abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82281881
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:00 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Het is inderdaad legaal om jezelf in de vingers te snijden.
Stel jij hebt een supermarkt, alles komt legaal binnen en je maakt zelfs je eigen broodjes.

Nu komen er groepen klanten je winkel in en die pakken het gewoon uit de schappen zonder af te rekeken.

Exact dezelfde situatie. Ze maken gebruik van jouw product zonder dat ze ervoor betaald hebben.

Mag dat dan ook van jou?
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:01:58 #102
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_82281885
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:00 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Het is inderdaad legaal om jezelf in de vingers te snijden.
Je blijft maar irrelevante zaken aanhalen maar durft het echte punt niet aan te gaan blijkbaar.
Ik vermoed omdat je donders goed weet dat je excuses zit te zoeken voor iets waar geen excuus voor is behalve "Tja, het is nou eenmaal fijn/makkelijk om soms even snel illegaal iets binnen te halen".
zzz
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:02:36 #103
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_82281911
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:54 schreef mediaconsument het volgende:
Net zoals dat als een gamesontwikkelaar zijn games niet verkocht krijgt, hij achteraf gaat zeuren dat het de schuld is van de piraterij terwijl hij zelf economisch gewoon dom bezig is door krampachtig vast te houden aan hoge prijzen.
Ik vind het vooral onrechtvaardig als mensen gaan zeuren dat ze het niet kunnen betalen omdat ze te weinig verdienen/bijstandsuitkering hebben/whatever en dat ze daarom denken er recht op te hebben zonder te betalen, vooral als het om iets gaat als games.

Leuk hoor games, ik hou er zelf ook van, maar het is vooral een toegevoegde waarde op je leven, het is niet een eerste levensbehoefte. En ben je zo verslaafd dat het dat wel is, dan moet je hulp gaan zoeken voor dat probleem en niet menen er recht op te hebben.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:03:34 #104
31101 _Led_
pi_82281938
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:01 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Stel jij hebt een supermarkt, alles komt legaal binnen en je maakt zelfs je eigen broodjes.

Nu komen er groepen klanten je winkel in en die pakken het gewoon uit de schappen zonder af te rekeken.

Exact dezelfde situatie. Ze maken gebruik van jouw product zonder dat ze ervoor betaald hebben.

Mag dat dan ook van jou?
Ho, stop, nu ga je het argument krijgen van "ik steel niks, ik kopieer".

Je voorbeeld moet gaan :
"Stel je componeert muziek voor films, en iemand gebruikt jouw muziek in zijn film zonder er voor te betalen."
zzz
pi_82281990
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:03 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Je voorbeeld moet gaan :
"Stel je componeert muziek voor films, en iemand gebruikt jouw muziek in zijn film zonder er voor te betalen."
Dat vind ik nog steeds hetzelfde to be honest.
pi_82282025
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:03 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Je voorbeeld moet gaan :
Niet echt een goede vergelijking aangezien het dan niet om eigen gebruik gaat. Zo zal niemand die de piraterij verdedigt stellen dat gedownload materiaal mag worden doorverkocht o.i.d.
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:09:31 #107
31101 _Led_
pi_82282157
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:05 schreef nikk het volgende:

[..]

Niet echt een goede vergelijking aangezien het dan niet om eigen gebruik gaat.
Iemand wordt niet beloond voor geleverd werk waarvan gebruik gemaakt wordt.
zzz
pi_82282251
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:05 schreef nikk het volgende:

[..]

Niet echt een goede vergelijking aangezien het dan niet om eigen gebruik gaat. Zo zal niemand die de piraterij verdedigt stellen dat gedownload materiaal mag worden doorverkocht o.i.d.
Toch verdedigd iedereen the piratebay, terwijl de oprichters daarvan er miljoenen aan hebben verdiend.
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:14:13 #109
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_82282331
Als ik mezelf bekijk is er door de komst van het internet weinig veranderd. Vroeger kocht ik zo heel nu en dan een film op VHS, het meeste leende, huurde of keek ik op TV.

Nu download ik het en koop ik door de huidige kwaliteit van de dragers met enige regelmaat een film op blu-ray of DVD. Door internet en dus illegaal downloaden is mijn smaak verbreed en ontdek ik pareltjes die ik graag wil hebben in mijn collectie.

Dus de industrie verdient met terugwerkende kracht aan me.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:15:19 #110
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_82282371
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:11 schreef kipknots het volgende:

[..]

Toch verdedigd iedereen the piratebay, terwijl de oprichters daarvan er miljoenen aan hebben verdiend.
Dat zegt een Tim Kuik ook, maar zijn daar cijfers van? Want ze hebben niet heel veel advertenties op hun site en moeten ook flinke hostingkosten maken lijkt me.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_82282389
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:15 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Dat zegt een Tim Kuik ook, maar zijn daar cijfers van? Want ze hebben niet heel veel advertenties op hun site en moeten ook flinke hostingkosten maken lijkt me.
Ze hebben het domein voor bijna 8 miljoen dollar verkocht.

Edit: Ik zie nu dat de verkoop niet is doorgegaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door kipknots op 03-06-2010 14:23:49 ]
pi_82282421
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:09 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Iemand wordt niet beloond voor geleverd werk waarvan gebruik gemaakt wordt.
Dat aspect uit de vergelijking bestrijd ik ook niet.
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:04:19 #113
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_82284339
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:01 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Mag dat dan ook van jou?
Dat is iets te makkelijk geredeneerd.

Een beter voorbeeld is een stadionconcert waarbij een hoop mensen buiten op straat door gaten in de omheining staan mee te gluren zonder te betalen. Ook zijn er mensen die vanaf hun balkon kunnen meekijken/luisteren, maar genoegen nemen met een mindere kwaliteit. Nog steeds zit het stadion goed vol en draait de promotor een dikke omzet.

Gebleken is dat er inderdaad een aantal gratis gluurders normaal gezien wél had betaald voor een plaatsje in het stadion, maar nu alleen nog maar gratis gluurt.

Maar er is ook een heel groot aantal mensen dat het ene concert meegluurt maar bij een beter concert liever een kaartje betaalt. Deze groep heeft slechts geld om een paar keer per jaar een concert te bezoeken en zal dus voor de beste concerten betalen en bij de wat mindere door de omheining zal meekijken. Aan deze mensen verliest de promotor dus niets, aangezien zij niks meer of minder uitgeven als de gaten in het hek worden gedicht.

Daarnaast is er ook een hele grote groep die vaak even door de gaten in de omheining meekijkt als ze op weg ergens naar op weg zijn. Als de gaten in de omheining worden gedicht, zouden zij het jammer vinden maar zij hebben geen geld over om een kaartje te betalen voor een concert. Aan deze groep houdt de promotor ook niks meer of minder over in een gewijzigde situatie.

De mediaproducenten beweren heel veel geld mis te lopen aan de downloaders, maar diverse onderzoeken hebben aangetoond dat downloaders ook kopers zijn. Anderen wachten gewoon af tot een dvd of cd in de graaibakken ligt. Of koopt niks, maar zou dat ook niet doen als downloaden onmogelijk was.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:12:09 #114
31101 _Led_
pi_82284682
Ook een slechte vergelijking; jij doet alsof ze door een kiertje van 3 km afstand kijken,
terwijl de meeste mensen gewoon volledige dvd-rips / blurays en volledige spellen downloaden.
Die mensen klimmen dus over de hekken en gaan in het gangpad op de eerste rij zitten

Het punt is dat die mensen van werk genieten zonder de auteur daarvoor te vergoeden - en dat is fout.
Als je daarvan gaat zeggen dat het prima is, is er namelijk voor NIEMAND meer een reden om een auteur voor zijn / haar werk te vergoeden - het is immers prima om alles zomaar te kopieeren / gebruiken, ongeacht de wensen van de auteur !

[ Bericht 8% gewijzigd door _Led_ op 03-06-2010 15:22:03 ]
zzz
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:12:41 #115
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_82284705
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:04 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dat is iets te makkelijk geredeneerd.

Een beter voorbeeld is een stadionconcert waarbij een hoop mensen buiten op straat door gaten in de omheining staan mee te gluren zonder te betalen.
Dat vind ik juist een heel slechte vergelijking. Een concert beleef je als je erbij bent, niet als je door een gaatje staat te gluren. Dan zie je amper wat, je proeft niks van de sfeer en eventuele feeststemming.

Dus om dat te gaan vergelijken met iemand die een cd steelt. Degene die een cd steelt heeft dezelfde kwaliteit als degene die 'm koopt.
pi_82285456
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:12 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Dat vind ik juist een heel slechte vergelijking. Een concert beleef je als je erbij bent, niet als je door een gaatje staat te gluren. Dan zie je amper wat, je proeft niks van de sfeer en eventuele feeststemming.
Onzin. Als ik kijk naar de concerten in het westerpark kun je prima aan de zijkant naast de afzetting op een verhoging gaan zitten en meegenieten. Er is daar evenveel sfeer en het scheelt je een boel geld.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:35:52 #117
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_82285761
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
Onzin. Als ik kijk naar de concerten in het westerpark kun je prima aan de zijkant naast de afzetting op een verhoging gaan zitten en meegenieten. Er is daar evenveel sfeer en het scheelt je een boel geld.
Heel misschien toevallig dat het bij het Westerpark net gaat. En dan nog, jij neemt er genoegen mee. Ik zou er geen genoegen mee nemen als het om een band gaat die ik erg graag wil zien om ergens op een verhoginkje te gaan zitten om het net een beetje te zien en te horen. Bovendien sta ik liever bij concerten. Ik ga ook nooit op de tribune zitten bij een concert. Verschrikkelijk vind ik dat. Hartstikke ver weg en amper sfeer.

En die plekken bij die verhoging bij het Westerpark zijn natuurlijk ook niet onbeperkt, dus je hebt niet de garantie dat je daar kunt gaan zitten.

Als je een cd steelt heb je nog steeds wel de 'garantie' dat de kwaliteit net zo goed is als dat je 'm koopt.

[ Bericht 4% gewijzigd door JoepiePoepie op 03-06-2010 15:44:57 ]
pi_82286491
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:35 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Heel misschien toevallig dat het bij het Westerpark net gaat. En dan nog, jij neemt er genoegen mee. Ik zou er geen genoegen mee nemen als het om een band gaat die ik erg graag wil zien om ergens op een verhoginkje te gaan zitten om het net een beetje te zien en te horen. Bovendien sta ik liever bij concerten. Ik ga ook nooit op de tribune zitten bij een concert. Verschrikkelijk vind ik dat. Hartstikke ver weg en amper sfeer.

En die plekken bij die verhoging bij het Westerpark zijn natuurlijk ook niet onbeperkt, dus je hebt niet de garantie dat je daar kunt gaan zitten.

Als je een cd steelt heb je nog steeds wel de 'garantie' dat de kwaliteit net zo goed is als dat je 'm koopt.

Steel die serie maar door het compleet te downloaden. Dat zal nooit de ervaring geven die dit pakket je zal geven. Dat is dan ook een duidelijk teken dat wij aan deze industrie geven. Doe er wat extra's bij en we hebben een reden om over te gaan tot aanschaf van dergelijke artikelen. Dan zijn de mensen namelijk ineens wel bereid om te betalen.

Met games zijn ze op dit moment ook zo bezig, een goed afgewerkte handleiding voegt dan ook degelijk wat toe aan de spelervaring, net zoals downloadable content die alleen beschikbaar is als je een bepaalde code gebruik die alleen bij een origineel spel te vinden is.

Mogelijkheden genoeg lijkt mij. Deze mogelijkheden zijn dan ook heel wat goedkoper dan juridisch en politiek getouwtrek.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_82286610
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:53 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Steel die serie maar door het compleet te downloaden. Dat zal nooit de ervaring geven die dit pakket je zal geven. Dat is dan ook een duidelijk teken dat wij aan deze industrie geven. Doe er wat extra's bij en we hebben een reden om over te gaan tot aanschaf van dergelijke artikelen. Dan zijn de mensen namelijk ineens wel bereid om te betalen.

Met games zijn ze op dit moment ook zo bezig, een goed afgewerkte handleiding voegt dan ook degelijk wat toe aan de spelervaring, net zoals downloadable content die alleen beschikbaar is als je een bepaalde code gebruik die alleen bij een origineel spel te vinden is.

Mogelijkheden genoeg lijkt mij. Deze mogelijkheden zijn dan ook heel wat goedkoper dan juridisch en politiek getouwtrek.
Je gaat voorbij aan het feit dat die maatregelen niet nodig zouden moeten zijn, maar men gaat liever door met kopieren en downloaden.
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:59:44 #120
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_82286805
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:53 schreef mediaconsument het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind het nogal een arrogante instelling dat volgens jou de mediaconsument (jaja, haha ) alleen maar wil betalen als hij wat extra's krijgt bovenop hetgeen waar het echt om gaat.
pi_82286826
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:55 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Je gaat voorbij aan het feit dat die maatregelen niet nodig zouden moeten zijn, maar men gaat liever door met kopieren en downloaden.
Volgens jou hoeven bedrijven dan ook niet te luisteren naar hun afnemers. De afnemers moeten maar naar het bedrijf luisteren en als ze dit niet goed doen, dan worden ze gepakt!

Geen enkel gezond bedrijf zal dan ook een dergelijk beleid voeren, studies omtrent economie worden dan ook meteen overbodig. Vraag en aanbod is dan ook niet belangrijk.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_82286873
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:59 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een arrogante instelling dat volgens jou de mediaconsument (jaja, haha ) alleen maar wil betalen als hij wat extra's krijgt bovenop hetgeen waar het echt om gaat.
Welkom in de 21ste eeuw.
pi_82286989
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:00 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Volgens jou hoeven bedrijven dan ook niet te luisteren naar hun afnemers. De afnemers moeten maar naar het bedrijf luisteren en als ze dit niet goed doen, dan worden ze gepakt!

Geen enkel gezond bedrijf zal dan ook een dergelijk beleid voeren, studies omtrent economie worden dan ook meteen overbodig. Vraag en aanbod is dan ook niet belangrijk.
Dat zeg ik niet, maar piraterij als excuus gebruiken is onzin. Piraterij was er al toen alles nog "goedkoper" was. En toen er nog boekjes bijzaten.

Het is een soort Robin Hood-achtig gedrag, iets dat men normaal niet zomaar kan aanschaffen gaat dan maar illegaal gedownload worden.
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:03:46 #124
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_82287004
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:00 schreef mediaconsument het volgende:
Welkom in de 21ste eeuw.
Ach, wat een onzin. Hebberigheid is van alle tijden. Het ligt aan je eigen instelling of je vindt dat je het recht hebt om jezelf iets toe te eigenen waar je niet voor betaalt.
pi_82287380
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:03 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ach, wat een onzin. Hebberigheid is van alle tijden. Het ligt aan je eigen instelling of je vindt dat je het recht hebt om jezelf iets toe te eigenen waar je niet voor betaalt.
In de 20ste eeuw was het gros dat verkocht was nog fysiek. Tegenwoordig praten we over zaken waar niet eens een waarde tegenover staat. De keus is dan ook tig malen groter dan in de 20ste eeuw. Een slim bedrijf speelt dan ook in op deze veranderingen en zal hierdoor echt niet ten onder gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')