abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:11:20 #276
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_82243425
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:05 schreef Farang het volgende:

[..]

Sharon was een bezetter in Libanon. Hij was verantwoordelijk voor de veiligheid in dat land maar deed niets toen duizenden onschuldige mensen werden afgeslacht.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sabra_and_Shatila_massacre

Dat maakt hem een oorlogsmisdadiger.
Ik ken dat verhaal, heb nl. iemand gesproken die daarbij was, een Israeliër.
Toch zie ik Ariel Sharon niet als oorlogsmisdadiger, want dan kan ik Dutchbat in Srebrenica ook wel oorlogsmisdadigers gaan noemen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:11:21 #277
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82243426
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Beide partijen moeten bereid zijn het bloedvergieten te staken. Teruggrijpen op het verleden heeft geen enkele zin. Dat zien we ook aan de discussies die hier worden gevoerd. De een zegt dat de Arabieren eind jaren veertig begonnen met provoceren. Een ander roept dat Israel nooit dat stukje land had mogen bezitten gezien de twijfelachtigheid van de bijbel. Enz.

De situatie is als volgt. In het gebied wonen Israeli's en Palestijnen. Accepteer dat gewoon. Stop met schieten. Geef de Palestijnen hun eigen stukje land, laat Israel een paar nederzettingen houden en smeed een akkoord (heel oppervlakkig geschetst.
*Steekt hand uit.
  Moderator woensdag 2 juni 2010 @ 17:11:34 #278
249559 crew  Lavenderr
pi_82243437
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Beide partijen moeten bereid zijn het bloedvergieten te staken. Teruggrijpen op het verleden heeft geen enkele zin. Dat zien we ook aan de discussies die hier worden gevoerd. De een zegt dat de Arabieren eind jaren veertig begonnen met provoceren. Een ander roept dat Israel nooit dat stukje land had mogen bezitten gezien de twijfelachtigheid van de bijbel. Enz.

De situatie is als volgt. In het gebied wonen Israeli's en Palestijnen. Accepteer dat gewoon. Stop met schieten. Geef de Palestijnen hun eigen stukje land, laat Israel een paar nederzettingen houden en smeed een akkoord (heel oppervlakkig geschetst.
Ben het met je eens Koos.
Eng he
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:11:53 #279
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82243454
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:10 schreef Prosac het volgende:

[..]

Ik wees naar de Palestijnse terroristen omdat jij vond dat de Palestijnen alles mochten doen om hun land te verdedigen. Dan stel ik de vraag of je daarvoor burgers moet treffen?
Dan hoef ik niet te wijzen naar minstens zulke zieke acties van Israelische terroristen hoor.
Het antwoord kan ook nooit gewoon zijn dat aanslagen op burgers worden afgekeurd, nee, Israel deed 60 jaar geleden ook iets slechts!

Slechte dingen aan beide kanten afkeuren schijnt gewoon niet bij ze op te komen....
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_82243479
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:56 schreef Farang het volgende:

[..]

Ik zei dan ook: "vandaar dat een deel van de kolonisten in Gaza subsidies kregen om zich in de Westbank te vestigen".
Bron ??
sterker nog ....deze mensen zitten deze dagen nog steets te wachten om een goed huis in Israel
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:13:46 #281
16715 Mylene
*schatje*
pi_82243532
Wel opvallend dat Palestijnse propaganda voor zoete koek wordt geslikt
pi_82243537
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Eng he
Ja, als ik niet in een opgefokte bui ben kan ik de zaken best heel genuanceerd bekijken
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:14:31 #283
110987 ErwinRommel
pi_82243564
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Eng he
Zelfs ik ben het deels met hem eens, en dat is idd een heel eng gevoel
pi_82243572
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik vraag me anders wel 's af of ze de Gaza strook niet bezetten. Is het gewone volk daar echt nog zo blij met Hamas ? Kunnen ze nog van Hamas af als ze dat zouden willen ?
Het volk was blij met Hamas ipv de corrupte puppets van Fatah. Het Westen heeft de Gazanen collectief afgestraft (misdaad tegen de menselijkheid!). Ik ben benieuwd wat dit voor de populariteit van Hamas doet. Ik denk dat Hamas nu populairder dan ooit is. Aan Fatah hebben ze niets.
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:15:39 #285
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82243604
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:13 schreef Mylene het volgende:
Wel opvallend dat Palestijnse propaganda voor zoete koek wordt geslikt
Welke Palestijnse propaganda? Wat wordt er voor zoete koek geslikt?
be nice or go away
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:15:54 #286
110987 ErwinRommel
pi_82243616
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, als ik niet in een opgefokte bui ben kan ik de zaken best heel genuanceerd bekijken
Gelukkig maar
En ik ken je al wat langer dan vandaag.
Gelukkig kunnen we in NL wel een eigen mening hebben, al zijn we het vaak oneens over bepaalde zaken.
pi_82243636
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:02 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ze mogen zich idd verzetten, maar wat vind je dan van het beschieten van burgers? Of het opblazen van bommen op een drukke markt waar voornamelijk vrouwen en kinderen rondlopen? Dat is kwaad met kwaad vergelden. Je kunt imo niet zeggen dat het okay is om burgers af te maken.
Het is alweer een tijdje geleden dat Hamas dat soort aanslagen pleegde. En raketten, mwah, het zijn meer vuurpijlen die in 14 jaar tijd nog geen tien man hebben gedood. Israël heeft met één staatsterreurdaad 9 of 19 mensen afgeslacht. En vergeet de 300 dode Palestijnse kinderen niet in Gaza 2008/2009.
pi_82243659
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:09 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dan wens ik liever met de politieke tak te praten, dat moge duidelijk zijn.
Met de dood/aanslag (ja door een joodse extremist) op Yitzak Rabin is het gehele vredesproces de grond ingeboord. Helaas.

Ik ben pro-Israel, maar ben ook open voor dialoog. Ik zie het dus niet zwart-wit zoals enkelen over mij denken.
Maar ik keur deze actie, welke sommigen barbaars noemen, niet af.
Laten we weer tot de essentie komen, namelijk deze actie ipv de geschiedenis van Israel of Palestina te gaan betwisten.
Wanneer één terrorist al vredesbesprekingen kunnen saboteren? Is er toch iets niet goed. Kan me niet voorstellen dat Nederland vredesbesprekingen door één idioot gaat afzeggen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:16:58 #289
16715 Mylene
*schatje*
pi_82243666
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:15 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Welke Palestijnse propaganda? Wat wordt er voor zoete koek geslikt?
Jouw voorbeeld van schoolspullen bijvoorbeeld. Kom eens met een echte onafhankelijke bron.
pi_82243687
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:16 schreef Farang het volgende:

[..]

Het is alweer een tijdje geleden dat Hamas dat soort aanslagen pleegde. En raketten, mwah, het zijn meer vuurpijlen die in 14 jaar tijd nog geen tien man hebben gedood. Israël heeft met één staatsterreurdaad 9 of 19 mensen afgeslacht. En vergeet de 300 dode Palestijnse kinderen niet in Gaza 2008/2009.
Dus er moeten doden vallen, eerder telt het niet?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:18:20 #291
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82243711
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:11 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het antwoord kan ook nooit gewoon zijn dat aanslagen op burgers worden afgekeurd, nee, Israel deed 60 jaar geleden ook iets slechts!

Als je zo gaat redeneren, zou je een holocaust door Israel ook goed kunnen praten, want immers overkwam het de Joden in het verleden ook.

(let op, sarcasme!)
pi_82243735
3 flotilla fatalities 'dreamt of martyrdom'
Before boarding the Marmara, Ali Khaider Benginin told his family he dreamt of becoming a shahid. Turkish press reports two other slain flotilla participants expressed similar wish. A Dutch activist arrested on flotilla suspected of ties with Hamas, Muslim Brotherhood
Aviel Magnezi
Published: 06.02.10, 16:27 / Israel News
The Gaza flotilla organizers insist that all activists killed on board the Marmara ship were innocent peace activists. However, new reports reveal a completely different picture.

Media reports in Ankara on Wednesday revealed that three out of the four Turkish citizens that were killed during the raid declared their wishes to become shahids (martyrs). Another Dutch report claimed a Dutch activist, who was arrested by the IDF is suspected of being a senior Hamas operative.

Opinion

"I am going to be a shahid; I dreamt I will become a shahid – I saw in a dream that I will be killed," Benginin told his family before leaving for the sail.

According to the report, beniginin, who graduated from al-Azhar University in Cairo, served for the past two years as the chairman of a foundation for rights and freedom in education and culture. His family noted that he had spoken in the past about his dream to become a shahid in Gaza.

Another Turkish citizen killed during the raid, Ali Akhbar Iritilmis (55), a father of four from Ankara, was active in the IHH organization, which led the naval convoy to Gaza. "He was devoted to this activity, and always dreamt about becoming a shahid," said his close friend Mehmet Faruq Cheber.

Anadolu News Agency reported that the third activist killed on boards the Marmara, Ibrahim Bilgen (61), an engineer and father of six, was active in the Islamic party in southern Turkey. "He was a role model to all of us; a true philanthropist. Therefore, it suited him to die a shahid's death. Allah gave him the death he wanted," said Ibrahim's brother, Nuri Mergen.

The fourth slain activist, Muharram Kuchak, was also a volunteer with the IHH.

The three Turkish "shahids," as it turns out, were not alone. Holland-based Teltarif newspaper reported Wednesday morning that Amin Abou Rashed, 43, and Anne de Jong, 29, are probably the only two Dutch citizens that were arrested among the flotilla participants.

The newspaper's investigation revealed incriminating details from Abou Rashed's past; intelligence sources claimed he is the local Hamas leader, while the Muslim Brotherhood's website identified him as one of the organizers of the naval convoy.

According to Teltarif's report, Dutch intelligence services have been following Abou Rashed's activities for a long time. He worked, among other places, with al- Aqsa Foundation, suspected of acting under the guise of a charity, while funneling its donations to Hamas.
pi_82243737
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:11 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik ken dat verhaal, heb nl. iemand gesproken die daarbij was, een Israeliër.
Toch zie ik Ariel Sharon niet als oorlogsmisdadiger, want dan kan ik Dutchbat in Srebrenica ook wel oorlogsmisdadigers gaan noemen.
Het is dus niet in jouw belang en daarom steun je die oorlogsmisdadiger. Just great.
pi_82243757
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:16 schreef Mylene het volgende:

[..]

Jouw voorbeeld van schoolspullen bijvoorbeeld. Kom eens met een echte onafhankelijke bron.
En ik moet maar aankomen met bewijs dat ze wapens hadden en dit soort dingen worden inderdaad blind geloofd...
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:20:51 #295
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82243799
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:20:58 #296
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82243802
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:16 schreef Farang het volgende:

[..]

Het is alweer een tijdje geleden dat Hamas dat soort aanslagen pleegde. En raketten, mwah, het zijn meer vuurpijlen die in 14 jaar tijd nog geen tien man hebben gedood. Israël heeft met een staatsterreurdaad 9 of 19 mensen afgeslacht.
Dat vraag ik niet...? Ik ben het zeker niet eens met de gang van zaken rond het convooi, dat moge duidelijk zijn inmiddels.

Wat mij betreft is elk burgerslachtoffer er 1 teveel. Ik denk dat er geen mogelijkheid is om een oplossing te vinden zo lang er nog over en weer wordt geschoten met raketten.
be nice or go away
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:21:04 #297
2651 svann
night-hawk
pi_82243809
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:00 schreef Prosac het volgende:

Juist, het is allang niet meer de vraag wie wanneer begon met wat. Maar wie als eerste stopt. We waren er bijna.. ooit. Maar beide partijen laten zich tegenwoordig weer heel snel provoceren.
Waarbij de ene partij er natuurlijk wat beroerder bij zit dan de andere.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_82243872
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:17 schreef paddy het volgende:

[..]

Dus er moeten doden vallen, eerder telt het niet?
Dat is hoe Israël redeneert. Ze zijn niet uit Libanon vertrokken omdat ze met bloemen werden bestookt. Hezbollah moest worden opgericht en de Israëlische soldaten moesten met geweld worden verjaagd, anders zaten ze er nu nog steeds.
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:22:30 #299
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_82243873
Hier hebben we toch geen getuigenverklaringen voor nodig???

Dit is wat Israel al zijn hele geschiedenis doet.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_82243922
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:18 schreef Prosac het volgende:

[..]

Als je zo gaat redeneren, zou je een holocaust door Israel ook goed kunnen praten, want immers overkwam het de Joden in het verleden ook.

(let op, sarcasme!)
Alleen waren de daders Duitsers en niet de Palestijnen. Fail.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')