abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 juni 2010 @ 22:01:16 #76
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82377676
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:54 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Fuck you. Ik heb jarenlang 'rotklusjes' gedaan om jouw uitkering te betalen. Kom maar eens van die luie reet en aan het werk. Je spuugt de mensen die elke ochtend wel opstaan om jouw uitkering te betalen in hun gezicht.

Dit is nu precies wat ik bedoel. Creëer banen tegen nog slechtere arbeidsomstandigheden en tegen nog slechter loon en mensen worden afgunstig. van dit soort verdeel en heers tactieken hebben anderen baat. het is hard maar wel waar
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_82378105
Als je de maatschappij ergens mee vooruit helpt en als er iets sociaal is, dan is het werken en iets bijdragen. Als je een baan zou accepteren, dan zou je niet de hele dag azijnpissen op een forumpje. Lui, asociaal egoïsme presenteren als sociaal en moreel superieur gedrag.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  zaterdag 5 juni 2010 @ 22:17:14 #78
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82378168
doe even normaal man
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 6 juni 2010 @ 10:38:17 #79
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_82386694
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit is nu precies wat ik bedoel. Creëer banen tegen nog slechtere arbeidsomstandigheden en tegen nog slechter loon en mensen worden afgunstig. van dit soort verdeel en heers tactieken hebben anderen baat. het is hard maar wel waar
Het geld moet ergens vandaan komen, van mij mag je best geld krijgen als je het zelf niet kunt redden, maar dan lijkt het me logisch dat je daarvoor gaat werken.

Het is niet zo dat de overheid zomaar geld kan weggeven. Je houd je eigen broek op, als dat niet lukt kun je hulp krijgen maar zul je wel moeten werken.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zondag 6 juni 2010 @ 10:40:55 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_82386740
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is één groot complot tegen klopkoek.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_82386775
quote:
Op zondag 6 juni 2010 10:38 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Het geld moet ergens vandaan komen, van mij mag je best geld krijgen als je het zelf niet kunt redden, maar dan lijkt het me logisch dat je daarvoor gaat werken.

Het is niet zo dat de overheid zomaar geld kan weggeven. Je houd je eigen broek op, als dat niet lukt kun je hulp krijgen maar zul je wel moeten werken.
Dit vind ik dus ook. Uitkeringstrekkers kan je toch gerust een bezem geven & elke dag de straat laten vegen? Zo heeft de maatschappij tenminste nog iets aan al het weggegooide geld...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 6 juni 2010 @ 10:46:07 #82
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_82386840
quote:
Op zondag 6 juni 2010 10:42 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Dit vind ik dus ook. Uitkeringstrekkers kan je toch gerust een bezem geven & elke dag de straat laten vegen? Zo heeft de maatschappij tenminste nog iets aan al het weggegooide geld...
In een oranje hesje met daarop Bijstandbrigade?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_82386921
quote:
Op zondag 6 juni 2010 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In een oranje hesje met daarop Bijstandbrigade?
hoeft niet, waarom neerbuigend doen over hen? Het is misschien geen werk van het hoogst mogelijke niveau, maar het dient ook te gebeuren (en momenteel wordt dat gewoon niet gedaan). Laat het dus door degenen doen die de staat wel betaalt, maar die er niets voor terug doen. Geef ze desnoods 10% opslag op hun uitkering, want er zullen genoeg mensen hun uitkering opzetten omdat ze geen zin hebben om de straat te gaan vegen, waardoor de totale uitgaven amper zullen veranderen.

Zie jij de vrouw van de dokter die geen zin heeft om te werken nog uitkering trekken als ze moet gaan vegen? Lijkt me niet
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_82387446
Waarom zie ik geen koopkracht berekening voor een alleenstaande van middelbaree leeftijd of een koopkracht berekening voor personen die chronisch ziek zijn?

Toch ook een grote doelgroep waar sommige verkiezingsprogramma's aanzienlijke gevolgen voor kan hebben.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 6 juni 2010 @ 11:33:57 #85
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82387990
quote:
Op zondag 6 juni 2010 10:50 schreef Athmozz het volgende:

[..]

hoeft niet, waarom neerbuigend doen over hen? Het is misschien geen werk van het hoogst mogelijke niveau, maar het dient ook te gebeuren (en momenteel wordt dat gewoon niet gedaan). Laat het dus door degenen doen die de staat wel betaalt, maar die er niets voor terug doen. Geef ze desnoods 10% opslag op hun uitkering, want er zullen genoeg mensen hun uitkering opzetten omdat ze geen zin hebben om de straat te gaan vegen, waardoor de totale uitgaven amper zullen veranderen.

Zie jij de vrouw van de dokter die geen zin heeft om te werken nog uitkering trekken als ze moet gaan vegen? Lijkt me niet
waardoor de gemeente/maatschappij afhankelijk wordt van bijstandsgerechtigden. vooral niet te snel aan een baan helpen of de structurele werkloosheid wegwerken, dan blijft er niemand meer over
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 6 juni 2010 @ 12:03:14 #86
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_82388849
Ongekend harde reactie van D66:

http://d66blog.nl/digitaal66/2010/06/06/digitaal66-zondag-6-juni/
quote:
Digitaal66 zondag 6 juni
Weblog
Je zou denken dat serieuze journalisten er een eer in stellen om de verkiezingen te volgen, te beschrijven voor hun lezers/kijkers/bezoekers en de gebeurtenissen te duiden. Nee, een echte krant doet tegenwoordig gewoon mee aan de verkiezingen. Niet dat men de durf heeft om zich in te schrijven bij de Kiesraad. Of de moeite doet om in een maandenlange selectieprocedure kandidaten te vinden. Of met de hulp van deskundigen en belanghebbenden een compleet programma te schrijven en door het CPB te laten door rekenen. Al dat gedoe is niet nodig als je een voorpagina hebt.
Je rommelt wat rond in de vuilnisbak van een tweederangs onderzoeksbureau en de opening van de krant is weer klaar.

Ondertussen op…
De economie redactie van de Volkskrant is er kennelijk zo weinig deskundigheid in huis dat men de uitkomsten van een onderzoek niet kan controleren. Ze zien niet dat de cijfers niet kloppen, dat er hier en daar een min vergeten is, dat de methodiek afwijkt van die van het Centraal Planbureau en ze hebben niet door dat er selectief gewinkeld wordt in het standaard uitgavenpatroon van een Nederlands gezin (waardoor alle mensen met recht op AOW maandelijks in de coffeeshop om de hoek een flink bedrag besteden aan softdrugs?!).
Maar goed een individuele journalist kan zoveel schrijven. Dan kijkt het hoofd van de Economieredactie er ook nog even zorgvuldig naar. En dan de eindredacteur van de voorpagina, want het is tenslotte de opening... Hoeveel mensen bij De Volkskrant zijn er eigenlijk bij deze evidente onzin betrokken geweest?! Wie was er allemaal zo ‘triggerhappy’ om met een mooie opening de PvdA nog even een kontje te geven een paar dagen voor de verkiezingen?

Show me the money
Nyfer heeft inmiddels toegegeven dat hun ‘onderzoek’ naar de koopkrachteffecten van de verschillende verkiezingsprogramma’s niet klopt. De koopkracht voor de modelhuishoudens is bij D66 niet licht negatief maar juist licht positief. Net als bij het CDA trouwens. En... de positieve effecten die ze bij de PvdA meenden te vinden blijken juist slechter. Foutje...
Niet dat je hier ook maar iets van terugvindt op de website van Nyfer. Het ‘onderzoek’ is helemaal van de site verdwenen. En de website van De Volkskrant? Ook niets. Gisteren was het de opening van de krant en kregen alle internetabonnees nog een mail die trots het koopkrachtverhaal in de etalage zette. En nu? Nu blijkt dat er niets van klopt? Alles verdwenen. En ik zeg u. Als er morgen een rectificatie in de krant staat op precies dezelfde plek waar ze ons gisteren nog pontificaal wegzetten als harteloze bezuinigers dan maak ik 1000 euro over aan het AIDS fonds.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_82389025
Zeer goed stukje op die blog, D66 werd ook ongenadig hard afgerekend in dat onderzoek dus ik kan mij de boosheid goed voorstellen. Heel toevallig waren natuurlijk ook weer de scores voor de PvdA. Daarom moet je al die koopkrachtplaatjes ook niet serieus nemen, je moet kijken naar wat noodzakelijk beleid is in jouw ogen, koopkrachtplaatjes zijn zo subjectief dat je er alles mee kunt doen.

Ik ben gisteren ook flink te keer gegaan tegen D66, ik moet zeggen dat het verrassend makkelijk was, je schuift met wat cijfers, verbindt er een onterecht kritische noot aan en je hebt al snel een stukje waarmee je voor de minder oplettende lezer iemand compleet zwart mee kunt maken.
  zondag 6 juni 2010 @ 12:17:10 #88
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82389255
kinderachtig weer hoor Bolkesteijn
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 6 juni 2010 @ 12:17:19 #89
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_82389262
Ik geloof trouwens eerder in de incompetentie bij Nyfer en de Volkskrant dan dat ik denk dat het express was. Maar dat maakt de effecten niet minder schandalig, en een grote rectificatie is op zijn plaats.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_82389357
Ik mis plaatjes van alleenstaanden met een koopwoning in de OP.

Waarom denken ze altijd maar dat iedereen kinderen wilt hebben?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_82389383
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:17 schreef Klopkoek het volgende:
Wat is er kinderachtig?
  zondag 6 juni 2010 @ 12:22:39 #92
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82389443
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat is er kinderachtig?
je opmerking over de pvda. en je gezeur over koopkracht. nu gooi je het over deze boeg. dat deed je niet toen netwerk ermee kwam
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 6 juni 2010 @ 12:23:12 #93
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82389469
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik geloof trouwens eerder in de incompetentie bij Nyfer en de Volkskrant dan dat ik denk dat het express was. Maar dat maakt de effecten niet minder schandalig, en een grote rectificatie is op zijn plaats.
D66 kan gewoon ongelijk hebben???? Is dat een mogelijkheid misschien?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82389572
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:17 schreef Klopkoek het volgende:
Ik ben benieuwd wat jouw reactie was geweest als dit onderzoek in opdracht van RTL was gedaan en de VVD kwam er goed in naar voren.
pi_82389770
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:23 schreef Klopkoek het volgende:
D66 kan gewoon ongelijk hebben???? Is dat een mogelijkheid misschien?
Nou, daar zou ik niet zomaar vanuit gaan. Het is al eerder gebleken dat de media bereid zijn om voor een kritisch stuk bepaalde feiten te verdraaien, zo werd er gehakt gemaakt van een onderzoek dat Netwerk uit had laten voeren door een marketingeconoom. Terechte keus van Netwerk overigens voor die econoom, wie onzin wil verkopen moet bij een marketingdeskundige zijn.
  zondag 6 juni 2010 @ 12:43:37 #96
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82390242
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:31 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nou, daar zou ik niet zomaar vanuit gaan. Het is al eerder gebleken dat de media bereid zijn om voor een kritisch stuk bepaalde feiten te verdraaien, zo werd er gehakt gemaakt van een onderzoek dat Netwerk uit had laten voeren door een marketingeconoom. Terechte keus van Netwerk overigens voor die econoom, wie onzin wil verkopen moet bij een marketingdeskundige zijn.
Netwerk was tenminste open in haar berekeningen. daar gaat het om
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 6 juni 2010 @ 12:44:16 #97
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82390260
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:26 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat jouw reactie was geweest als dit onderzoek in opdracht van RTL was gedaan en de VVD kwam er goed in naar voren.
absoluut want RTL kennende brengen ze het gewoon de wereld in zonder dat ze vermelden door wie ze het hebben laten doen en zonder details. zo werkt commercieele tv, ruis verstrooien en desinformatie
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82390315
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

absoluut want RTL kennende brengen ze het gewoon de wereld in zonder dat ze vermelden door wie ze het hebben laten doen en zonder details. zo werkt commercieele tv, ruis verstrooien en desinformatie
En de commerciële Volkskrant werkt dus schijnbaar niet heel anders, alleen de andere richting op.
pi_82390377
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Netwerk was tenminste open in haar berekeningen. daar gaat het om
Ik weet nog wel een partij die open was in haar reactie op Netwerk, 4 pagina's meer openheid zelfs.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  zondag 6 juni 2010 @ 12:52:46 #100
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82390586
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:45 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En de commerciële Volkskrant werkt dus schijnbaar niet heel anders, alleen de andere richting op.
De Volkskrant is een confessionele krant en allang niet meer zo links.

Ben het met je eens dat ook de Volkskrant/Nyfer niet open is in haar informatie. Daar had ik al kritiek op geleverd. Dat geldt nl. ook voor de rectificaties, er wordt niet aangegeven waar de rekenfout zat. Daarom neigt dit inderdaad naar prutswerk maar niet omdat ze de PvdA oid een plezier willen doen.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')