abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82224876
Vaste penaltienemer bij een strafschop tijdens de wedstrijd:

Robin van Persie

Vaste penaltienemers bij een penaltieserie:

Robin van Persie, Arjan Robben, Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart, Mark van Bommel

We hebben een grote kans om een penaltieserie te winnen. Wat vinden jullie?
pi_82224901
Seedorf!!!
  woensdag 2 juni 2010 @ 10:18:47 #3
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_82224908
Van Persie
Robben
Sneijder
Vd Vaart
Stekelenburg.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_82224913
Kan Stekelenburg een beetje penalty's stoppen trouwens?
Nieuw is niet altijd beter.
pi_82224931
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:18 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Goeie vraag, ik denk dat hij maximaal 1 penaltie kan pakken tijdens een penaltieserie.
pi_82224964
op voetbalplaatjes stond altijd penalty killer... Ligt er ook aan wie dr tegenover staat natuurlijk!
''Altijd trek in een pilsje''
pi_82224973
Vorm kan penalty's aardig stoppen overigens, al moet daar wel een kanttekening gelpaatst worden dat Utrecht en het Nederlandse elftal niet echt hetzelfde zijn, en (internationale) ervaring zwaarder weegt bij dergelijke gebeurtenissen
pi_82225073
Wel veel aanvallers staan er in de OP.
pi_82225111
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:18 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
In het seizoen 2007/2008 kreeg Stekelenburg 4 penalties tegen en stopte daarvan 4..
echter, dat is natuurlijk _in_ een wedstrijd en binnen de eredivisie en dat 1-op-1 te vergelijken met een WK én specifiek een penaltie-serie (wat gewoon qua 'psyche' heel anders werkt) is niet correct ...
maar penalties stoppen kan Stekelenburg zeker (al heb ik het idee dat hij standaard languit laag in de verre hoek gaat, waar de meeste spelers ook wel proberen te schieten wegens zn lengte).

bv vdSar was eigenlijk vroeger altijd al waardeloos bij penalties, maar op het einde van zn carriere was hij juist erg sterk bij penalties op 'belangrijke' momenten, domweg omdat hij genoeg ervaring had om met de druk om te gaan én ook zn concetratie veel beter wist te behouden (en bv penaltieseries won door de eerste vier kansloos te misen, maar dan wel de vijfde en belangrijkste te pakken bv.)

Overigens, vBommel is niet de allersterkste penaltienemer (imho), wél een ervaren speler met een goed schot en in een serie zeker gewoon daarom een optie, maar ik zou hem aan het begin zetten (met het idee dat je juist de 'zekere' penaltynemers het liefst achteraan wil hebben omdat de druk steeds hoger wordt)

[ Bericht 20% gewijzigd door RM-rf op 02-06-2010 10:35:35 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_82225127
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:25 schreef FastFox91 het volgende:
Wel veel aanvallers staan er in de OP.
Dat is natuurlijk niet zo gek aangezien scoren hun vak is.
pi_82225214
Van Persie, Heitinga, Sneijder, Van Bommel en Robben
pi_82225534
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:27 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet zo gek aangezien scoren hun vak is.
Een strafschop nemen zie ik als een vak apart. Het heeft wel raakvlakken met elkaar, maar ik vind niet dat per definitie aanvallers strafschoppen moeten nemen.
pi_82225726
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:40 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Een strafschop nemen zie ik als een vak apart. Het heeft wel raakvlakken met elkaar, maar ik vind niet dat per definitie aanvallers strafschoppen moeten nemen.
Per definitie misschien niet, maar zij hebben er nu eenmaal de meeste ervaring mee, en vaak hebben ze ook het beste schot (samen met enkele middenvelders als Sneijder).
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
  woensdag 2 juni 2010 @ 10:47:46 #14
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_82225747
Ik ben trouwens voor het trainen op penalties. Na iedere training 10 of 15 penalties nemen zodat je in ieder geval terug kunt vallen op je basis terwijl je onder grote druk staat. Dat je weet dat je 95% van de penalties op de training feilloos binnenschoot is toch een stukje zelfvertrouwen wat je meeneemt vanuit de middencirkel richting de stip.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_82225766
quote:

[..]

Het moet niet maar ze hebben wel een streepje voor. Een neus voor de goal zoals we het noemen. Verdedigers moeten er meestal vaker op trainen en dan is het een soort specialiteit geworden.

Op dit moment heeft het NL elftal weinig achterhoede spelers rondlopen met een verfijnde trap techniek. Vroeger waren daar bijvoorbeeld Ronald Koeman en Frank de Boer.
  woensdag 2 juni 2010 @ 10:49:13 #16
33189 RM-rf
1/998001
pi_82225795
quote:

[..]

één woordje : Jaapstam

[ Bericht 8% gewijzigd door RM-rf op 02-06-2010 10:54:16 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 2 juni 2010 @ 10:57:48 #17
102912 crv
Screwed up
pi_82226120
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:47 schreef fathank het volgende:
Ik ben trouwens voor het trainen op penalties. Na iedere training 10 of 15 penalties nemen zodat je in ieder geval terug kunt vallen op je basis terwijl je onder grote druk staat. Dat je weet dat je 95% van de penalties op de training feilloos binnenschoot is toch een stukje zelfvertrouwen wat je meeneemt vanuit de middencirkel richting de stip.
ijkt me toch niet meer dan logisch

Zowel keepers als spelers moeten dit oefenen. Doe je dat niet ben je niet echt serieus met je vak bezig
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  woensdag 2 juni 2010 @ 11:09:30 #18
157922 fathank
pi_82226604
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:57 schreef crv het volgende:

[..]

ijkt me toch niet meer dan logisch

Zowel keepers als spelers moeten dit oefenen. Doe je dat niet ben je niet echt serieus met je vak bezig
Als ik het mij goed herinner trainde Advocaat niet specifiek op penalties. Die vond het toch maar een loterij.
pi_82226681
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:09 schreef fathank het volgende:

[..]

Als ik het mij goed herinner trainde Advocaat niet specifiek op penalties. Die vond het toch maar een loterij.
Overuren kreeg hij niet betaald en het stond niet in zijn contract dat dat tot de standaard werkzaamheden behoorde.

Advocaat
pi_82226798
1. Van Persie
2. Heitinga
3. Van Bommel
4. Sneijder
5. Robben
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_82226925
quote:

[..]

Yup. Kijk maar naar Hans-Joerg Butt, keeper van Bayern. Scoorde in het CL-duel tegen Juventus de gelijkmaker uit een penalty.
It's just the way I see, that it makes you my enemy.
  woensdag 2 juni 2010 @ 11:22:37 #22
157922 fathank
pi_82227080
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:18 schreef xGrunt het volgende:

[..]

Yup. Kijk maar naar Hans-Joerg Butt, keeper van Bayern. Scoorde in het CL-duel tegen Juventus de gelijkmaker uit een penalty.
Butt is een clown

Heeft ook een keer een penalty gemist waardoor de tegenstander kon scoren. Was volgens mij in zijn Leverkussen tijd.
pi_82227539
Geen.

Ze moeten wedstrijd gewoon winnen punt.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_82227651
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:22 schreef fathank het volgende:

[..]

Butt is een clown

Heeft ook een keer een penalty gemist waardoor de tegenstander kon scoren. Was volgens mij in zijn Leverkussen tijd.
en dit:

Niet snel genoeg terug.
  woensdag 2 juni 2010 @ 11:41:45 #25
33189 RM-rf
1/998001
pi_82227866
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:11 schreef Godtje het volgende:

[..]

Overuren kreeg hij niet betaald en het stond niet in zijn contract dat dat tot de standaard werkzaamheden behoorde.

Advocaat
Onzin, advocaat had wat betreft penalties gewoon volledig gelijk... daar tidjens een toernooi op te trainen heeft écht geen enkele zin hoor, of dacht je dat die spelers dan nog eventjes moeten 'leren' hoe een strafschop erin te schieten?

Punt is gewoon dat in Penalty-shootouts de Psyche en het Mentale, zelfs de 'collectieve kracht' een véél grotere rol speelt dan wat dan ook, en die kun je nu eenmaal niet trainen.

Neem bv het 'succes-percentage' van strafschopen in een penaltie-serie:
quote:
* First kick 86.6%
* Second kick 81.7%
* Third kick 79.3%
* Fourth kick 72.5%
* Fifth kick 80%
* ‘Sudden death’ kicks 64.3%
cijfers van http://www.penaltyshootouts.co.uk/research.html

oftewel, de eerste strafschopnemer heeft bijna een derde meer kans raak te schieten dan de speler die in een eventuele 'sudden-death-fase' een penalty moet nemen.... terwijld e bal niet veranderd, de goal niet en de keeper ook niet ... enkel de mentale druk neemt verschrikkelijk toe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')