quote:Pitchfork gaat met name in op indie en alternatieve experimentele bandjes. De reviews van ieder ander genre moet je een stuk minder serieus nemen.Op woensdag 20 oktober 2010 23:16 schreef Desunoto het volgende:
pitchfork kende ik nog niet: best aardige website zo op het eerste gezicht. Alleen jammer dat je niet op genre kan zoeken. Of zie ik iets over het hoofd?
quote:Ja, kan je dan wel hebben idd, al heb ik dat zelf niet echt. Hangt er vanaf wat voor soort blogs je leest (wat weer mede afhankelijk is van welke muziek je luistert).Op woensdag 20 oktober 2010 23:09 schreef Seam het volgende:
[..]
Het probleem bij mij zou dan zijn dat ik ook talloze nutteloze en waardeloze albums ga horen.
quote:Die wil ik dus proberenOp dinsdag 26 oktober 2010 16:01 schreef methodmich het volgende:
Philharmonics van Agnes Obel verdient ook minimaal een eervolle vermelding in dit topic en wie weet eind december zelfs nog wel meer!!!
quote:Als methodmich het zegt, lijkt het me wel. Zal hem ook eens luisteren!Op dinsdag 26 oktober 2010 16:31 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die wil ik dus proberen![]()
Ik las de beschrijving in Oor en dat trok me wel aan eigenlijk. Aanrader dus?
quote:Welja ik heb het weer voor elkaar gekregen wat albums van favoriete artiesten van me over het hoofd te hebben gezien:Aloe Blacc
Angus & Julia Stone *
Arcade Fire*
Balthazar
Beach House
Best Coast
Belle & Sebastian
Broken Social Scene *
Caribou *
Dr.Dog
Delta Spirit
Dr. Lonnie Smith
Eels - End Times
Gonjasufi *
Gorillaz *
Isobell Campbell & Mark Lanegan
Jamie Lidell
Joanna Newson *
John Butler Trio
Junip
Laura Marling *
LCD Soundsystem *
Menomena
Minus the Bear
Morning Benders *
The National *
Owen Pallett
Pat Metheny *
Portugal. The Man *
Robin Hitchcock
Shearwater *
Sleepy Sun *
Spoon
Sufjan Stevens *
Tim Knol
Tindersticks *
Trombone Shorty
Wolf Parade
Woodpigeon *
quote:Goed zo, spread the word! Fantastische plaat van Deer Tick!!Op woensdag 27 oktober 2010 05:41 schreef Norrage het volgende:
Maar ook de volgende heb ik over het hoofd gezien
Deer Tick
gaan van mij (meer) een luisterbeurt(en) krijgen. Nog veel te doen!
quote:Snap wel een beetje wat je bedoelt, maar ja, net als ik denk dat het teveel wordt zit je al bij de magistrale afsluiter Christ Jesus en dan vergeet je alles weer.Op woensdag 27 oktober 2010 19:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zeker fijne muziek. Toch trek ik een heel album achter elkaar slecht van Deer Tick. Komt door de zang. Een beetje teveel 'ik zing terwijl ik zit te poepen'. Te geforceerd.
quote:Haha, exactly my thought. Vind Deer Tick's War Elephant uit 2007 (?) toch wel een beter album trouwens. Wat fijnere melodieus spul daarop en de stem irriteert me daar minder. Maar het is zeker een leuke band.Op woensdag 27 oktober 2010 19:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zeker fijne muziek. Toch trek ik een heel album achter elkaar slecht van Deer Tick. Komt door de zang. Een beetje teveel 'ik zing terwijl ik zit te poepen'. Te geforceerd.
quote:Mooi, sprookjesachtig, breekbaar. Geen automuziek.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:01 schreef methodmich het volgende:
Philharmonics van Agnes Obel verdient ook minimaal een eervolle vermelding in dit topic en wie weet eind december zelfs nog wel meer!!!
quote:Dat ga ik ook eens doen vanavondOp woensdag 27 oktober 2010 19:30 schreef cafca het volgende:
[..]
Mooi, sprookjesachtig, breekbaar. Geen automuziek.
Moet er eens rustig voor gaan zitten met een goed glas wijn.....
quote:En smaakvolle John Cale-cover, is ook een pluspunt.Op woensdag 27 oktober 2010 19:30 schreef cafca het volgende:
[..]
Mooi, sprookjesachtig, breekbaar. Geen automuziek.
Moet er eens rustig voor gaan zitten met een goed glas wijn.....
quote:Baas die je bent, bijna alles wat jij tip vind ik ook fijnOp dinsdag 26 oktober 2010 16:01 schreef methodmich het volgende:
quote:Als dat zo is is er voor mij een nieuwe link want dan behoor jij ook leuk te vinden wat ik luister en vice versa want methodmich is een koning, dus ik voeg je even toe hahaOp woensdag 27 oktober 2010 21:09 schreef Breach het volgende:
[..]
Baas die je bent, bijna alles wat jij tip vind ik ook fijn
quote:Mee eens. Prachtig.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:01 schreef methodmich het volgende:
quote:Zou dat ook zo werken met pakweg ijsjes en Griekse gerechten?Op woensdag 27 oktober 2010 21:09 schreef Breach het volgende:
[..]
Baas die je bent, bijna alles wat jij tip vind ik ook fijn
quote:Ik heb ook erg veel op mijn lijstje staan dit jaar! Maar mijn 2009 playlist is nog wel steeds groter...(Maar goed, daar is natuurllijk in 2010 nog wat bijgeslopen)...wordt lastig straks een top 25 ofzo eruit te construeren...Zeker omdat ik nog niet echt hele erge uitschieters heb ofzo...Ik vind alleen Arcade Fire, Laura Marling, Angus & Julia, the National, Shearwater en Portugal.The Man erboven uitsteken....ooh wtf, nu ik dit schrijf is dat al best een rijtjeOp donderdag 28 oktober 2010 10:00 schreef Felagund het volgende:
Veel goede albums dit jaar, moet toch echt eens gaan kijken wat ik nu het beste vind, zit nu al over de 100 geluisterde albums.
quote:Misschien gewoon wat meer luisteren en je smaak verbreden?Op donderdag 28 oktober 2010 18:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb ook erg veel op mijn lijstje staan dit jaar! Maar mijn 2009 playlist is nog wel steeds groter...(Maar goed, daar is natuurllijk in 2010 nog wat bijgeslopen)...wordt lastig straks een top 25 ofzo eruit te construeren...Zeker omdat ik nog niet echt hele erge uitschieters heb ofzo...Ik vind alleen Arcade Fire, Laura Marling, Angus & Julia, the National, Shearwater en Portugal.The Man erboven uitsteken....ooh wtf, nu ik dit schrijf is dat al best een rijtje
quote:Ik heb geloof ik iets van 150 albums ofzo in mijn 2010 lijstje staan (waarvan de hierboven geciteerden leuk genoeg zijn om meer dan 1 keer te luisteren, en dan heb ik het over die langere lijst), ik ben wel even zoet met alles grondig doorcheckenOp donderdag 28 oktober 2010 18:53 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Misschien gewoon wat meer luisteren en je smaak verbreden?
quote:Zoo wat stoer manOp donderdag 28 oktober 2010 19:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik iets van 150 albums ofzo in mijn 2010 lijstje staan (waarvan de hierboven geciteerden leuk genoeg zijn om meer dan 1 keer te luisteren, en dan heb ik het over die langere lijst), ik ben wel even zoet met alles grondig doorchecken
quote:Wat is dit voor iets? Last.fm geeft geen info en op Myspace vind ik alleen een andere Meru.Op maandag 18 oktober 2010 10:08 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ik vond dat eigenlijk de grootste teleurstelling van het jaar (tot nu toe).
[ afbeelding ]
Maar dit vond ik een grote verrassing. Deze EP komt zeker hoog in m'n eindlijstje.Bij toeval ontdekte ik deze gasten, en dat is misschien wel de beste ontdekking van dit jaar.
quote:Desonuto luistert naar wat rare muziekOp donderdag 28 oktober 2010 21:40 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Wat is dit voor iets? Last.fm geeft geen info en op Myspace vind ik alleen een andere Meru.
quote:Ik ben zo benieuwd hoe je aan zo'n bandnaam komtOp donderdag 28 oktober 2010 22:03 schreef Felagund het volgende:
Anus of a Black cat klinkt ook niet alledaags.
quote:De band heet Lillies and RemainsOp donderdag 28 oktober 2010 21:40 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Wat is dit voor iets? Last.fm geeft geen info en op Myspace vind ik alleen een andere Meru.
quote:Jezus wat stom, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken.Op donderdag 28 oktober 2010 22:35 schreef Desunoto het volgende:
[..]
De band heet Lillies and Remains
quote:Burning Bridges is een cover van Kelly's Hero's.Op donderdag 28 oktober 2010 22:03 schreef Felagund het volgende:
Kiss the Anus of a Black cat klinkt ook niet alledaags.
I, Vigilante is trouwens wel een heel leuk album, behalve dat Burning bridges (het laatste nummers) wel heel erg afwijkt van de andere nummers. Dat is bijna gospel terwijl de rest postrock is.
Bedankt voor de tip! Ik vind het iig een érg prachtig album. Enorm vergelijkbaar met Agnes Obel haar album, dus fans daarvan moeten zeker dit album eens beluisterenquote:Op zondag 17 oktober 2010 13:49 schreef Felagund het volgende:
Julia Stone (van Angus en Julia) heeft nu ook een solo album uitgebracht, getiteld The memory machine.
Ik vind het ook wel een mooi album hoor. Alleen vind ik de samenwerking van Angus & Julia Stone voor net wat meer afwisseling zorgen. Een heel album Julia trek ik vaak net niet in één keer.quote:Op zondag 31 oktober 2010 16:14 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Ik vind het iig een érg prachtig album. Enorm vergelijkbaar met Agnes Obel haar album, dus fans daarvan moeten zeker dit album eens beluisteren
Ik ga ze allebei eens goed luisteren. Het lijkt me wel tofquote:Op zondag 31 oktober 2010 16:14 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Ik vind het iig een érg prachtig album. Enorm vergelijkbaar met Agnes Obel haar album, dus fans daarvan moeten zeker dit album eens beluisteren
I'm with PilgrimSandsquote:Op vrijdag 29 oktober 2010 06:00 schreef PilgrimSands het volgende:
1. Swans - My Father Will Guide Me Up A Rope To The Sky
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |