Geheel eens, maar dat is natuurlijk wat anders dan roepen dat ze "maar gewoon aan het werk moeten gaan" om ze vervolgens in de bijstand te gooien.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:21 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat is toch iets wat mensen met een wajong-uitkering toch ook uiteindelijk nastreven. Een groot deel wil gewoonweg kunnen participeren en daarvoor moet men mogelijkheden zoeken. Mensen die slechts in beperkte mate arbeidsongeschikt zijn die kunnen best zinvol werk doen als dat allemaal goed ingericht wordt.
Echter is het in tijden van crisis natuurlijk erg lastig om deze mensen aan het werk te krijgen.
Maximeren op 5 jaar bijstand (zoals de VS). Probleem opgelostquote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:51 schreef TNA het volgende:
[..]
Geheel eens, maar dat is natuurlijk wat anders dan roepen dat ze "maar gewoon aan het werk moeten gaan" om ze vervolgens in de bijstand te gooien.
De re integratie bedrijven zijn commerciele bedrijven die moeten ook echt op de schop.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:13 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Iedereen kan toch op zijn manier een zinnige bijdrage leveren, dat lijkt me in veel gevallen niet teveel gevraagd. Stimulering van reïntegratietrajecten zijn daarbij een goed middel en wajong kan die mensen daarin ondersteunen. Uiteindelijk kan daardoor de hoogte van de uitkering op termijn omlaag omdat iemand zelf gaat verdienen en dat geeft die mensen ook voldoening.
Zo simpel is dat inderdaad niet. Die mensen hebben vaak speciale begeleiding nodig om aan het werk te raken en te blijven.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:51 schreef TNA het volgende:
[..]
Geheel eens, maar dat is natuurlijk wat anders dan roepen dat ze "maar gewoon aan het werk moeten gaan" om ze vervolgens in de bijstand te gooien.
Ik waardeer je nuance. Het is jammer dat sommigen roepen dat je nooit meer naar ze om mag kijken terwijl anderen roepen dat ze allemaal direct aan het werk moeten.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:31 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zo simpel is dat inderdaad niet. Die mensen hebben vaak speciale begeleiding nodig om aan het werk te raken en te blijven.
Gewoon helpen naar werk dus.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:33 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik waardeer je nuance. Het is jammer dat sommigen roepen dat je nooit meer naar ze om mag kijken terwijl anderen roepen dat ze allemaal direct aan het werk moeten.
dat is ook zo merkwaardig. de partijen die deze marktwerking hebben geintroduceerd willen nu het meest gaan korten op de reintegratie (d66, vvd, pvda).quote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:27 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
De re integratie bedrijven zijn commerciele bedrijven die moeten ook echt op de schop.
Ze krijgen zo`n 30.000 euro om mensen aan een baan te helpen bij een traject van 1.5 jaar.
Een heel groot gedeelte van de mensen die zo`n traject doet, word er niet mee aan een baan geholpen.
Het integratie bedrijf krijgt wel betaald, uiteraard.
Das bijna 3 jaar een uitkering voor iemand boven de 23vertrouw op de mensen hun eigen kracht?
En richt anders fatsoenlijke integratie bureau`s op. Zo simpel is dat.
Oftewel, mensen moeten werken voor hun geld. Dat lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
je bent gewoon echt slecht. slecht tot op het bot. als het aan jou ligt bestaan er helemaal geen uitkeringen meer. en degenen die een uitkering krijgen moeten verplicht 40 uur per week rotklusjes doen. walgelijk. ik wens jullie alle slechts toe
En je denkt dat ik daar voorstander van ben?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:01 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Oftewel, mensen moeten werken voor hun geld. Dat lijkt me niet meer dan logisch.
Je moest eens weten hoeveel mensen 40 uur per week werken om rond te komen. Als je een beetje zelfrespect hebt WIL je niet eens geld krijgen zonder er iets voor te doen.
Je bent er tegen dat mensen werken om rond te komen?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En je denkt dat ik daar voorstander van ben?
Dat is dus ook zoiets. De VVD creert 400000 banen aan de onderkant. wat dus zal betekenen dat de druk op de uitkeringen verder toe neemt
Ik had het al toegevoegd aan de OP met een link naar de juiste berekeningen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Nyfer erkent dat ze fouten hebben gemaakt
http://nos.nl/artikel/162(...)chtberekeningen.html
De VVD wil banen creeren in de onderste laag van de bevolking, dús komt er meer druk op de uitkeringen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En je denkt dat ik daar voorstander van ben?
Dat is dus ook zoiets. De VVD creert 400000 banen aan de onderkant. wat dus zal betekenen dat de druk op de uitkeringen verder toe neemt
Wat hij wil zeggen is dat mensen die nu een uitkering krijgen dan die banen zullen krijgen. Dan zullen die mensen voor iets meer geld 40 uur moeten werken. Niet meer dan logisch en een geweldige oplossing voor het bijstandsprobleem. De enige die het niet zullen waarderen zijn mensen die liever in de bijstand zitten dan aan het werk zijn.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:50 schreef Cerbie het volgende:
[..]
De VVD wil banen creeren in de onderste laag van de bevolking, dús komt er meer druk op de uitkeringen.
Misschien dat mijn verstand nog op de tuinstoel ligt, maar waar komt de gevangenis ineens vandaanquote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:53 schreef Klopkoek het volgende:
Het gat met de uitkering of de gevangenis wordt dan te klein. Dus sobere gevangenissen en uitkeringen
Wat ik wil is dat mensen gewoon fatsoenlijk werk doen en ook fatsoenlijk betaald krijgen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:58 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Wat hij wil zeggen is dat mensen die nu een uitkering krijgen dan die banen zullen krijgen. Dan zullen die mensen voor iets meer geld 40 uur moeten werken. Niet meer dan logisch en een geweldige oplossing voor het bijstandsprobleem. De enige die het niet zullen waarderen zijn mensen die liever in de bijstand zitten dan aan het werk zijn.
Fuck you. Ik heb jarenlang 'rotklusjes' gedaan om jouw uitkering te betalen. Kom maar eens van die luie reet en aan het werk. Je spuugt de mensen die elke ochtend wel opstaan om jouw uitkering te betalen in hun gezicht.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
je bent gewoon echt slecht. slecht tot op het bot. als het aan jou ligt bestaan er helemaal geen uitkeringen meer. en degenen die een uitkering krijgen moeten verplicht 40 uur per week rotklusjes doen. walgelijk. ik wens jullie alle slechts toe
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |