abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82257499
Voor introductie, zie: Marianne Thieme te gast op FOK!

Dit topic is bedoeld om vragen te verzinnen. Zet voor elke vraag even een 'kudoplaatje, zo vinden we vanzelf de beste vragen . Deze maak je aan via http://kudo.kexx.net/ (alleen even kijken hoe het werkt? gebruik dan deze: )

Stemmen op een vraag doe je op het plaatje te klikken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ferdo op 02-06-2010 22:07:05 ]
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_82258617
Dillema: Wat weegt voor u zwaarder: CO2 reductie of beter dierenwelzijn?

Welk vegetarisch gerecht moet ik, als een fervent vleeseter, echt eens proberen? (linkje naar een recept?)

Kernenergie is CO2neutraal, kernfusie is nu nog geen alternatief, welke energiecentrales moet Nederland volgens u de komende 15 jaar bouwen?

Bij het produceren van veel 'groene' alternatieven is veel meer energie en zijn meer grondstoffen nodig voor de productie ervan, dan bij traditionele toepassingen. (auto's, elektronica etc.), Vindt u dat elk product een soort ecologische voetstap zou moeten krijgen zodat consumenten ook de productie mee kunnen wegen bij de keuze voor een 'groen' product? Hoe krijgt u dat ingevoerd? Alleen in Nederland?

Alvast bedankt!

[ Bericht 31% gewijzigd door Peter op 02-06-2010 22:40:25 ]
dag
pi_82258777

Wat is het standpunt van uw partij over:
-het homohuwelijk
-abortus
-euthanasie
-softdrugs

Speelt uw geloofsovertuiging hierbij een rol?
pi_82259046
Over de bio-industrie:

Wanneer de bio-industrie in Nederland wordt afgeschaft zal het vlees in de supermarkt niet vervangen worden door biologisch vlees, maar door in de bio-industrie in het buitenland geproduceerd vlees. De Nederlandse bio-industrie produceert relatief diervriendelijk dus afschaffing zal tot een achteruitgang van het welzijn van dieren leiden. Weegt het niet zien van de bio-industrie zwaarder dan dierenwelzijn op een internationale schaal?

Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:28:46 #5
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_82259224
Tot hoever is het acceptabel om dieren voorop te stellen? Mag het ten koste gaan van mensen en hoever ga je daarin?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_82259300

Waarom presenteert u uw partij steeds zo duidelijk als een one-issue partij in plaats van als een volwaardige partij die dierenwelzijn hoog in het vaandel heeft staan?
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_82259594
waarom zulks een knap meisje met zo een lief lachje (u lacht zo lief ) in de politiek zit?
breek je mooie hoofdje er maar niet over, laat het maar aan de mannen over!
Op dinsdag 1 juni 2010 13:54 schreef porsche1 het volgende:
:D Eewaa hij is vet vriend. Respect voor jou Pino.
Op dinsdag 1 juni 2010 14:08 schreef Kabouter_Batsgraag het volgende:
^O^ Hulde! ^O^
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:35:49 #8
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_82259702
Kan mij het ook schelen...

[ Bericht 92% gewijzigd door EP3 op 03-06-2010 00:17:13 ]
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:46:54 #9
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_82260379
Met welke partij zou u/jullie absoluut niet samen willen werken, en met welke partijen zou u/jullie er wel uit komen?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_82260546
Wat is uw lievelings dier?
I noticed you noticing me, so I just want to put you on notice that I noticed you too.
pi_82260591

Stel, uw partij behaalt een meerderheid in het kabinet. Wat is het eerste dat u gaat proberen te veranderen?
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:52:17 #12
300000 300000
ja echt 300000
pi_82260691
Denkt u niet dat uw verkiezingsprogramma te moeilijk is voor menig fokker?

http://www.partijvoordedi(...)met_een_handicap.pdf

woensdag 2 juni 2010 @ 22:53:58 #13
300000 300000
ja echt 300000
pi_82260808
Als u een dier kon zijn, welk dier zou dat dan zijn?

pi_82260958
In uw verkiezingsprogramma pleit u voor opheffing van het ministerie van LNV. Wat is hier de achterliggende gedachte achter, aangezien dit ministerie toch een meerwaarde kan bieden voor een, voor Nederland, bijzonder belangrijke sector? Is dit een verkapte manier om bijvoorbeeld veehouders te plagen vanuit partij-ideologische standpunten onder het mom van bezuinigingen?

[ Bericht 10% gewijzigd door Supersoep op 02-06-2010 23:42:02 ]
Ron Paul 2012
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:56:34 #15
110489 dragonrider
Back to Nature!
pi_82261001
De naam van uw partij doet een one issue partij vermoeden en weerhoud mij er vooralsnog van op u te stemmen, ondanks het advies van stemwijzer en kieskompas. Kunt u mij op andere gedachten brengen?

Femke of Marianne, that's the question. Waarom Partij voor de Dieren in plaats van GroenLinks?
pi_82262164
Geachte mevrouw Thieme,

Uit de speerpunten van de PVDD zie ik dat de PVDD staat voor duurzaamheid. Maar hoe kijkt de PVDD aan tegen financiële stabiliteit?

Hoe wil de PVDD de financiën van de staat weer op orde brengen; het begrotingstekort zal moeten weggewerkt en de opgelopen staatsschuld afgelost moeten worden. Heeft de PVDD een concrete visie om dit te bewerkstelligen?

Ook is het gebleken dat de financiële markten niets geleerd hebben van de afgelopen jaren. Is de PVDD van plan banken en speculanten aan banden te gaan leggen, al dan niet in Europees samenwerkingsverband?

Wat is het standpunt van de PVDD omtrent de AOW leeftijd? Wil de PVDD dit uitstellen zodat de "babyboomers" generatie nog vrolijk met hun 65e met pensioen kan en de jonge generatie alle lasten kan gaan dragen? Of is de PVDD voor een ophoging van de AOW leeftijd op korte termijn?

Wat weegt bij de PVDD zwaarder; dierenleed terugdringen of eerst de staatskas op orde krijgen?

Ik lees ook dat de PVDD de studiebeurs wil behouden. Hoe kijkt de PVDD aan tegen de Studenten-OV jaarkaart? Staat de PVDD open voor veranderingen in dit systeem om geld te besparen (ik heb het over aanpassingen, niet compleet afschaffen)?

EDIT: had overal dezelfde kudo's link staan

[ Bericht 4% gewijzigd door HerrBlitzwing op 02-06-2010 23:29:52 ]
pi_82262805

Hamburgers of kipfilet?
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:34:10 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_82263343

Ben je bereid om de petitie tegen de kleiduivenjacht te tekenen? Dit kan zo niet langer!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_82264810
Bezuiniging;

We zullen op allerlei onderwerpen moeten bezuinigen; de zorg, onderwijs, huizenmarkt, etc. Geen enkele politieke partij ontkomt hieraan. Hoe denkt u dat te gaan doen op het gebied van natuur, milieu en dieren? Waar kan er bezuinigd worden? (ik heb even snel het onderwerp over de veehouderij doorgenomen, en ik kan alleen maar de conclusie trekken dat veehouders er financieel flink op achteruitgaan als er geen subsidie bijkomt - om maar even een voorbeeld te noemen).

[ Bericht 4% gewijzigd door Sport_Life op 03-06-2010 00:04:33 ]
pi_82265484
Ontwikkelingshulp kost ons miljarden euro's, en dit komt de mensen in 3e wereldlanden niet ten goede, zo is gebleken uit onderzoek. De landen schieten hier niks mee op, want vooral de leiders van deze landen worden hier rijker van, en de landen worden er afhankelijk van, en investeren het geld niet om financieel onafhankelijk te worden.

PVDD is voor het afschaffen van ontwikkelingshulp en om een kleiner bedrag als lening te verstrekken, bijvoorbeeld als micro-krediet.
  donderdag 3 juni 2010 @ 00:52:57 #21
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_82266773
Ik vraag me af, heeft u ook een objectieve, niet populistisch standpunt over het hele CO2 gebeuren? Veel onderzoek wijst uit dat dit namelijk voor een heel klein percentage bijdraagt aan het "broeikaseffect". Vind u het een goede zaak dat de burger veel geld afhandig wordt gemaakt onder het mom "CO2 reductie, of vind u dat er eindelijk eens duidelijkheid moet komen, en dat de burger niet verder kaalgeplukt moet worden onder de noemer CO2 reductie?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_82266967
Vindt u het niet onverantwoord om openlijk stemmen te vergaren bij verstandelijk gehandicapten? Dit zijn tot slot gemakkelijk beïnvloedbare en mee te slepen mensen, mede door hun beperkt denkvermogen. Wat is uw visie daarover?
  donderdag 3 juni 2010 @ 01:02:35 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_82267026
Marianne, ik weet dat U vegetarisch bent, maar zou U alstublieft een uitzondering willen maken voor mijn worst?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 3 juni 2010 @ 03:11:29 #24
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_82268628
Uit het verkiezingsprogramma van de Partij voor de Dieren blijkt dat er door uw partij gepleit wordt voor duurzame energie in de vorm van bijvoorbeeld enorme aantallen zonnepanelen en windmolens. Deze vormen van energie lijken potentie te hebben, mits ze in groten getale geproduceerd worden (wat op zich ook energie kost en milieuvervuiling oplevert). Deze vormen van duurzame energie brengen relatief hoge kosten met zich mee. Uit het partijprogramma lijkt te blijken dat de PvdD zich te veel richt op dieren en milieu, waardoor andere belangrijke zaken verwaarloosd worden. Er zijn geen concrete maatregelen die voldoende bezuinigen en/of geld opleveren (en tegelijkertijd de kwaliteit van het onderwijs, de zorg en de economie verbeteren) om de toepassing van duurzame energie mogelijk te maken. Hoe denkt de PvdD de toepassing van deze energievormen te kunnen realiseren?

De PvdD vindt kernenergie geen goed alternatief en wil voorkomen dat er nieuwe kerncentrales gebouwd worden. Deze keuze is gebaseerd op een aantal oppervlakkige argumenten zoals het niet kunnen verwerken van het kernafval en de eindigheid van de grondstof uranium. De splijting van deze zware kernen is echter niet de enige manier om kernenergie op te wekken: een andere manier is kernfusie, waarbij lichte kernen worden samengevoegd. Dit kan gedaan worden met deuterium, waarvoor niet de eindigheid opgaat die wel voor uranium geldt. Ook het afval wat hierbij ontstaat verliest sneller zijn radioactiviteit en kan derhalve goed verwerkt worden. Zijn dit geen goede redenen om meer te investeren in het onderzoek naar deze vorm van energie, omdat verbetering van deze technieken mogelijk kan leiden tot een makkelijke, oneindige en duurzame bron van energie?
This isn't even my final form.
pi_82269921
Als ik op u stem, zou u dan mogelijk openstaan voor een lichamelijke verhouding?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')