Aangezien we toch weten dat ze de data hebben laat ze hem dan gebruiken. Het is of het een of het ander, niet beide. Ik ben er inderdaad niet blij mee dat ze mijn gegevens 7 jaar lang bijhouden, maar als ze dat dan doen, dan moeten ze de geld terug producure voor reizigers wel makkelijker maken omdat de mogelijkheid er toch is. Nu laten ze het grootste gedeelte van de bevolking gewoon in de waan dat ze niets opslaan omdat deze denken dat het idd noodzakleijk is die uitdraai te maken.quote:Op maandag 7 juni 2010 00:41 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Omdat mensen als jij dan weer beginnen te zeuren dat de OV bedrijven niet in jouw gegevens mogen snuffelen zonder jouw toestemming.
Wat je hiermee in feite zegt is dat bijna alle verandering slecht is.quote:Op zondag 6 juni 2010 19:24 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tja, als je je bij alles af gaat vragen of het op lange termijn nut heeft, dan zul je uiteindelijk weinig nieuwe dingen doen...
alleen bij automaten van de vervoerder.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:11 schreef Meneer_Agent het volgende:
(Ik hoop dat dit de juiste topic is)
Laatst (verplicht) overgestapt op een OV-Chipkaart. Een persoonlijke genomen want dan kon ik online mijn reisgeschiedenis nakijken en uitprinten, handig als je elke reis los moet declareren bij je baas. Tot nu toe staat alleen mijn reis (en oplaadmoment) van 30-05 bij het overzicht op de OV Chipkaart site terwijl ik toch een aardig aantal dagen in juni gebruik heb gemaakt van mijn kaart.
Ook dacht ik even bij de Albert Heijn mijn laatste transacties uit te printen maar dat kan niet? Is dit alleen mogelijk bij de automaten in in de bus/tram?
Als het goed is ook alle andere vervoerders. Maar volgens mij met een maximum van 10 transacties..quote:Op maandag 7 juni 2010 12:44 schreef Meneer_Agent het volgende:
Krijg je dan ook alleen de reizen met die vervoerder of ook die je met andere vervoersbedrijven hebt gemaakt?
Is de volgende info niet duidelijk (genoeg)?quote:Op maandag 7 juni 2010 14:00 schreef Mankatans het volgende:
Vrijdag OV-chip vergeten in de trein, kwam ik bij controle achter, dus boete gehad en op volgende station kaartje gekocht.
Nu is de regeling dat je 1x per jaar je kaart mag vergeten en bovenstaande dus mag declareren. Maar de procedure hiertoe is dermate ingewikkeld dat ik er niets meer van snap.
Ik moest telefonisch zo'n formulier aanvragen, aan de telefoon kreeg ik tehoren dat ik een brief moet schrijven naar 'ns boetebeleid', meer kon het telefoon-hert mij niet vertellen.
Kent iemand hier toevallig de procedure?
Mijn dank is groot!
Mankatans
Net gedaan maar wat een prutswerk. 10 transacties zou volgens mij gelijk moeten staan aan 10 ritten maar nee, in- en uitchecken worden los geteld. 1 rit kost je dus 2 transacties waardoor je dus gegevens voor maximaal 5 ritten op kunt vragen. Wat een kutsysteem.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:59 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Als het goed is ook alle andere vervoerders. Maar volgens mij met een maximum van 10 transacties..
Als je overstapt, kan je net een retourreis uitprinten !!quote:Op maandag 7 juni 2010 15:50 schreef Meneer_Agent het volgende:
[..]
Net gedaan maar wat een prutswerk. 10 transacties zou volgens mij gelijk moeten staan aan 10 ritten maar nee, in- en uitchecken worden los geteld. 1 rit kost je dus 2 transacties waardoor je dus gegevens voor maximaal 5 ritten op kunt vragen. Wat een kutsysteem.
ik stap wel over en heb dus 8 reizen per dagquote:Op maandag 7 juni 2010 16:48 schreef Meneer_Agent het volgende:
Maar ik stap niet over. Ik ga naar mn werk, ik check in (1), ik check uit (2), doe mn werk, ga weer terug, check in (3), check uit (4). Als ik dus 2 dagen heb gewerkt moet ik de derde na het inchecken al een uitdraai maken omdat ik anders reizen 'verlies' voor mijn declaratie. Bizar dom systeem dit. Maar eens kijken of ik met mijn baas iets beters kan regelen want ik heb ook geen zin om elke week te moeten declareren of met een portemonnee vol printjes rond te lopen.
Moet je niet het geluk hebben dat je reis bestaat uit bus - trein - bus..quote:Op maandag 7 juni 2010 16:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als je overstapt, kan je net een retourreis uitprinten !!
Je kunt het via http://www.ov-chipkaart.nl/ wel langer zien. Is weer een extra handeling (en ook niet altijd even handig) en een extra plaats waar je reisbewegingen worden opgeslagen maar voor declaratie wel een must.quote:Op maandag 7 juni 2010 16:48 schreef Meneer_Agent het volgende:
Maar ik stap niet over. Ik ga naar mn werk, ik check in (1), ik check uit (2), doe mn werk, ga weer terug, check in (3), check uit (4). Als ik dus 2 dagen heb gewerkt moet ik de derde na het inchecken al een uitdraai maken omdat ik anders reizen 'verlies' voor mijn declaratie. Bizar dom systeem dit. Maar eens kijken of ik met mijn baas iets beters kan regelen want ik heb ook geen zin om elke week te moeten declareren of met een portemonnee vol printjes rond te lopen.
Dat was vanaf het allereerste begin al duidelijk.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:02 schreef macca728 het volgende:
Vandaag stond weer in het AD dat de OV chipkaart in de bus veel problemen geeft omdat de GPS niet goed werkt van de bussen.
Daardoor zien veel mensen een andere locatie waar ze in- en uitchecken. Met als gevolg een verkerde ritprijs, waarbij je natuurlijk nooit kan bewijzen dat het niet zo was.
Dus je geld ben je kwijt
Ik zie helemaal geen locatie en het is duurder dan 9292ov.nl vermeld. De site van Connexxion kun je helemaal geen prijsindicatie vinden...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:02 schreef macca728 het volgende:
Vandaag stond weer in het AD dat de OV chipkaart in de bus veel problemen geeft omdat de GPS niet goed werkt van de bussen.
Daardoor zien veel mensen een andere locatie waar ze in- en uitchecken. Met als gevolg een verkerde ritprijs, waarbij je natuurlijk nooit kan bewijzen dat het niet zo was.
Dus je geld ben je kwijt
Het leuke is natuurlijk dat de RET zegt dat het aantal fouten afneemt, maar dit soort dingen valt niet onder fouten, het wordt goed geregistreerd, alleen door de GPS aan een verkeerde locatie gekoppeld.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:08 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat was vanaf het allereerste begin al duidelijk.
nee klopt, je ziet geen locatie bij in of uitchecken (waarom eigenlijk niet ?). Die zie je pas na minimaal een week op OVchipkaart.nl als je al geregistreerd staat.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:13 schreef Katth het volgende:
[..]
Ik zie helemaal geen locatie en het is duurder dan 9292ov.nl vermeld. De site van Connexxion kun je helemaal geen prijsindicatie vinden...
02-06-2010 Check-in 07:57 Locatie afgeschermd
Check-out 08:20 Locatie afgeschermd Connexxion ¤ 2,54
Terwijl 9292ov.nl aangeeft dat het maar ¤ 2,03 moet zijn.
Helemaal mee eens. Kutding!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:14 schreef Katth het volgende:
Kaart gaat uit mijn portemonnee en ik wacht wel totdat het verplicht wordt.
Strippenkaart ftw.
Bij mijn reizen met Connexxion komt ook op ov-chipkaart.nl niet te staan van waar naar waar ik gereisd heb.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee klopt, je ziet geen locatie bij in of uitchecken (waarom eigenlijk niet ?). Die zie je pas na minimaal een week op OVchipkaart.nl als je al geregistreerd staat.
Als er te veel wordt afgeschreven, is dat alleen maar in het voordeel van de vervoerder.quote:De argeloze reiziger merkt dus niets van deze fouten, maar betaalt wel meer.
En de vervoerder merkt in principe ook niets van deze fouten, dus het werkt goed
En ik weet natuurlijk wel dat we allemaal al in de Centrale Nederlandse Computer zitten met heel ons hebben en houden, maar we hoeven het de ambtenaren toch niet makkelijk te maken om onze gangen na te gaan. En denk niet dat wie niks te verbergen heeft, ook niks te vrezen heeft. Genoeg voorbeelden van misbruik van gegevens en justitiële fouten.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:59 schreef RiDo78 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ze het in Almere gaan doen als dat rotding daar wordt doorgedrukt. Nu kun je met het juiste kaartje (Maxx 50-meerreizenkaart) voor 1 euro de hele stad door, en als je snel genoeg bent nog terug ook. Met de ov-shitkaart is het stukje van Haven Centrum naar Stad Centrum al 1,56!!! Dan ben je nog nieteens halverwege Almere Buiten!
En ja VF, ik heb dat rotding al een paar keer gebruikt! Oh en ik heb er zelfs al thee mee gemaakt om de chipkaart zelf (dagkaartje RET) los te weken uit het papieren omhulsel. Maar ik snap echt niet dat jij er zo'n harde plasser van krijgt.Het is duurder - in theorie natuurlijk niet, in de praktijk wel Het is onhandig - met mijn abo kan ik gewoon gaan zitten, nu moet ik verplicht EXTRA handelingen doen en wee je gebeente als je die vergeet Het is een inbreuk op mijn privacy - Zelfs met abo willen ze weten wie je bent en waar je gaat Het is onoverzichtelijk - ik niet op mijn kaart zien wanneer een en ander verloopt of dat ik uberhaupt nog genoeg saldo heb. Daarvoor moet ik langs een automaat. Het is riskant - Daar sta je dan in de stromende regen om 2 uur 's nachts in een of ander gehucht en kom je niet thuis omdat de laatste bus je niet mee wilde nemen. Saldotekort omdat de bus op de heenreis om moest rijden. En nu mag je zelfs niet naar het station om die kutkaart op te waarderen. Oh en als je het in de bus zelf kunt doen, is het te hopen dat je nog geld op je rekening hebt staan. Het is onlogisch -> Een controleur kan die dingen die ik niet kan zien wél zichtbaar maken Het is een financieel risico -> Automatisch opwaarderen is net als bellen, er zijn genoeg mensen die een prepaid telefoon nemen om de kosten in de hand te kunnen houden. Budget op = budget op. Het is burocratisch -> Mijn eerste kennismaking met die kutkaart was een NS automaat waar ik netjes 7 euro 50 aftik en ik een pinbon, declaratiebon.... maar geen kutkaart krijg!!! Om een lang verhaal kort te maken, naar dat geld kan ik fluiten. Het is vol kinderziektes -> Ik heb laatst in een bus gezeten waar de checkpoints bij elke hobbel opnieuw opstartten. Wist je dat het opstarten ca. 4,5 minuut duurt!!! Al die tijd kun je niet in of uitchecken. Het is oneerlijk -> Als de bus omrijdt om wat voor reden dan ook, moet je meer dokken. Het is onnodig -> Er zijn voor de reiziger absoluut geen enkel onomstotelijk voordeel te bedenken. Het is ondoordacht -> In de NS maar 1x in of uitchecken voor de hele rit, bij de rest bij elke overstap. Oh, en let ook goed op door welke poortjes je loopt. Want ga je door die van de trein en stap je uit bij een Metro-station heb je een probleem van minimaal 20 euro. Het is techniek -> Techniek gaat nu eenmaal op onverwachtte momenten stuk, maar de OV-shitkaart heeft volgens de makers een nauwkeurig berekende houdbaarheidsdatum. Het is een melkkoe -> Als de kaart stuk of van ouderdom beschimmeld is wordt het weer tijd om 8 euro te dokken voor een nieuwe kutkaart. Oh en als de oude kaart nog enigszinds levensvatbaar is mag je ook nog 4 euro boete betalen om je reisproducten, waar je al een kapitaal voor betaald hebt, over te laten zetten. Het is absoluut niet klasse -> Ik kan woon-werk kilometers in de 1ste klas declareren bij mijn werkgever. Maar als ik met wat vrienden een 2de klas kaartje wil kopen dan kan dat niet op die rotkaart. Dus mijn vrienden reizen tegen 2de klas tarief en ik zit er met mijn eerste klas kaartje naast ¤::-$ Het houdt deuren gesloten -> De toegangsbadge van mijn werk en die OV-kutkaart zitten naast elkaar in mijn portemonnee. Als ze te dicht bij elkaar zitten vliegen ze elkaar in de haren en kom ik nergens naar binnen. Lang leve Aluminiumfolie!!!
Moet ik nog doorgaan??
De prijs op 9292ov.nl is niet bindend. Daarbij kan de prijs afhangen van de bus die je neemt, zelfs al rijden ze dezelfde route.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:13 schreef Katth het volgende:
02-06-2010 Check-in 07:57 Locatie afgeschermd
Check-out 08:20 Locatie afgeschermd Connexxion ¤ 2,54
Terwijl 9292ov.nl aangeeft dat het maar ¤ 2,03 moet zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |