bronquote:DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders suggereert vrijdag in De Telegraaf dat hij mogelijk in gevaar is gebracht door opmerkingen van PvdA-leider Job Cohen.
Die stelde eerder dat de rechtsstaat bij Wilders niet in goede handen is en dat zijn optreden een gevaar voor de samenleving vormt. Volgens Wilders kunnen dergelijke uitspraken mensen op verkeerde ideeën brengen.
‘Het gaat misschien te ver om te zeggen dat hij aanzet tot... Maar hij heeft het geroepen!’, zegt Wilders in de krant. ‘Er zijn altijd gekken die dan denken: Daar moeten we vanaf.’
Tegenover het ANP voegde Wilders daar vrijdag nog aan toe dat mensen door Cohens opmerkingen op ‘vreemde en gevaarlijke ideeën’ kunnen komen. ‘Cohen speelt met vuur door mij persoonlijk een gevaar voor de rechtsstaat te noemen.
Volgens Wilders is het de PvdA zélf die de rechtsstaat in gevaar brengt. ‘Ze hebben ingestemd met een generaal pardon, waardoor 30.000 mensen een verblijfsvergunning kregen terwijl ze eerder van de rechter te horen hadden gekregen dat ze niet mochten blijven.’
Terwijl Wilders 'erger' is dan Pim Fortuyn...quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:25 schreef BasEnAad het volgende:
Wilders moet zich niet zo aanstellen. Zo'n hetze als tegen Pim Fortuyn is het niet.
enquote:Tegenover het ANP voegde Wilders daar vrijdag nog aan toe dat mensen door Cohens opmerkingen op ‘vreemde en gevaarlijke ideeën’ kunnen komen. ‘Cohen speelt met vuur door mij persoonlijk een gevaar voor de rechtsstaat te noemen.
quote:Volgens Wilders is het de PvdA zélf die de rechtsstaat in gevaar brengt.
Natuurlijk loopt wilders groot gevaar, anders hoeft hij ook niet zo zwaar beschermt te worden.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:36 schreef Morthill het volgende:Jahoor, de kogel kwam weer van links. Het heeft helemaal NIKS te maken met de manier waarop Wilders zich keer op keer uit tegenover immigranten en de Islam, totaal niet.
Serieus, zouden er echt mensen zo dom zijn dat ze Wilders met dit soort opmerkingen serieus nemen? Dat kan je je toch bijna niet voorstellen.
Post hoc ergo propter hocquote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:47 schreef vulgarismagistralis het volgende:
[..]
Natuurlijk loopt wilders groot gevaar, anders hoeft hij ook niet zo zwaar beschermt te worden.
Het is een kwestie van tijd dat de volgende linkse dwaas..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
Cohen heeft gelijk in deze (kijk maar naar de voorstellen van de PVV). Bovendien zie ik niet in waarom de opmerking van Cohen Wilders in gevaar zou brengen. Wilders' eigen uitspraken (uitsluiten van bepaalde gorepen) leveren m.i. meer gevaar voor hem op.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:01 schreef eltopo2010 het volgende:
Wilders heeft gelijk in deze.
Wat zijn motivatie is om het te zeggen en wat voor persoon/politcus hij verder is boeit me verder niet.
Het zou zowiezo fijn zijn als men zich niet verlaagt tot zulke opmerkingen. Maarja als je door een andere politicus wordt uitgemaakt voor zo iets zwaars dan heb je geen keuze en moet je reageren.
volgens mij wordt dat niet gevraagd, maar een beetje nadenken over de consequenties die woorden kunnen hebben, kan geen kwaad. En nee, ik ben geen Wilders-fan en ga al helemaal niet op hem stemmen, maar ik snap zijn reaktie wel. Er lopen mongolen genoeg rond in Nederland.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:35 schreef ABombali het volgende:
Vrijheids van meningsuiting van Cohen moet beperkt worden?
Als je niet kan zien hoe, zo'n opmerking van Cohen, Wilders in gevaar kan brengen heb je echt onder een steen geleefd de afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Cohen heeft gelijk in deze (kijk maar naar de voorstellen van de PVV). Bovendien zie ik niet in waarom de opmerking van Cohen Wilders in gevaar zou brengen. Wilders' eigen uitspraken (uitsluiten van bepaalde gorepen) leveren m.i. meer gevaar voor hem op.
Inderdaad want als je 24u/per dag beveiligd moet worden mag je niet terecht wijzen op mensen die de risico's nog groter maken natuurlijk...quote:
Als hij eens op een normale manier met mensen om zou gaan zou al die beveiliging niet nodig zijn. Wilders gaat er prat op dat hij mag zeggen wat hij denkt, Cohen heeft niet minder dat recht en als de waarheid te hard is voor Wilders moet hij maar uit de politiek.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:21 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]
Inderdaad want als je 24u/per dag beveiligd moet worden mag je niet terecht wijzen op mensen die de risico's nog groter maken natuurlijk...
Doet mij een beetje denken aan een kinderachtig gesprek die als volgt verloopt:quote:
Femke kreeg ook even beveiliging hoor nadat ze de ozo rascistische uitspraak deed..quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:21 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]
Inderdaad want als je 24u/per dag beveiligd moet worden mag je niet terecht wijzen op mensen die de risico's nog groter maken natuurlijk...
ow het is nu nog veel erger, alleen pim had geen beveiliging en geert word ALTIJD omringt door 6 zwaarbewapende beveiligersquote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:25 schreef BasEnAad het volgende:
Wilders moet zich niet zo aanstellen. Zo'n hetze als tegen Pim Fortuyn is het niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |