Dit zijn dan weer de domste redenen ooit.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:42 schreef WhateverWhatever het volgende:
Met name de angst zonder stroom te komen zitten, en niet weten hoe de auto dan weer is op te laden, voor vrouwen reden de ontwikkeling van het elektrische rijden met argusogen te volgen.
Tros vrouwen?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:52 schreef Desunoto het volgende:
Op zich zie ik er wel toekomst in, maar ik ben er banger voor dat die auto's zo tyfuslelijk worden. Elke keer als er zo'n concept gepresenteerd wordt, dan denk ik "gadverdamme, waarom zo futuristisch en abnormaal?".
En het motorgeluid is dan ook weg.Ook een groot minpunt.
[..]
Dit zijn dan weer de domste redenen ooit.
Jezus, welke vrouwen hebben ze hier ondervraagd?
Waarschijnlijk een getalsmatig representatieve groep vrouwen die geheel toevallig onevenredig veel slechte ervaringen heeft met plots uitvallende vibrators.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:52 schreef Desunoto het volgende:
Dit zijn dan weer de domste redenen ooit.
Jezus, welke vrouwen hebben ze hier ondervraagd?
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:52 schreef Desunoto het volgende:
Op zich zie ik er wel toekomst in, maar ik ben er banger voor dat die auto's zo tyfuslelijk worden. Elke keer als er zo'n concept gepresenteerd wordt, dan denk ik "gadverdamme, waarom zo futuristisch en abnormaal?".
Dit vind ik als vrouw zelfs een gevalletje:quote:Met name de angst zonder stroom te komen zitten, en niet weten hoe de auto dan weer is op te laden, voor vrouwen reden de ontwikkeling van het elektrische rijden met argusogen te volgen.
Zie het verschil niet zo met een stille auto die je niet hoort of met je mp3 speler op je harses waardoor je de auto's niet hoort.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:21 schreef DeLuna het volgende:
dus dan hoor ik (en waarschijnlijk een aantal anderen) ze niet aankomen.
Ik heb nooit een mp3 speler onder fietsen op mijn hoofd, dan hoor ik namelijk helemaal niks aankomen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:28 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Zie het verschil niet zo met een stille auto die je niet hoort of met je mp3 speler op je harses waardoor je de auto's niet hoort.
Goede vriend van mij rijdt nu electrisch en heeft maar een bereik van 200km dus dit kan nog lachen worden deze winter. Hij heeft nu pas 1 keer stil gestaanquote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:40 schreef RealZeus het volgende:
Ik vraag me af wat er gebeurt als het vriest. Dan neemt de capaciteit van een accu immers af. .
Je bent ook een beetje stom als je de randen van het bereik opzoekt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goede vriend van mij rijdt nu electrisch en heeft maar een bereik van 200km dus dit kan nog lachen worden deze winter. Hij heeft nu pas 1 keer stil gestaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-webicon is verwijderd omdat het problemen veroorzaakt in oudere layouts -
Ik had ooit gelezen dat fabrikanten als oplossing voor dat probleem overwegen om er een kunstmatig motorgeluid aan te geven, zodat je ze toch hoort aankomen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:21 schreef DeLuna het volgende:
Elektrische auto's maken bijna geen geluid, dus dan hoor ik (en waarschijnlijk een aantal anderen) ze niet aankomen. Dus dan kunnen we gelijk een S-H bordje op onze fietsen plakken
Verder heb ik er niks op tegen.
Ik heb al een bericht gezien dat dit in de pijplijn zit als europeese wetgeving.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:13 schreef Krantenman het volgende:
Ik had ooit gelezen dat fabrikanten als oplossing voor dat probleem overwegen om er een kunstmatig motorgeluid aan te geven, zodat je ze toch hoort aankomen.
Brandstofcel.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:19 schreef baba117 het volgende:
Als iedereen elektrisch gaat rijden dan wens ik de energie maatschappijen enorm succes met het bouwen van al die extra kolencentrales die dan nodig zijn! Ook het energie net zelf moet enorm uitgebreid worden. Dan heb je nog het probleem van al die accu's. Die miljoenen grote accu's gaan het milieu redden als ze kapot zijn!
Na jouw tankverhaal verbaast dat me een beetje.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dit vind ik als vrouw zelfs een gevalletje:
Dat lijkt mij ook. Ik vind dat die vrouwen een goed punt hebben wat betreft de beperkte actieradius en het feit dat als je stil komt te staan, je ook stil blijft staan. Ik denk dat veel mannen net iets te graag de autotester wilden uithangen en erg gespitst waren op onderstuur in bochten met een negatieve verkanting en dat soort dingen waardoor ze het overzicht verloren zijn.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:40 schreef RealZeus het volgende:
Ik vraag me af wat er gebeurt als het vriest. Dan neemt de capaciteit van een accu immers af.
Misschien is het een beter idee om dieselelektrische aandrijving toe te passen. Iets wat bijvoorbeeld ook in treinen gebeurd. Dan kan de motor namelijk fors kleiner worden.
Aha, de aloude mythe dat elektrische wagens geen power hebben.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:55 schreef gebrokenglas het volgende:
Elektrisch rijden is niet stoer....'t is zo braafjes, zo burgerlijk, zo milieubewust.![]()
Er gaat echt niets boven the raw power of a fuel gurgling smoke puffin' 6.0 power stroke diesel engine.
Je gaat voorbij aan het feit dat niet iedere auto alles moet kunnen. In het boodschappenautootjes van m'n vriendin pas je ook niet goed met z'n vieren, en een zware aanhanger trekken wordt ook niets. Maar daar is het dan ook niet voor bedoeld. Het is kortzichtig om er van uit te gaan dat een auto per definitie een oneindige actieradius moet hebben, of anders tekort schiet.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Ik vind dat die vrouwen een goed punt hebben wat betreft de beperkte actieradius en het feit dat als je stil komt te staan, je ook stil blijft staan. Ik denk dat veel mannen net iets te graag de autotester wilden uithangen en erg gespitst waren op onderstuur in bochten met een negatieve verkanting en dat soort dingen waardoor ze het overzicht verloren zijn.
Als je een goed alternatief voor fossiele brandstof wilt hebben moet je je afvragen waarom we 100 jaar op die brandstof gereden hebben, daarvoor hadden we immers elektrische auto's en stoomauto's.
Benzine is namelijk een lichte compacte makkelijk in de auto te brengen energiedrager. Instappen, wegrijden en je kunt overal heen als je maar geld op zak hebt. Daar haalt acculading het voorlopig niet bij.
Het hoeft dan niet eens diesel te zijn, dat geeft nogal wat luchtvervuiling, het gaat erom dat je minder fossiele brandstoffen verbruikt. Een generator is veel effecienter dan een motor die hoge piekbelastingen moet aankunnen. Die pieken moet je electrisch doen, en een kleine batterij (bij) laten laden door een motor die optimaal efficiënt is in het laden van een batterij.
Precies.quote:Op zondag 6 juni 2010 12:49 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het feit dat niet iedere auto alles moet kunnen. In het boodschappenautootjes van m'n vriendin pas je ook niet goed met z'n vieren, en een zware aanhanger trekken wordt ook niets. Maar daar is het dan ook niet voor bedoeld. Het is kortzichtig om er van uit te gaan dat een auto per definitie een oneindige actieradius moet hebben, of anders tekort schiet.
Voor het overgrote deel van het gebruik maakt dat gewoon geen hol uit. Denk eens aan gewoon woon-werkverkeer 200 of zelfs 100 km is al veel meer dan de meeste mensen dagelijks afleggen. Als er dan een mooi prijskaartje aanhangt (nee: nu inderdaad nog niet) is die beperkte actieradius geen enkel bezwaar. Voor die drie weken vakantie per jaar, of die paar keer dat je naar familie aan de andere kant van het land gaat huur je dan een auto, neem je de trein, of gebruik je je andere auto die wel op benzine rijdt.
Ik vind het op mijn beurt dan weer erg kortzichtig om ervan uit te gaan dat auto's verkocht worden op basis van wat ze moeten kunnen. Volslagen onzin natuurlijk, we rijden nu ook massaal in auto's waarvan 3 kwart van wat ze kunnen niet of nauwelijks gebruikt wordt. Een autoverkoper verkoopt geen vervoermiddelen. Een vervoermiddel is een ding dat 5 personen met 120 km/u kan vervoeren en 1 op 40 rijdt, maar dat wil niemand kopen. Mensen betalen voor een imago, een zelfbeeld, zelfverwennerij en een gevoel van vrijheid.quote:Op zondag 6 juni 2010 12:49 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het feit dat niet iedere auto alles moet kunnen. In het boodschappenautootjes van m'n vriendin pas je ook niet goed met z'n vieren, en een zware aanhanger trekken wordt ook niets. Maar daar is het dan ook niet voor bedoeld. Het is kortzichtig om er van uit te gaan dat een auto per definitie een oneindige actieradius moet hebben, of anders tekort schiet.
Voor het overgrote deel van het gebruik maakt dat gewoon geen hol uit. Denk eens aan gewoon woon-werkverkeer 200 of zelfs 100 km is al veel meer dan de meeste mensen dagelijks afleggen. Als er dan een mooi prijskaartje aanhangt (nee: nu inderdaad nog niet) is die beperkte actieradius geen enkel bezwaar. Voor die drie weken vakantie per jaar, of die paar keer dat je naar familie aan de andere kant van het land gaat huur je dan een auto, neem je de trein, of gebruik je je andere auto die wel op benzine rijdt.
Wat dat betreft heb je zeker gelijk, alleen geldt dat alleen voor een beperkt deel van de mensen, namelijk dat deel dat hier gevoelig voor is.quote:Op zondag 6 juni 2010 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind het op mijn beurt dan weer erg kortzichtig om ervan uit te gaan dat auto's verkocht worden op basis van wat ze moeten kunnen. Volslagen onzin natuurlijk, we rijden nu ook massaal in auto's waarvan 3 kwart van wat ze kunnen niet of nauwelijks gebruikt wordt. Een autoverkoper verkoopt geen vervoermiddelen. Een vervoermiddel is een ding dat 5 personen met 120 km/u kan vervoeren en 1 op 40 rijdt, maar dat wil niemand kopen. Mensen betalen voor een imago, een zelfbeeld, zelfverwennerij en een gevoel van vrijheid.
Het succes van de auto zit hem in wat hij kan, niet in wat je ermee doet. De mogelijkheid hebben, het vrijheidsgevoel is een essentieel deel van de succesformule. Toen de benzineauto opkwam en o.a. de elektrische auto verdrong, was de stoomauto nog stukken beter. Maar ja, dat water bijvullen was altijd een hele toer, en dat wachten tot hij op temperatuur was, dat bedierf de pret. Want dan moet je je reis gaan plannen, en de vooruitgang bracht starten en wegwezen (de startmotor deed de andere aandrijvingen de das om) en het gevoel dat je overal kon gaan en staan waar je wilde.
Maar als ze het geld hebben voor iets anders valt het gros alweer af. Terwijl de Aygo ook al veel meer is dan alleen maar het vervoermiddel. En belangrijker, mensen willen niet van een Mercedes of een Alfa overstappen op een Aygo, dat ervaren zij namelijk als achteruitgang.quote:Op zondag 6 juni 2010 16:21 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Wat dat betreft heb je zeker gelijk, alleen geldt dat alleen voor een beperkt deel van de mensen, namelijk dat deel dat hier gevoelig voor is.
Volgens je redenering zou ook geen enkele vent in een trage en kleine aygo kruipen om daar goedkoop mee naar z'n werk te komen. En toch zijn er genoeg die dat wel doen.
Nou, ik rijd nu een dikke ouwe zuipbak, maar ik heb er geen moeite mee om in zoeen polo 3cylinder bluemotion te stappen en 1 op 30 te knorren. Een Aygo, hmmm, tsja, nogal klein, vooral met mijn lengte, maarja ook die vervoert.quote:Op zondag 6 juni 2010 16:21 schreef MouseOver het volgende:
Volgens je redenering zou ook geen enkele vent in een trage en kleine aygo kruipen om daar goedkoop mee naar z'n werk te komen. En toch zijn er genoeg die dat wel doen.
RAW POWAAAH!!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:55 schreef gebrokenglas het volgende:
Elektrisch rijden is niet stoer....'t is zo braafjes, zo burgerlijk, zo milieubewust.![]()
Er gaat echt niets boven the raw power of a fuel gurgling smoke puffin' 6.0 power stroke diesel engine.
Koop een honda cbx, mag je nog steeds van een 6 in linm genieten, maar dan met voordelenquote:Op zondag 6 juni 2010 16:54 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou, ik rijd nu een dikke ouwe zuipbak, maar ik heb er geen moeite mee om in zoeen polo 3cylinder bluemotion te stappen en 1 op 30 te knorren. Een Aygo, hmmm, tsja, nogal klein, vooral met mijn lengte, maarja ook die vervoert.
quote:Op zondag 6 juni 2010 17:53 schreef fs180 het volgende:
[..]
RAW POWAAAH!!
Electrisch kan veul sneller
Oh, je moet compenseren voor iets?quote:Op zondag 6 juni 2010 17:58 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
kan me niet schelen of elektrisch harder rijdt
Yup, voor je Ikea meubeltjes in je Vinex huisje en je flatscreentjequote:Op zondag 6 juni 2010 18:02 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Oh, je moet compenseren voor iets?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |