Ja want een foto staat gelijk aan de inhoud van alle schepen. Jij ontkent dus de flits en rook (en brand?) bommen die gevonden zijn en de katapulten, messen en puntige staven?quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
Vandaag een mooie foto in de krant van spullen die in beslag waren genomen: knuffelbeertjes en voetballen. Het is maar goed dat Israel heeft ingegrepen. Stel je voor dat een Israelische soldaat over een paar was bekogeld met een voetbal. Je moet er niet aan denken.
Nou én ? Dan ga je toch juist niet een bloedig gevecht aan met Israeli 's ? Je kunt toch zó wel begrijpen dat dat helemaal verkeerd uitpakt ?quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:50 schreef BasOne het volgende:
[..]
De Israëliërs hadden op dat punt (op zee) niet het recht de schepen tot stilstand te dwingen en ze te enteren.
Dus waren ze niet verplicht om te stoppen.
En het passagiersschip werd als laatste ingenomen, dus de opvarenden daarvan hadden al gezien en/of meegekregen dat de andere 5 schepen waren geënterd, dus ja dan hebben ze de tijd om zich te bewapenen.
Waarom haal je allemaal oude gebeurtenissen aan?quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:52 schreef kahaarin het volgende:
[..]
De Israeli's wilden niet dat er hulpgoederen Gaza zouden bereiken.
[..]
En deze:
[..]
[..]
vredelievende israeli's:
[..]
Oh en dit:
[..]
Er staan foto's in de link.
Je vergeet dat bij de gestes die Israel in het verleden wel deed (zoals het met geweld ontruimen van nederzettingen) dit ook gewoon met raketten beloond werd.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:54 schreef Jan_Janszoon het volgende:
[..]
Ik vind de Israëliërs wel de grootste klootzakken aangezien zij geen vrede willen anders zouden ze wel stoppen met de bezetting, blokkade en illegale nederzettingen, en de Amerikanen zijn nog grotere klootzakken omdat zij Israël beschermen door sancties tegen dat land tegen te houden.
De tegenpartij (activisten en Palestijnen etc.) moeten zich wel als klootzakken gedragen, alleen zo kunnen ze het nog winnen.
Voor mij is het zo klaar als een klontje.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:51 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Daar heerst dus nog onduidelijkheid over, de een zegt dat het mag, de ander niet.
[..]
Want als je vredelievend bent mag je je zelf niet verdedigen?quote:Mooie vredesmissie op een vredesvloot dan
Je mist het punt dat de Israëliërs de agressors zijn en blijven, ondanks dat ze het recht hebben om zich te verdedigen tegen de mensen die hen met staven aanvielen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:54 schreef Prosac het volgende:
[..]
ten tweede geeft dat natuurlijk vervolgens ook de Israelies alle recht zichzelf daartegen weer te verdedigen.
Lekker staaltje stemmingmakerij dan die foto.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
Vandaag een mooie foto in de krant van spullen die in beslag waren genomen: knuffelbeertjes en voetballen. Het is maar goed dat Israel heeft ingegrepen. Stel je voor dat een Israelische soldaat over een paar was bekogeld met een voetbal. Je moet er niet aan denken.
Het is nog maar de vraag wie er als eerste aanviel, dat is nog niet bekend.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:56 schreef BasOne het volgende:
[..]
Want als je vredelievend bent mag je je zelf niet verdedigen?
Heb je die leugen weer.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:56 schreef Prosac het volgende:
[..]
Je vergeet dat bij de gestes die Israel in het verleden wel deed (zoals het met geweld ontruimen van nederzettingen)
quote:Dat was een toneelstukje van Israël. De kolonisten werden niet verwijderd, ze werden verplaatst naar de Westelijke Jordaanoever waar thans een kwart miljoen (of was het een half miljoen) illegale Joodse kolonisten verblijven op Palestijns grondgebied. Maak een einde aan de bezetting en blokkade en de raketten zullen stoppen. Zo simpel is het.
Katapulten, messen en puntige staven? Ik begrijp de zorgen van Israel. De Gazanen hadden het Israelische leger met speels gemak uit Gaza kunnen verdrijven met die wapens. Ooh wacht...quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:55 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja want een foto staat gelijk aan de inhoud van alle schepen. Jij ontkent dus de flits en rook (en brand?) bommen die gevonden zijn en de katapulten, messen en puntige staven?
We hebben helemaal niets. Het grootste gedeelte van het materiaal is inbeslaggenomen door de israeliers.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:38 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Nogmaals dan:
Helaas.
1 camera opname van een journalist op die boot was als eerste vrij gegeven. En daar zag je ook dat de net gelande soldaten direct tot puin geslagen werden.
Dus eigenlijk heb je al iets van wat je wilt.
Wat nou oude gebeurtenissen?!quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:55 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Waarom haal je allemaal oude gebeurtenissen aan?
Het probleem is dat veel Israelis er niet van overtuigd zijn dat het geweld zal stoppen als ze de bezetting opheffen. De terugtrekking uit Gaza in 2005 was wat dat betreft een goed voorbeeld, Israel trekt zich terug en wordt direct intensief aangevallen. De terugtrekking uit Zuid Libanon in 2000 heeft ook alleen Hezbollah sterker gemaakt zonder vrede te brengen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:54 schreef Jan_Janszoon het volgende:
[..]
Ik vind de Israëliërs wel de grootste klootzakken aangezien zij geen vrede willen anders zouden ze wel stoppen met de bezetting, blokkade en illegale nederzettingen, en de Amerikanen zijn nog grotere klootzakken omdat zij Israël beschermen door sancties tegen dat land tegen te houden.
De tegenpartij (activisten en Palestijnen etc.) moeten zich wel als klootzakken gedragen, alleen zo kunnen ze het nog winnen.
Ik zeg ook niet dat het slim wasquote:Op woensdag 2 juni 2010 13:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou én ? Dan ga je toch juist niet een bloedig gevecht aan met Israeli 's ? Je kunt toch zó wel begrijpen dat dat helemaal verkeerd uitpakt ?
Dat doe je dus alleen als je het juist er om te doen is dat het helemaal fout gaat, en je dus willens en wetens dat bloedige gevecht wilt uitlokken.
Alleen een idoot gaat en potje knokken met zo'n Israeli in zo'n situatie en zo erg wil ik die zgn vredesactivisten nu ook weer niet beledigen. Het zijn vast geen idioten
aangezien ik dat filmpje al tig keer heb gezien, kun jij even aangeven waar je die attributen allemaal ziet...quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:55 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja want een foto staat gelijk aan de inhoud van alle schepen. Jij ontkent dus de flits en rook (en brand?) bommen die gevonden zijn en de katapulten, messen en puntige staven?
Tja.. over dat punt van agressors verschillen we van mening.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:57 schreef Farang het volgende:
[..]
Je mist het punt dat de Israëliërs de agressors zijn en blijven, ondanks dat ze het recht hebben om zich te verdedigen tegen de mensen die hen met staven aanvielen.
Nou dat lijkt me nogal wiedes wie er als eerste aanviel.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:58 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Het is nog maar de vraag wie er als eerste aanviel, dat is nog niet bekend.
Het is toch raar dat je als vredesmissie ergens heen gaat en volgens eigen woorden enkel met hulpgoederen en dan blijken er achteraf toch nog wapens enzo te zijn. Hmm, might raise an eyebrow
Stemmingmakerij daar doen wij gelukkig niet aan. Daarom krijgen wij de laatste jaren ook de grootste horror-verhalen uit Iran en is er geen plaats voor nuance in het debat. Maar ik heb al een beetje door hoe de gemiddelde Nederlander de situatie bekijkt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:57 schreef Prosac het volgende:
[..]
Lekker staaltje stemmingmakerij dan die foto.
Beetje zoals dat Irak ten tijde van de bombardementen op het land blijkbaar de grootste "babymilk" producent van de wereld was.
Bezetten de Palestijnen het land van de Israëliërs of andersom? Hoezo een mening, het is een feit.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:00 schreef Prosac het volgende:
[..]
Tja.. over dat punt van agressors verschillen we van mening.
Niet zomaar staven, puntige staven hoor!quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Katapulten, messen en puntige staven? Ik begrijp de zorgen van Israel. De Gazanen hadden het Israelische leger met speels gemak uit Gaza kunnen verdrijven met die wapens. Ooh wacht...
Ja lekker overdrijven Koos, ben je goed in. Het gaat om de intentie, de bedoeling erachter. Als je wapens meeneemt op een "vredesmissie met hulpgoederen" heb je dubieuze intenties.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Katapulten, messen en puntige staven? Ik begrijp de zorgen van Israel. De Gazanen hadden het Israelische leger met speels gemak uit Gaza kunnen verdrijven met die wapens. Ooh wacht...
Rare mening hou jij erop na, dat heb ik niemand hier gelukkig zien roepen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Israel: een en al goedheid. Het is de engel die zich verzet tegen het barbarisme van de arabieren
Rest van het M-O: tuig dat eigenlijk allemaal dood moet.
Weet je zeker dat het geen bootshaken waren?quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:02 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Niet zomaar staven, puntige staven hoor!
Israelische propaganda.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:02 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Niet zomaar staven, puntige staven hoor!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |