Och, pas in augustus uitgekomen. En 'nieuw' is natuurlijk relatief aan de titel van dit topic.quote:Op maandag 18 oktober 2010 14:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ja, weet ikMaar die's niet echt nieuw hoor.
Ah, op die manier! Dat is dan weer wel jammer.quote:Op maandag 18 oktober 2010 14:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik bedoelde dat het geen nieuwe nummers zijn. Het is meer een opnieuw ingespeelde Best of.
Ah, gelukkig maar. Dacht al dat ik de enige was! Deer Tickquote:Op maandag 18 oktober 2010 14:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik ben Deer Tick, nog vergeten. En vast nog meer.
Ik denk dat de meningen daar heel erg hot or not over gaan zijn, dat albumquote:Op maandag 18 oktober 2010 09:47 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Disagree. Dat album is magnifiek.
Ik denk dat jouw mening nog wel eens zou kunnen veranderen als je het album de tijd gunt.quote:Op maandag 18 oktober 2010 17:33 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik denk dat de meningen daar heel erg hot or not over gaan zijn, dat album
Ik heb ook pas de helft van de nummers geluisterd, en maar 1 keer, dus mijn mening is sowieso nog niks waardquote:Op maandag 18 oktober 2010 18:23 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik denk dat jouw mening nog wel eens zou kunnen veranderen als je het album de tijd gunt.
Had niet verwacht dat er in 2010 nog zoveel albums zijn uitgekomen waar ik werkelijk waar nog nooit van gehoord hebquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ga me stilletjes aan ook maar opmaken voor het eindlijstje van dit jaar. Zo goed als zekere kanshebbers:
Karen Elson - The Ghost Who Walks
C.W. Stoneking - Jungle Blues
The Coral - Butterfly House
Tom Jones - Praise & Blame
Lissie - Catching a Tiger
Alain Johannes - Spark
Martina Topley-Bird - Some Place Special
Justin Townes Earle - Harlem River Blues
Bettye LaVette - Interpretations; The British Rock Songbook
Anaïs Mitchell - Hadestown
Sam Amidon - I See the Sign
Los Lobos - Tin Can Trust
Josh Ritter - So Runs the World Away
Imelda May - Mayhem
I am Kloot - Sky at Night
Fistful of Mercy - As I Call You Down
Eli 'Paperboy' Reed - Come and Get It
Corinne Bailey Rae - The Sea
Belle and Sebastian - Write About Love
Ali Farka Touré & Toumani Diabaté - Ali and Toumani
Ben l'Oncle Soul - Ben l'Oncle Soul
Lizz Wright - Fellowship
Zeer fijne late albums van 2009 die ik nog wel een plaatsje gun in de lijst van 2010:
Paloma Faith - Do You Want the Truth Or Something Beautiful?
Wallis Bird - New Boots
Check.quote:Op maandag 18 oktober 2010 14:27 schreef Grobbel het volgende:
Ik zal vast niet de enige zijn met een ellenlang 'nog te luisteren'-lijstje dat eerder langer wordt dan korter, ongeacht de tijd die je er in steekt.
Ga dan ook maar eens naar Women luisteren.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:33 schreef trebremmit het volgende:
Die ken ik niet, maar ik zie dat ze op het Jagjaguwar label zitten en daar komen mooie dingen vandaan.
Ik ga ze dus zeker even opzoeken!
Ben hem nu aan het luisteren en ik vind het erg mooi! Fijne shoegaze met mooie melodieën en een origineel geluid. Bedankt voor de aanrader!quote:
Die plaat ook wel, hoor, moet ik zeggen. Flauw, maar toch leuk en zeker niet slecht.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:05 schreef Grobbel het volgende:
Kinderen tegen Kinderen is live trouwens erg leuk!
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:05 schreef Grobbel het volgende:
Kinderen tegen Kinderen is live trouwens erg leuk!
Maar Kinderen voor Kinderen was natuurlijk wel de shit toen ik nog een jong Grobbeltje was.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
ik dacht echt dat er kinderen voor kinderen stond
Ik dacht al van de ware aard van Grobbel komt bovendrijven!
Dit forumquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:35 schreef Desunoto het volgende:
Even een algemene vraag: hoe houden jullie bij wat er wanneer uitgegeven wordt? Welke websites gebruiken jullie? Websites die alleen releases van de populairste artiesten bijhouden, of sites die zich specifiek richten op een bepaalde muzieksoort, en waar je dus ook onbekende bandjes tegenkomt? Vooral van die laatste wil ik wel wat sites weten. Jazz, new wave... dat soort dingen.
Dagelijkse recensies op Pitchfork, de 'upcoming releases' sectie op Rate Your Music (waarin alle nieuwe releases van bands in je collectie worden bijgehouden), word of mouth op twitter... En verder vooral veel sites in de gaten houden met (fatsoenlijke) single-releases; dan heb je al gauw een beeld van welke nieuwe platen eraan zitten te komen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:35 schreef Desunoto het volgende:
Even een algemene vraag: hoe houden jullie bij wat er wanneer uitgegeven wordt? Welke websites gebruiken jullie? Websites die alleen releases van de populairste artiesten bijhouden, of sites die zich specifiek richten op een bepaalde muzieksoort, en waar je dus ook onbekende bandjes tegenkomt? Vooral van die laatste wil ik wel wat sites weten. Jazz, new wave... dat soort dingen.
rateyourmusic is het meest betrouwbaar wat betreft releasedatums. Daar kun je ook zien wanneer een album in de us en wanneer in nederland uitkwam, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:35 schreef Desunoto het volgende:
Ik begin altijd met musicmeter.nl. Aan de hand van hoge scores probeer ik daar nieuwe albums uit en kijk ik naar verborgen pareltjes. Daarna ga ik naar reviewsites kijken als Pitchfork en Angry Metal Guy. De laatste stap en die is met name voor de echt verborgen pareltjes: blogsites. Voor metal kan ik spreadingneurotoxins aanraden. Duidelijke omschrijving van albums, albums waar je het mee kan vergelijken en linkjes naar last.fm en de artiestensites.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:35 schreef Desunoto het volgende:
De cover van het album is ook érg flauw. Te flauw.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:16 schreef belsen het volgende:
[..]
Die plaat ook wel, hoor, moet ik zeggen. Flauw, maar toch leuk en zeker niet slecht.
(Aangepast.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:42 schreef Stofje het volgende:
(Ik vind alleen die covers posten een beetje irritant. Covers, prima, maar zet er ook even onder wat het dan is? Ruim de helft kan ik niet plaatsen...)
quote:Dat is bij mij juist de eerste stap.Op woensdag 20 oktober 2010 00:26 schreef Seam het volgende:
De laatste stap en die is met name voor de echt verborgen pareltjes: blogsites.
quote:Het probleem bij mij zou dan zijn dat ik ook talloze nutteloze en waardeloze albums ga horen.Op woensdag 20 oktober 2010 20:22 schreef krioro het volgende:
[..]
Dat is bij mij juist de eerste stap.
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 20:30 schreef Norrage het volgende:
Zolang jullie dat allemaal goed in de gaten houden, kom ik gewoon op fok om jullie ontdekkingen mee te krijgenfok is de beste bron
quote:Doe eens aardiger tegen me
quote:Oeh goede tip. Sowieso is facebook ook wel een goede. Mijn favoriete artiesten heb ik "geliked" en er komen dan vaak leuke filmpjes, aankondigingen etc. langs.Op woensdag 20 oktober 2010 23:18 schreef Arn0 het volgende:
Ja, via de newsfeed van Pitchfork op Facebook krijg ik ook altijd vrij veel nieuws mee, erg handig.
quote:Yep. Ook interessant op Facebook zijn een aantal labels, die dan voor al hun artiesten nieuws posten.Op woensdag 20 oktober 2010 23:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
Oeh goede tip. Sowieso is facebook ook wel een goede. Mijn favoriete artiesten heb ik "geliked" en er komen dan vaak leuke filmpjes, aankondigingen etc. langs.
quote:zelfde geld natuurlijk voor TwitterOp woensdag 20 oktober 2010 23:18 schreef Arn0 het volgende:
Ja, via de newsfeed van Pitchfork op Facebook krijg ik ook altijd vrij veel nieuws mee, erg handig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |