Dat vind ik dan weer helemaal niet.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Omdat ik euthanasie echt walgelijk vind.
Nee hoor, ook dan vind ik vakbonden belangrijk. En wat betreft die collectieve contracten, ik vind het prima als er een collectief contract afgesloten wordt, dat is een zaak tussen beide contractpartijen. Wat ik alleen niet wil is dat dat collectief via de overheid verkregen wordt.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:20 schreef Klopkoek het volgende:
behalve als ze gaan staken en collectieve contracten gaan afdwingen
Je vindt het walgelijk als mensen zelf beslissen dat ze niet meer willen leven ? Waarom denk jij het in godesnaam beter te weten dan de mensen die het betreft ?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En je stemt op een liberale partij als de VVD?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Boehoequote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:24 schreef Breekfast het volgende:
[..]
En je stemt op een liberale partij als de VVD?
Dat is geen argument. Jouw argument is dat de overheid dingen op legt. je zei zelf: ik laat mij de kaas niet van het brood eten. vanuit jouw optiek begrijp ik dat. jij ziet de overheid als diefstal plegend verdelingsmachine en daar wil jij ook een stuk van. maar euthenasie kost je helemaal niks. ja, het kost je slavenvolk maar het levert minder kosten in de gezondheidszorg op.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En dus ben je gigantisch hypocriet. Je bent een salonliberaal, om het maar even zo uit te drukken.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind vakbonden erg belangrijk.
[..]
Zoals ik dat iedere keer zeg, en ik dat ook nu doe, als echt gaan streven naar een kleinere overheid dan doen we dat natuurlijk ook op het gebied van individuele keuzevrijheid als het om ethische kwesties gaat. Tot die tijd zie ik het als volkomen legitiem de overheid te gebruiken anderen mijn morele waarden op te leggen, ik vecht gewoon terug met dezelfde wapens.
Ja, de overheid dwingt dat af. Logisch toch? Als een handelaar een contract sluit met een buitenlandse handelaar dan wil jij dat de overheid de handelaar op zee beschermt. Dat is net zoiets.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee hoor, ook dan vind ik vakbonden belangrijk. En wat betreft die collectieve contracten, ik vind het prima als er een collectief contract afgesloten wordt, dat is een zaak tussen beide contractpartijen. Wat ik alleen niet wil is dat dat collectief via de overheid verkregen wordt.
Je ziet niet dat ik wisselgeld creëer? Veel mensen hechten niet aan mijn aversie tegen een economische herverdelingsmachine, maar ik hou een spiegel voor. Die mensen zijn zo arrogant dat zij denken het recht hebben te beslissen over mijn eigendommen, dat is net zo arrogant als dat ik voor andere mensen hun morele kaders in ga vullen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is geen argument. Jouw argument is dat de overheid dingen op legt. je zei zelf: ik laat mij de kaas niet van het brood eten. vanuit jouw optiek begrijp ik dat. jij ziet de overheid als diefstal plegend verdelingsmachine en daar wil jij ook een stuk van. maar euthenasie kost je helemaal niks. ja, het kost je slavenvolk maar het levert minder kosten in de gezondheidszorg op.
en als je het echt inherent walgelijk vind dan snap ik niet waarom je dan een libertarische maatschappij wilt waarin dat wel kan. euthenasie raakt aan leven en dood, de belangrijkste zaken in de loopbaan van de mens. het enige wat ik kan bedenken is dat je er vanuit gaat dat in een libertarische maatschappij euthenasie toch onmogelijk is, omdat dit vanuit de sociale en economische druk wordt opgelegd. of omdat de meesten het niet kunnen betalen
Je doet wel vaker alsof jij later aan de touwtjes gaat trekken. Nu doe je het ook.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je ziet niet dat ik wisselgeld creëer? Veel mensen hechten niet aan mijn aversie tegen een economische herverdelingsmachine, maar ik hou een spiegel voor. Die mensen zijn zo arrogant dat zij denken het recht hebben te beslissen over mijn eigendommen, dat is net zo arrogant als dat ik voor andere mensen hun morele kaders in ga vullen.
En CDA/VVD/D66 ook.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:34 schreef ethiraseth het volgende:
Moet trouwens zeggen dat het feit dat VVD/CDA/PVV op het moment niet mogelijk is volgens de politieke barometer me erg tevreden stelt.
Zo is het niet bedoeld.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:32 schreef Klopkoek het volgende:
Je doet wel vaker alsof jij later aan de touwtjes gaat trekken. Nu doe je het ook.
Laten we er vanuit gaan dat het eigendom eerlijk verkregen is. Ik vind het dan twee gelijkwaardige thema's, in beide gevallen gaat het om zeer ernstige vraagstukken waarbij je niet zomaar over mensen heen moet walsen. Dat gebeurt dagelijks als het gaat om eerlijk verkregen eigendommen.quote:En nee, dat is natuurlijk niet hetzelfde. Eigendommen zijn ten eerste niet altijd eerlijk verkregen. Daar valt over te discuseren. Euthenasie beslissen mensen zelf over, daar komt in beginsel geen dwang bij kijken. Het lichaam is jouw eigendom (liberaal beginsel!).
Kijk dat is dus waar ik ontzettend bang voor ben als we ouderen die 'levensmoe' zijn de mogelijkheid voor euthanasie geven. Voor de persoon met de driedubbeledwarslaesie die aan de kunstmatige beademing ligt heb ik er niet zo veel problemen mee.quote:Ik zeg er eerlijk bij dat ikzelf ook moeite heb met euthenasie maar dan vooral omdat het een te makkelijke uitlaatklep kan zijn. Kortom: dat mensen euthenasie gaan plegen zonder dat het echt nodig is en dus wel sprake is van dwang
Kok was inderdaad iemand die boven de partijen stond, iets waar Balkenende nooit in is geslaagd.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee maar ik bedoel te zeggen dat Kok ook meer een bestuurder was dan een politicus zeg maar. Kok was ook niet iemand die zich liet verleiden tot bepaalde uitspraken of politieke spelletjes.
Inderdaad heeft Kok wel een hoop aanzien verloren sinds hij bij ING aan de slag is gegaan.
Eh, ik zie het nu aan mijn opa. De man is 87 en echt volledig klaar met het leven. Hij zit simpelweg te wachten tot hij dood gaat. Het is echt verschrikkelijk om dat aan te zien. Zijn lichaam is het aan het begeven, maar niet genoeg om eraan dood te gaan. In het ergste geval kan dit nog jaren doorgaan, waarbij alles stukje bij beetje achteruit gaat. Voor hem zou het waarschijnlijk al helpen om simpelweg te weten dat hij ervoor kan kiezen om op een waardige manier te sterven, op een tijdstip dat hij wil. Nu is dat er niet, en moet hij maar wachten tot het einde komt, of zelfmoord plegen. En dan komen mensen als jij even vertellen dat dat inderdaad zijn enige opties zijn, omdat jij graag zulk soort mensen ziet lijden, want ja, jij moet tenslotte belasting betalen en dat is ook erg.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
Kijk dat is dus waar ik ontzettend bang voor ben als we ouderen die 'levensmoe' zijn de mogelijkheid voor euthanasie geven. Voor de persoon met de driedubbeledwarslaesie die aan de kunstmatige beademing ligt heb ik er niet zo veel problemen mee.
Vind je deze niet wat onder de gordel?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Eh, ik zie het nu aan mijn opa. De man is 87 en echt volledig klaar met het leven. Hij zit simpelweg te wachten tot hij dood gaat. Het is echt verschrikkelijk om dat aan te zien. Zijn lichaam is het aan het begeven, maar niet genoeg om eraan dood te gaan. In het ergste geval kan dit nog jaren doorgaan, waarbij alles stukje bij beetje achteruit gaat. Voor hem zou het waarschijnlijk al helpen om simpelweg te weten dat hij ervoor kan kiezen om op een waardige manier te sterven, op een tijdstip dat hij wil. Nu is dat er niet, en moet hij maar wachten tot het einde komt, of zelfmoord plegen. En dan komen mensen als jij even vertellen dat dat inderdaad zijn enige opties zijn, omdat jij graag zulk soort mensen ziet lijden, want ja, jij moet tenslotte belasting betalen en dat is ook erg.
Nee, dat is namelijk precies wat hij zegt:quote:
enquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
Laten we er vanuit gaan dat het eigendom eerlijk verkregen is. Ik vind het dan twee gelijkwaardige thema's, in beide gevallen gaat het om zeer ernstige vraagstukken waarbij je niet zomaar over mensen heen moet walsen. Dat gebeurt dagelijks als het gaat om eerlijk verkregen eigendommen.
Bolkesteijn is duidelijk van mening dat, omdat hij belasting moet betalen, mensen maar moeten lijden omdat hij niet van euthanasie houdt.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je ziet niet dat ik wisselgeld creëer? Veel mensen hechten niet aan mijn aversie tegen een economische herverdelingsmachine, maar ik hou een spiegel voor. Die mensen zijn zo arrogant dat zij denken het recht hebben te beslissen over mijn eigendommen, dat is net zo arrogant als dat ik voor andere mensen hun morele kaders in ga vullen.
Ik haal het er niet echt uit, maargoed.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:47 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nee, dat is namelijk precies wat hij zegt:
[..]
en
[..]
Bolkesteijn is duidelijk van mening dat, omdat hij belasting moet betalen, mensen maar moeten lijden.
Het staat er duidelijk. Hij vindt dat hij het recht heeft om mensen te verbieden om euthanasie te plegen, omdat er belasting wordt geheven. Hij vindt namelijk het recht over je eigen leven te beslissen even belangrijk als eigendommen vergaren, en omdat belasting zijn eigendommen aantast, geeft hem dat het recht om andermans leven aan te tasten. Leven en spullen zijn tenslotte evenveel waard volgens hem, dus ja.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik haal het er niet echt uit, maargoed.
Ik heb er nog wat aan toegevoegd:quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zo is het niet bedoeld.
[..]
Laten we er vanuit gaan dat het eigendom eerlijk verkregen is. Ik vind het dan twee gelijkwaardige thema's, in beide gevallen gaat het om zeer ernstige vraagstukken waarbij je niet zomaar over mensen heen moet walsen. Dat gebeurt dagelijks als het gaat om eerlijk verkregen eigendommen.
[..]
Kijk dat is dus waar ik ontzettend bang voor ben als we ouderen die 'levensmoe' zijn de mogelijkheid voor euthanasie geven. Voor de persoon met de driedubbeledwarslaesie die aan de kunstmatige beademing ligt heb ik er niet zo veel problemen mee.
Ik lees het ook.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:51 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het staat er duidelijk. Hij vindt dat hij het recht heeft om mensen te verbieden om euthanasie te plegen, omdat er belasting wordt geheven. Hij vindt namelijk het recht over je eigen leven te beslissen even belangrijk als eigendommen vergaren, en omdat belasting zijn eigendommen aantast, geeft hem dat het recht om andermans leven aan te tasten. Leven en spullen zijn tenslotte evenveel waard volgens hem, dus ja.
Hoewel ik er ook moe van wordt, wordt k eigenlijk nog veel "moeier"van de tegenstellingen..quote:Maar goed, dat is wel de typische VVD mentaliteit.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoewel ik er ook moe van wordt, wordt k eigenlijk nog veel "moeier"van de tegenstellingen..
Ik opteer voor een FOK!-VKZ feest over een paar maanden..
Ik wel. Hypocrisie ten top van Bolk.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik haal het er niet echt uit, maargoed.
Tijdens het lagerhuis van afgelopen woensdag was Cohen erg sterkquote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik begrijp je rode bril, maar in debatteren is Cohen gewoon zwak.
Het gaat veel verder, een tijdje terug waren er op Netwerk kerngezonde ouderen die alleen wat moeilijk liepen en niet meer zo fit waren als voorheen. Ook zij hadden zoiets van een voltooid leven. Ik weiger dat echt te geloven, die mensen zijn depressief anders kan je niet zo neerslachtig zijn dat je dood wil. Die mensen help je toch niet door ze maar euthanasie aan te bieden? Vind jij dat nou niet een walgelijke gedachte? Die mensen zijn depressief en die moet je helpen om er weer plezier in te krijgen, niet dood maken. En dan is er ook nog een dokter die zegt dat die mensen daar de mogelijkheid voor moeten hebben, dan ben je echt een lapzwans als dokter.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:45 schreef ethiraseth het volgende:
Eh, ik zie het nu aan mijn opa. De man is 87 en echt volledig klaar met het leven. Hij zit simpelweg te wachten tot hij dood gaat. Het is echt verschrikkelijk om dat aan te zien. Zijn lichaam is het aan het begeven, maar niet genoeg om eraan dood te gaan. In het ergste geval kan dit nog jaren doorgaan, waarbij alles stukje bij beetje achteruit gaat. Voor hem zou het waarschijnlijk al helpen om simpelweg te weten dat hij ervoor kan kiezen om op een waardige manier te sterven, op een tijdstip dat hij wil.
Jij ziet belastingen betalen niet als een groot probleem en daarom doe je een beetje lachwekkend er over. Nou ik vind het dus wel een groot probleem. Er zijn heel veel mensen die keihard werken voor hun centen ik vind het dan echt walgelijk om te zien hoe dat dan door de overheid achteloos verspild wordt. De politiek denkt niet eens meer na over bij wie zij het geld vandaan halen, ze schuiven liever met halve procenten koopkracht.quote:En dan komen mensen als jij even vertellen dat dat inderdaad zijn enige opties zijn, omdat jij graag zulk soort mensen ziet lijden, want ja, jij moet tenslotte belasting betalen en dat is ook erg.
Och, wie mij een beetje kent weet dat ik helemaal geen materialist ben, ik kan je verzekeren dat je hierin ongelijk hebt. Het gaat mij echt om het principe dat je ook zelfbeschikkingsrecht over je eigendommen moet kunnen hebben. Dat jij dat vervolgens materialistisch vind laat al zien dat je dat principe nog niet echt helder op het netvlies hebt.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:59 schreef Tomatenboer het volgende:
Hoe materialistisch ben je dan. In principe vindt je materieel succes dan even belangrijk als het persoonlijk welzijn van mensen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |