quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:40 schreef friekin_ het volgende:
Het is een musical & een film
Zal de vraag anders formuleren. Audrey Hepburn speelde in de film de rol van ???? en ze zong het nummer .???? maar over haar stem werd een andere stem gezet. In de musical speelde Julie Andrews deze rol.
quote:
Musical is goed. Nu de naam het personage & het nummer.quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:03 schreef MadMaster het volgende:
The Grain In Spain Has Main The Plane (of iets dergelijk, in het Nederlands is het 'Het Spaanse Graan Heeft De Orkaan Doorstaan') uit My Fair Lady?
maar het personage is Eliza Doolitle.quote:Over welk nummer gaat dit; en waar is het van?
+1 MadMasterquote:Op woensdag 2 juni 2010 23:08 schreef MadMaster het volgende:
Je vroeg slechts:
[..]
maar het personage is Eliza Doolitle.
En gezien je hint zal het dan wel 'I Could/Would/Should* Have Dance(d) All Night' zijn...
* = doorhalen wat niet van toepassing is...
Weet niet of MM al slapen is maar ik heb ff gekeken en het lijkt niet goed te zijn.quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:27 schreef Mark het volgende:
John Lee Hooker?
Om een richting aan te geven:quote:Op donderdag 3 juni 2010 08:40 schreef iggyinthehouse het volgende:
Hij komt me wel bekend voor...heb je geen hint?
quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:49 schreef ranja het volgende:
Triggerfinger
Nu Barry zo druk is met Eyewish heeft George wat tijd over met Frank Carilloquote:Op donderdag 3 juni 2010 10:07 schreef iggyinthehouse het volgende:
George Kooymans & ....
WeezerButler +1quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:15 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Nu Barry zo druk is met Eyewish heeft George wat tijd over met Frank Carillo
Wie isquote:After his career as an early-'60s rock 'n' roll attraction, it became customary for the UK press to refer to him as, or simply
. Early works included recordings produced by audio pioneer Joe Meek.
During the 1960s,was known for his horror-themed stage show, dressing as Jack the Ripper, pre-dating the shock rock antics of Alice Cooper. Accompanied by his band, The Savages, he started by coming out of a black coffin. Other props included knives and daggers, skulls and "bodies".
booked themed tours, such as '
and the Roman Empire', where
and the band members would be dressed up as Roman soldiers.
Despite self-confessed lack of vocal talent, he released horror-themed singles during the early to mid-'60s, the most popular "Jack the Ripper", covered live and on record by garage rock bands including the White Stripes, The Black Lips and The Horrors for their debut album, Strange House.
nopequote:Op donderdag 3 juni 2010 11:30 schreef WeezerButler het volgende:
2e gok Johnny Leyton
die van Johnnie remember me
Nopequote:Op donderdag 3 juni 2010 12:07 schreef cafca het volgende:
Arthur Brown?
En voor de wat meer visuele mensenquote:In the 1960s, he stood in parliamentary elections, often as representative of the National Teenage Party. His first was in 1963, when he contested the by-election in Stratford-upon-Avon caused by the resignation of John Profumo. He gained 208 votes. His next was at the 1964 General Election when he stood in Harold Wilson's Huyton constituency. Here he received 518 votes.
He founded the Official Monster Raving Loony Party in 1983 and fought the Bermondsey by-election. In his career he contested over 40 elections, rarely threatening the major candidates, but often getting a respectable number of votes. He was easily recognisable at election counts by his flamboyant clothes. It was after he polled several hundred votes in Margaret Thatcher's Finchley constituency in 1983 that the deposit paid by candidates was raised from £150 to £500. This did little to deter, who increased the concerts he performed to pay for campaigns.
His most significant contribution to politics came at the Bootle by-election in 1990. He secured more votes than the candidate of the Continuing Social Democratic Party (SDP), led by former Foreign Secretary David Owen. Within days the SDP dissolved itself. In 1993, when the British National Party gained its first local councillor, Derek Beackon,pointed out that the Official Monster Raving Loony Party already had six.
He appeared as himself in the first episode of ITV comedy The New Statesman, coming second in the 1987 election, ahead of the Labour and SDP, which saw Alan B'Stard elected to Parliament.
Adverts in the 1990s for Heineken Pilsener boasted that "Only Heineken can do this". One hadat 10 Downing Street after becoming Prime Minister.
weezerbutler +1quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:43 schreef WeezerButler het volgende:
Screaming lord sutch ?
Daar moest ik ook aan denken...quote:Op donderdag 3 juni 2010 13:17 schreef Gehenna het volgende:
hmm heeft iets weg van Florian Schneider van Kraftwerk, maar dat is hem niet volgens mij...
4 voornamen zoek ik,quote:Op donderdag 3 juni 2010 13:32 schreef Gehenna het volgende:
ralf florian
tellen micheal en klaus ook?
niet heel raar dat je dit denkt, Kraftwerk ontkent zelf ook dat die eerste 2 platen bestaan.quote:Op donderdag 3 juni 2010 13:38 schreef WeezerButler het volgende:
Dacht i.d.d. ook dat Ralf Huter en Florian Schneider de 1e bezetting van Kraftwerk vormden. Heet de 1e Kraftwerk plaat ook niet zo?? ralf & Florian.
Later kwamen Wolfgang ........ en Karl Bartos erbij
Damn dat had ik moeten wetenquote:Op donderdag 3 juni 2010 14:18 schreef WeezerButler het volgende:
Minny Pops
het is die kerel die bij de VPRO terecht is gekomen, ligt op't puntje van mn tong ....
Wally van Middendorpquote:Op donderdag 3 juni 2010 14:18 schreef WeezerButler het volgende:
Minny Pops
het is die kerel die bij de VPRO terecht is gekomen, ligt op't puntje van mn tong .... <-- dat was Maarten vd Ploeg
quote:Tried Betty Lou
Tried Peggy Sue
Tried Betty Lou
but I knew she wouldn't do
niet echt spannend, van Barbie Girl naar Barbara Ann maar moest watquote:
Ja, daarom.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:19 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Net te laat. Cartoons was ook van die foute porum uit de 90's
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
foute vragen ken ik niet, foute antwoorden daarentegen...quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:39 schreef iggyinthehouse het volgende:
Ben ik effe weg, komen jullie met de foute vragen
van Toy Box naar Toy Soldiersquote:Op donderdag 3 juni 2010 16:00 schreef MadMaster het volgende:
Martika?
Wat van wie?quote:Deze dagen hoor je klagen en wel duizend dingen vragen
Maar doe niet zo zenuwachtig en hou je eendrachtig
De gevaren die we ontwaren, zullen Nederland wel sparen
Geen fanatisme, hou je optimisme
quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:33 schreef cafca het volgende:
Tja, het komt me niet helemaal onbekend voor, maar....
Ook opgezocht ook nooit van gehoord, het liedje danquote:
Ik had m'n geld op jouw gezet, maar de song is niet juist, uitvoerende wel.quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:44 schreef belsen het volgende:
Schep vreugde in het leven van Lou Bandy?
Het is in zekere zin een vervolgvraag en de muziek van Rosamunde heb ik al kado gegeven...quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:50 schreef belsen het volgende:
Ik ken Rosamunde niet zo goed.
Maar bij de volgende hint weet ik hem wel.
Lang leve Eddy Christiani.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:19 schreef lubje25 het volgende:
Ken het wel ja maar kan het niet helemaal plaatsen
quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:39 schreef MadMaster het volgende:
Daar Zijn De Appeltjes Van Oranje Weer...
Zelfde kleuren (ongeveer), maar andere vormen (de letter F in perspectief)...quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:57 schreef ranja het volgende:
Doet me denken aan Agent Provocator van Foreigner
Consentquote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:13 schreef ranja het volgende:
oh wacht, Bronski Beat - The Age of
Gisterenavond beluisterd, klinkt wel erg goed! Dank je wel voor de tipquote:
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:13 schreef ranja het volgende:
oh wacht, Bronski Beat - The Age of nogwat... hun eerste
ik zit hier toch een poos naar te kijken, maar dat is Kyuss jahquote:
zekerquote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:40 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ik zit hier toch een poos naar te kijken, maar dat is Kyuss jah
nope, het is wel een hele bekende bij de wegquote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:32 schreef ranja het volgende:
Mothers Finest
zal wel niet maar kan even niks anders met mf bedenken
Oeh jeej! Feestje! Gij ook hier!quote:
Uiteraard. Muziek & Marijke, kan niet missen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:01 schreef chansadres het volgende:
[..]
Oeh jeej! Feestje! Gij ook hier!
</offtopic>
oja, Music for Films en Music for airports enzo... vandaar die mf's steedsquote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:52 schreef chansadres het volgende:
Brian Eno
Veel gangsta-rap schijnt ook beïnvloed te zijn door Eno. Barst ook van de MF's.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:10 schreef ranja het volgende:
[..]
oja, Music for Films en Music for airports enzo... vandaar die mf's steeds
die waren ook met 3, dwz, 1 Martha en 2 Vendellasquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:37 schreef bartrid het volgende:
Marta Reeves en de Vandellas?
The Weather Girls?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:37 schreef ranja het volgende:
Supremes waren met z'n 3en inderdaad.
Deze dames hebben ook een aantal bekende nummers op hun erelijst staan.
Die waren met z'n zessenquote:
Idd niet.quote:
Da's dan weer nog verder terug in de tijd. De 2e hit van dit gezelschap werd ook nog gebruikt in de Postbank-reclame destijds.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:48 schreef MadMaster het volgende:
Snoopy?
Je begint een persoonlijke held te worden.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:11 schreef ranja het volgende:
Curtie & the Boombox (ook geweten zonder rebus)
Typisch, zelfs nu je de naam zegt (die ik op zich wel ken), valt het muntje nog niet in combinatie met de foto.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:11 schreef ranja het volgende:
Gecontroleerd en goed ranja +1quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:11 schreef ranja het volgende:
alsof het zo belangrijk is dat je in Amerika scoortquote:This group had an unusual geographic background.,
, and
were from Guyana, and they formed
in Amsterdam in 1983. Unfortunately, their origins proved more interesting than their songs, which were generic, close to soulless Urban Contemporary and pop. None of their singles proved successful in America, although they did better in England and Europe.
De afsplitsing van Doris D die het nog probeerde met andere Pins, maar daarmee niet ver kwam...quote:
ranja staat niet voor niets bovenaan in het klassement (toch?)quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:13 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Je begint een persoonlijke held te worden.
vóór het vorige topic stond jij boven mijquote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:00 schreef bartrid het volgende:
ranja staat niet voor niets bovenaan in het klassement (toch?)
quote:To the British audience, it seemed as ifemerged out of nowhere in 1973, but in fact she'd been playing professionally for nearly a decade. While still in her early teens, she joined
, one of the few all-girl garage bands who played their own instruments. They recorded a fine, gritty single for the local Hideout label, "Never Thought You'd Leave Me"/"What a Way to Die" . Another single followed for Mercury, and the group even toured Vietnam to entertain troops.
Suzi Quatroquote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:28 schreef ranja het volgende:
Helemaal vergeten een verjaardag te vierenWie werd er gister 60 jaar?
[..]
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:23 schreef bartrid het volgende:
Is dat Robin Hitchcock?
Dat zijn geen vleugels, maar propellorsquote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Leuke vleugels heeft 'ie trouwens.
quote:Propellor Time is a 2010 album by Robyn Hitchcock, recorded with Peter Buck of R.E.M., Scott McCaughey of Young Fresh Fellows and Bill Rieflin of Ministry, who are billed collectively as The Venus 3.
Additionally, an array of guest musicians collaborated with Hitchcock on Propellor Time; selected tracks feature contributions from John Paul Jones, Johnny Marr, Nick Lowe, and former Soft Boy/Egyptian band mate Morris Windsor.
quote:has come under fire for mimicking a murder scene onstage during a performance on Wednesday, as the UK comes to terms with two separate killing sprees.
Yup, inderdaad Gaga. Smakeloos.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:00 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Alleen Gaga doet zoiets. Had ook al een keer een zelfmoord act.
quote:Hey, you’ve been used
Write a song, Ill sing along
Are you calm? settle down
Soon you will know that you are sane
You’re on top of the world again
Are you cool, and you know
You’re a star and you’ll go far
Think of me as a friend
Not just a boy who’s playing guitar
You’re on top of the world again
+1 WeezerButlerquote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:11 schreef WeezerButler het volgende:
Dat zijn Belle & Sebastian - Expectations
Arab Strap.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:15 schreef WeezerButler het volgende:
Album van deze schotse heren is in de post onderweg naar Utrecht.
Wie zijn het ?
Ik voel me gevleid, maar nee.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik begon al even te denken dat freakin_ een kloon van WeezerButler was...
nek-aan-nekquote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:26 schreef belsen het volgende:
De stand staat hier: Fok! Muziek Trivia deel MLXXXII
Ik voel me geen mazzelaar. Weet ook niet welke muziek ik wil horen nu. Toch maar weer T.rex denk ikquote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:43 schreef ranja het volgende:
[..]
onzin, jij had de meeste punten er bij (+6)
Hoe doe je dat normaal gesproken dan?quote:
door er een vraag over te stellenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hoe doe je dat normaal gesproken dan?
MINI!!! COOPER!!!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:02 schreef WeezerButler het volgende:
Wat voor een auto bestuurde Gloria Jones destijds op de fatale dag van de dood van Marc Bolan ??
quote:was een Britse discoband van de jaren 60, 70 en 80 en werd opgericht door Errol Brown (oorspronkelijk van Jamaica). De bandnaam
![]()
![]()
werd verzonnen door Applemedewerkster Mavis Smith, dit werd echter al snel afgekort.
Jawel, maar in de regels staat dat als de nieuwe vragensteller minimaal een uur stil is, een ander mag doorgaanquote:
Oh. Ja.. Ik wasser gewoonquote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:10 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Jawel, maar in de regels staat dat als de nieuwe vragensteller minimaal een uur stil is, een ander mag doorgaanvoor hetzelfde geld zit je op een terras te bieren tot 3 uur 's nachts, nietwaar...
Hot Chocolade dan maarquote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:08 schreef friekin_ het volgende:
Over welke band (een van mijn persoonlijke favorieten) gaat dit??
[..]
quote:
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:24 schreef ranja het volgende:
Floor Jansen?
ranja + 1quote:After Forever is niet meer, maar met het debuutalbum van haar nieuwe groep Revamp laat ‘vamp’ Floor Jansen luid en duidelijk horen nog lang niet uitgezongen te zijn. Alleen en in duet met verscheidene gastvocalisten verkent ze de vele mogelijkheden van haar stem op een veelzijdige, meestal harde instrumentale ondergrond die veelal voortbouwt op het geluid van haar vorige band.
Als er al After Forever fanaten zouden zijn die zorgen hadden over de muzikale richting die Jansen met Revamp zou inslaan, dan is albumopener Here’s My Hell op zich al meer dan voldoende om deze weg te nemen.
Het bombastische karakter van het stuk, de dramatische zang van de frontvrouw, ja zelfs de aanwezigheid van grunter George Oosthoek voor het vocale contrast: alles klinkt direct heel vertrouwd in de oren.
Hoewel, na een minuut of drie neemt Jansen even gas terug voor een bijna fluisterend gezang dat weldra in een schreeuw eindigt. Het is typerend voor de diverse manier waarop ze haar stemgeluid inzet op dit album.
Van de meeslepende vocalen in Head Up High, tot het schitterende duet Sweet Curse met Russell Allen (met wie ze ook de eerste Christmas Metal Symphony in 013 al uitstekend afsloot), naar de bijna naar alternatieve rock neigende stijl van Under My Skin.
Het is echter niet alleen de zang die deze schijf zo afwisselend maakt. Ook de composities zijn onderling behoorlijk verscheiden, wat niet hoeft te verbazen gegeven het feit dat verschillende personen ze geschreven hebben.
Voor dit album heeft Jansen namelijk schrijfhulp gekregen van Waldemar Sorychta (die bijvoorbeeld ook al met Lacuna Coil gewerkt heeft) en Joost van den Broek (naast ex-toetsenist van After Forever onder andere de muzikale aanvoerder van voornoemde Christmas Metal Symphony).
Het resulteert in een boeiende auditieve reis, die de luisteraar via het plechtig getitelde en rijk gearrangeerde veelluik In Sickness ‘Till Death Do Us Part en het licht oosters gekruide The Trial Of Monsters leidt naar het afsluitende I Lost Myself, waarin de zangeres enkel door een piano begeleid wordt. Het vormt een intiem slot van een prachtplaat van internationale allure.
nooit gehad eigenlijk (zoals ik ook nooit iets met Within Tempation heb gehad), maar goed: kwestie van smaakquote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:33 schreef ranja het volgende:
Tja, ik ben m'n After Forever fase al lang ontgroeid
absoluut, veel te.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:59 schreef schaap001 het volgende:
Tori Amos zal wel te voor de hand liggend zijn
nee, het is een recente opnamequote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:44 schreef MadMaster het volgende:
Melanie?
Ja, ok. Maar als ik een plaatje of tv opname met nederlandse ondertitels zie denk ik niet als eerste dat er vast een nederlander wordt geinterviewdquote:Op zaterdag 5 juni 2010 11:39 schreef WeezerButler het volgende:
Doven en slechthorenden kunnen dan ook nog wat oppikken ....
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:30 schreef friekin_ het volgende:
Kate Nash
Ik weet niet waar dat vroumus last van heeft, herkende haar aan de lippenstift. Ze had op Pinkpop ook al van die wazige shizzle aan.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:33 schreef ranja het volgende:
[..]
Friekin +1
http://video.aol.ca/video(...)32/?icid=VIDLRVMUS06
We zitten toch in MUZ?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:16 schreef belsen het volgende:
Paris Hilton?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |