Je denkt dat tekens op de weg facultatief zijn?quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:41 schreef Ronhui het volgende:
Als de situatie precies zo is als op het plaatje, hoef je niet te stoppen, want je ziet geen bord.
Lijkt me niet zo bevorderlijk voor je slagingskans.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:41 schreef Ronhui het volgende:
Als de situatie precies zo is als op het plaatje, hoef je niet te stoppen, want je ziet geen bord.
Ik zeg alleen maar hoe het is. Tekens op de weg alleen stellen niets voor. Deze moeten altijd vergezeld worden door borden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:48 schreef Eix het volgende:
[..]
Je denkt dat tekens op de weg facultatief zijn?
Dat zebrapad, hoe gemeenquote:Op donderdag 3 juni 2010 12:51 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo bevorderlijk voor je slagingskans.
Hier het plaatje als je je omdraait, zie je de vlaggen van het CBR?
[ afbeelding ]
Dus dan blokkeer je het niet, want ze kunnen er langs.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:59 schreef qwerty101 het volgende:
ik blokkeer eigenlijk altijd het fietspad, oke ik heb dan ook wel geen grote auto ofzo, ze kunnen er gewoon achterlangs.
Uhhh .. neequote:Op donderdag 3 juni 2010 12:51 schreef Ronhui het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar hoe het is. Tekens op de weg alleen stellen niets voor. Deze moeten altijd vergezeld worden door borden.
Yeah....right.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:51 schreef Ronhui het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar hoe het is. Tekens op de weg alleen stellen niets voor. Deze moeten altijd vergezeld worden door borden.
Ik denk dat er tussen fietspad en tweede haaietanden wel plek is voor 1 auto, zo'n panoramafoto vervormd het perspectief vaak.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:41 schreef -AnneX- het volgende:
al is het natuurlijk niet verstandig om op het fietspad te staan wachten tot de auto er voorbij is (ivm eventuele fietsers)
Heb jij ooit je auto theorie überhaupt gehaald?quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:51 schreef Ronhui het volgende:
[..]
hier, onze eigen Captain Crunch met zijn rijbewijs uit een pak cornflakes...quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:51 schreef Ronhui het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar wat langer geleden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:01 schreef Eix het volgende:
[..]
Heb jij ooit je auto theorie überhaupt gehaald?
Jaquote:Op donderdag 3 juni 2010 12:51 schreef Ronhui het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:41 schreef -AnneX- het volgende:
al is het natuurlijk niet verstandig om op het fietspad te staan wachten tot de auto er voorbij is (ivm eventuele fietsers)
En in de praktijk?quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:53 schreef BasEnAad het volgende:
Bij een examen altijd pas doorrijden na de eerste haaientanden als zowel het fiestpad als de weg vrij zijn.
Rijd ik door tot de tweede rij haaientanden. Fietsers rijden maar achter mij langs. Tenzij ik met een bus rijd ofzo en er echt geen ruimte meer is achter mij.quote:
Dat is ook de bedoeling, anders zou er geen rij haaientanden langs de weg staanquote:Op vrijdag 4 juni 2010 08:26 schreef BasEnAad het volgende:
Rijd ik door tot de tweede rij haaientanden. Fietsers rijden maar achter mij langs. Tenzij ik met een bus rijd ofzo en er echt geen ruimte meer is achter mij.
Dat zou wel zo horen jaquote:Op donderdag 3 juni 2010 13:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik denk dat er tussen fietspad en tweede haaietanden wel plek is voor 1 auto, zo'n panoramafoto vervormd het perspectief vaak.
Maakt vrij weinig uit (als je het CBR terrein op wilt rijden dan, niet wegrijden), ook zonder zebrapad zou je voetgangers voor moeten laten gaan. Rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg enz...quote:
Nee, dat is niet waar. Alleen als je de fietsers niet hindert mag je tot de tweede haaientanden doorrijden.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 08:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is ook de bedoeling, anders zou er geen rij haaientanden langs de weg staan
Hmm, bij een kruising werkt het wel zo, dat je alleen in het midden mag staan als er haaientanden staan. Dus ik dacht dat het hier ook zo werktequote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:04 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Alleen als je de fietsers niet hindert mag je tot de tweede haaientanden doorrijden.
Het mag ook wel, alleen als het past. Anders 'botst' het met de voorrangsregel; de fietsers hebben voorrang, deze mag je dus niet hinderen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Hmm, bij een kruising werkt het wel zo, dat je alleen in het midden mag staan als er haaientanden staan. Dus ik dacht dat het hier ook zo werkte
Jij hebt je rijbewijs nooit gehaald ofzo?quote:
Je moet gewoon kijken waar de haaientanden staan.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:48 schreef PolkaDots het volgende:
Ok bedankt! Maar hier mag ik niet op het fietspad stilstaan om een voetganger voor te laten gaan? -->
[ afbeelding ]
Mijn instructeur zei dat je een fietspad niet mag blokkeren.. Maar dan mag dat bij situatie 1 wel?
Definiëer jullie.quote:
Gelukkig houdt de wet rekening met dit soort faalhazen en zijn automobilisten bijna altijd schuldig bij een aanrijding.quote:Op zondag 6 juni 2010 21:31 schreef von_Preussen het volgende:
Fietsers en voetgangers tellen in het verkeer niet mee, daarom negeer ik ze ook volledig.
grapje?quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:51 schreef Ronhui het volgende:
[..]
Utrechtquote:Op donderdag 3 juni 2010 12:48 schreef PolkaDots het volgende:
Ok bedankt! Maar hier mag ik niet op het fietspad stilstaan om een voetganger voor te laten gaan? -->
[ afbeelding ]
Mijn instructeur zei dat je een fietspad niet mag blokkeren.. Maar dan mag dat bij situatie 1 wel?
En nu?quote:Op maandag 7 juni 2010 15:08 schreef Treinkopper het volgende:
Uitvoeringsvoorschriften BABW inzake verkeerstekens, Hoofdstuk IV, paragraaf 2, lid 7:
Toepassing (van zelfstandige haaientanden)
De toepassing van haaientanden met de betekenis, bedoeld in artikel 80 van het RVV 1990 (dus zonder bord B6 en eventueel tevens zonder een bord B3, B4, B5 op een kruisende weg) is beperkt tot:
› fietspaden en parallelwegen indien de aanwezigheid van één van deze borden verwarring zou kunnen geven voor andere bestuurders;
› de ten opzichte van de doorgaande weg ondergeschikte zijtak van een T-kruispunt, doch uitsluitend indien het informele voorrangsgedrag overeenkomt met de voorrangsregeling.
Precies. En als weggebruiker is het de bedoeling om de intentie van de wegbeheerder te doorgronden, je volgt uiteraard de regels op in de volgorde waarin deze geldig zijn. Maar als er een tegenstrijdige situatie bestaat, dan moet je extra goed opletten en juist dan moet je verkeersinzicht tonen. Haaientanden bijvoorbeeld zijn niet per ongeluk op de weg aangebracht.quote:Op maandag 7 juni 2010 18:02 schreef Eix het volgende:
[..]
En nu?
Die uitvoeringsvoorschriften zijn bedoeld voor de wegbeheerder en niet voor een weggebruiker. Op het moment dat een wegbeheerder ergens een verkeersbord plaatst zonder hierbij aan de regelgeving te voldoen dan is het toch gewoon rechtsgeldig in die zin dat het verkeersteken gewoon opgevolgd moet worden.
Niet noodzakelijk. Als er geen borden staan die voorrang regelen, dan zijn gewoon de algemene voorrangsregels weer geldig en wordt het een gelijkwaardig kruispunt, waar je bestuurders van rechts voorrang moet verlenen.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:34 schreef classpc het volgende:
[..] ... Net zo goed als dat er bij kruispunten met verkeerslichten ook verkeersborden moeten staan die de situatie weergeven wanneer de verkeerslichten buiten werking zijn. ...
Ik heb juist het nadrukkelijke advies gekregen van zowel mijn instructrice als van een cbr examinator (bij de tussentijdse toets) om niet hardop te denken maar gewoon te doen omdat ik anders onzeker doe overkomen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:12 schreef Lodewijkvdb het volgende:
[..]
Het beste wat je dan kan doen volgens mij, is uitspreken wat je indruk van de situatie is en benoemen hoe je gaat handelen. Maar ja, daar is het weer afhankelijk van de examinator, hoe je daarmee wegkomt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |