quote:
Het helpt als je erbij vermeld dat je graag een price estimate van het item wil. Weet alleen niet of hun paypal troubles helemaal opgelost zijn, anders kan ie weinig voor je doen denk ik.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:46 schreef Byte_Me het volgende:
ga proberen iets van taobao te bestellen bij jack. hoe werkt dat? gewoon een mailtje sturen met de link?
Hiquote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:58 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Het helpt als je erbij vermeld dat je graag een price estimate van het item wil. Weet alleen niet of hun paypal troubles helemaal opgelost zijn, anders kan ie weinig voor je doen denk ik.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 15:56 schreef emo_punkt_gif het volgende:
what the fuck staat er nou boven de quickreplySinds wanneer is dat?
Lurker met een account.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 15:56 schreef BrandX het volgende:
[..]
al een maandje of twee. En van wie is u kloon?
zijn er alternatieven voor bestellen bij taobao?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:58 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Het helpt als je erbij vermeld dat je graag een price estimate van het item wil. Weet alleen niet of hun paypal troubles helemaal opgelost zijn, anders kan ie weinig voor je doen denk ik.
neequote:Op zondag 6 juni 2010 11:27 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
zijn er alternatieven voor bestellen bij taobao?
Niet om je af te vallen, maar.. Gawd, dat mensen nog steeds geheugen uit China bestellen.. ik verbaas mij er elke keer over.quote:Op zondag 6 juni 2010 15:40 schreef LiFePo4 het volgende:
Laatst een 16GB Micro SD gekocht op ebay, helaas is dit maar een 2GB...Claim bij Paypal aangemaakt, maar nu moet ik dat fucking ding terug sturen voor 6 euro, op mijn kosten! Wat te doen? Bij Paypal gaan klagen dat je dat niet wil, of iig niet op eigen kosten oid?
mwah, eigenlijk is http://www.taobaonow.com/ wel een alternatief, alleen hebben die een beetje een apart model van berekenen. ik geloof dat het zo was dat als je er een price estimate op vraagt, je een bedrag terug krijgt zonder hun fee en verzendkosten o.i.d. Daadwerkelijke bedrag ligt dus altijd hoger.quote:
Achja, ik heb gewoon een Genuine Sandisk 8GB bij DX gekocht, die doet het prima. Maar van MPebay is altijd kut.quote:Op zondag 6 juni 2010 15:56 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Niet om je af te vallen, maar.. Gawd, dat mensen nog steeds geheugen uit China bestellen.. ik verbaas mij er elke keer over.
Als je toch leest over counterfeit geheugen, dan gaan er toch lampjes branden en geluidjes af '"DANGER WILL ROBINSON!!!" waardoor je weet dat er er niets van geheugen moet kopen..?Als je het prijsverschil ziet dan begrijp ik het eigenlijk al helemaal niet meer.. Of het moet echt zeldzaam spul zijn of echt _heel_ veel uitmaken qua prijs.. Enige geheugen waarbij ik beduidende prijs verschillen gezien heb tot nu toe is bij Sony MS.
[..]
mwah, eigenlijk is http://www.taobaonow.com/ wel een alternatief, alleen hebben die een beetje een apart model van berekenen. ik geloof dat het zo was dat als je er een price estimate op vraagt, je een bedrag terug krijgt zonder hun fee en verzendkosten o.i.d. Daadwerkelijke bedrag ligt dus altijd hoger.
Ik wou de gok wagenquote:Op zondag 6 juni 2010 15:56 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Niet om je af te vallen, maar.. Gawd, dat mensen nog steeds geheugen uit China bestellen.. ik verbaas mij er elke keer over.
Als je toch leest over counterfeit geheugen, dan gaan er toch lampjes branden en geluidjes af '"DANGER WILL ROBINSON!!!" waardoor je weet dat er er niets van geheugen moet kopen..?Als je het prijsverschil ziet dan begrijp ik het eigenlijk al helemaal niet meer.. Of het moet echt zeldzaam spul zijn of echt _heel_ veel uitmaken qua prijs.. Enige geheugen waarbij ik beduidende prijs verschillen gezien heb tot nu toe is bij Sony MS.
[..]
mwah, eigenlijk is http://www.taobaonow.com/ wel een alternatief, alleen hebben die een beetje een apart model van berekenen. ik geloof dat het zo was dat als je er een price estimate op vraagt, je een bedrag terug krijgt zonder hun fee en verzendkosten o.i.d. Daadwerkelijke bedrag ligt dus altijd hoger.
Bestel aardig wat op eBay, goedkoper en soms ook beter. Zoals je zegt als je dreigt krijg je sowieso geld terug als het niet goed is. Vaak ook veel sneller dan DX e.d.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:27 schreef neo2000 het volgende:
Ik heb helaas helemaal geen hands on ervaring met Ebay, maar lees hier toch al even mee, dus.. Volgens mij betaal je normaal gesproken met Paypal toch? ik denk dat het dan een idee is om de verkoper te mailen met jouw bevindingen (doe er ff een screenshot bij ter verduidelijking, het blijven Chinezen natuurlijk) en aan te geven dat je een paypal geschil aanmaakt. Mocht ie daarop niet reageren, dan zijn ze naar wat ik begrepen heb meestal wel gevoelig voor dreigementen m.b.t. negatieve feeback op Ebay.
Iemand trouwens wat tips voor ebay aankopen in China? Wil het toch ook nog eens een keertje proberen met een prulletje, zonnebril of zo, kijken of het enigzins te doen is.
Oooh de chineze ebay?quote:Op zondag 6 juni 2010 22:47 schreef neo2000 het volgende:
Voor de rest zelfde principe als middels taobao? gewoon ebay door translate.google.com gooien? En gebruik je de HongKong site van Ebay?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |