bronquote:DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders suggereert vrijdag in De Telegraaf dat hij mogelijk in gevaar is gebracht door opmerkingen van PvdA-leider Job Cohen.
Die stelde eerder dat de rechtsstaat bij Wilders niet in goede handen is en dat zijn optreden een gevaar voor de samenleving vormt. Volgens Wilders kunnen dergelijke uitspraken mensen op verkeerde ideeën brengen.
‘Het gaat misschien te ver om te zeggen dat hij aanzet tot... Maar hij heeft het geroepen!’, zegt Wilders in de krant. ‘Er zijn altijd gekken die dan denken: Daar moeten we vanaf.’
Tegenover het ANP voegde Wilders daar vrijdag nog aan toe dat mensen door Cohens opmerkingen op ‘vreemde en gevaarlijke ideeën’ kunnen komen. ‘Cohen speelt met vuur door mij persoonlijk een gevaar voor de rechtsstaat te noemen.
Volgens Wilders is het de PvdA zélf die de rechtsstaat in gevaar brengt. ‘Ze hebben ingestemd met een generaal pardon, waardoor 30.000 mensen een verblijfsvergunning kregen terwijl ze eerder van de rechter te horen hadden gekregen dat ze niet mochten blijven.’
Terwijl Wilders 'erger' is dan Pim Fortuyn...quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:25 schreef BasEnAad het volgende:
Wilders moet zich niet zo aanstellen. Zo'n hetze als tegen Pim Fortuyn is het niet.
enquote:Tegenover het ANP voegde Wilders daar vrijdag nog aan toe dat mensen door Cohens opmerkingen op ‘vreemde en gevaarlijke ideeën’ kunnen komen. ‘Cohen speelt met vuur door mij persoonlijk een gevaar voor de rechtsstaat te noemen.
quote:Volgens Wilders is het de PvdA zélf die de rechtsstaat in gevaar brengt.
Natuurlijk loopt wilders groot gevaar, anders hoeft hij ook niet zo zwaar beschermt te worden.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:36 schreef Morthill het volgende:Jahoor, de kogel kwam weer van links. Het heeft helemaal NIKS te maken met de manier waarop Wilders zich keer op keer uit tegenover immigranten en de Islam, totaal niet.
Serieus, zouden er echt mensen zo dom zijn dat ze Wilders met dit soort opmerkingen serieus nemen? Dat kan je je toch bijna niet voorstellen.
Post hoc ergo propter hocquote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:47 schreef vulgarismagistralis het volgende:
[..]
Natuurlijk loopt wilders groot gevaar, anders hoeft hij ook niet zo zwaar beschermt te worden.
Het is een kwestie van tijd dat de volgende linkse dwaas..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
Cohen heeft gelijk in deze (kijk maar naar de voorstellen van de PVV). Bovendien zie ik niet in waarom de opmerking van Cohen Wilders in gevaar zou brengen. Wilders' eigen uitspraken (uitsluiten van bepaalde gorepen) leveren m.i. meer gevaar voor hem op.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:01 schreef eltopo2010 het volgende:
Wilders heeft gelijk in deze.
Wat zijn motivatie is om het te zeggen en wat voor persoon/politcus hij verder is boeit me verder niet.
Het zou zowiezo fijn zijn als men zich niet verlaagt tot zulke opmerkingen. Maarja als je door een andere politicus wordt uitgemaakt voor zo iets zwaars dan heb je geen keuze en moet je reageren.
volgens mij wordt dat niet gevraagd, maar een beetje nadenken over de consequenties die woorden kunnen hebben, kan geen kwaad. En nee, ik ben geen Wilders-fan en ga al helemaal niet op hem stemmen, maar ik snap zijn reaktie wel. Er lopen mongolen genoeg rond in Nederland.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:35 schreef ABombali het volgende:
Vrijheids van meningsuiting van Cohen moet beperkt worden?
Als je niet kan zien hoe, zo'n opmerking van Cohen, Wilders in gevaar kan brengen heb je echt onder een steen geleefd de afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Cohen heeft gelijk in deze (kijk maar naar de voorstellen van de PVV). Bovendien zie ik niet in waarom de opmerking van Cohen Wilders in gevaar zou brengen. Wilders' eigen uitspraken (uitsluiten van bepaalde gorepen) leveren m.i. meer gevaar voor hem op.
Inderdaad want als je 24u/per dag beveiligd moet worden mag je niet terecht wijzen op mensen die de risico's nog groter maken natuurlijk...quote:
Als hij eens op een normale manier met mensen om zou gaan zou al die beveiliging niet nodig zijn. Wilders gaat er prat op dat hij mag zeggen wat hij denkt, Cohen heeft niet minder dat recht en als de waarheid te hard is voor Wilders moet hij maar uit de politiek.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:21 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]
Inderdaad want als je 24u/per dag beveiligd moet worden mag je niet terecht wijzen op mensen die de risico's nog groter maken natuurlijk...
Doet mij een beetje denken aan een kinderachtig gesprek die als volgt verloopt:quote:
Femke kreeg ook even beveiliging hoor nadat ze de ozo rascistische uitspraak deed..quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:21 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]
Inderdaad want als je 24u/per dag beveiligd moet worden mag je niet terecht wijzen op mensen die de risico's nog groter maken natuurlijk...
ow het is nu nog veel erger, alleen pim had geen beveiliging en geert word ALTIJD omringt door 6 zwaarbewapende beveiligersquote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:25 schreef BasEnAad het volgende:
Wilders moet zich niet zo aanstellen. Zo'n hetze als tegen Pim Fortuyn is het niet.
now wait a minute...quote:Volgens Wilders is het de PvdA zélf die de rechtsstaat in gevaar brengt.
Dus Wilders mag allerlei onzin over Cohen vertellen, en als Cohen dan de waarheid over Wilders en zijn partij spreekt dan moet hij nadenken over wat hij zegt?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:14 schreef Symphonic het volgende:
[..]
volgens mij wordt dat niet gevraagd, maar een beetje nadenken over de consequenties die woorden kunnen hebben, kan geen kwaad. En nee, ik ben geen Wilders-fan en ga al helemaal niet op hem stemmen, maar ik snap zijn reaktie wel. Er lopen mongolen genoeg rond in Nederland.
niet over wat hij zegt, maar wel hóe hij het zegt...quote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:11 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dus Wilders mag allerlei onzin over Cohen vertellen, en als Cohen dan de waarheid over Wilders en zijn partij spreekt dan moet hij nadenken over wat hij zegt?
Als iemand jou aanvalt mag je iets terugzeggen?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:11 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dus Wilders mag allerlei onzin over Cohen vertellen, en als Cohen dan de waarheid over Wilders en zijn partij spreekt dan moet hij nadenken over wat hij zegt?
Lekker simpel! Zo willen we het graag!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:12 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Nou eerlijk!
Als ik hem hoor spreken hoor ik enkel goede dingen????????
Dus ik snap echt die heisa niet om hem...
Hij is volgens mij de meest logische figuur in de regering!
Serieus..een die wakker is, terwijl de rest een iq heeft om op te ''schieten''!
Wilders is logisch, is rechttoe rechtaan, duidelijk!
Hopelijk eerlijk.
Nou niks verkeerds aan...maar ik laat me dan ook totaal niet beinvloeden door de mening van anderen!
Bekijk het maar.
WIE is hier nu simpel als je het zo stelt klinkt het simpel!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:18 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Lekker simpel! Zo willen we het graag!
Nederlands=goed
Islamitisch=slecht
uitzonderingen bestaan niet!
Oh en Wilders, die zit niet in de regering. Tenzij:
politiek=regering
dat was Pim ook (en of ik het met hem eens was laat ik in het midden) hij zou gegarandeerd premier zijn geworden denk ik. Dat de LPF niet de grootste werd kwam alleen door het feit dat Pim er zelf niet meer was, en het stelletje mongolen dat hij verzameld had niet in staat was om een volwaardige partij te draaien. Ik was het op een hoop vlakken absoluut niet met hem eens, maar het charisma van die man was ongekend.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:12 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Nou eerlijk!
Als ik hem hoor spreken hoor ik enkel goede dingen????????
Dus ik snap echt die heisa niet om hem...
Hij is volgens mij de meest logische figuur in de regering!
Serieus..een die wakker is, terwijl de rest een iq heeft om op te ''schieten''!
Wilders is logisch, is rechttoe rechtaan, duidelijk!
Hopelijk eerlijk.
Nou niks verkeerds aan...maar ik laat me dan ook totaal niet beinvloeden door de mening van anderen!
Bekijk het maar.
Het is Wilders zelf die al jaren verkondigt dat de moslims in Nederland een gevaar vormen. Dat links het land naar de kloten helpt. etc. etc.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:13 schreef Symphonic het volgende:
[..]
niet over wat hij zegt, maar wel hóe hij het zegt...
Vertel eens wat dan precies?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is Wilders zelf die al jaren verkondigt dat de moslims in Nederland een gevaar vormen. Dat links het land naar de kloten helpt. etc. etc.
De man heeft een kilo boter op z'n hoofd. Of eigenlijk een halve eierschaal.
En laten we wel zijn, Wilders is een gevaar voor de Nederlandse rechtstaat, mocht hij het voor het zeggen krijgen. Dat is gewoon een feit gezien z'n partijprogramma, geen haatzaaiende mening.
Die opmerking van Cohen zal niemand aanzetten tot het plegen van een aanslag. Uitspraken die Wilders doet over de koran en de islam zorgen daarvoor. Dit is gewoon deeltje 2356 van Wilders om Cohen weg te zetten. Nog steeds een vreemde stap die hem alleen maar stemmen kost.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:13 schreef Symphonic het volgende:
[..]
niet over wat hij zegt, maar wel hóe hij het zegt...
ik heb zijn verkiezingsprogramma gelezen ja (neem aan dat je dat bedoelt als je het over zijn website hebt) en ik vind daarin niks anders dan slechte voorstellen met de gevolgen van dien. Het Nederland dat Wilders voor ogen heeft is een Nederland waarin ik niet wil leven. Wilders wil Nedrland afsluiten van de rest van de wereld en heeft kennelijk niet door dat nederland afhankelijk is van die wereld. Zijn programma is niks meer dan een vodje papier dat in een avondje in elkaar is gezetquote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:19 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
WIE is hier nu simpel als je het zo stelt klinkt het simpel!
Heb jij je ooit verdiept in zijn website?
Heb je het gelezen of heb je het enkel van horen zeggen?????
En antwoord dan ook eerlijk aub!
zo'n zelfde soort reaktie las ik toen over de opmerkingen van Melkert.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:21 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Die opmerking van Cohen zal niemand aanzetten tot het plegen van een aanslag. Uitspraken die Wilders doet over de koran en de islam zorgen daarvoor. Dit is gewoon deeltje 2356 van Wilders om Cohen weg te zetten. Nog steeds een vreemde stap die hem alleen maar stemmen kost.
- het deel over het buitenlandquote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:23 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
http://www.pvv.nl/images/(...)ingsProgrammaPVV.pdf
wat is er fout aan?
ik denk eerder dat het hem stemmen oplevertquote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:21 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Die opmerking van Cohen zal niemand aanzetten tot het plegen van een aanslag. Uitspraken die Wilders doet over de koran en de islam zorgen daarvoor. Dit is gewoon deeltje 2356 van Wilders om Cohen weg te zetten. Nog steeds een vreemde stap die hem alleen maar stemmen kost.
Door constant te blijven bashen op iemand laat je zien dat je niet geschikt bent om in de politiek een degelijke rol te vervullen. De peilingen laten een trend zien waarin kiezers van de pvv afstappen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:29 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ik denk eerder dat het hem stemmen oplevert
Cohen is een nog dommere lul dan Wilders (en dat is al een prestatie opzich)
Je moet er nog even bij vertellen dat je absoluut niks met Wilders hebt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:26 schreef Symphonic het volgende:
[..]
zo'n zelfde soort reaktie las ik toen over de opmerkingen van Melkert.
We weten allemaal hoe het afgelopen is... Niet te vergelijken? Ik ben bang van wel....
Met dit soort uitspraken lok je misschien mensen uit om Cohen iets aan te doen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:29 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Cohen is een nog dommere lul dan Wilders (en dat is al een prestatie opzich)
nee klopt. Ik stem al 22 jaar lang D66 en dat ga ik nu ook weer doenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Je moet er nog even bij vertellen dat je absoluut niks met Wilders hebt.
Hou op zeg, het was een aanslag op Fortuyn, niet op de democratie. Die functioneert nog prima. Ik zou durven beweren dat de Duitse inval in 1940 de ergste aanslag was op onze moderne democratie, maar wie ben ik.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:33 schreef Symphonic het volgende:
En nogmaals, ik stond absoluut niet achter de ideeën van Pim, maar de moord op hem was de ergste aanslag op ozne democratie in onze vaderlandsche geschiedenis.
geloof je dat nou echt zelf?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Met dit soort uitspraken lok je misschien mensen uit om Cohen iets aan te doen.
dat is hoe ik erover denk, en laat Wilders maar gewoon inde regering komenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:33 schreef Symphonic het volgende:
En nogmaals, ik stond absoluut niet achter de ideeën van Pim, maar de moord op hem was de ergste aanslag op ozne democratie in onze vaderlandsche geschiedenis.
het ergste gevolg mbt onze geschiedenis is dat dhr Fortuyn is uitgeroepen tot grootste nederlander allertijden...quote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:33 schreef Symphonic het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |