Goeie vraag, ik denk dat hij maximaal 1 penaltie kan pakken tijdens een penaltieserie.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:18 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Kan Stekelenburg een beetje penalty's stoppen trouwens?
In het seizoen 2007/2008 kreeg Stekelenburg 4 penalties tegen en stopte daarvan 4..quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:18 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Kan Stekelenburg een beetje penalty's stoppen trouwens?
Een strafschop nemen zie ik als een vak apart. Het heeft wel raakvlakken met elkaar, maar ik vind niet dat per definitie aanvallers strafschoppen moeten nemen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:27 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet zo gek aangezien scoren hun vak is.
Per definitie misschien niet, maar zij hebben er nu eenmaal de meeste ervaring mee, en vaak hebben ze ook het beste schot (samen met enkele middenvelders als Sneijder).quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:40 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Een strafschop nemen zie ik als een vak apart. Het heeft wel raakvlakken met elkaar, maar ik vind niet dat per definitie aanvallers strafschoppen moeten nemen.
Het moet niet maar ze hebben wel een streepje voor. Een neus voor de goal zoals we het noemen. Verdedigers moeten er meestal vaker op trainen en dan is het een soort specialiteit geworden.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:40 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Een strafschop nemen zie ik als een vak apart. Het heeft wel raakvlakken met elkaar, maar ik vind niet dat per definitie aanvallers strafschoppen moeten nemen.
één woordje : Jaapstamquote:Op woensdag 2 juni 2010 10:40 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
ijkt me toch niet meer dan logischquote:Op woensdag 2 juni 2010 10:47 schreef fathank het volgende:
Ik ben trouwens voor het trainen op penalties. Na iedere training 10 of 15 penalties nemen zodat je in ieder geval terug kunt vallen op je basis terwijl je onder grote druk staat. Dat je weet dat je 95% van de penalties op de training feilloos binnenschoot is toch een stukje zelfvertrouwen wat je meeneemt vanuit de middencirkel richting de stip.
Als ik het mij goed herinner trainde Advocaat niet specifiek op penalties. Die vond het toch maar een loterij.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:57 schreef crv het volgende:
[..]
ijkt me toch niet meer dan logisch
Zowel keepers als spelers moeten dit oefenen. Doe je dat niet ben je niet echt serieus met je vak bezig
Overuren kreeg hij niet betaald en het stond niet in zijn contract dat dat tot de standaard werkzaamheden behoorde.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:09 schreef fathank het volgende:
[..]
Als ik het mij goed herinner trainde Advocaat niet specifiek op penalties. Die vond het toch maar een loterij.
Yup. Kijk maar naar Hans-Joerg Butt, keeper van Bayern. Scoorde in het CL-duel tegen Juventus de gelijkmaker uit een penalty.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:40 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Butt is een clownquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:18 schreef xGrunt het volgende:
[..]
Yup. Kijk maar naar Hans-Joerg Butt, keeper van Bayern. Scoorde in het CL-duel tegen Juventus de gelijkmaker uit een penalty.
en dit:quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:22 schreef fathank het volgende:
[..]
Butt is een clown
Heeft ook een keer een penalty gemist waardoor de tegenstander kon scoren. Was volgens mij in zijn Leverkussen tijd.
Onzin, advocaat had wat betreft penalties gewoon volledig gelijk... daar tidjens een toernooi op te trainen heeft écht geen enkele zin hoor, of dacht je dat die spelers dan nog eventjes moeten 'leren' hoe een strafschop erin te schieten?quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:11 schreef Godtje het volgende:
[..]
Overuren kreeg hij niet betaald en het stond niet in zijn contract dat dat tot de standaard werkzaamheden behoorde.
Advocaat
cijfers van http://www.penaltyshootouts.co.uk/research.htmlquote:* First kick 86.6%
* Second kick 81.7%
* Third kick 79.3%
* Fourth kick 72.5%
* Fifth kick 80%
* ‘Sudden death’ kicks 64.3%
En die mentale factor kan je verkleinen door erop te trainen; door vastigheid te krijgen. Gelukkig traint Van Marwijk wel op pingels.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:41 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Onzin, advocaat had wat betreft penalties gewoon volledig gelijk... daar tidjens een toernooi op te trainen heeft écht geen enkele zin hoor, of dacht je dat die spelers dan nog eventjes moeten 'leren' hoe een strafschop erin te schieten?
Punt is gewoon dat in Penalty-shootouts de Psyche en het Mentale, zelfs de 'collectieve kracht' een véél grotere rol speelt dan wat dan ook, en die kun je nu eenmaal niet trainen.
Neem bv het 'succes-percentage' van strafschopen in een penaltie-serie:
[..]
cijfers van http://www.penaltyshootouts.co.uk/research.html
oftewel, de eerste strafschopnemer heeft bijna een derde meer kans raak te schieten dan de speler die in een eventuele 'sudden-death-fase' een penalty moet nemen.... terwijld e bal niet veranderd, de goal niet en de keeper ook niet ... enkel de mentale druk neemt verschrikkelijk toe
Het effect is klein, meeste spelers weten hoe ze een penaltie moeten nemen, technisch is het niet moeilijk.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:55 schreef marcodej het volgende:
[..]
En die mentale factor kan je verkleinen door erop te trainen; door vastigheid te krijgen. Gelukkig traint Van Marwijk wel op pingels.
Nee hoorquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:55 schreef marcodej het volgende:
[..]
En die mentale factor kan je verkleinen door erop te trainen; door vastigheid te krijgen. Gelukkig traint Van Marwijk wel op pingels.
Op basis waarvan concludeer jij dat elke dag op de training 15 penalties nemen geen zin heeft in een strafschoppenserie? Ben je zelf topvoetballer geweest?quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Nee hoordomweg omdat de trainingssituatie geenszins te vergelijken is met de druk tijdens een penalty-shootout zélf ....
het gaat helemaal niet erom dat die spelers niet goed genoeg zouden kunnen trappen (99% van de juist geschoten penalties is absoluut onhoudbaar) en dat je dat nog eventjes kort vooraf zou moeten 'bijtrainen' en ze het dan 'opeens wél zouden kunnen.
en je hebt er al helemaal geen flikker aan achteraf te kunnen roepen 'jamaar, op de training gingen ze er allemaal wel in..."
Die bedoelde ik trouwens, hij schoot dus wel raakquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:37 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:
[..]
en dit:
Niet snel genoeg terug.
Affelay staat niet in de basis op het WK..quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:12 schreef addictivebeat het volgende:
Van Bommel is eigenlijk wel een kleine risico, hij heeft niet echt een technisch schot, maar meer een harde pegel. Anders is Affelay misschien een goeie, alleen is wel jong, van Bommel kan beter met de druk omgaan.
Ok meneer van Marwijk! Leuk dat de bondscoach even tijd voor onze fokkers neemt!quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:16 schreef fathank het volgende:
[..]
Affelay staat niet in de basis op het WK..
statistieken zijn geen kansen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:41 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Onzin, advocaat had wat betreft penalties gewoon volledig gelijk... daar tidjens een toernooi op te trainen heeft écht geen enkele zin hoor, of dacht je dat die spelers dan nog eventjes moeten 'leren' hoe een strafschop erin te schieten?
Punt is gewoon dat in Penalty-shootouts de Psyche en het Mentale, zelfs de 'collectieve kracht' een véél grotere rol speelt dan wat dan ook, en die kun je nu eenmaal niet trainen.
Neem bv het 'succes-percentage' van strafschopen in een penaltie-serie:
[..]
cijfers van http://www.penaltyshootouts.co.uk/research.html
oftewel, de eerste strafschopnemer heeft bijna een derde meer kans raak te schieten dan de speler die in een eventuele 'sudden-death-fase' een penalty moet nemen.... terwijld e bal niet veranderd, de goal niet en de keeper ook niet ... enkel de mentale druk neemt verschrikkelijk toe
FOK!kers mogen gewoon Bert zeggen voortaan.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:24 schreef Daniel.Skoffa het volgende:
[..]
Ok meneer van Marwijk! Leuk dat de bondscoach even tijd voor onze fokkers neemt!
op basis waarvan denk jij dat het wél zin heeft?quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:11 schreef fathank het volgende:
[..]
Op basis waarvan concludeer jij dat elke dag op de training 15 penalties nemen geen zin heeft in een strafschoppenserie? Ben je zelf topvoetballer geweest?
Wat denk je dat militairen doen? Die trainen jaren om op hun skills &drills terug te kunnen vallen in een noodsituatie die ook niet na te bootsen is. Of bijvoorbeeld piloten, die trainen zich rot in een simulator om noodhandelingen te oefenen zodat ze daarop kunnen terugvallen als hun kist in problemen raakt. Maar dat heeft allemaal toch geen effect omdat een simulator toch maar nep is.
In de periode voordat een militair uitgezonden wordt, wordt er echt wel extra getraind op o.a. schietvaardigheid. Herhaling herhaling herhaling. En ja, ook als ze daar in Afghanistan zitten wordt er nog geoefend op de schietbaan.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
op basis waarvan denk jij dat het wél zin heeft?
op dat verhaaltje van je soldaten die 'jarenlang oefenen?
de 'millitairen' die jarenlang trainen gaan gedurende de missie die ze uitvoeren niet specifiek extra naar een schietrange direkt voordat ze op missie gaan ... die trainingen die ze hebben gehad doen ze vooraf en niet kort voordat ze eventueel in een gevecht terechtkomen.... oas dan kort voroaf gaan trainen zal eerder afgeraden worden, de ervaring doe je juist langer van tevoren op, en niet enkele dagen vooraf.
Je moet dus het _nu_ of kort voor een wedstrijd niet vergelijken met trainen jarenlang vóór een bepaalde situatie... dat hebben die voetballers nu juist allang gedaan.
Nu extra gaan trainen op pingels heeft een zeer groot risico eerder 'onzekerheid' te creeeren, juist omdat je ervan uit moet gaan op dat moment zelf 'dat de betreffende personen wel weten hoe het moet en ze kunnen vertrouwen op hun voorgaande jarenlange training die niet kort vooraf 'bijgetrained' moet worden.
Was dit een serieuze opmerking of meer omdat Affelay misschien niet in de basis staat maar Afellay wel?quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:16 schreef fathank het volgende:
[..]
Affelay staat niet in de basis op het WK..
Ik zie weinig redenen om Afellay in te brengen, mits geen blessures.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:17 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Was dit een serieuze opmerking of meer omdat Affelay misschien niet in de basis staat maar Afellay wel?
Als het wel serieus was gaat het om spelers die bij het eindsignaal van de verlenging nog op het veld staan en niet om degenen die in de basis startten..
Jij zou alleen wisselen bij blessures?quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:19 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zie weinig redenen om Afellay in te brengen, mits geen blessures.
en vdv dan op links. Opgelost.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:35 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Jij zou alleen wisselen bij blessures?
Ik zie het zelfs wel gebeuren dat hij als linksbuiten in de basis komt. Vind dat hij tegen zowel Mexico als Ghana meer heeft gebracht dan Dirk Kuyt, dus dan zou ik Kuyt op de bank en Robben op rechts.. maar we dwalen af want het gaat over penalties
ja en?quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:11 schreef fathank het volgende:
[..]
In de periode voordat een militair uitgezonden wordt, wordt er echt wel extra getraind op o.a. schietvaardigheid. Herhaling herhaling herhaling.
Nee het is geen kwestie meer van leren, het is een kwestie van vertrouwen opdoen. Trap er na elke training 9 van de 10 in, en reken maar dat je in de wedstrijd met meer vertrouwen naar die stip toeloopt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:38 schreef RM-rf het volgende:
[..]
NOgmaals, denk je serieus dat die spelres soms geen penalty kunnen schieten en dat nu eventjes moeten 'leren' omdat de Bondscoach dat extra gaat trainen? 10 dagen voor het WK begint?
heel simpel .... je bent erg goed in iets, kunt dat gedachteloos perfect uitvoeren...quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:41 schreef YeahYeahYeah het volgende:
[..]
Nee het is geen kwestie meer van leren, het is een kwestie van vertrouwen opdoen. Trap er na elke training 9 van de 10 in, en reken maar dat je in de wedstrijd met meer vertrouwen naar die stip toeloopt.
...quote:Trap er na elke training 9 van de 10 in
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |