Oprah betaalt haar eigen beveiliging. Dit komt nu ten koste van de Turkse belastingbetaler en die hoeven wat mij betreft niet op te draaien voor de barbaarse moordpartijen en bezettingspolitiek van de staatsterroristen van Israel.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 08:52 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Dus omdat het de schuld van isreal is dat de joden in turkije niet veilig zijn, moeten ze ook geen bescherming krijgen? waar slaat dit nou weer op.
Daarnaast wil ik vragen waarom mensen het feit dat turkije de joden extra bescherming geeft negatief bekijken? dat is toch alleen maar goed? oke, tuurlijk is het beter als het niet nodig was, maar oprah bijvoorbeeld kan ook niet zonder bescherming op straat lopen.
Jezus heb jij wel hersenen of ben jij vroeger van de trap af geflikkerdquote:Op zaterdag 5 juni 2010 08:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Oprah betaalt haar eigen beveiliging. Dit komt nu ten koste van de Turkse belastingbetaler en die hoeven wat mij betreft niet op te draaien voor de barbaarse moordpartijen en bezettingspolitiek van de staatsterroristen van Israel.
Ah, de huis antisemiet. Welkom terug.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 07:53 schreef Nielsch het volgende:
Waarom krijgen Joden in Turkije in hemelsnaam meer bescherming? Dat mensen een steeds grotere hekel aan ze krijgen hebben ze toch echt te danken aan die staatsterroristen die Israël regeren. Dan moet je ook maar gewoon met de consequenties leven. Het is niet alsof ze daar geen ervaring mee hebben...
Ah, dus wanneer fundamentalistische moslims iin een bepaald land de boel terroriseren, kunnen alle moslims ter wereld wraak op hun verwachten en dat vind je dan normaal? Zijn ze wel gewend? eigen schuld? Lekkere mening danquote:Op zaterdag 5 juni 2010 07:53 schreef Nielsch het volgende:
Waarom krijgen Joden in Turkije in hemelsnaam meer bescherming? Dat mensen een steeds grotere hekel aan ze krijgen hebben ze toch echt te danken aan die staatsterroristen die Israël regeren. Dan moet je ook maar gewoon met de consequenties leven. Het is niet alsof ze daar geen ervaring mee hebben...
Dat gebeurt toch ook? Je doet net alsof dat niet voorkomt in dit land.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:47 schreef paddy het volgende:
[..]
Ah, dus wanneer fundamentalistische moslims iin een bepaald land de boel terroriseren, mogen we hier wraak nemen op alle moslims? Lekker dan
Ach kom zegquote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch ook? Je doet net alsof dat niet voorkomt in dit land.
Pardon? Ben je nu dingen aan het ontkennen? Ah, Ferdo... yeah i got it. Frontpage influence...quote:
Jij herinnert je geen brandende moskeeén en Islamitische scholen? Besmeurde ruiten en dode dieren? Imams die molotov-cocktails hebben ontweken?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:50 schreef paddy het volgende:
Ik zie geen racistische terroriserende daden naar moslims toe hier. jij wel? Voorbeeld?
Geef eens een paar voorbeelden? Je bedoelde een moskee waar op gekalkt werd? Of een kerk waar ze een brandbom tegenaan hebben gegooid? De jood die in elkaar geslagen is in Amsterdam?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pardon? Ben je nu dingen aan het ontkennen? Ah, Ferdo... yeah i got it. Frontpage influence...
Herinner jij de kerken die in de fik gestoken werden? Ligt zeker ook aan Israël?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij herinnert je geen brandende moskeeén en Islamitische scholen? Besmeurde ruiten en dode dieren? Imams die molotov-cocktails hebben ontweken?
Christus te paard, jij hebt echt last van selectieve blindheid.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:53 schreef paddy het volgende:
[..]
Geef eens een paar voorbeelden? Je bedoelde een moskee waar op gekalkt werd? Of een kerk waar ze een brandbom tegenaan hebben gegooid? De jood die in elkaar geslagen is in Amsterdam?
Kom dan eens met voorbeelden.
Een antwoord met een tegenvraag beantwoorden.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:54 schreef paddy het volgende:
[..]
Herinner jij de kerken die in de fik gestoken werden? Ligt zeker ook aan Israël?
-edit- nee, ik ga me niet verlagen tot dat niveau , wanneer jij hebt over selectief zijn hebt zeg. Het valt me de laatste dagen pas echt op.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Christus te paard, jij hebt echt last van selectieve blindheid.
JIJ ontkent GLASHARD het een en ander. Ik geef daar voorbeelden van. Wat wil je nou? Ik zeg namelijk JUIST dat het in Nederland voorkomt. Over spiegelen gesproken zeg, je gedraagt je soms echt als een nitwit. JIj komt dan ineens met voorbeelden over Joden in Nederland en/of brandende kerken in Nederland, wat de neuk doet dat af aan mijn voorbeelden?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:00 schreef paddy het volgende:
[..]
-edit- nee, ik ga me niet verlagen tot dat niveau , wanneer jij hebt over selectief zijn hebt zeg. Het valt me de laatste dagen pas echt op.![]()
Jij spiegelt, ik spiegel, wij spiegelen.
Jij ziet werkelijk maar één kant en vind er maar één kant slachtoffer. Ik denk dus niet zo. Jammer dan
zoals ik hier boven al zei; het is niet zo dat moslims worden getreiterd door daden van andere landen. Het is de angst. En in dat opzicht zou de regringen in Europa een voorbeeld moeten nemen aan die Erdogan. Hebben ze ook gedaan toen met de moslims. En daar hebben we het over.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een antwoord met een tegenvraag beantwoorden.
Beide even dom, en beide gebeuren helaas.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:47 schreef paddy het volgende:
[..]
Ah, dus wanneer fundamentalistische moslims iin een bepaald land de boel terroriseren, kunnen alle moslims ter wereld wraak op hun verwachten en dat vind je dan normaal? Zijn ze wel gewend? eigen schuld? Lekkere mening dan
Ik ONTKEN verdorie niet dat het gebeurt, ik geloof alleen niet dat het met een situatie in een ver LAND te maken heeft. Die brandbom in een mosskee en in een kerk ontken ik dus niet. Ik ontken dat dit te maken heeft met Israël of met een ver land.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
JIJ ontkent GLASHARD het een en ander. Ik geef daar voorbeelden van. Wat wil je nou? Ik zeg namelijk JUIST dat het in Nederland voorkomt. Over spiegelen gesproken zeg, je gedraagt je soms echt als een nitwit. JIj komt dan ineens met voorbeelden over Joden in Nederland en/of brandende kerken in Nederland, wat de neuk doet dat af aan mijn voorbeelden?![]()
Het gaat mij nu juist om dingen die jij niet wil inzien. Of denk je dat 9/11 geen gevolgen heeft gehad voor moslims in Nederland, bijvoorbeeld. Ik vind die naiviteit zo stuitend en zo irritant. Helemaal als je dan ineens de discussie poogt te verschuiven naar aanvallen op kerken en/of joden in Nederland. Alsof het een het ander minder erg maakt. Je deed net alsof er totaal geen racistische aanvallen op moslims hebben plaatsgevonden in Nederland.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:07 schreef paddy het volgende:
[..]
zoals ik hier boven al zei; het is niet zo dat moslims worden getreiterd door daden van andere landen. Het is de angst. En in dat opzicht zou de regringen in Europa een voorbeeld moeten nemen aan die Erdogan. Hebben ze ook gedaan toen met de moslims. En daar hebben we het over.
Je hebt altijd een groep haters, en ja, die zitten er ook tegen moslims, christenen, joden, westerlingen, Marokkanen, Nederlanders etc.
Dat jij dat niet wilt zien snap ik niet
Dat heeft bijvoorbeeld niets met Turkije en de koerden te maken. Heeft niets te maken met ruzies in verre landen tussen moslims en anderen.
Dat heeft te maken met hoe hier de situatie is denk ik.
Was dat niet na de moord op Van Gogh? Of herinner ik me dat verkeerd? Ik kan me inderdaad nog wel beelden herinneren van een brandende Moslim school.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij herinnert je geen brandende moskeeén en Islamitische scholen? Besmeurde ruiten en dode dieren? Imams die molotov-cocktails hebben ontweken?
Ik zeg niet dat het te maken heeft met Israel en/of een ver land. Het gaat om collective punishment, wat ook gewoon hier plaatsvindt. Als een Mohammed B iemand vermoord, dan staan er Islamitische scholen in brand.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:09 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ONTKEN verdorie niet dat het gebeurt, ik geloof alleen niet dat het met een situatie in een ver LAND te maken heeft. Die brandbom in een mosskee en in een kerk ontken ik dus niet. Ik ontken dat dit te maken heeft met Israël of met een ver land.
Racisten zijn er in Nederland. JA! En die vormen zich niet alleen vanuit het blanke ras.
Daar heeft de regering hier duidelijk op gehamerd. Ja, er zullen een paar haters hier in Nederland zitten, en ja, er zullen een paar haters zitten in Turkijequote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat mij nu juist om dingen die jij niet wil inzien. Of denk je dat 9/11 geen gevolgen heeft gehad voor moslims in Nederland, bijvoorbeeld. Ik vind die naiviteit zo stuitend en zo irritant. Helemaal als je dan ineens de discussie poogt te verschuiven naar aanvallen op kerken en/of joden in Nederland. Alsof het een het ander minder erg maakt. Je deed net alsof er totaal geen racistische aanvallen op moslims hebben plaatsgevonden in Nederland.
Stuitend, hoe slecht jij leestquote:Je deed net alsof er totaal geen racistische aanvallen op moslims hebben plaatsgevonden in Nederland.
Ik moet bekennen dat ik me daar ook schuldig aan heb gemaakt. De dagen na 9/11 heb ik elke Moslim die ik tegenkwam boos aangekeken. Ik weet niet of het door mijn boze blik kwam, maar het viel me op dat zelfs de Marokkaanse straatschoffies die dagen een stuk minder stoer deden en bijna bang leken. Ik heb verder niet gescholden of zo, maar ik schaam me er nu wel om dat ik het elke Moslim aanrekende. Ik was jong en ontzettend kwaad om 9/11 (ik hou oprecht van de US en had een vlucht naar Chicago op 9/15 die uiteindelijk pas op 9/19 vertrok) maar ik heb gelukkig veel geleerd sinds 9/11.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat mij nu juist om dingen die jij niet wil inzien. Of denk je dat 9/11 geen gevolgen heeft gehad voor moslims in Nederland, bijvoorbeeld. Ik vind die naiviteit zo stuitend en zo irritant. Helemaal als je dan ineens de discussie poogt te verschuiven naar aanvallen op kerken en/of joden in Nederland. Alsof het een het ander minder erg maakt. Je deed net alsof er totaal geen racistische aanvallen op moslims hebben plaatsgevonden in Nederland.
Ik zei die als reactie op Niels. Niels vind dat in ieder geval wel normaal. ik niet. Nee, je leest dus duidelijk verkeerd. Ik ontken niet dat er haters zijn, die haters waren er voor 11 sept ook en zo zullen ook die christelijke kerken besmeurd en met vuur bekogeld zijn. Ik geloof ook dat de regering (itt tot nu) opgeroepen heeft tot het gezond verstand. Nu is nu en de meeste mensen, net als in Turkije zullen niet zo denken. Het is wat burakius zei. Niet elke moslims is zoals die fundamentalistisch moslim, en niet elke jood is als die fundamentalistische jood. Niet elke christen is zoals die meest gehate familie in Amerikaquote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sorry, maar dit valt niet anders te interpreteren:
Joden in Turkije krijgen extra bescherming
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:17 schreef Viajero het volgende:
Trouwens, Paddy en Mutant, waarom ruzieen jullie zo om kleine details en wie wat hoe gezegd heeft? Volgens mij liggen jullie posities niet eens zo ver uit elkaar.
Where is the love?
Ja het overgrote deel van Turkije heeft anders een hekel aan de man.Je mag er helaas niets over zeggen anders mag je de jail in.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 03:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
Inderdaad, dit gaat nergens over, want dat jij totaal niet representatief bent komt naar voren in het feit hoe jij de respectabele Ataturk beledigt. De grootste man uit de Turkse geschiedenis.
Lul toch niet zo dom zeg. Het mag dan wel je levenslied zijn, doet niets af aan je regelmatige vreemde subjectieve uitbarstingen, al dan niet door gebruik van kloontjes.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:37 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat is het verschil tussen Mutant en mij Ik denk niet in kleurtjes
Dit is mijn levenslied. Zelf maar luisteren in verschillende context
Doe je het weer haha, zonder Ataturk was Turkije helemaal niets geweest, ja veel confessionelen zullen het niet altijd met hem eens zijn geweest, maar zonder hem, was Erdogan er ook niet geweest bedenkt dat maar.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:07 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja het overgrote deel van Turkije heeft anders een hekel aan de man.Je mag er helaas niets over zeggen anders mag je de jail in.
Blijkbaar heb jij niet zoveel kaas gegeten van de Turkse situatie.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:17 schreef Mutant01 het volgende:
Het leger bestaat uit moslims. Verder doe je net alsof moslimlanden een hel op aarde zijn.
Neuh, niet te danken aan de seculiere staat, immers er zijn zat andere seculiere staten die niet zo'n bizarre en ondemocratische hoeder hebben. Het leger, de soldaten, bestaande uit moslims nota bene, danken hun status aan een voorganger die dergelijke regelgeving heeft geintroduceerd. Met seculariteit heeft het vrij weinig te maken.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:21 schreef DeParo het volgende:
Blijkbaar heb jij niet zoveel kaas gegeten van de Turkse situatie.
Het leger, de soldaten, heeft z'n status te danken aan de seculiere staat.
Men? Wie?quote:Men is bang, vele jongens die van armoede gered zijn door het leger, dat dit verdwijnt etc met een confessionele staat. Ze beschermen de seculiere staat daarom met eer en geweten.
Vele islamitische landen zijn prima om in te wonen of de toerist uit te hangen. Seculier of niet seculier. Tuurlijk zijn er conflictgebieden en oorlogsgebieden, maar de meeste gebieden zijn prima.quote:En ja Mutant, ik doe inderdaad of veel Islamitische landen een hel op aarde zijn, gelukkig niet allemaal maar vele zijn door situaties (niet door de Islam overigens daar leg ik niet het probleem) inderdaad zo geworden.
Volgens mij bedoel je juist het tegenovergestelde te zeggen met deze zin. Het is nergens tip-top. Ook niet in de Christelijke Zuid-Amerikaanse of Zuid-Afrikaanse landen. Neen, nergens is het tiptop, zelfs in de meest rijke Westerse landen niet.quote:Of ga je nu lopen ontkennen dat het allemaal tip top in orde is in de meeste Islamitische landen.
Kom op.
Dan lees je toch even dit Mutant, zucht, ik ben het zat om met jou in discussie te gaan terwijl je geen hol van de hele situatie weet.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neuh, niet te danken aan de seculiere staat, immers er zijn zat andere seculiere staten die niet zo'n bizarre en ondemocratische hoeder hebben. Het leger, de soldaten, bestaande uit moslims nota bene, danken hun status aan een voorganger die dergelijke regelgeving heeft geintroduceerd. Met seculariteit heeft het vrij weinig te maken.
[..]
De seculiere elite, de soldaten, hetquote:Men? Wie?
[..]
Voor veel landen werkt dit apart uit, ik zeg ook niet dat de anti-moderne houding van veel Islamitische landen met de Islam te maken heeft, maar voor Turkije kan het desastreuze gevolgen hebben.quote:Vele islamitische landen zijn prima om in te wonen of de toerist uit te hangen. Seculier of niet seculier. Tuurlijk zijn er conflictgebieden en oorlogsgebieden, maar de meeste gebieden zijn prima.
[..]
Waarom woon je dan nog hier Mutant, waarom verhuis je dan niet naar Libanon, Indonesie, Somalie als je het daar allemaal fantastisch vindt.quote:Volgens mij bedoel je juist het tegenovergestelde te zeggen met deze zin. Het is nergens tip-top. Ook niet in de Christelijke Zuid-Amerikaanse of Zuid-Afrikaanse landen. Neen, nergens is het tiptop, zelfs in de meest rijke Westerse landen niet.
Nee, ik weet geen hol van de situatie. Erg goed tegenargument.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:33 schreef DeParo het volgende:
Dan lees je toch even dit Mutant, zucht, ik ben het zat om met jou in discussie te gaan terwijl je geen hol van de hele situatie weet.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6603141.stm
Staat voor jou heel kort samengevat waarom het Turkse leger de Seculiere Staat, scheiding Kerk en Staat, probeert te beschermen hier.
Wat doet dat af aan het feit dat de soldaten moslims zijn?quote:De seculiere elite, de soldaten, het
leger dus en tevens ook heel erg veel Turkse intellectuelen.
Anti-moderne houding. Over geen hol van de situatie weten gesproken...quote:Voor veel landen werkt dit apart uit, ik zeg ook niet dat de anti-moderne houding van veel Islamitische landen met de Islam te maken heeft, maar voor Turkije kan het desastreuze gevolgen hebben.
Omdat ik hier geboren ben en ik het prima naar mijn zin heb. Net als dat ik het ook prima naar mijn zin zou hebben in Marokko, Tunesie, Jordanie, Libanon en zelfs Syrie als de economische situatie daar wat beter zou zijn.quote:Waarom woon je dan nog hier Mutant, waarom verhuis je dan niet naar Libanon, Indonesie, Somalie als je het daar allemaal fantastisch vindt.
Wat een onbetamelijke vraag. Alsof een mens zich niet thuis kan en mag voelen in het land waar hij geboren is.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:33 schreef DeParo het volgende:
Waarom woon je dan nog hier Mutant, waarom verhuis je dan niet naar Libanon, Indonesie, Somalie als je het daar allemaal fantastisch vindt.
Het is gewoon hypocriet om te stellen dat je net zo goed hier als daar kan wonen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een onbetamelijke suggestie. Alsof een mens zich niet thuis kan en mag voelen in het land waar hij geboren is.
Ik vind het onfatsoenlijk. Niemand stelt jou vanwege je pro-Israël houding voor daar dan maar te gaan wonen. Het gaat je niets aan, punt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het is gewoon hypocriet om te stellen dat je net zo goed hier als daar kan wonen.
Ik meen dat je het in Nederland toch wat makkelijker hebt dan elders.
Uhm ja en dus? Dus is het overal waar het anders werkt een hel op aarde?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het is gewoon hypocriet om te stellen dat je net zo goed hier als daar kan wonen.
Ik meen dat je het in Nederland toch wat makkelijker hebt dan elders.
Als je het stukje gelezen had dan zag je dus dat je inderdaad ongelijk hebt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ik weet geen hol van de situatie. Erg goed tegenargument.
[..]
Omdat de seculiere staat voor hun altijd belangrijker is geweest.quote:Wat doet dat af aan het feit dat de soldaten moslims zijn?
[..]
Confessionele regeringen staan nu niet bepaald bekend om hun open houding voor moderniteit.quote:Anti-moderne houding. Over geen hol van de situatie weten gesproken...
[..]
Inderdaad, als in die landen de situatie net iets beter was geweest, dan was het daar prima vertoeven.quote:Omdat ik hier geboren ben en ik het prima naar mijn zin heb. Net als dat ik het ook prima naar mijn zin zou hebben in Marokko, Tunesie, Jordanie, Libanon en zelfs Syrie als de economische situatie daar wat beter zou zijn.
Blijkbaar mis je hier het punt van het verhaal.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het onfatsoenlijk. Niemand stelt jou vanwege je pro-Israël houding voor daar dan maar te gaan wonen. Het gaat je niets aan, punt.
Zeg ik dat Mutant.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uhm ja en dus? Dus is het overal waar het anders werkt een hel op aarde?
Nogmaals voor je Mutant, hierboven bewijst maar weerquote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:36 schreef DeParo het volgende:
The Turkish military establishment, however, strongly opposes the idea of cutting security ties with Israel.
http://www.haaretz.com/ne(...)ak-blockade-1.294326
Nee hoor, het is zelfs geheel in lijn met wat ik stelde over de positie van het leger. Ik raad je aan om mijn post wat rustiger te lezen, i.p.v. er op los te projecteren.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:41 schreef DeParo het volgende:
Als je het stukje gelezen had dan zag je dus dat je inderdaad ongelijk hebt.
Genoeg argumentatie dunkt me.
Dat neemt niet weg dat het juist vanwege de positie van het leger het er ondemocratisch aan toe gaat.quote:Omdat de seculiere staat voor hun altijd belangrijker is geweest.
Ze blijven moslim maar willen de scheiding van kerk en staat in stand houden.
Waarom spreek je nu ineens over het Midden-Oosten, daar waar je het daarnet nog had over "de meeste Islamitische landen". Nog afgezien van het feit dat moderniteit een subjectief begrip is.quote:Confessionele regeringen staan nu niet bepaald bekend om hun open houding voor moderniteit.
Feitelijk leven die landen, als we spreken voor het Midden-Oosten, nog in en voor het post-kolonialisme.
En dus is het daar een hel op aarde.quote:Inderdaad, als in die landen de situatie net iets beter was geweest, dan was het daar prima vertoeven.
Maar de situatie is daar niet overal zo fantastisch, en dat is dus het probleem, het grote probleem.
Dan moet je duidelijk zijn. Nederlanders wonen niet in Nederland omdat het hier beter is. Nederlanders wonen hier omdat ze hier zijn opgegroeid en hier hun hele leven hebben. Of ze nou Mutant of Pietje heten. En hetzelfde geldt voor mensen die elders hun leven hebben opgebouwd. Of dat nou in een islamitisch land is of niet.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Blijkbaar mis je hier het punt van het verhaal.
Ik zeg niet dat hij moet oprotten ik zeg dat Nederland en die landen totaal geen vergelijking is.
Het is het omgekeerde van je redenering "waarom ga je er daar dan niet wonen".... remember.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:43 schreef DeParo het volgende:
Zeg ik dat Mutant.
Ik ga daar niet alleen op vakantie hoor, ik zit daar regelmatig langere periodes. En dat doe ik zeker niet in een hotel of iets dergelijks, maar gewoon in een woning. Jij hebt gewoon een enorm slecht beeld van Islamitische landen en het leven aldaar. Dat geeft niet, je kunt ook niet alles weten.quote:Nee dat zijn jouw woorden, maar goed, blij dat je daar op vakantie gaat dan merk je echt het verschil.
Net als al die mensen die daar op vakantie gaan met niet verder komen dan hun hotel-reservaat en de toeristische plekjes. Nee dan krijg je echt een fantastisch beeld van het land.
Als je het eens bent met dat artikel, plots klaps, dan geef je mij dus kennelijk gelijk.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor, het is zelfs geheel in lijn met wat ik stelde over de positie van het leger. Ik raad je aan om mijn post wat rustiger te lezen, i.p.v. er op los te projecteren.
[..]
Soms is er een harde hand nodig om de democratie en de seculiere staat en dus de positieve ontwikkelingen te beschermen. Dat mag jij ondemocratisch vinden maar om te voorkomen dat je anders in een middeleeuwse samenleving terecht komt waar het leger niet meer die voordelen genietquote:Dat neemt niet weg dat het juist vanwege de positie van het leger het er ondemocratisch aan toe gaat.
[..]
Waarom zou ik het toch over het Midden-Oosten hebben.quote:Waarom spreek je nu ineens over het Midden-Oosten, daar waar je het daarnet nog had over "de meeste Islamitische landen". Nog afgezien van het feit dat moderniteit een subjectief begrip is.
[..]
Dat zijn jouw woorden.quote:En dus is het daar een hel op aarde.
Je poogt tegenstellingen te creeren die er niet zijn. Ik betwiste niet de taak van het leger, ik sprak er schande van omdat het een ondemocratische manier van werken is. Jij ziet overal tegenstellingen die er niet zijn.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:48 schreef DeParo het volgende:
Als je het eens bent met dat artikel, plots klaps, dan geef je mij dus kennelijk gelijk.
Het leger beschermt de seculiere staat tegen de confessionele partijen en groeperingen.
Ik vind dat een zeer gevaarlijke ontwikkeling en daar uit ik mijn kritiek op. Het gaat hier niet om een gekozen macht, je hebt geen controle erop en de zogenaamde positieve ontwikkelingen waar jij het over hebt kunnen bij een eventuele kwaadwillende leiding heel snel zorgen voor negatieve ontwikkelingen.quote:Soms is er een harde hand nodig om de democratie en de seculiere staat en dus de positieve ontwikkelingen te beschermen. Dat mag jij ondemocratisch vinden maar om te voorkomen dat je anders in een middeleeuwse samenleving terecht komt waar het leger niet meer die voordelen geniet
dan mag dat best.
Nee, je sprak zelf eerst over Islamitische landen. Nu heb je het ineens over het Midden-Oosten. Ik wijs je slechts op je gebrekkige manier van discussieren. Maar kennelijk heb je lange tenen.quote:Waarom zou ik het toch over het Midden-Oosten hebben.
Goh goh misschien omdat het gros van de landen waar wij over spraken daar betrekking op hebben.
Houd aub op met je hypocriete gedrag, heel fijn dat je je rechtbankzinnetjes hier kwijt probeert te geraken, maar je gebrek aan historische en actuele kennis speelt je parten. Ik zou je niet als advocaat willen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |