abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:15:01 #276
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_82558564
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:54 schreef _Led_ het volgende:

Het punt is dat mensen en bedrijven zelf over het recht horen te beschikken hoe ze de vruchten van hun werk presenteren en onder welke voorwaarden.
Ga DAAR nou eens op in.
Ja dat mogen ze wmb, echter moeten ze niet te naief worden. Als ik een auto bouw en ik verkoop hem met de voorwaarde dat er niet harder mee gereden mag worden dan 120, anders vervalt de garantie oid. Moet ik niet vreemd opkijken als er lui tussen zitten die toch 175 gaan rijden.

En zeker in het "digitale tijdperk" weet je van tevoren dat digitale media gekopieerd en verspreid wordt. Ook al zet je er 100 beveiligingen, regio-codes en niet te skippen waarschuwingen op.
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:17:03 #277
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_82558648
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:15 schreef AchJa het volgende:
Ja dat mogen ze wmb, echter moeten ze niet te naief worden. Als ik een auto bouw en ik verkoop hem met de voorwaarde dat er niet harder mee gereden mag worden dan 120, anders vervalt de garantie oid. Moet ik niet vreemd opkijken als er lui tussen zitten die toch 175 gaan rijden.
Dat is wat anders dan het werk verspreiden.

Het heeft niks met naiviteit te maken maar met moraliteit.
Jij zegt eigenlijk : "Als een overtreding vaker gebeurt dan is het goed gedrag".
quote:
En zeker in het "digitale tijdperk" weet je van tevoren dat digitale media gekopieerd en verspreid wordt. Ook al zet je er 100 beveiligingen, regio-codes en niet te skippen waarschuwingen op.
Dat maakt het toch niet moreel juist ?
In een rokje met make-up op is de kans op verkrachting groter dan als zeug in een burkha, maar dat wil toch niet zeggen dat we verkrachting moeten accepteren als correct gedrag ?
zzz
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:24:21 #278
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_82559008
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:17 schreef _Led_ het volgende:

Jij zegt eigenlijk : "Als een overtreding vaker gebeurt dan is het goed gedrag".

Je snapt de intentie toch wel?
Het is geen overtreding in de zin van een wet overtreden, je overtreedt de voorwaarden van de maker, dat is heel wat anders.
quote:
Dat maakt het toch niet moreel juist ?
Nee, maar dat is een heel ander verhaal. Is het moreel juist dat je huis wordt leeggestolen op het moment dat je alles open laat staan? Nee natuurlijk niet. Is het logisch? Ja dat dan weer wel.

Ik snap best dat de diverse bedrijven moord en brand schreeuwen (maar dat deden ze ook al met de invoering van het cassettebandje/ videorecorder) maar als ze halsstarrig blijven vasthouden aan hun verouderde verkoopmodel en niet met de tijd meegaan moeten ze niet vreemd opkijken dat mensen op een alternatieve manier aan de slag gaan.
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:27:14 #279
31101 _Led_
pi_82559150
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je snapt de intentie toch wel?
Het is geen overtreding in de zin van een wet overtreden, je overtreedt de voorwaarden van de maker, dat is heel wat anders.
[..]

Nee, maar dat is een heel ander verhaal. Is het moreel juist dat je huis wordt leeggestolen op het moment dat je alles open laat staan? Nee natuurlijk niet. Is het logisch? Ja dat dan weer wel.

Ik snap best dat de diverse bedrijven moord en brand schreeuwen (maar dat deden ze ook al met de invoering van het cassettebandje/ videorecorder) maar als ze halsstarrig blijven vasthouden aan hun verouderde verkoopmodel en niet met de tijd meegaan moeten ze niet vreemd opkijken dat mensen op een alternatieve manier aan de slag gaan.
Maar dan moet je het ook tot het einde doortrekken - dan moeten mensen niet vreemd opkijken als er sites gesloten worden en boetes uitgedeeld worden - want dat is immers ook te verwachten dan

En als je dan aan het eind van die rit vraagt wie er moreel gezien fout bezig was - tja, niet de bedrijven.
zzz
pi_82559203
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:14 schreef _Led_ het volgende:
Het is trouwens opvallend dat de 2 voornaamste figuren hier die mensen niet willen belonen voor hun arbeid en ze het recht willen ontnemen om te beslissen hoe en onder welke voorwaarden ze hun werk presenteren,
zelf werkeloos zijn.

Denk daar maar eens over na
Bedankt dat je mij een voornaam persoon noemt, dat ten eerste.

Ten tweede lijkt het haast een obsessie, hoe je bezig bent met het insinueren van zaken waar jij geen weet van kunt hebben en het frustreren van mensen dmv. dergelijke opmerkingen. Ik heb je al vaker gevragen hiermee op te houden, echter maakt dat jou niets uit en ga je gewoon door.

Ik kan dan ook topics vol gaan spuien over mensen die het liefste zoveel mogelijk bij hun baas jatten, doordat ze tijden hun duurbetaalde werktijd niets anders doen dan mensen lopen te frustreren op een internet forum. Je zou haast zeggen dat deze mensen beter een andere baan kunnen gaan zoeken, omdat ze buiten deze werktijd nooit op het desbetreffende forum te vinden zijn.

Echter doe ik dat niet omdat dat onnodig is voor discussies als deze en ik nog ergens wat respect over heb voor jou (omdat je een mens bent), al zou ik het dan wel kunnen zeggen met daarbij opmerkingen binnen dit topic als grondslag. Jij verzint maar wat om je tegenstander zo hard mogelijk te frustreren. Hoop dan ook echt dat dit sneue gedrag van je snel is afgelopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door mediaconsument op 09-06-2010 17:40:27 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_82559254
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat jij geen idee hebt hoe FTD nou precies werkt en dat je al je wijsheid uit dat vonnis hebt gehaald.
[..]

Ik zal het proberen met een voorbeeld:

"Dit moet je zien!!!: www.nu.nl "

Rechter: "Dat mag niet!"

"Dit moet je zien!!!: weggejorist "

Is de site nu.nl nu verdwenen of alleen de tekst hier?

Feitelijk is dat hetzelfde wat in de macht van FTD ligt, FTD kan wel een regel tekst verwijderen maar kan nooit het daadwerkelijke bestand op usenet verwijderen, dat gaat helemaal buiten FTD om.
Ik denk dat je het zo wel wat simplistisch maakt, en een paar essentiële onderdelen weglaat. Een stukje historie, na aandringen van Brein hebben ze de directe links naar nzb's al eerder verwijderd van de site, en nu ging het dus om de spots. Met de naam in die spot, heb je het corresponderende nzb bestand zo gevonden op een andere plek, je zal ze vast wel weten te vinden. Dit, icm het hele ecosysteem heeft de rechter het beeld gegeven dat die hele site primair gericht is op het gemakkelijker delen en vinden van illegale content. Iets waarvan iedereen wel weet dat ze gelijk hebben, daar werden echt niet alleen linux distro's genoemd.. Feit is dat uploaden strafbaar is, en het downloaden van programmatuur en games ook, en dat zij zonder enige vorm van moderatie, dit zelfs actief stimuleerden. De rechtbank kent de voorgeschiedenis, oa door eigen onderzoek en jurisprudentie, en heeft op basis daarvan dit vonnis afgegeven.

Verder is de content op de site in de link uit je voorbeeld niet illegaal, en sowieso is dat een manke vergelijking tov een nzb, of zelfs een spot.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:32:03 #282
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_82559388
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:27 schreef _Led_ het volgende:

Maar dan moet je het ook tot het einde doortrekken - dan moeten mensen niet vreemd opkijken als er sites gesloten worden en boetes uitgedeeld worden - want dat is immers ook te verwachten dan
Nee, want de site kun je in bv. het geval van inbraak vergelijken met de koevoet waarmee je deur is geforceerd. De koevoet dan maar verbieden? En de maker van de koevoet een boete opleggen?
quote:
En als je dan aan het eind van die rit vraagt wie er moreel gezien fout bezig was - tja, niet de bedrijven.
De downloader zelf, of hij daar boodschap aan heeft is een tweede.
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:42:54 #283
31101 _Led_
pi_82559954
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:32 schreef AchJa het volgende:
De downloader zelf, of hij daar boodschap aan heeft is een tweede.
Mooi, dit is dus de conclusie en de kern van de zaak
zzz
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:43:53 #284
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_82559997
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:29 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik denk dat je het zo wel wat simplistisch maakt, en een paar essentiële onderdelen weglaat. Een stukje historie, na aandringen van Brein hebben ze de directe links naar nzb's al eerder verwijderd van de site, en nu ging het dus om de spots.
Nee, ze hebben een functionaliteit verwijderd. Je kon direct vanuit FTD een nzb aanmaken (nzb knop, maar die nzb maaktje FTD zelf niet, dat ging ook weer via een link naar een nzb/ usenet searcher) Brein zag dat als illegaal en daar heeft FTD gehoor aan gegeven, logisch ook als je de toen lopende torrent bestrijding van Brein zag.
quote:
Met de naam in die spot, heb je het corresponderende nzb bestand zo gevonden op een andere plek, je zal ze vast wel weten te vinden. Dit, icm het hele ecosysteem heeft de rechter het beeld gegeven dat die hele site primair gericht is op het gemakkelijker delen en vinden van illegale content. Iets waarvan iedereen wel weet dat ze gelijk hebben, daar werden echt niet alleen linux distro's genoemd.. Feit is dat uploaden strafbaar is, en het downloaden van programmatuur en games ook, en dat zij zonder enige vorm van moderatie, dit zelfs actief stimuleerden. De rechtbank kent de voorgeschiedenis, oa door eigen onderzoek en jurisprudentie, en heeft op basis daarvan dit vonnis afgegeven.
Of het stand houdt in het hoger beroep waag ik echter te betwijfelen. Dat uploaden in Nederland niet mag weten we wel, maar wat op usenet staat komt echt niet alleen uit Nederland.
quote:
Verder is de content op de site in de link uit je voorbeeld niet illegaal, en sowieso is dat een manke vergelijking tov een nzb, of zelfs een spot.
Het ging om het voorbeeld, FTD haalt text weg, echter het bestand bestaat nog steeds.
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:45:52 #285
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_82560090
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:17 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Het heeft niks met naiviteit te maken maar met moraliteit.
Nee dat geeft aan dat regel niet meer toepasselijk is.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:46:04 #286
31101 _Led_
pi_82560097
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:28 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Bedankt dat je mij een voornaam persoon noemt, dat ten eerste.

Ten tweede lijkt het haast een obsessie, hoe je bezig bent met het insinueren van zaken waar jij geen weet van kunt hebben en het frustreren van mensen dmv. dergelijke opmerkingen. Ik heb je al vaker gevragen hiermee op te houden, echter maakt dat jou niets uit en ga je gewoon door.

Ik kan dan ook topics vol gaan spuien over mensen die het liefste zoveel mogelijk bij hun baas jatten, doordat ze tijden hun duurbetaalde werktijd niets anders doen dan mensen lopen te frustreren op een internet forum. Je zou haast zeggen dat deze mensen beter een andere baan kunnen gaan zoeken, omdat ze buiten deze werktijd nooit op het desbetreffende forum te vinden zijn.

Echter doe ik dat niet omdat dat onnodig is voor discussies als deze en ik nog ergens wat respect over heb voor jou (omdat je een mens bent), al zou ik het dan wel kunnen zeggen met daarbij opmerkingen binnen dit topic als grondslag. Jij verzint maar wat om je tegenstander zo hard mogelijk te frustreren. Hoop dan ook echt dat dit sneue gedrag van je snel is afgelopen.
Het lijkt me in dit geval enorm relevant; ik denk dat je geen begrip op kunt brengen voor het feit dat mensen zelf willen bepalen hoe ze hun werk aanbieden en onder welke voorwaarden, omdat je er simpelweg zelf geen ervaring mee hebt.
Je parasiteert enkel op anderen, en maakt ze en-passant nog uit voor criminelen ook omdat ze (naast dat ze zich voor jouw uitkering uit de naad werken) je niet gratis van hun werk laten genieten.
zzz
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:46:19 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_82560108
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:42 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Mooi, dit is dus de conclusie en de kern van de zaak
Om het even zuiver te houden, moreel he. Wettelijk doet een downloader niets verkeerd.
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:46:49 #288
31101 _Led_
pi_82560134
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:45 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee dat geeft aan dat regel niet meer toepasselijk is.
Aha, dus we kunnen alle regels teniet doen door ze vaker te breken - meer verkrachten betekent dat verkrachting okee is.
zzz
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:47:26 #289
31101 _Led_
pi_82560163
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Om het even zuiver te houden, moreel he. Wettelijk doet een downloader niets verkeerd.
Dat hangt er vanaf wat ie downloadt.
Commerciele software downloaden zonder dat je ervoor betaalt is verboden.
zzz
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:47:38 #290
52357 Lambiekje
pi_82560172
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:27 schreef _Led_ het volgende:

[..]

shit wat ben je walgelijk kapitalistisch ingesteld. Types zoals jij helpen de wereld naar de ratsmodee
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:49:11 #291
31101 _Led_
pi_82560263
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:47 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

shit wat ben je walgelijk kapitalistisch ingesteld. Types zoals jij helpen de wereld naar de ratsmodee
Types als jij dragen niks positiefs bij aan de wereld. Compleet verwrongen moreel besef (of liever gezegd - amper aanwezig), en enkel vanuit eigenbelang handelend van alles eisen, maar elke verantwoordelijkheid uit de weg gaan.
En dan andere mensen die hard voor hun geld werken terloops nog van vanalles beschuldigen.
zzz
pi_82560312
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:46 schreef _Led_ het volgende:

<onzin>
En daarom ga je maar schermen met zaken waar jij niets vanaf kunt weten. Dat voegt dan ook veel toe aan deze discussie.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:50:56 #293
31101 _Led_
pi_82560349
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:50 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

En daarom ga je maar schermen met zaken waar jij niets vanaf kunt weten. Dat voegt dan ook veel toe aan deze discussie.
En maar door blijven calimero'en maar ondertussen elk valide punt ontwijken

Hoe je het ook wendt of keert, het punt is dat mensen en bedrijven zelf over het recht horen te beschikken hoe ze de vruchten van hun werk presenteren en onder welke voorwaarden; niemand dwingt iemand anders tot afname.
Dat recht wil jij mensen ontzeggen, enkel vanwege eigenbelang en een enorm egocentrisch "ikke ikke ikke moet overal recht op hebben maar er mag niks tegenover staan" gevoel.
zzz
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:57:05 #294
52357 Lambiekje
pi_82560644
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:29 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik denk dat je het zo wel wat simplistisch maakt, en een paar essentiële onderdelen weglaat. Een stukje historie, na aandringen van Brein hebben ze de directe links naar nzb's al eerder verwijderd van de site, en nu ging het dus om de spots. Met de naam in die spot, heb je het corresponderende nzb bestand zo gevonden op een andere plek, je zal ze vast wel weten te vinden. Dit, icm het hele ecosysteem heeft de rechter het beeld gegeven dat die hele site primair gericht is op het gemakkelijker delen en vinden van illegale content. Iets waarvan iedereen wel weet dat ze gelijk hebben, daar werden echt niet alleen linux distro's genoemd.. Feit is dat uploaden strafbaar is, en het downloaden van programmatuur en games ook, en dat zij zonder enige vorm van moderatie, dit zelfs actief stimuleerden. De rechtbank kent de voorgeschiedenis, oa door eigen onderzoek en jurisprudentie, en heeft op basis daarvan dit vonnis afgegeven.

Toch gek dat keer op keer de films al op internet staan voordat ze uit zijn op DVD (in Amerika)?
Zijn er dan medewerkers van de persers die ze uitbrengen? Hoe komen toch keer op keer die jury-only films op het Net? Zijn die juryleden dan zo gretig om het maar meteen op het net te zetten?

Nee natuurlijk NIET, de producenten als SONY en WB doen het zelf. Dit om een breder publiek aan te spreken en daarmee hogere verkopen te genereren. Precies zoals dit artikel het stelt.

Vergeet niet dat Microsoft en Adobe nu zo groot zijn omdat ze in het verleden zo stelselmatig gecopieerd en gecopieerd en gecopieerd zijn. Bedrijven moeten het koesteren dat werknemers thuis aan het spielerijen zijn geweest met de software. Dat maakt dat de verkopen voor bedrijven sterker en tevens onmisbaar.
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:59:03 #295
31101 _Led_
pi_82560732
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:57 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Toch gek dat keer op keer de films al op internet staan voordat ze uit zijn op DVD (in Amerika)?
Zijn er dan medewerkers van de persers die ze uitbrengen? Hoe komen toch keer op keer die jury-only films op het Net? Zijn die juryleden dan zo gretig om het maar meteen op het net te zetten?

Nee natuurlijk NIET, de producenten als SONY en WB doen het zelf. Dit om een breder publiek aan te spreken en daarmee hogere verkopen te genereren. Precies zoals dit artikel het stelt.

Vergeet niet dat Microsoft en Adobe nu zo groot zijn omdat ze in het verleden zo stelselmatig gecopieerd en gecopieerd en gecopieerd zijn. Bedrijven moeten het koesteren dat werknemers thuis aan het spielerijen zijn geweest met de software. Dat maakt dat de verkopen voor bedrijven sterker en tevens onmisbaar.
En ja hoor, ook dat is weer een conspiracy volgens Lambiekje.
Op hoeveel conspiracies staat de teller nu ? 2000 ? 3000 ?

Zomaar een hint - daar hebben ze trailers voor.
zzz
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:59:56 #296
52357 Lambiekje
pi_82560761
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:46 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Aha, dus we kunnen alle regels teniet doen door ze vaker te breken - meer verkrachten betekent dat verkrachting okee is.
Nee de regels dienen aangepast worden aan de tijdgeest. De regels van auteurwerk van muziek, films en boek is zwaar achterhaalt en niet meer toepasbaar op de huidige situatie.
  woensdag 9 juni 2010 @ 18:16:16 #297
52357 Lambiekje
pi_82561366
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:50 schreef _Led_ het volgende:

[..]

En maar door blijven calimero'en maar ondertussen elk valide punt ontwijken

Hoe je het ook wendt of keert, het punt is dat mensen en bedrijven zelf over het recht horen te beschikken hoe ze de vruchten van hun werk presenteren en onder welke voorwaarden; niemand dwingt iemand anders tot afname.
Dat recht wil jij mensen ontzeggen, enkel vanwege eigenbelang en een enorm egocentrisch "ikke ikke ikke moet overal recht op hebben maar er mag niks tegenover staan" gevoel.
Als een song van een artiest wat wordt uitgezonden op de radio en ik het opneem en het wegzet als MP3tje op mijn ipod/mp3-speler? Ben ik dan fout bezig? Geld voor zijn werk is al ontvangen voor recht van uitzenden en kijk en luistergeld (in abonnement verweven).

In het verleden waren de schoften bezig het verbieden van videorecorders en cassettedecks want stel je toch eens voor dat mensen een film van TV opnemen of een song op een bandje. Nu zitten ze wederom te mieren over geld dat ze dienen te krijgen voor de beschikbare megabytes.
Videotheken bleek een uitkomst te zijn, helaas is die branche uitgewerkt door het internet. De bedrijven hadden in de tijd van Napster in moeten springen en niet aanklagen. Je gaat het NOOIT winnen van de consument die bovendien ook nog eens je beste klant is.

Dat deze schoften het nu via corrupte rechters toch proberen klaar te spelen is juist een indicatie van een failliete branche. Zij moeten als de sodemieter in springen op het nieuwe medium. Anders gaan de wél ruimdenkende bedrijven met de prooi van door. Er is genoeg geproduceerd in het verleden om mensen met bredere smaak te voorzien en dus in wezen nieuw materiaal . Door de bekrompen en kortzichtigheid van de branche lopen ze klandizie mis. Het is een criem om oude werken te vinden. Ze spelen alleen maar in op de waan/hype van de dag. Of zoals op de radio met dat misselijkmakend walgelijke liedje Train-Soul Sister. Helemaal kapot gemaakt.

Er zijn op zoveel andere manieren geld te verdienen aan de downloads, afgezien dat titel-bekendheid al een groot duit in het zakje doet.
  woensdag 9 juni 2010 @ 18:24:42 #298
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_82561680
Belachelijk vonnis. Ik vind de rechter niet bepaald onpartijdig in deze.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_82564985
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:59 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee de regels dienen aangepast worden aan de tijdgeest. De regels van auteurwerk van muziek, films en boek is zwaar achterhaalt en niet meer toepasbaar op de huidige situatie.
Dat kan, maar niet eigenhandig door jou.
pi_82565004
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 18:24 schreef VeX- het volgende:
Belachelijk vonnis. Ik vind de rechter niet bepaald onpartijdig in deze.
Hoezo niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')