 schreef C_N het volgende:
[..]
ze kunnen dan beter voor Gilat shalit zorgen .
dat hij eens in 4 jaar... van de (mensen rechten org.) een bezoekje kan krijgen .
Onzin. Het is duidelijk aan wiens kant er mensen vermoord zijn en (surprise surprise) wederom was het een oneerlijke strijd in het voordeel van de Israëliers. Het was duidelijk dat degenen op het schip de militairen niet aankonden. Bovendien ging het Israël net zo min om de hulpgoederen. De Israëliers willen met man en macht voorkomen dat de blokkade wordt gedwarsboomd. De blokkade geniet namelijk een heel belangrijk doel voor Israël.quote:In ieder geval zou de VN alleen al op basis van de huidige situatie, waaruit toch echt blijkt dat de intenties op dat ene schip echt niet vredelievend waren, hun excuses moeten aanbieden voor overhaaste reacties.
dit is een serieus topic en niet je persoonlijke speeltuinquote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:26 schreef FoolWithMokey het volgende:
Volgens mijn informanten in Tel Aviv bereid Israel een massa-aanval tegen Nederland, ze willen namelijk weg uit midden oosten, en vinden nederland een zwak doelwit.
tientallen ? honderdtallen waren het .quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:23 schreef DeParo het volgende:
[..]
Weten ze dan ook echt waar hij precies zit? Anders had ik wel een actie van de Mossad verwacht, alhoewel ze natuurlijk geen risico willen lopen, met betrekking tot z'n leven!
Maar ik geef je gelijk, de VN richt zich veel te veel op een partij, het is een loze instantie helaas.
Israel was bereid vele tientallen Palestijnen vrij te laten in ruil voor zijn vrijlaten, maar ze weigerden, helaas.
En dit is meteen de kern van het probleem. Jezelf ervan af maken met een dergelijke opmerking. Een oogje toeknijpen, net doen alsof je neus bloedt. Je praat misdaden, onmenselijk gedrag goed door te zeggen dat dit gebeurt in een oorlog. Wat als we er allemaal op die manier over dachten in de Tweede Wereldoorlog? Dan had Hitler gekregen wat hij wilde.quote:tsja ... c'est la guerre
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |