abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82224876
Vaste penaltienemer bij een strafschop tijdens de wedstrijd:

Robin van Persie

Vaste penaltienemers bij een penaltieserie:

Robin van Persie, Arjan Robben, Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart, Mark van Bommel

We hebben een grote kans om een penaltieserie te winnen. Wat vinden jullie?
pi_82224901
Seedorf!!!
  woensdag 2 juni 2010 @ 10:18:47 #3
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_82224908
Van Persie
Robben
Sneijder
Vd Vaart
Stekelenburg.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_82224913
Kan Stekelenburg een beetje penalty's stoppen trouwens?
Nieuw is niet altijd beter.
pi_82224931
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:18 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Goeie vraag, ik denk dat hij maximaal 1 penaltie kan pakken tijdens een penaltieserie.
pi_82224964
op voetbalplaatjes stond altijd penalty killer... Ligt er ook aan wie dr tegenover staat natuurlijk!
''Altijd trek in een pilsje''
pi_82224973
Vorm kan penalty's aardig stoppen overigens, al moet daar wel een kanttekening gelpaatst worden dat Utrecht en het Nederlandse elftal niet echt hetzelfde zijn, en (internationale) ervaring zwaarder weegt bij dergelijke gebeurtenissen
pi_82225073
Wel veel aanvallers staan er in de OP.
pi_82225111
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:18 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
In het seizoen 2007/2008 kreeg Stekelenburg 4 penalties tegen en stopte daarvan 4..
echter, dat is natuurlijk _in_ een wedstrijd en binnen de eredivisie en dat 1-op-1 te vergelijken met een WK én specifiek een penaltie-serie (wat gewoon qua 'psyche' heel anders werkt) is niet correct ...
maar penalties stoppen kan Stekelenburg zeker (al heb ik het idee dat hij standaard languit laag in de verre hoek gaat, waar de meeste spelers ook wel proberen te schieten wegens zn lengte).

bv vdSar was eigenlijk vroeger altijd al waardeloos bij penalties, maar op het einde van zn carriere was hij juist erg sterk bij penalties op 'belangrijke' momenten, domweg omdat hij genoeg ervaring had om met de druk om te gaan én ook zn concetratie veel beter wist te behouden (en bv penaltieseries won door de eerste vier kansloos te misen, maar dan wel de vijfde en belangrijkste te pakken bv.)

Overigens, vBommel is niet de allersterkste penaltienemer (imho), wél een ervaren speler met een goed schot en in een serie zeker gewoon daarom een optie, maar ik zou hem aan het begin zetten (met het idee dat je juist de 'zekere' penaltynemers het liefst achteraan wil hebben omdat de druk steeds hoger wordt)

[ Bericht 20% gewijzigd door RM-rf op 02-06-2010 10:35:35 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_82225127
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:25 schreef FastFox91 het volgende:
Wel veel aanvallers staan er in de OP.
Dat is natuurlijk niet zo gek aangezien scoren hun vak is.
pi_82225214
Van Persie, Heitinga, Sneijder, Van Bommel en Robben
pi_82225534
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:27 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet zo gek aangezien scoren hun vak is.
Een strafschop nemen zie ik als een vak apart. Het heeft wel raakvlakken met elkaar, maar ik vind niet dat per definitie aanvallers strafschoppen moeten nemen.
pi_82225726
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:40 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Een strafschop nemen zie ik als een vak apart. Het heeft wel raakvlakken met elkaar, maar ik vind niet dat per definitie aanvallers strafschoppen moeten nemen.
Per definitie misschien niet, maar zij hebben er nu eenmaal de meeste ervaring mee, en vaak hebben ze ook het beste schot (samen met enkele middenvelders als Sneijder).
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
  woensdag 2 juni 2010 @ 10:47:46 #14
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_82225747
Ik ben trouwens voor het trainen op penalties. Na iedere training 10 of 15 penalties nemen zodat je in ieder geval terug kunt vallen op je basis terwijl je onder grote druk staat. Dat je weet dat je 95% van de penalties op de training feilloos binnenschoot is toch een stukje zelfvertrouwen wat je meeneemt vanuit de middencirkel richting de stip.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_82225766
quote:

[..]

Het moet niet maar ze hebben wel een streepje voor. Een neus voor de goal zoals we het noemen. Verdedigers moeten er meestal vaker op trainen en dan is het een soort specialiteit geworden.

Op dit moment heeft het NL elftal weinig achterhoede spelers rondlopen met een verfijnde trap techniek. Vroeger waren daar bijvoorbeeld Ronald Koeman en Frank de Boer.
  woensdag 2 juni 2010 @ 10:49:13 #16
33189 RM-rf
1/998001
pi_82225795
quote:

[..]

één woordje : Jaapstam

[ Bericht 8% gewijzigd door RM-rf op 02-06-2010 10:54:16 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 2 juni 2010 @ 10:57:48 #17
102912 crv
Screwed up
pi_82226120
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:47 schreef fathank het volgende:
Ik ben trouwens voor het trainen op penalties. Na iedere training 10 of 15 penalties nemen zodat je in ieder geval terug kunt vallen op je basis terwijl je onder grote druk staat. Dat je weet dat je 95% van de penalties op de training feilloos binnenschoot is toch een stukje zelfvertrouwen wat je meeneemt vanuit de middencirkel richting de stip.
ijkt me toch niet meer dan logisch

Zowel keepers als spelers moeten dit oefenen. Doe je dat niet ben je niet echt serieus met je vak bezig
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  woensdag 2 juni 2010 @ 11:09:30 #18
157922 fathank
pi_82226604
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:57 schreef crv het volgende:

[..]

ijkt me toch niet meer dan logisch

Zowel keepers als spelers moeten dit oefenen. Doe je dat niet ben je niet echt serieus met je vak bezig
Als ik het mij goed herinner trainde Advocaat niet specifiek op penalties. Die vond het toch maar een loterij.
pi_82226681
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:09 schreef fathank het volgende:

[..]

Als ik het mij goed herinner trainde Advocaat niet specifiek op penalties. Die vond het toch maar een loterij.
Overuren kreeg hij niet betaald en het stond niet in zijn contract dat dat tot de standaard werkzaamheden behoorde.

Advocaat
pi_82226798
1. Van Persie
2. Heitinga
3. Van Bommel
4. Sneijder
5. Robben
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_82226925
quote:

[..]

Yup. Kijk maar naar Hans-Joerg Butt, keeper van Bayern. Scoorde in het CL-duel tegen Juventus de gelijkmaker uit een penalty.
It's just the way I see, that it makes you my enemy.
  woensdag 2 juni 2010 @ 11:22:37 #22
157922 fathank
pi_82227080
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:18 schreef xGrunt het volgende:

[..]

Yup. Kijk maar naar Hans-Joerg Butt, keeper van Bayern. Scoorde in het CL-duel tegen Juventus de gelijkmaker uit een penalty.
Butt is een clown

Heeft ook een keer een penalty gemist waardoor de tegenstander kon scoren. Was volgens mij in zijn Leverkussen tijd.
pi_82227539
Geen.

Ze moeten wedstrijd gewoon winnen punt.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_82227651
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:22 schreef fathank het volgende:

[..]

Butt is een clown

Heeft ook een keer een penalty gemist waardoor de tegenstander kon scoren. Was volgens mij in zijn Leverkussen tijd.
en dit:

Niet snel genoeg terug.
  woensdag 2 juni 2010 @ 11:41:45 #25
33189 RM-rf
1/998001
pi_82227866
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:11 schreef Godtje het volgende:

[..]

Overuren kreeg hij niet betaald en het stond niet in zijn contract dat dat tot de standaard werkzaamheden behoorde.

Advocaat
Onzin, advocaat had wat betreft penalties gewoon volledig gelijk... daar tidjens een toernooi op te trainen heeft écht geen enkele zin hoor, of dacht je dat die spelers dan nog eventjes moeten 'leren' hoe een strafschop erin te schieten?

Punt is gewoon dat in Penalty-shootouts de Psyche en het Mentale, zelfs de 'collectieve kracht' een véél grotere rol speelt dan wat dan ook, en die kun je nu eenmaal niet trainen.

Neem bv het 'succes-percentage' van strafschopen in een penaltie-serie:
quote:
* First kick 86.6%
* Second kick 81.7%
* Third kick 79.3%
* Fourth kick 72.5%
* Fifth kick 80%
* ‘Sudden death’ kicks 64.3%
cijfers van http://www.penaltyshootouts.co.uk/research.html

oftewel, de eerste strafschopnemer heeft bijna een derde meer kans raak te schieten dan de speler die in een eventuele 'sudden-death-fase' een penalty moet nemen.... terwijld e bal niet veranderd, de goal niet en de keeper ook niet ... enkel de mentale druk neemt verschrikkelijk toe
pi_82228436
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Onzin, advocaat had wat betreft penalties gewoon volledig gelijk... daar tidjens een toernooi op te trainen heeft écht geen enkele zin hoor, of dacht je dat die spelers dan nog eventjes moeten 'leren' hoe een strafschop erin te schieten?

Punt is gewoon dat in Penalty-shootouts de Psyche en het Mentale, zelfs de 'collectieve kracht' een véél grotere rol speelt dan wat dan ook, en die kun je nu eenmaal niet trainen.

[..]

oftewel, de eerste strafschopnemer heeft bijna een derde meer kans raak te schieten dan de speler die in een eventuele 'sudden-death-fase' een penalty moet nemen.... terwijld e bal niet veranderd, de goal niet en de keeper ook niet ... enkel de mentale druk neemt verschrikkelijk toe
En die mentale factor kan je verkleinen door erop te trainen; door vastigheid te krijgen. Gelukkig traint Van Marwijk wel op pingels.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_82228629
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:55 schreef marcodej het volgende:

[..]

En die mentale factor kan je verkleinen door erop te trainen; door vastigheid te krijgen. Gelukkig traint Van Marwijk wel op pingels.
Het effect is klein, meeste spelers weten hoe ze een penaltie moeten nemen, technisch is het niet moeilijk.
  woensdag 2 juni 2010 @ 12:03:35 #28
33189 RM-rf
1/998001
pi_82228794
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:55 schreef marcodej het volgende:

[..]

Nee hoor domweg omdat de trainingssituatie geenszins te vergelijken is met de druk tijdens een penalty-shootout zélf ....
het gaat helemaal niet erom dat die spelers niet goed genoeg zouden kunnen trappen (99% van de juist geschoten penalties is absoluut onhoudbaar) en dat je dat nog eventjes kort vooraf zou moeten 'bijtrainen' en ze het dan 'opeens wél zouden kunnen.

en je hebt er al helemaal geen flikker aan achteraf te kunnen roepen 'jamaar, op de training gingen ze er allemaal wel in..."
pi_82228818
Van Persie
Robben
Sneijder
Vd Vaart
Van Bommel.
  woensdag 2 juni 2010 @ 12:11:40 #30
157922 fathank
pi_82229121
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 12:03 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Nee hoor domweg omdat de trainingssituatie geenszins te vergelijken is met de druk tijdens een penalty-shootout zélf ....
het gaat helemaal niet erom dat die spelers niet goed genoeg zouden kunnen trappen (99% van de juist geschoten penalties is absoluut onhoudbaar) en dat je dat nog eventjes kort vooraf zou moeten 'bijtrainen' en ze het dan 'opeens wél zouden kunnen.

en je hebt er al helemaal geen flikker aan achteraf te kunnen roepen 'jamaar, op de training gingen ze er allemaal wel in..."
Op basis waarvan concludeer jij dat elke dag op de training 15 penalties nemen geen zin heeft in een strafschoppenserie? Ben je zelf topvoetballer geweest?

Wat denk je dat militairen doen? Die trainen jaren om op hun skills &drills terug te kunnen vallen in een noodsituatie die ook niet na te bootsen is. Of bijvoorbeeld piloten, die trainen zich rot in een simulator om noodhandelingen te oefenen zodat ze daarop kunnen terugvallen als hun kist in problemen raakt. Maar dat heeft allemaal toch geen effect omdat een simulator toch maar nep is.
pi_82229171
Van Bommel is eigenlijk wel een kleine risico, hij heeft niet echt een technisch schot, maar meer een harde pegel. Anders is Affelay misschien een goeie, alleen is wel jong, van Bommel kan beter met de druk omgaan.
  woensdag 2 juni 2010 @ 12:16:10 #32
157922 fathank
pi_82229324
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:37 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:

[..]

en dit:

Niet snel genoeg terug.
Die bedoelde ik trouwens, hij schoot dus wel raak .
  woensdag 2 juni 2010 @ 12:16:38 #33
157922 fathank
pi_82229339
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 12:12 schreef addictivebeat het volgende:
Van Bommel is eigenlijk wel een kleine risico, hij heeft niet echt een technisch schot, maar meer een harde pegel. Anders is Affelay misschien een goeie, alleen is wel jong, van Bommel kan beter met de druk omgaan.
Affelay staat niet in de basis op het WK..
pi_82229695
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 12:16 schreef fathank het volgende:

[..]

Ok meneer van Marwijk! Leuk dat de bondscoach even tijd voor onze fokkers neemt!
Met vriendelijke groet,
Daniël Skoffa
pi_82229850
Van Bommel is dan misschien mentaal sterk, maar die wil je dus echt niet een pingel laten nemen.
pi_82231037
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]

[..]

statistieken zijn geen kansen.
  woensdag 2 juni 2010 @ 12:59:07 #37
157922 fathank
pi_82231154
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 12:24 schreef Daniel.Skoffa het volgende:

[..]

Ok meneer van Marwijk! Leuk dat de bondscoach even tijd voor onze fokkers neemt!
FOK!kers mogen gewoon Bert zeggen voortaan.
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:01:05 #38
33189 RM-rf
1/998001
pi_82231258
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 12:11 schreef fathank het volgende:

[..]

Op basis waarvan concludeer jij dat elke dag op de training 15 penalties nemen geen zin heeft in een strafschoppenserie? Ben je zelf topvoetballer geweest?

Wat denk je dat militairen doen? Die trainen jaren om op hun skills &drills terug te kunnen vallen in een noodsituatie die ook niet na te bootsen is. Of bijvoorbeeld piloten, die trainen zich rot in een simulator om noodhandelingen te oefenen zodat ze daarop kunnen terugvallen als hun kist in problemen raakt. Maar dat heeft allemaal toch geen effect omdat een simulator toch maar nep is.
op basis waarvan denk jij dat het wél zin heeft?
op dat verhaaltje van je soldaten die 'jarenlang oefenen?

de 'millitairen' die jarenlang trainen gaan gedurende de missie die ze uitvoeren niet specifiek extra naar een schietrange direkt voordat ze op missie gaan ... die trainingen die ze hebben gehad doen ze vooraf en niet kort voordat ze eventueel in een gevecht terechtkomen.... oas dan kort voroaf gaan trainen zal eerder afgeraden worden, de ervaring doe je juist langer van tevoren op, en niet enkele dagen vooraf.

Je moet dus het _nu_ of kort voor een wedstrijd niet vergelijken met trainen jarenlang vóór een bepaalde situatie... dat hebben die voetballers nu juist allang gedaan.
Nu extra gaan trainen op pingels heeft een zeer groot risico eerder 'onzekerheid' te creeeren, juist omdat je ervan uit moet gaan op dat moment zelf 'dat de betreffende personen wel weten hoe het moet en ze kunnen vertrouwen op hun voorgaande jarenlange training die niet kort vooraf 'bijgetrained' moet worden.
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:11:44 #39
157922 fathank
pi_82231772
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:01 schreef RM-rf het volgende:

[..]

op basis waarvan denk jij dat het wél zin heeft?
op dat verhaaltje van je soldaten die 'jarenlang oefenen?

de 'millitairen' die jarenlang trainen gaan gedurende de missie die ze uitvoeren niet specifiek extra naar een schietrange direkt voordat ze op missie gaan ... die trainingen die ze hebben gehad doen ze vooraf en niet kort voordat ze eventueel in een gevecht terechtkomen.... oas dan kort voroaf gaan trainen zal eerder afgeraden worden, de ervaring doe je juist langer van tevoren op, en niet enkele dagen vooraf.

Je moet dus het _nu_ of kort voor een wedstrijd niet vergelijken met trainen jarenlang vóór een bepaalde situatie... dat hebben die voetballers nu juist allang gedaan.
Nu extra gaan trainen op pingels heeft een zeer groot risico eerder 'onzekerheid' te creeeren, juist omdat je ervan uit moet gaan op dat moment zelf 'dat de betreffende personen wel weten hoe het moet en ze kunnen vertrouwen op hun voorgaande jarenlange training die niet kort vooraf 'bijgetrained' moet worden.
In de periode voordat een militair uitgezonden wordt, wordt er echt wel extra getraind op o.a. schietvaardigheid. Herhaling herhaling herhaling. En ja, ook als ze daar in Afghanistan zitten wordt er nog geoefend op de schietbaan.

Niet trainen op penalties is gewoon onprofessioneel. De kans dat je tijdens een WK een beslissende penalty moet nemen is vele malen groter dan in de reguliere competitie. Alsmede de druk die daarbij komt kijken zul je altijd iets moeten hebben waarop je kan terugvallen.

En dat stukje over onzekerheid creeëren is gewoon bullshit. Iedere dag 15x dezelfde automatismen trainen betekent automatisch dat je meer vertrouwen in de handeling krijgt, puur omdat je het zovaak doet. Of waarom denk je dat Pierre zoveel vrije trappen erin schoot. Puur training, iedere dag weer. Daarom legt hij die vrije trap tegen Freiburg erin.
pi_82232043
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 12:16 schreef fathank het volgende:

[..]

Was dit een serieuze opmerking of meer omdat Affelay misschien niet in de basis staat maar Afellay wel?

Als het wel serieus was gaat het om spelers die bij het eindsignaal van de verlenging nog op het veld staan en niet om degenen die in de basis startten..
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:19:21 #41
157922 fathank
pi_82232164
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:17 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Was dit een serieuze opmerking of meer omdat Affelay misschien niet in de basis staat maar Afellay wel?

Als het wel serieus was gaat het om spelers die bij het eindsignaal van de verlenging nog op het veld staan en niet om degenen die in de basis startten..
Ik zie weinig redenen om Afellay in te brengen, mits geen blessures.
pi_82232922
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:19 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik zie weinig redenen om Afellay in te brengen, mits geen blessures.
Jij zou alleen wisselen bij blessures?

Ik zie het zelfs wel gebeuren dat hij als linksbuiten in de basis komt. Vind dat hij tegen zowel Mexico als Ghana meer heeft gebracht dan Dirk Kuyt, dus dan zou ik Kuyt op de bank en Robben op rechts.. maar we dwalen af want het gaat over penalties
pi_82233056
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:35 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Jij zou alleen wisselen bij blessures?

Ik zie het zelfs wel gebeuren dat hij als linksbuiten in de basis komt. Vind dat hij tegen zowel Mexico als Ghana meer heeft gebracht dan Dirk Kuyt, dus dan zou ik Kuyt op de bank en Robben op rechts.. maar we dwalen af want het gaat over penalties
en vdv dan op links. Opgelost.
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:38:47 #44
33189 RM-rf
1/998001
pi_82233065
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:11 schreef fathank het volgende:

[..]

In de periode voordat een militair uitgezonden wordt, wordt er echt wel extra getraind op o.a. schietvaardigheid. Herhaling herhaling herhaling.
ja en?

nogmaals.... wil je een situatie kort voor het WK begint opeens gaan vergelijken met training die iemand dus al jaren vooraf gehad heeft...?

Nogmaals, denk je serieus dat die spelres soms geen penalty kunnen schieten en dat nu eventjes moeten 'leren' omdat de Bondscoach dat extra gaat trainen? 10 dagen voor het WK begint?

alles leuk en aardig maar dat is gewoon lachwekkend

kijk gewoon eens naar penalty-shootouts op Grote Toernooien en welke spelers dar onder wat voor omstandigheden missen en je ziet zélf ook dat het nooit spelers zijn die missen 'omdat ze niet weten hoe je een strafschop moet nemen'. of het fout doen 'omdat ze niet genoeg erop getrained hebben'..
het is een kwestie van 'mentale druk'...
iets dat je juist kunt verhogen door té kort voor een eventuele shootout nog erop getrained te hebben, omdat speler dan gaan 'denken' aan die training, wat je nu net niet moet hebben, ze moeten bouwen op een automatisme dat ze veel langer op gebouwd hebben en geen dingen van enkele dagen of weken voor dat moment

[ Bericht 13% gewijzigd door RM-rf op 02-06-2010 13:45:25 ]
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:41:51 #45
262424 YeahYeahYeah
Heads will roll
pi_82233239
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:38 schreef RM-rf het volgende:

[..]

NOgmaals, denk je serieus dat die spelres soms geen penalty kunnen schieten en dat nu eventjes moeten 'leren' omdat de Bondscoach dat extra gaat trainen? 10 dagen voor het WK begint?

Nee het is geen kwestie meer van leren, het is een kwestie van vertrouwen opdoen. Trap er na elke training 9 van de 10 in, en reken maar dat je in de wedstrijd met meer vertrouwen naar die stip toeloopt.
pi_82233345
Van Persie
Kuyt
Robben

Bij de rest is het geluk hebben
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:46:37 #47
157922 fathank
pi_82233472
- tyft op -

[ Bericht 97% gewijzigd door Happel op 02-06-2010 14:30:31 ]
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:47:51 #48
33189 RM-rf
1/998001
pi_82233535
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:41 schreef YeahYeahYeah het volgende:

[..]

Nee het is geen kwestie meer van leren, het is een kwestie van vertrouwen opdoen. Trap er na elke training 9 van de 10 in, en reken maar dat je in de wedstrijd met meer vertrouwen naar die stip toeloopt.
heel simpel .... je bent erg goed in iets, kunt dat gedachteloos perfect uitvoeren...

Bouw je dan juist het nodige 'vertrouwen' op als iemand je verteld dat je een paar dagen voordat je dat 'onder volle druk' moet doen, vooral nog eens extra moet gaan oefenenen?

Of je hebt al heel lang geleerd voor een examen, en iemand verteld je dat je absoluut net voor dat examen nog extra moet bijleren, om dat examen succesvol te kunnen doen?

nogmaals, een trainer die zijn spelers die al een prima traptechniek hebben en ook genoeg training of routine hebben in het nemen van strafschoppen gaat 'opleggen' meer te moeten trainen, maakt hen daarmee niet beter, maar in het slechtse geval kan hij zelfs bestaand zelfvertrouwen daarmee minder maken...

porecies vanwege die
quote:
Trap er na elke training 9 van de 10 in
...
als die training zeer nabij ligt, zal de speler voor die ene, gemistte oefen-strafschop door de kop schieten

[ Bericht 9% gewijzigd door RM-rf op 02-06-2010 14:09:18 ]
pi_82233680
De enige echte training is ze in wedstrijden nemen maar dan blijven alleen Van Persie, Robben en Kuyt over

Voor alle andere kan je na de training een wedstrijdvorm maken met iedereen een pingel tegen de 3 keepers. Diegene die ze het beste nemen moeten ze ook op het WK nemen als het zo ver komt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator woensdag 2 juni 2010 @ 14:14:57 #50
138438 crew  Pizzakoppo
pi_82234890
gaat toch billenknijpen worden, nederland en penalties is water en vuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')