Leuk dat het moet voor de declaratie doeleinden van bedrijven, ik kan mijn prive reizen toch nergens declareren, dan wil ik aan kunnen geven dat mijn prive-reizen niet bewaard hoeven te worden. En reis ik voor de zaak koop ik wel een anonieme wegwerpkaart. Belastingdienst blij, privacy van de burgers beschermd, tls blij dat ze niet zoveel hoeven bij te huoden (minder administatie) iedereen blij.quote:Op zondag 6 juni 2010 10:22 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Geen idee wat de NS bijhoud nu. Maar wat ze (TLS) met de chipkaart bijhouden moet 7 jaar bewaard worden van de belastingdienst.
Want die gegevens moeten zolang beschikbaar blijven voor declaratiedoeleinde bij bedrijven. Juist heel wat makkerlijker dan al die bonnetjes![]()
Dat het totaal niet klopt is onzin.quote:Op zondag 6 juni 2010 10:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Eindhoven , amsterdam rotterdam en utrecht zijn voor jou de maatstaf om te stellen dat zones in grote steden over het algemeen kleiner zijn. Ik laat hier een kaartje zien waarop duidelijk te zien is dat de zone's bij tilburg en den bosch groot zijn, ik kan nog wel verder zoeken en dan zullen we meer van zulke grote ov-zones vinden bij de steden die minder dan 200.000 inwonres hebben. Die steden benoem jij bij je grote steden dat daar kleine zones zouden zijn en daarom de ov-chipkaart niet duurder zou zijn. Dat klopt gewoon totaal niet wat je hier zit te beweren. Ook kom je zelf niet met bewijzen maar zuig je gewoon dingen uit de duim. Komen vervolgens mensen met bewijzen dan is er altijd wel weer iets wat niet klopt, of we anders zouden moeten zien.
Er zijn mensen die geen moeite hebben met de opslag van hun reisgegevens. Ik zou niet weten waarom een compleet systeem en regelgeving aangepast moet worden omdat er een paar hardnekkige privacy zeikerds zijn.quote:Op zondag 6 juni 2010 10:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Leuk dat het moet voor de declaratie doeleinden van bedrijven, ik kan mijn prive reizen toch nergens declareren, dan wil ik aan kunnen geven dat mijn prive-reizen niet bewaard hoeven te worden. En reis ik voor de zaak koop ik wel een anonieme wegwerpkaart. Belastingdienst blij, privacy van de burgers beschermd, tls blij dat ze niet zoveel hoeven bij te huoden (minder administatie) iedereen blij.
Het Hoofdrailnet wordt in 2015 openbaar aanbesteed. Het overgrote deel van de rest van het railnet is al aanbesteed. Er zijn een paar trajecten die nog niet zijn aanbesteed en waar NS nog rijdt. Het hele gebied waar GVB rijdt, wordt per 2012 aanbesteed. De consessie voor het busvervoer in Rotterdam loopt tot december 2011. Als het daarna openbaar wordt aanbesteed, is er geen garantie dat de RET het houdt.quote:Op zondag 6 juni 2010 01:38 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De NS bestaat al 70 jaar. RET bestaat 80 jaar, het GVB stamt uit 1900.
Dus vertel eens, waarom zouden die bedrijven er rekening mee moeten houden dat ze over 10 jaar niet meer bestaan?
Er zijn ook mensen die geen moeite hebben om de hele dag met een honkbalknuppel in hun reet rond te lopen. Dat is toch nog geen gelegitimeerde reden om te zeggen dat iedereen maar met een honkbalknuppel in zijn reet moet gaan rondlopen.quote:Op zondag 6 juni 2010 11:00 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Er zijn mensen die geen moeite hebben met de opslag van hun reisgegevens. Ik zou niet weten waarom een compleet systeem en regelgeving aangepast moet worden omdat er een paar hardnekkige privacy zeikerds zijn.
Dan zou het met een ov-chipkaart toch veel goedkoper moeten worden?quote:Op zondag 6 juni 2010 10:06 schreef Basp1 het volgende:
En over strippenkaarten en reisbewegingen hoeven we helemaal niet na te denken, want jullie weten het niet, maar in elke bus zit een geheime camera die elke keer dat de gestript wordt een afdruk maakt en al die gegevens worden dan weer verwerkt en opgeslagen. Die administratie is de reden dat het ov zo duur is.![]()
Dus nogmaals, aangezien de OV bedrijven geen garantie hebben dat ze over 7 jaar nog een OV bedrijf zijn, moeten ze maar niet vooruit kijken?quote:Op zondag 6 juni 2010 11:09 schreef Light het volgende:
[..]
Het Hoofdrailnet wordt in 2015 openbaar aanbesteed. Het overgrote deel van de rest van het railnet is al aanbesteed. Er zijn een paar trajecten die nog niet zijn aanbesteed en waar NS nog rijdt. Het hele gebied waar GVB rijdt, wordt per 2012 aanbesteed. De consessie voor het busvervoer in Rotterdam loopt tot december 2011. Als het daarna openbaar wordt aanbesteed, is er geen garantie dat de RET het houdt.
In de rest van Nederland is het busvervoer al jaren aanbesteed. Connexxion heeft een deel van de consessies maar rijdt niet overal. Na afloop van een consessie wordt het gebied opnieuw aanbesteed, waarbij het kan overgaan naar een andere vervoerder.
Dan spreekt de belastingdienst zichzelf tegen. Op internet staat duidelijk te lezen dat de financiele administratie 7 jaar bewaard moet worden. Dat is blijkbaar wettelijk zo geregeld.quote:Op zondag 6 juni 2010 11:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die geen moeite hebben om de hele dag met een honkbalknuppel in hun reet rond te lopen. Dat is toch nog geen gelegitimeerde reden om te zeggen dat iedereen maar met een honkbalknuppel in zijn reet moet gaan rondlopen.![]()
Welke regelgeving? Zelfs de belastingdienst geeft aan dat die lange opslag van private gegevens totaal niet noodzakelijk is. De door TLS en de OV bedrijven zelf bedacht regeltjes ja.
Vervelend. Maar ik mag het waarschijnlijk niet zeggen, ik zou als die palen er net staan geen gebruik maken van die OV chipkaartquote:Op zondag 6 juni 2010 12:08 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Wat een heerlijke ervaringen in zo'n eerste week in Zaanstad.
Al twee dagen op rij dat ik niet kan uitchecken bij het uitstappen op mijn halte. Allerlei vage erroren op dat ding.. eerste keer gevraagd of die chauffeur er wat aan kon doen, dat kon dus, maar ik moest wel een minuut of 5 wachten tot alles weer helemaal opnieuw was gestart (ofzo, weet ik veel.) Vandaag dus weer het zelfde en die chaufeur zei dat ie er weinig aan kon doen en dat ik dan zo'n formulier moet halen van de website. Waarom moet ik daarbij ook een print maken van mijn laatste tien transacties doen en moet ik daarvoor weer naar een metrostation of zo'n Verkoop- en Informatiepunt.... daar valt de lokale sigaarboer niet onder neem ik aan? Dus dat kost me ook geld...
Nee, dat zeg ik niet. Ik vraag me alleen af wat het nut is om alles 7 jaar te bewaren als het na afloop van de consessie toch allemaal de prullenbak in mag.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:55 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus nogmaals, aangezien de OV bedrijven geen garantie hebben dat ze over 7 jaar nog een OV bedrijf zijn, moeten ze maar niet vooruit kijken?
Is dat jouw mening?
Tja, als je je bij alles af gaat vragen of het op lange termijn nut heeft, dan zul je uiteindelijk weinig nieuwe dingen doen...quote:Op zondag 6 juni 2010 19:06 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik vraag me alleen af wat het nut is om alles 7 jaar te bewaren als het na afloop van de consessie toch allemaal de prullenbak in mag.
Misschien rijdt RET vanaf 2012 wel in Amsterdam in GVB in Rotterdam.
Ja. Was een goed idee, die aanbestedingen bij het openbaar vervoer.quote:Op zondag 6 juni 2010 19:24 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tja, als je je bij alles af gaat vragen of het op lange termijn nut heeft, dan zul je uiteindelijk weinig nieuwe dingen doen...
Je mag bij dit soort projecten toch wel 20 jaar voorruit plannenquote:Op zondag 6 juni 2010 19:24 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tja, als je je bij alles af gaat vragen of het op lange termijn nut heeft, dan zul je uiteindelijk weinig nieuwe dingen doen...
Bij ieder fatsoenlijk project (groot of klein) wordt onderzocht wat het het effect is op lange termijn. Maar bij zo'n grootschalig, ingrijpend project (van de overheid nota bene), waar ongelooflijk veel geld en banen mee gemoeid gaan, mag je er hoop ik toch wel van uitgaan dat dit onderzocht is.quote:Op zondag 6 juni 2010 19:24 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tja, als je je bij alles af gaat vragen of het op lange termijn nut heeft, dan zul je uiteindelijk weinig nieuwe dingen doen...
In een niet zo verre post geleden was er een klein doch belangrijk verschil: de werkgever moet de bewijzen bewaren. Dus niet de werknemer, en ook niet het vervoersbewijs. Dat dat in de praktijk hetzelfde kan zijn is een ander verhaal.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:58 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dan spreekt de belastingdienst zichzelf tegen. Op internet staat duidelijk te lezen dat de financiele administratie 7 jaar bewaard moet worden. Dat is blijkbaar wettelijk zo geregeld.
Dat jij dat niet weet was al lang duidelijk, maar boeit verder geen hond.quote:En ik denk dat er net zo veel mensen graag met een honkbal knuppel in hun reet lopen als er mensen zijn die echt moeite hebben met de privacy in combinatie met de OV chipkaart. Dus ik zou niet weten waarom wetten en regels aangepast moeten worden aan die zeer kleine minderheid.
Als jij het online kan zien, waarom zouden de bedrijven die zelf die gegevens ook bewaren het dan niet kunnen zien of te wel waarom nog die extra uitdraai maken?quote:Op zondag 6 juni 2010 18:17 schreef VancouverFan het volgende:
En de OV bedrijven willen weten of jij wel op het moment van storing in die bus zat. Dus moeten ze zien waar je in bent gestapt. Je kunt dat overzicht ook online uitdraaien en meesturen. Dan hoef je niet naar een verkoop automaat.
Merkwaardig.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:58 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dan spreekt de belastingdienst zichzelf tegen. Op internet staat duidelijk te lezen dat de financiele administratie 7 jaar bewaard moet worden. Dat is blijkbaar wettelijk zo geregeld.
Logisch dat de OV bedrijven en Eurlings die termijn dan hanteren.
Als het voor de belastingdienst niet hoeft, moeten ze daar maar eens wat duidelijkheid over geven.
En ik denk dat er net zo veel mensen graag met een honkbal knuppel in hun reet lopen als er mensen zijn die echt moeite hebben met de privacy in combinatie met de OV chipkaart. Dus ik zou niet weten waarom wetten en regels aangepast moeten worden aan die zeer kleine minderheid.
Tja, volgens Light heeft het weinig zin om vooruit te denken. Want het kan zomaar zijn dat je bedrijf niet meer bestaat over 10 jaar.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:51 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Bij ieder fatsoenlijk project (groot of klein) wordt onderzocht wat het het effect is op lange termijn. Maar bij zo'n grootschalig, ingrijpend project (van de overheid nota bene), waar ongelooflijk veel geld en banen mee gemoeid gaan, mag je er hoop ik toch wel van uitgaan dat dit onderzocht is.
Me dunkt, zeg.
Wat moet er dan wel bewaard worden als het vervoersbewijs niet bewaard hoeft te worden?quote:Op zondag 6 juni 2010 23:54 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
In een niet zo verre post geleden was er een klein doch belangrijk verschil: de werkgever moet de bewijzen bewaren. Dus niet de werknemer, en ook niet het vervoersbewijs. Dat dat in de praktijk hetzelfde kan zijn is een ander verhaal.
En opzoeken kan je vergeten, dat doe je zelf alleen al het je uitkomt dus sop het je maar lekker op.
Wat fijn dat je dat dan toch nog even uitlegtquote:Dat jij dat niet weet was al lang duidelijk, maar boeit verder geen hond.
Jij leest ook alleen maar wat je wilt lezen.quote:Op maandag 7 juni 2010 00:37 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tja, volgens Light heeft het weinig zin om vooruit te denken. Want het kan zomaar zijn dat je bedrijf niet meer bestaat over 10 jaar.
Omdat mensen als jij dan weer beginnen te zeuren dat de OV bedrijven niet in jouw gegevens mogen snuffelen zonder jouw toestemming.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als jij het online kan zien, waarom zouden de bedrijven die zelf die gegevens ook bewaren het dan niet kunnen zien of te wel waarom nog die extra uitdraai maken?
Slap, drogreden.quote:Op maandag 7 juni 2010 00:37 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tja, volgens Light heeft het weinig zin om vooruit te denken. Want het kan zomaar zijn dat je bedrijf niet meer bestaat over 10 jaar.
Hey jij hebt er zelf een issue van gemaakt door te beginnen dat het over zoveel jaar een ander bedrijf kan zijn.quote:Op maandag 7 juni 2010 00:41 schreef Light het volgende:
[..]
Jij leest ook alleen maar wat je wilt lezen.
Misschien moet je dan voor de zekerheid voor andere kassastroken zorgen. Voor het geval de belastingdienst langskomt een keer.quote:Op maandag 7 juni 2010 00:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Merkwaardig.
Wij als winkel moeten onze administratie 7 jaar (of 10 jaar, maakt eigenlijk niet uit) bewaren als bewijs. Maar de kassastroken verbleken al na een paar jaar en zijn dan dus geen bewijs meer. En we hoeven alleen aan het eind van de dag de kassa op te maken.
We hoeven niet van elke klant zijn precieze besteding en het tijdstip daarvan vast te leggen en te bewaren.
En voor ons eigen nut: als we de eventuele analyse daarvan niet binnen een jaar ter beschikking hebben, is die volstrekt waardeloos. Dus daarvoor hoeven we ook die gegevens niet te bewaren.
Aangezien we toch weten dat ze de data hebben laat ze hem dan gebruiken. Het is of het een of het ander, niet beide. Ik ben er inderdaad niet blij mee dat ze mijn gegevens 7 jaar lang bijhouden, maar als ze dat dan doen, dan moeten ze de geld terug producure voor reizigers wel makkelijker maken omdat de mogelijkheid er toch is. Nu laten ze het grootste gedeelte van de bevolking gewoon in de waan dat ze niets opslaan omdat deze denken dat het idd noodzakleijk is die uitdraai te maken.quote:Op maandag 7 juni 2010 00:41 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Omdat mensen als jij dan weer beginnen te zeuren dat de OV bedrijven niet in jouw gegevens mogen snuffelen zonder jouw toestemming.
Wat je hiermee in feite zegt is dat bijna alle verandering slecht is.quote:Op zondag 6 juni 2010 19:24 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tja, als je je bij alles af gaat vragen of het op lange termijn nut heeft, dan zul je uiteindelijk weinig nieuwe dingen doen...
alleen bij automaten van de vervoerder.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:11 schreef Meneer_Agent het volgende:
(Ik hoop dat dit de juiste topic is)
Laatst (verplicht) overgestapt op een OV-Chipkaart. Een persoonlijke genomen want dan kon ik online mijn reisgeschiedenis nakijken en uitprinten, handig als je elke reis los moet declareren bij je baas. Tot nu toe staat alleen mijn reis (en oplaadmoment) van 30-05 bij het overzicht op de OV Chipkaart site terwijl ik toch een aardig aantal dagen in juni gebruik heb gemaakt van mijn kaart.
Ook dacht ik even bij de Albert Heijn mijn laatste transacties uit te printen maar dat kan niet? Is dit alleen mogelijk bij de automaten in in de bus/tram?
Als het goed is ook alle andere vervoerders. Maar volgens mij met een maximum van 10 transacties..quote:Op maandag 7 juni 2010 12:44 schreef Meneer_Agent het volgende:
Krijg je dan ook alleen de reizen met die vervoerder of ook die je met andere vervoersbedrijven hebt gemaakt?
Is de volgende info niet duidelijk (genoeg)?quote:Op maandag 7 juni 2010 14:00 schreef Mankatans het volgende:
Vrijdag OV-chip vergeten in de trein, kwam ik bij controle achter, dus boete gehad en op volgende station kaartje gekocht.
Nu is de regeling dat je 1x per jaar je kaart mag vergeten en bovenstaande dus mag declareren. Maar de procedure hiertoe is dermate ingewikkeld dat ik er niets meer van snap.
Ik moest telefonisch zo'n formulier aanvragen, aan de telefoon kreeg ik tehoren dat ik een brief moet schrijven naar 'ns boetebeleid', meer kon het telefoon-hert mij niet vertellen.
Kent iemand hier toevallig de procedure?
Mijn dank is groot!
Mankatans
Net gedaan maar wat een prutswerk. 10 transacties zou volgens mij gelijk moeten staan aan 10 ritten maar nee, in- en uitchecken worden los geteld. 1 rit kost je dus 2 transacties waardoor je dus gegevens voor maximaal 5 ritten op kunt vragen. Wat een kutsysteem.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:59 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Als het goed is ook alle andere vervoerders. Maar volgens mij met een maximum van 10 transacties..
Als je overstapt, kan je net een retourreis uitprinten !!quote:Op maandag 7 juni 2010 15:50 schreef Meneer_Agent het volgende:
[..]
Net gedaan maar wat een prutswerk. 10 transacties zou volgens mij gelijk moeten staan aan 10 ritten maar nee, in- en uitchecken worden los geteld. 1 rit kost je dus 2 transacties waardoor je dus gegevens voor maximaal 5 ritten op kunt vragen. Wat een kutsysteem.
ik stap wel over en heb dus 8 reizen per dagquote:Op maandag 7 juni 2010 16:48 schreef Meneer_Agent het volgende:
Maar ik stap niet over. Ik ga naar mn werk, ik check in (1), ik check uit (2), doe mn werk, ga weer terug, check in (3), check uit (4). Als ik dus 2 dagen heb gewerkt moet ik de derde na het inchecken al een uitdraai maken omdat ik anders reizen 'verlies' voor mijn declaratie. Bizar dom systeem dit. Maar eens kijken of ik met mijn baas iets beters kan regelen want ik heb ook geen zin om elke week te moeten declareren of met een portemonnee vol printjes rond te lopen.
Moet je niet het geluk hebben dat je reis bestaat uit bus - trein - bus..quote:Op maandag 7 juni 2010 16:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als je overstapt, kan je net een retourreis uitprinten !!
Je kunt het via http://www.ov-chipkaart.nl/ wel langer zien. Is weer een extra handeling (en ook niet altijd even handig) en een extra plaats waar je reisbewegingen worden opgeslagen maar voor declaratie wel een must.quote:Op maandag 7 juni 2010 16:48 schreef Meneer_Agent het volgende:
Maar ik stap niet over. Ik ga naar mn werk, ik check in (1), ik check uit (2), doe mn werk, ga weer terug, check in (3), check uit (4). Als ik dus 2 dagen heb gewerkt moet ik de derde na het inchecken al een uitdraai maken omdat ik anders reizen 'verlies' voor mijn declaratie. Bizar dom systeem dit. Maar eens kijken of ik met mijn baas iets beters kan regelen want ik heb ook geen zin om elke week te moeten declareren of met een portemonnee vol printjes rond te lopen.
Dat was vanaf het allereerste begin al duidelijk.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:02 schreef macca728 het volgende:
Vandaag stond weer in het AD dat de OV chipkaart in de bus veel problemen geeft omdat de GPS niet goed werkt van de bussen.
Daardoor zien veel mensen een andere locatie waar ze in- en uitchecken. Met als gevolg een verkerde ritprijs, waarbij je natuurlijk nooit kan bewijzen dat het niet zo was.
Dus je geld ben je kwijt
Ik zie helemaal geen locatie en het is duurder dan 9292ov.nl vermeld. De site van Connexxion kun je helemaal geen prijsindicatie vinden...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:02 schreef macca728 het volgende:
Vandaag stond weer in het AD dat de OV chipkaart in de bus veel problemen geeft omdat de GPS niet goed werkt van de bussen.
Daardoor zien veel mensen een andere locatie waar ze in- en uitchecken. Met als gevolg een verkerde ritprijs, waarbij je natuurlijk nooit kan bewijzen dat het niet zo was.
Dus je geld ben je kwijt
Het leuke is natuurlijk dat de RET zegt dat het aantal fouten afneemt, maar dit soort dingen valt niet onder fouten, het wordt goed geregistreerd, alleen door de GPS aan een verkeerde locatie gekoppeld.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:08 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat was vanaf het allereerste begin al duidelijk.
nee klopt, je ziet geen locatie bij in of uitchecken (waarom eigenlijk niet ?). Die zie je pas na minimaal een week op OVchipkaart.nl als je al geregistreerd staat.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:13 schreef Katth het volgende:
[..]
Ik zie helemaal geen locatie en het is duurder dan 9292ov.nl vermeld. De site van Connexxion kun je helemaal geen prijsindicatie vinden...
02-06-2010 Check-in 07:57 Locatie afgeschermd
Check-out 08:20 Locatie afgeschermd Connexxion ¤ 2,54
Terwijl 9292ov.nl aangeeft dat het maar ¤ 2,03 moet zijn.
Helemaal mee eens. Kutding!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:14 schreef Katth het volgende:
Kaart gaat uit mijn portemonnee en ik wacht wel totdat het verplicht wordt.
Strippenkaart ftw.
Bij mijn reizen met Connexxion komt ook op ov-chipkaart.nl niet te staan van waar naar waar ik gereisd heb.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee klopt, je ziet geen locatie bij in of uitchecken (waarom eigenlijk niet ?). Die zie je pas na minimaal een week op OVchipkaart.nl als je al geregistreerd staat.
Als er te veel wordt afgeschreven, is dat alleen maar in het voordeel van de vervoerder.quote:De argeloze reiziger merkt dus niets van deze fouten, maar betaalt wel meer.
En de vervoerder merkt in principe ook niets van deze fouten, dus het werkt goed
En ik weet natuurlijk wel dat we allemaal al in de Centrale Nederlandse Computer zitten met heel ons hebben en houden, maar we hoeven het de ambtenaren toch niet makkelijk te maken om onze gangen na te gaan. En denk niet dat wie niks te verbergen heeft, ook niks te vrezen heeft. Genoeg voorbeelden van misbruik van gegevens en justitiële fouten.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:59 schreef RiDo78 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ze het in Almere gaan doen als dat rotding daar wordt doorgedrukt. Nu kun je met het juiste kaartje (Maxx 50-meerreizenkaart) voor 1 euro de hele stad door, en als je snel genoeg bent nog terug ook. Met de ov-shitkaart is het stukje van Haven Centrum naar Stad Centrum al 1,56!!! Dan ben je nog nieteens halverwege Almere Buiten!
En ja VF, ik heb dat rotding al een paar keer gebruikt! Oh en ik heb er zelfs al thee mee gemaakt om de chipkaart zelf (dagkaartje RET) los te weken uit het papieren omhulsel. Maar ik snap echt niet dat jij er zo'n harde plasser van krijgt.Het is duurder - in theorie natuurlijk niet, in de praktijk wel Het is onhandig - met mijn abo kan ik gewoon gaan zitten, nu moet ik verplicht EXTRA handelingen doen en wee je gebeente als je die vergeet Het is een inbreuk op mijn privacy - Zelfs met abo willen ze weten wie je bent en waar je gaat Het is onoverzichtelijk - ik niet op mijn kaart zien wanneer een en ander verloopt of dat ik uberhaupt nog genoeg saldo heb. Daarvoor moet ik langs een automaat. Het is riskant - Daar sta je dan in de stromende regen om 2 uur 's nachts in een of ander gehucht en kom je niet thuis omdat de laatste bus je niet mee wilde nemen. Saldotekort omdat de bus op de heenreis om moest rijden. En nu mag je zelfs niet naar het station om die kutkaart op te waarderen. Oh en als je het in de bus zelf kunt doen, is het te hopen dat je nog geld op je rekening hebt staan. Het is onlogisch -> Een controleur kan die dingen die ik niet kan zien wél zichtbaar maken Het is een financieel risico -> Automatisch opwaarderen is net als bellen, er zijn genoeg mensen die een prepaid telefoon nemen om de kosten in de hand te kunnen houden. Budget op = budget op. Het is burocratisch -> Mijn eerste kennismaking met die kutkaart was een NS automaat waar ik netjes 7 euro 50 aftik en ik een pinbon, declaratiebon.... maar geen kutkaart krijg!!! Om een lang verhaal kort te maken, naar dat geld kan ik fluiten. Het is vol kinderziektes -> Ik heb laatst in een bus gezeten waar de checkpoints bij elke hobbel opnieuw opstartten. Wist je dat het opstarten ca. 4,5 minuut duurt!!! Al die tijd kun je niet in of uitchecken. Het is oneerlijk -> Als de bus omrijdt om wat voor reden dan ook, moet je meer dokken. Het is onnodig -> Er zijn voor de reiziger absoluut geen enkel onomstotelijk voordeel te bedenken. Het is ondoordacht -> In de NS maar 1x in of uitchecken voor de hele rit, bij de rest bij elke overstap. Oh, en let ook goed op door welke poortjes je loopt. Want ga je door die van de trein en stap je uit bij een Metro-station heb je een probleem van minimaal 20 euro. Het is techniek -> Techniek gaat nu eenmaal op onverwachtte momenten stuk, maar de OV-shitkaart heeft volgens de makers een nauwkeurig berekende houdbaarheidsdatum. Het is een melkkoe -> Als de kaart stuk of van ouderdom beschimmeld is wordt het weer tijd om 8 euro te dokken voor een nieuwe kutkaart. Oh en als de oude kaart nog enigszinds levensvatbaar is mag je ook nog 4 euro boete betalen om je reisproducten, waar je al een kapitaal voor betaald hebt, over te laten zetten. Het is absoluut niet klasse -> Ik kan woon-werk kilometers in de 1ste klas declareren bij mijn werkgever. Maar als ik met wat vrienden een 2de klas kaartje wil kopen dan kan dat niet op die rotkaart. Dus mijn vrienden reizen tegen 2de klas tarief en ik zit er met mijn eerste klas kaartje naast ¤::-$ Het houdt deuren gesloten -> De toegangsbadge van mijn werk en die OV-kutkaart zitten naast elkaar in mijn portemonnee. Als ze te dicht bij elkaar zitten vliegen ze elkaar in de haren en kom ik nergens naar binnen. Lang leve Aluminiumfolie!!!
Moet ik nog doorgaan??
De prijs op 9292ov.nl is niet bindend. Daarbij kan de prijs afhangen van de bus die je neemt, zelfs al rijden ze dezelfde route.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:13 schreef Katth het volgende:
02-06-2010 Check-in 07:57 Locatie afgeschermd
Check-out 08:20 Locatie afgeschermd Connexxion ¤ 2,54
Terwijl 9292ov.nl aangeeft dat het maar ¤ 2,03 moet zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |