Jezus CN, al je opmerkingen bevatten spelfouten. Leer eerst een beetje Nederlands, voordat je hier mee gaat discussiëren.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:26 schreef kb1983 het volgende:
Jezus CN, al je opmerkingen bevatten spelfouten. Leer eerst een beetje Nederlands, voordat je hier mee gaat discussiëren.
Ontopic:
We hebben het hier over twee bevolkingsgroepen, waarvan de één toch echt de baas is boven de ander. Israël heeft de touwtjes in handen. Onder het mom van de "Hamas" wordt het land geblokkeerd voor basisbehoeften. Deze worden mondjesmaat toegestaan en enkel onder controle van Israël. Bepaalde middelen zoals cement worden helemaal niet toegestaan, omdat dit gebruikt zou worden voor militaire doeleinden. De Palestijnen worden bewust arm en zwak gehouden, want een zwak volk kan niet in opstand komen. Een hele bevolkingsgroep wordt gestraft voor de daden van de Hamas. Het is onmenselijk. De Palestijnen krijgen niet de kans om het land weer op te bouwen.
Een achtergesteld, ontevreden volk zal altijd in opstand komen. Is de blokkade van de Gazastrook nou daadwerkelijk het gevolg van de aanwezigheid van de Hamas? Of is de aanwezigheid van de Hamas het gevolg van het onmenselijk optreden van de Israëliers richting de Palestijnen?
Het gaat er allang niet meer om wie er gelijk heeft. Het is geen eerlijke strijd. De blokkade wordt goedgepraat door te zeggen dat het helpt om het vervoer van wapens e.d. tegen te houden. Maar waarom is Israël dan wel vrij om wapens in te komen en te gebruiken richting de Palestijnen? Hypocrisie ten top.
De mensen die de segregatie in Amerika wilden beeindigen gingen geen "alleen voor blanken" koffiehuizen in omdat ze dorst hadden maar omdat ze de seggregatie wilden breken.quote:The first thing you need to know about the Gaza flotilla disaster is that the intention of the activists on board the ships was to break the Israeli blockade. Delivering the embargoed goods was incidental.
In other words, the activists were like the civil rights demonstrators who sat down at segregated lunch counters throughout the South and refused to leave until they were served. Their goal was not really to get breakfast. It was to end segregation.
Lying About The Gaza Flotilla Disaster
Dus de goederen waar de Palestijnen om zitten te springen zijn bijzaak?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:04 schreef NorthernStar het volgende:
Is dat gezeik over de goederen nou dommertje spelen om de aandacht af te leiden of snappen sommigen het echt niet?
[..]
De mensen die de segregatie in Amerika wilden beeindigen gingen geen "alleen voor blanken" koffiehuizen in omdat ze dorst hadden maar omdat ze de seggregatie wilden breken.
Het argument dat de spullen toch ook via Israel geleverd kunnen worden, met andere woorden wat is het probleem, is hetzelfde als zeggen dat die zwarte activisten toch ook koffie konden krijgen in een tent voor zwarten.
Of zogenaamd verontwaardigd zijn omdat Hamas de spullen via Israel weigert. Dat is net zoiets als verontwaardigd reageren op die zwarte activisten omdat ze een zitplaats achter in de bus weigerden. Het doel is niet de busreis. Het doel is de segregatie, blanken voorin - zwarten achterin, op te heffen.
Hoevaak moet iedereen herhalen dat het doel het breken van de illegale blokkade is?
dit is jou mening ,quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:04 schreef NorthernStar het volgende:
Is dat gezeik over de goederen nou dommertje spelen om de aandacht af te leiden of snappen sommigen het echt niet?
[..]
De mensen die de segregatie in Amerika wilden beeindigen gingen geen "alleen voor blanken" koffiehuizen in omdat ze dorst hadden maar omdat ze de seggregatie wilden breken.
Het argument dat de spullen toch ook via Israel geleverd kunnen worden, met andere woorden wat is het probleem, is hetzelfde als zeggen dat die zwarte activisten toch ook koffie konden krijgen in een tent voor zwarten.
Of zogenaamd verontwaardigd zijn omdat Hamas de spullen via Israel weigert. Dat is net zoiets als verontwaardigd reageren op die zwarte activisten omdat ze een zitplaats achter in de bus weigerden. Het doel is niet de busreis. Het doel is de segregatie, blanken voorin - zwarten achterin, op te heffen.
Hoevaak moet iedereen herhalen dat het doel het breken van de illegale blokkade is?
Israëliquote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:47 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat aan mij is, als hij het kwijt wil moet het zelf zeggen
coolquote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:22 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
En niemand zal jou daarop aanvallen.
Sodemieter op met je dubbele agenda. Iedereen schreeuwt het bij wijze van continu van de daken dat het om het breken van van de blokkade gaat en nergens anders om.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus de goederen waar de Palestijnen om zitten te springen zijn bijzaak?
Kwalijk vind ik dat. Want die worden er wel heen gebracht onder het mom van'die arme mensen in de Gazastrook helpen'. Terwijl er dus een dubbele agenda is.
Dat doet me denken aan iets, ik weet begod niet meer waar dat was of wanneer.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Sodemieter op met je dubbele agenda. Iedereen schreeuwt het bij wijze van continu van de daken dat het om het breken van van de blokkade gaat en nergens anders om.
Kijk op de site van de http://www.freegaza.org/
Doel: We want to break the siege of Gaza.
Men brengt daarbij goederen die ze daar kunenn gebruiken, puur symbolisch en in het beste geval, als het om enkele tonnen gaat, slechts een hele kleine druppel op de gloeiende plaat.
Alsof zo'n konvooi alle tekorten goed kan maken.
Nu heeft Israel de goederen in handen en gebruikt het voor PR na de slachtpartij van afgelopen week. "Kijk eens, Hamas wil het niet eens aannemen." Of dat ze neerbuigend lopen te doen hoe slechte kwaliteit de spullen wel niet waren. Doorzichtig en van een ontzettend laag niveau.
er komen veel goederen dagelijks de strook binnen .quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus de goederen waar de Palestijnen om zitten te springen zijn bijzaak?
Kwalijk vind ik dat. Want die worden er wel heen gebracht onder het mom van'die arme mensen in de Gazastrook helpen'. Terwijl er dus een dubbele agenda is.
Charming.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Sodemieter op met je dubbele agenda. Iedereen schreeuwt het bij wijze van continu van de daken dat het om het breken van van de blokkade gaat en nergens anders om.
Kijk op de site van de http://www.freegaza.org/
Doel: We want to break the siege of Gaza.
Men brengt daarbij goederen die ze daar kunenn gebruiken, puur symbolisch en in het beste geval, als het om enkele tonnen gaat, slechts een hele kleine druppel op de gloeiende plaat.
Alsof zo'n konvooi alle tekorten goed kan maken.
Nu heeft Israel de goederen in handen en gebruikt het voor PR na de slachtpartij van afgelopen week. "Kijk eens, Hamas wil het niet eens aannemen." Of dat ze neerbuigend lopen te doen hoe slechte kwaliteit de spullen wel niet waren. Doorzichtig en van een ontzettend laag niveau.
Is dat niet een beetje eenzijdig, er zijn ook tonnen goederen die gewoon Gaza niet binnenkomen terwijl de bevolking erom staat te springen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:28 schreef C_N het volgende:
[..]
er komen veel goederen dagelijks de strook binnen .
de hamas is daar niet blij mee.
die wil het zelf doen . voor een goed aanzien van de bevolking van de strook.
veel goederen vinden niet de weg naar de bevolking,
die er om staat te springen.
maar vinden de weg naar de hamas !
er zijn goederen over gebracht naar de westbank , in het verleden .onder toezicht van de UNquote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:33 schreef BasOne het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje eenzijdig, er zijn ook tonnen goederen die gewoon Gaza niet binnenkomen terwijl de bevolking erom staat te springen.
Wat gebeurt er eigenlijk met al die geconfisqueerde goederen?
Word dat door Israël zelf gebruikt, of gaat dat met de boot mee terug?
Precies. Hetzelfde doen ze nu ook. Volgens Israel waren alle medicijnen over de datum. En waren de rolstoelen van slechte kwaliteit. etc.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:27 schreef BasOne het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan iets, ik weet begod niet meer waar dat was of wanneer.
Maar er werd volkomen illegaal een lading ingenomen met voedsel, daar was veel ophef over, en het bericht dat naar buiten kwam was in de trent van 'we hebben het voedsel onderschept omdat er gif in zat', wat volkomen onwaar was.
En dat gebeurd ook .quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Precies. Hetzelfde doen ze nu ook. Volgens Israel waren alle medicijnen over de datum. En waren de rolstoelen van slechte kwaliteit. etc.
En het doel is de echte issue ontwijken.
"De spullen kunnen toch via Ashdod geleverd worden? Dan komt het ook in Gaza terecht"
"Die neger kan toch achterin de bus zitten? Dan komt hij ook op zijn bestemming aan"
De schepen willen het zelf afleveren omdat het hun recht is en die neger wil voorin de bus zitten omdat het zijn recht is.
En wat gebeurt er met de goederen op de verboden lijst?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:35 schreef C_N het volgende:
[..]
er zijn goederen over gebracht naar de westbank , in het verleden .onder toezicht van de UN
nu weet ik het niet .ik zal het morgen eens na vragen.
Het word pertinent NIET door Israel gebruikt.
ook dit word nagekeken door de UN en de geneve convention die door Israel rijd voor deze zaken
Niet alles, wat op de verboden lijst staat gaat niet naar Gaza, dat is ook de hele reden van het doorbreken van de blokkade, ook die spullen afleveren.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:39 schreef C_N het volgende:
[..]
En dat gebeurd ook .
en van die neger weet ik niet 100% ik zelf dacht voor in
die worden geconfisqueerd.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:40 schreef BasOne het volgende:
[..]
En wat gebeurt er met de goederen op de verboden lijst?
Gaat weer de boot op en terug naar plaats van herkomst?
Om me maar even op jouw niveau te begevenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Precies. Hetzelfde doen ze nu ook. Volgens Israel waren alle medicijnen over de datum. En waren de rolstoelen van slechte kwaliteit. etc.
En het doel is de echte issue ontwijken.
"De spullen kunnen toch via Ashdod geleverd worden? Dan komt het ook in Gaza terecht"
"Die neger kan toch achterin de bus zitten? Dan komt hij ook op zijn bestemming aan"
De schepen willen het zelf afleveren omdat het hun recht is en die neger wil voorin de bus zitten omdat het zijn recht is.
de beelden zeggen mij genoeg , er was een rotte appel (in De Paro zijn taal)die het vergalden voor de .quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:43 schreef Mylene het volgende:
De intentie van de Corrie boot vind ik helemaal prima. Niets dan lof. Evenals het doel van Free Gaza. Zonder geweld de kust van Gaza proberen te bereiken.
De intentie van het IHH schip was in mijn ogen niet met zuivere bedoelingen. Dit vermoeden wordt bevestigd door een verklaring van een Libanese cameraman aan boord van het schip.
Hij zegt niets over de intenties van de mensenrechtenactivisten aan boord van dat hulpkonvooischip.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:43 schreef Mylene het volgende:
De intentie van de Corrie boot vind ik helemaal prima. Niets dan lof. Evenals het doel van Free Gaza. Zonder geweld de kust van Gaza proberen te bereiken.
De intentie van het IHH schip was in mijn ogen niet met zuivere bedoelingen. Dit vermoeden wordt bevestigd door een verklaring van een Libanese cameraman aan boord van het schip.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |